Carcom Oy  Ateho

740.5GL -88 D24TDIC & M90

  • 2 Vastauksia
  • 1164 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tombrez

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • #Pikkutomppa
740.5GL -88 D24TDIC & M90
« : 18.11.2021, 18:35:10 »
Elikkäs tuli tämmönen volvo ostettua suhteellisen edukkaaseen hintaan kesällä, oli poliisit anastanut kilvet tästä vehkeestä, niin aattelin että jos tästä tulisi meidän ensikesän gumball500e kilpuri, no kyllähän siitä sekin varmasti tulee.. no sitten itse autoon.

Auto alun alkujaan 740GL vuosimallia 88 no alun alkujaa tähän oli ollu tulossa imeisesti turbo vinokone lh2.4:lla, sähköt oli vaihdettu ilmeisesti 940 volvosta, ja aika räpelletyt  :2funny:
noo sitten se olikin talavi tullu ja pitäny saaha talviauto niin sinnehän oli kuningas d24 turbolla swäpätty keulille  :idiot2:
noo samassa rytäkässä oli sitten vaihettu puoli sisustaa 940 volvosta.
Poliisit tosiaan oli vieneet kilvet auton huonon kunnon vuoksi, valot ei pelannut, moottori savuttanut todella paljon (oli ilmanputsari niin tukossa että oli imeny läjään) vilkun viiksi puuttu kokonaan, pyyhkijät toimi sulakkeen laittamalla kokoajan, helpompi luetella ehjät osat jo melkein  ;D

kuvia viimetalvelta:












ostokunto:







« Viimeksi muokattu: 19.12.2021, 16:07:57 kirjoittanut tombrez »
740.5 D24+m90
740 Oem turbo+holset
Amazon b20

Poissa tombrez

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • #Pikkutomppa
Vs: 740.5GL -88
« Vastaus #1 : 18.11.2021, 19:08:16 »
ja jatketaas siitä kun sain auton kotia, kamala laite kyllä oli  :D kaikesta pas*asta sitä pitää yrittää autoo tehdä :idiot2:

hommathan alkoi siitä että ruvettiin rikkinäisiä osia poistamaan, eli käytännössä sisusta&sähköt

tähän autoon tulikin sitten täysi 960 sisusta swäppi, mukaanlukien sähköt.

kuvat puhukoon puolestaan:

find duplicate words in text file online

tähän väliin voipi tuumata että ei oo helppo homma, vaatii aikaa ja hermoja ihan sikana ja en suosittele kenellekkään tämmöstä  :2funny: :2funny:
no seuraavana olikin luistava kytkin ja se m47, no hommasin sre asetelman, nestekytkimen, kardaanin ja m90 vaihteiston, vaihteistossa "hieman rohahtaa 3 vaihde" no loota auki ja näky oli tämä:





no tilanne korjaantui etuvedon laatikosta osia lainaamalla ja samalla vahvistettiin tuo laatikko:









 nuihan ne sinne upposi, nyt on timmi ja hyvin pelaava m90 jumalmoottorissa.

no ei muutaku loppuja hipistelyitä sisältä ja alusta uusiksi:



nui vaa siihe leimakin saatiin, yhteenveto koko autosta tällähetkellä

Tekniikka:
d24t
12mm pumppu, 1/2" meno linja, paluu 3/8", aeromotiven siirtopumppu, 3" pakoputki 600x300x120mm välijäähy ja 3" ahtoputket
vaihteistona m90, jatkeena sille sre ja deekun levy
perä 1041 ja 3,54 välitys
Alusta:
suurinosa 960mk1, etutolpat, jarrut, tukivarret ja 24mm vakaaja, takana 940 farkun kuormajouset ja 19mm vakaaja
teräspunos jarruletkut
kaikki jarruromu uutta ja satulat kunnostettu.
Sisusta:
960 mk1
kaikki on pääsääntöisesti swäpätty, lämppärin puhallin on rakennettu 740 kuoriin ja 740 omalla puhaltimen moottorilla.

paljon on vielä tekemistä, mutta eiköhän tästä vielä ihan asiallisen saa  S*
ahtimen vaihto, ylimaalaus, multilinkin laitto ,säädettävä alusta ja legendaarinen deekun kansiremontti  :2funny:
740.5 D24+m90
740 Oem turbo+holset
Amazon b20

Poissa tombrez

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • #Pikkutomppa
Vs: 740.5GL -88 D24TDIC & M90
« Vastaus #2 : 28.08.2023, 18:56:29 »
Hetki on taasen vierinyt, mutta autokin on taas saanut uusia tuulia monenlaisiss avaiheissa :2funny:
Moottoriin asennettiin uusi sylinterinkansi, gt35 garretti myöskin löytyi vahingossa, j spec coilisetti kans tuli napattua ja muutenkin on hiposteltu kaikenlaista, seuraavana alkaakin olemaan pintaväriä vaille  ;)


No nyt ollaan aika pitkälle edetty, tosiaan 960mk1 multilink hommattuna(saa kaupata lukollista murikkaa sekä 3.15 välitystä sekä vara vetareita)
Toiseksi ahtimeksi tulee s400 schwitzeri
Joitain pieniä alusta sekä ulkonäkö päivityksiä tehdään vielä  ;) stay tuned S*
740.5 D24+m90
740 Oem turbo+holset
Amazon b20

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron