Autoracing  KL-varaosat

960 16VT

  • 157 Vastauksia
  • 70627 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: 960 16VT
« Vastaus #120 : 13.12.2015, 21:08:28 »
Näyttääpäs maalaamo tutulta  :D Hienoo että oot taas saanu projektii eteenpäin!
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #121 : 14.12.2015, 16:43:21 »
Näyttääpäs maalaamo tutulta  :D Hienoo että oot taas saanu projektii eteenpäin!

Juu siellä ne pyörykällä vetästii  :) jos se taas pikkuhiljaa kun sai kannen takasi  ;)
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #122 : 15.12.2015, 21:24:23 »
Kopissa uus komia maali päällä  8)





Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa Niilo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 16VT
« Vastaus #123 : 29.12.2015, 23:16:19 »
Nättiä nättiä  :) Onkohan meikäläisen Yv paukahtanu sun postilaatikkoon asti?

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #124 : 29.12.2015, 23:45:24 »
Nättiä nättiä  :) Onkohan meikäläisen Yv paukahtanu sun postilaatikkoon asti?

Tuli juu mut sulla postilaatikko täynnä niin ei pystynyt vastailemaan  :hello:
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Paikalla JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 960 16VT
« Vastaus #125 : 30.12.2015, 21:32:08 »
Tuli juu mut sulla postilaatikko täynnä niin ei pystynyt vastailemaan  :hello:

VRCF ry jäsenyys auttaa tähänkin pulmaan.

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #126 : 04.01.2016, 23:14:54 »
Megamiehet HOI!  -H-

Sytkähommat mietityttää nyt kun tuli tilailtua megaan hiluja
Eli 2xsytkälähtöjä ja molemmista ohjataan kahta puolaa. Joka puolalle omat sytkäkivet.

Eli tälle tavalle siis 3 johtoset COP puolat hakusessa (eli nämä jotka ei sisällä omia sytkäkiviä) ja mietityttänyt volvon puolat hommata VAG-puolien sijasta, mutta ei mitään hajua mitkä volvon puolat  ??? Jotain huhua myös kuullu että istuis volvon puolat tohon monivena kannen päälle paremmin kun vaggilaiset?

Eli jos joku volvon puolilla rakentanut voisi hieman ohjeistaa kytkennän ja varsinkin lataus aikojen puolesta jatkoa ajatellen  P>

Myös kokemuksia megan ajosta omalla anturi kehällä ja mahd. omalla VR-anturilla?
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 960 16VT
« Vastaus #127 : 05.01.2016, 00:36:07 »
En kyllä tiedä mitkä volvon puolat sinne sorvaa paremmin kun ittelläkin 3 koneessa käytössä olevat 1,8T 2005-> puolat.

VAG 1,8T puolat menevät tulppahattukannen alle täysin heittämällä, jos eivät mene, teet jotain väärin, kaapelit, liittimet ja kaikki saa sinne siististi ihan kuin tehtaalta (edes liittimien klipsejä ei tartte sahata, tein niin koska käytössä oli 1,4/1,6 16v VAG puolat, ja niissä liittimet ovat toisinpäin, eli 1,4/1,6 puolat eivät toimineet "ehjillä" klipseillä koska jäivät kanttamaan venakoppaa vasten alaspäin... 1,8T klipsit ovat ylöspäin, siellä on tilaa).

960/x90 puolat eivät sovi 100% varma tieto, ja RN koneen, eli 1999-> 5/6syl puolat eivät myöskään sovi, koska ovat mitoiltaan identtiset edellisten kanssa. x40 2+2 hukkakipinä puolia koskee about sama homma, ovat samankokoiset edellisten kanssa. Kaikissa näissä sama ongelma, liian iso hattuosa ja 3-4cm liian lyhyt "kaapeli".

Myöskään mikään muu puola ei oikein ole sopinut, Nissan almera/primera jne 1,5/1,8 puolat eivät sovi, FoMoCo 1,8/2,0/2,3 puolat eivät sovi, Toyota 1,6/1,8VVTi ei käy.

Yksi mahis käyttää esim ns. 034 Motorsport puolia tai sit esim 2x2 hukkakipinäpuolaa. Motorsport puolat n.400e++ satsi, 2+2 puolia saa 60-150e/kpl. Niissä kaikissa vaan tulee sit ne hiton hajoavat sytkäjohdot aina ongelmaksi.

Itsellä 20-1 polkupyörän ratas imunokalla omissa koneissa ja Honeywell 1GT101DC anturit lukemassa. Hyvin toiminut, kunhan anturin rako on oikea.

Lataus-ajat puolien mukaan oikeiksi. 1,8T puolat simppelit kytkeä, ulostulot vaikka megan LED:ien ohjauksilta (itsellä 4 ulostuloa, eli yksi ekstra vielä. Kytkentä on simppeli, led ulostuloihin tarttee lisätä vaan yks vastus ja haaroituspiuha per puola. Ekstra ulostulo tarttee "kopioida" led ulostulojen kaltaiseksi, eli yhteensä kaksi vastusta ja 2N2222 transistori. Jos sulla ei ole "älypuolia" niin tarttet tehotransistorit sinne tilalle ja vähän muita pikkujuttuja. 1,8T puolat ovat helpoin tie tai sit 2x2 älypuola, esim VW 1,4/1,6 8v koneisesta tai ennen 2001.

Tässä pari kuvaa.
http://i122.photobucket.com/albums/o253/VolvoPentaMan/340DL/091020071084.jpg

http://i122.photobucket.com/albums/o253/VolvoPentaMan/340DL/091020071086.jpg
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 960 16VT
« Vastaus #128 : 05.01.2016, 17:00:18 »
Mulla on käytössä vag 1.8t puolat hukkakipinä moodissa ja vakio 60-2 anturikehä alkuperäisellä vr anturilla.

16v kannen kanssa nuo 1.8t puolat on mielestäni kaikkein järkevin vaihtoehto ja kipinäkin riittää ainakin ~600hp asti  :P
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #129 : 05.01.2016, 17:15:27 »
Kyllä taitaa vaggilaiset siis tulla tähänkin  :) Johdotuksesta sen verran että tällä hetkellä olin hommaamassa ne 3 johtoset ja kytkeä megamanuaalin mukasesti, eli 2 lediulostulolta jollon kummastakin tulee haarotus kahteen ja jokaiseeen 330 vastukset ja sytkäkivet joilta ohjaus puolille? Näin siis mega manuaalin kautta ymmärsin että tehdä. En vaan oo nyt sattunut mistään löytämään niitä 3 johtosia vaggilaisia kun hävisi johonkin talteen otettu sarjanumero puhelimen muistiosta  :-[

http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_Extra_Ignition_Hardware_Manual.htm#2coils

Megahan nyt tulee 1v2.2 näin ainakin alkuun. Launchin hilutkin oli siihen jo pakko tilailla  ;)
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: 960 16VT
« Vastaus #130 : 05.01.2016, 19:15:04 »
En vaan oo nyt sattunut mistään löytämään niitä 3 johtosia vaggilaisia kun hävisi johonkin talteen otettu sarjanumero puhelimen muistiosta  :-[

Vaggilaisten osanumeroita voi kaivella esimerkiks tuolta:
https://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1

klikkaa vasemmassa ylälaidassa olevaa CarProg2-linkkiä, niin pääsee pyörimään varaosakataloogeissa  ;)

edit: sorvattu linkkiä...
« Viimeksi muokattu: 05.01.2016, 19:17:59 kirjoittanut Arska F »
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #131 : 05.01.2016, 19:46:22 »
Vaggilaisten osanumeroita voi kaivella esimerkiks tuolta:
https://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1

klikkaa vasemmassa ylälaidassa olevaa CarProg2-linkkiä, niin pääsee pyörimään varaosakataloogeissa  ;)

edit: sorvattu linkkiä...

Kiitoksia  P>
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: 960 16VT
« Vastaus #132 : 06.01.2016, 18:34:14 »
Kiitoksia  P>

Eipä kestä  ;) Hauskaa, että "vanhoista" jutuista on apua täälläkin  ;D
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Hesetius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 145
  • Kilahti Garage
Vs: 960 16VT
« Vastaus #133 : 13.01.2016, 21:18:49 »
Nyt on BOSCH (0 986 221 024) Vaggi 1.8T puolat laitettu tulemaan. Postissa saapui myös vr-muuntopiiri ja launchin/pwm:n lisäkortit  :)

Myös jakopään hilut kaikki nyt saanu keräiltyä kiitos -Xuppo:lle jolta löyty vielä  öljypumpun hammasratas edellisen tuhoutunen tilalle.

Alustaakin tullut mietiskeltyä, kovasti nyt tuntuu siltä että eteen tulee E36 penarin tolpista coilit ja taakse new beetlen iskarit nivojen tilalle (ois lenkki-lenkki kiinitys ja 2.5" lyhyemmät) ja jämäkät BC:n coili jouset taakse, kun niitä sai kohtuu hintaan halutuilla spekseillä. ???

Ja m90 kaupittelijat kuulolle! Tänne vois yhden myydä järkihintaan!  :)


Myös tolpan ja alapallon väliin tulevia paloja joilla tukivarsien kulmat madalluksen jälkee sais kuntoo saa kaupitella jos jollain sattuu löytymään muuhunkin hintaan kun 200e pari, muuten joutaa ite moiset käydä tekemässä  ;D
Nykyset 960 B204FT, 245 B200F
Menneet 745GLT B234F. 245GL B230F. 945GL B230FD

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: 960 16VT
« Vastaus #134 : 14.01.2016, 19:59:28 »
Miä vähän eppäilen että on turhan löysät ne uusiokuplan tolpat ainankin jäykemmällä jousituksella ::)
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

 

Futurez  Kulkukoira