Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: vpernu - 15.04.2013, 20:07:35

Otsikko: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 15.04.2013, 20:07:35
Nyt kun näitä rupee olee ja mestareitten projekteja lukenu,niin eiköhän oo aika alottaa oma rojekti ku polttelee jo sen verran.Auto ollu mulla nyt vähän reilu vuoden ja pienien alkuvaikeuksien kautta saatu kasattuu toimiva d24(kolmas vuoden sisää).Rahaa palanu niin paljon että ei oo järkeä myydä,joten loputon kierre jatkuu  8) Vanha koppa toimii hyvin joten uudempaa tekniikkaa vaan tän tilalle http://s1153.photobucket.com/user/vpernu/media/volle_zpsc35eda73.jpg.html?sort=3&o=4 (http://s1153.photobucket.com/user/vpernu/media/volle_zpsc35eda73.jpg.html?sort=3&o=4) .
Eli tällä hetkellä d24,hx35,12mm nestepää,kiinacooleri,3" suora putki(uuden koneen kanssa vähän lisää vaimennusta),260 getrag ja torsen-lukko.Voimansiirto pysyy ennallaa ja muutokset ainoastaan konehuoneesee,joita en nyt aio tehdä mitenkään siististi,koska koppa ei muuten miellytä omaa silmää ja haaveena joskus tulevaisuudessa hommata vähän siistimpi kuntoin 945 johon tekniikka siirtyy.
Elinten luovuttajana toimii muistaakseni -96 S70 jolla on työnnetty vasta 600000.Tähän liittyen kysymys kuuluuki,jotta mitä sähköjä tosta joutuu irottaa mukaan,että saan ton koneen toimimaa?
Fyysinen puoli onki suhtkoht tiedossa joten sen kanssa ei pitäs olla ongelmia.
http://www.youtube.com/watch?v=C9YoLr08GgA (http://www.youtube.com/watch?v=C9YoLr08GgA)
Siinä viel auton ulkonäkö,ja oli muuten ensimmäin ja viimiin kerta ku toi kaveri on mun auton puikois  :nohnoh
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: 745 TIC - 16.04.2013, 21:16:53
Melkosta rääkkiä d24:lle.
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 16.04.2013, 21:41:34
Nääh.Vaparin alakerta eikä ees ruvennu huohottaa.Jokapäiväses ajos ollu eikä oo öljyä tarttenu lisätä ku 2krt viime loppukesän jälkee  ;)
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 21.04.2013, 20:49:42
Viikonloppuna sai sentää jotain tehtyy. http://s1153.photobucket.com/user/vpernu/media/20130420_183210_zps9e7b6a11.jpg.html?sort=3&o=0 (http://s1153.photobucket.com/user/vpernu/media/20130420_183210_zps9e7b6a11.jpg.html?sort=3&o=0)

http://s1153.photobucket.com/user/vpernu/media/20130420_183151_zps8e1ec2be.jpg.html?sort=3&o=1 (http://s1153.photobucket.com/user/vpernu/media/20130420_183151_zps8e1ec2be.jpg.html?sort=3&o=1)

Siitä on hyvä lähtä.Elintenluovuttaja oliki -98.Konepelti,renkaat,jarrusatulat,mittaristo,etuovipahvit ja jotain muuta pientä osaa on jo varattu,joten jos joku tarvii jotain ni viestiä tulemaa.Lootana manuaali mutta kunnosta ei tietoa ku ei päässy koeajamaa ja sisusta musta nahkaverhoiltu mut joku piski tainnu raadella suunnillee joka ikisen osan jostain kohtaa rikki.

Täl hetkel 745 kytkin rikki eli ei irrota kunnolla ni innostaa laittaa vähän vauhtia tohon koneen vaihtoo.Ei viittis eriksee käydä aukoo ku menee sitte koneen vaihon yhteydes.
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 22.04.2013, 19:33:37
Meinas mennä sormi suuhun ku avas vp ja ve pumpun ja rupes ihmettelee että mitenkäs nää yhistetää.No turhaa pähkäilin ku täältä löyty vastaus http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=352117&page=2 (http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=352117&page=2) eli tehdään tommone  "mtdi" pumppu,sikälimikäli siit mitään tulee  ;D kuvien perusteel yhtä osaa pitää koneistaa niinku itekki meinasin,jäi vaan toi rullien määrä ihmetyttää että mitenkä mahtaa toimii ku yhen jättää pois.
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 04.05.2013, 20:18:23
Keskiviikkoon nostelin koneen pois keulilt ja ihmettelin vähän uutta konetta,muttei siin sitte sen kummempii tapahtunu.Eilen käänsin hyrskyttimen oikein päin joka seki teetti muutaman tunnin homman ku pakopesä ei meinannu irrota ja yks pultti katkes reikääsä.Syöttöpumpun sain ja kasattuu ja siinhän se päivä sitte meniki aamu kasist ilta ysii.Tänää pumppu paikallee ja siinä hetken tarttailin eikä mitään tapahtunu muutaku pilotinkaa hörähti saman tien.Pumpun ajotushan siel oli ihan päin mettää ja senku sai kohillee ni johan rupes pelittää.Sen verran väsyny olo että jatketaa huomen pöljypohjan muokkauksel ja moottorin korvien teolla.Hyvät fiilikset jäi ku sai koneen ees käyntii tol ite modatul pumpul  8)
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: oh850 - 04.05.2013, 23:01:56
Oikea moottorivalinta täälläkin  ;)
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: Diudi - 05.05.2013, 11:10:03
Meinas mennä sormi suuhun ku avas vp ja ve pumpun ja rupes ihmettelee että mitenkäs nää yhistetää.No turhaa pähkäilin ku täältä löyty vastaus http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=352117&page=2 (http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=352117&page=2) eli tehdään tommone  "tdi" pumppu,sikälimikäli siit mitään tulee  ;D kuvien perusteel yhtä osaa pitää koneistaa niinku itekki meinasin,jäi vaan toi rullien määrä ihmetyttää että mitenkä mahtaa toimii ku yhen jättää pois.

Älä rupee mitää yhistelee.. laita rivipumppu.. ::) onhan nuita mersuja tehty 5-mukisiaki...  8)
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 05.05.2013, 13:05:57
Pumppu on tehty jo ja paikallaa..kyl se kytkin rupee tollaki luistaa  ;D
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 05.05.2013, 22:25:47
Ei ihan saanu tänää liikenteesee.Niin se vaan päivä vierähti öljypohjaa ja koneen korvii tehdes.Sai sen nyt siihen mallii et huomen töitten jälkee loota koneesee kiinni ja nostelee paikallee.
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 06.05.2013, 19:16:05
http://s1153.photobucket.com/user/vpernu/media/20130506_190950_zpsd35332b8.jpg.html (http://s1153.photobucket.com/user/vpernu/media/20130506_190950_zpsd35332b8.jpg.html)

Ei ku pusaamaa pakettii paikallee.Hyväs lykys pääsee viel tänää koeajolle  ELK
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: oh850 - 06.05.2013, 19:32:13
Tämähän nopeesti etenee  O0
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 06.05.2013, 20:12:37
Pakko edetä ku tää on kuiteki "käyttis"  :idiot2: Täält foorumilt on sentää saanu hyvää pohjatietoo että mitä ja miten ni auttanu paljon  ;) Taitaa jäädä huomiselle viel laitettavaa ku meinaa olla vähän väsyny olo..on tullu ny muutama päivä painettuu aamust iltaa ja tänää viel duunit tos välis mitkä haittaa harrastuksii  :nohnoh
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 09.05.2013, 20:39:17
Vähän päästy ajamaa.Jokseenki positiiviset viilikset ja toisaalt negatiiviset.Positiiviset tulee lähinnä siitä että on päästy ajaa ja negatiiviset siitä että pumppu ei anna tarpeeks ruokaa,joten pitää perehtyy siihen lisää.Toinen ni loota pitää ihan vitullist rallatust tol koval vauhtiksel ja jousittamattomal sintteril.Joutu laittaa väliaikasest orkkis tdic:n asetelman ku toi 763 hajos eli kitkapinta halkipoikki ja nyt meinaa jo luistaa alakierroksil ku painaa pedaalii.Ehkä tosta viel toimivan saa..en ainaka viel luovuta vaikka viikko mennykki joka päivä aamust iltaa ton raadon kans taistelles  8)
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 16.05.2013, 07:01:58
Viikon verran pelittäny ihan normaalist.Kovasta vauhtiksest on melkein pakko luopuu ku resonoi koko auto niin et paikat tippuu hampaist.Siihen on yks ajatus mut siitä lisää tuonnempana.Eilen hain matkahuollost yhen tdi:n syöttöpumpun josko löytäs vertailemalla vian tohon sopan puutteesee.
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 16.05.2013, 21:17:16
Aamupaskalla istues ku kirjottelee että toiminu hyvin ni eikös sieltä heti voimansiirrost pettäny jotain.Veto loppu kesken tosta noin vaan eikä edes mitään ääntä pitäny.Ehkä sielt hajos kytkinlevy ku bmw keskiö hitsattu volvon levyy kiinni ni todennäkösest sauma pettäny.Huomen tai la loota irti ni näkee missä vika.Jousia tilattu kasa tänää tanskasta ja laakerin hain kaupasta ni ens viikol pääsee kasailee uutta vauhtist ;)
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 29.05.2013, 20:25:12
http://s1153.photobucket.com/user/vpernu/media/20130529_193854_zpsbb6fb56f.jpg.html (http://s1153.photobucket.com/user/vpernu/media/20130529_193854_zpsbb6fb56f.jpg.html)

Auto edelleen lavetin päällä ku yllättäen hävis toi motivaatio vedon katkettua.Uutta palikkaa hommattu,mutta niinhän siinä sitten kävi että asetelma on liian iso vauhtipyörää nähden.No problem..köntti kiinni jyrsimee ja uutta vauhtiksen puolikasta tekemää.Katotaan jos sen huomen sais ni pääsis kasaamaa vauhtist.
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: J.Lunkka - 31.05.2013, 10:53:00
Kas siinä se olisi. koneistan tänään loppuun niin pääset kasaamaan.  ELK

Voisin tehdä 618 sekä Tilttonille jaot tuohon niin pääset valitsemaan asetelma.   8)

(http://i1239.photobucket.com/albums/ff515/vollemies/2013-05-31_104029.jpg)

(http://i1239.photobucket.com/albums/ff515/vollemies/2013-05-31_104023.jpg)
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: Volvo745D - 05.06.2013, 16:52:17
käykös deekun perästä m90 loota suoraan d5252t perää?
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: Volvomies89 - 05.06.2013, 19:24:46
ei kun bensaskuutosen perästä
Ei kun juurikin pitää olla Deekun jälestä loota, bensa kutosen loota käy sitten D5 jatkeeksi.
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 14.06.2013, 17:10:57
http://s1153.photobucket.com/user/vpernu/media/20130614_165142_zps9bf5408c.jpg.html (http://s1153.photobucket.com/user/vpernu/media/20130614_165142_zps9bf5408c.jpg.html)

Siitä eiku kasaamaa..loota kuperkeikkajuomaa varattu ni eiköhän täs illan aikaan jotain tapahu  8)
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: Kulmamies - 14.06.2013, 21:24:04
Aika komeeta! Tuleeko tuohon vauhtikseen jäykemmät jouset, vai kasataanko vakiohiluilla?
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 14.06.2013, 22:32:46
Tilasin  uuet noi pitkät jouset mut oliki oman mittavirheen takii löysemmät ku noi vakiot ni mennää nyt noil vakioil.Ei viitti tohon kokeiluversioo hirveest ylimääräsii sijottaa.Jos saan muuten toimii ni ainaki tietää että saa jatkos kunnostettuu ite ton vauhtiksen.
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: rooppis93 - 17.06.2013, 21:10:16
hieno on projekti :) rupee itelläkin tekeen mieli ruveta rakentaan tuota omaa deekua mutta nyt ei pysty auton on oltava päivittäin ajokunnossa  :'(
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 17.06.2013, 21:42:23
Melekonen jöötihän siitä tuli.Vähän joutu sorvaamaa laikal lisää tilaa kytkinkopan sisää.
http://s1153.photobucket.com/user/vpernu/media/20130617_192337_zps91879da6.jpg.html (http://s1153.photobucket.com/user/vpernu/media/20130617_192337_zps91879da6.jpg.html)
Kone ja loota löys tänää taas vaihteeks paikkasa konehuoneest ja huomen letkut ja piuhat ym kiinni ni pääsee taas testaamaa  :)
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: Diudi - 17.06.2013, 23:14:56
hieno on projekti :) rupee itelläkin tekeen mieli ruveta rakentaan tuota omaa deekua mutta nyt ei pysty auton on oltava päivittäin ajokunnossa  :'(

Ei muutaku tukku euroja käteen (250-500e) ja autokaupoille, ostat jonku perus kaasari Vollen käyttikseks ja laitat deekun seisontaan. Niin se helpoiten onnistuu.

SORI OT.
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 18.06.2013, 22:07:17
Noniin.Kytkin pelaa oikein mainiosti,ei ollenkaa liian jäykkä toisin ku kuvittelin ennen asennusta.Toinen viel parempi asia ni laatikon kalinat käytännös hävis kokonaa verrattuun kovaa vauhtiksee.Ainut miinus on se,että
MISTÄ VITUSTA TOI JYTINÄ RESONOI KORII???? Nyt on ideat ja ajatukset ja neuvot tervetulleita!Samaa teki koval vauhtiksel eli siinä tuskin vika.Ö-pohja ottaa näköjää aavistuksen kiinni kallistuksen vakaajaa mut voiko muka olla noin pienest kiinni?
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 19.06.2013, 23:08:21
Onks tääl nyt niin pinnallist porukkaa ettei ketään kiinnosta ku on ruma ulkokuori  ;D Äsken ku ajo sopivaa routaheittoo niin et kone hyppäs vähän ylöspäin ni sen pienen hetken oli värinät poissa.Eli nostettava konetta vähän ylöspäin  :)
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: Diudi - 19.06.2013, 23:28:43
Jos se öljypohja vastaa tosiaan siihen vakaajaan niin kyllä se voi resonoida..  :idiot2: mulla resonoi pakoputki aika kovasti tyhjäkäynnillä ku se käy vähän ravistamalla.. Muttei se oo semmosta pauketta pidä, mutta järjen mukaan öljypohja vois pitää..
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 24.06.2013, 06:43:10
Koneen nosto ei vaikuttanu.Tärisee edelleenki melko rankasti.Voisko toi pumpun ajotus vaikuttaa ku ei toi kone käy ihan saml taval tavalku pitäs.Jotenki sellain melko raskaan olonen käynti.
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 24.06.2013, 18:40:03
Tänää käyty montulla ja vika löyty heti..loota sen verran kallellaa et lootan toinen takakorvake otti lootan kannakepalkkii kiinni.Pultti irti,lootaa vähän ylös ja prikkaa välii.Ajomukavuus muuttu heti ainaki 100x paremmaks.Seuraavaks pitäs perehtyy tohon syöttöpumppuu ku ei edelleenkä irtoo kakkuu sillee ku pitäs.
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: Diudi - 25.06.2013, 20:57:16
 O0
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 26.06.2013, 17:32:57
Tänää kävin kyselees paikalliselt katsurilt muutoskatastust.Sano että ei muutaku tuut vaan katastaa.Ota jotain dokumenttii vanhast ja uuest koneest mukaa ja jarruista jotain mistä näkee niitten riittävyyden.No kai noi jarrut piisaa ku alunperin ollu 200ET:llä toi koppa.Voi olla et muutoskatastan vast syksyl samal ku on normi katsastus.
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: Kulmamies - 26.06.2013, 17:41:33
Tämähän vaatisi periaatteessa penkkilapun, kun ei ole alkuperäistä moottorinohjausta. Se on sitten eri juttu tajuaako sitä konttorilla kukaan ;)
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 26.06.2013, 18:41:28
No sitähän mä en niille maininnu..koitetaa nyt näin ja voinhan mä soittaa kaverille,että muokkaa vähän mun aikasempaa penkkilappuu jos siltä näyttää  ;)
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 02.07.2013, 22:55:10
Eilen 6h pumpun kimpussa töitten jälkee ja tänää 5h.Noin kakskytä kertaa ku purkas ja kasas ja joka välis vähän rälläköi ja hitsas osii ni sai jotain tolkkua ruuan saantii  ;D Ei oo vieläkä ihan sellain ku pitäis ku tyhjäkäynti seilaa vähän miten sattuu ja joka polkasul ei anna ainetta sillee ku useimmail polkasuil,mut taidan rakentaa jossain vaihees kokonaa toisen pumpun ku nyt tiiän miten homma toimii.Ja tästähän se loputon kierre taas alkaa,voimaa tuli hyvin lisää..niinki hyvin et vauhtipyörä rupee pohjaamaa vähän turhan herkäst.Kolmosel,nelosel ja vitosel heti kahen tonnin jälkee ku ahdot nousee ja neki nousee sinne 1,7 kilon paikkeille joten ei mitään pitkää vedätystä viitti tehä.Tähänki on "ratkasu" olemassa.Uus pakosarja ja hx35 eli vääntökäyrä ylemmäs jos sillä sais vähän jyrinöitä vaimennettuu  8)
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 09.07.2013, 00:47:37
Tämähän vaatisi periaatteessa penkkilapun, kun ei ole alkuperäistä moottorinohjausta. Se on sitten eri juttu tajuaako sitä konttorilla kukaan ;)

Ens viikolla dynoo mittauttaa "vakiotehot". Oma veikkaus 180-200hp ja +400nm.Otetaa samalla katastuslappu koska taitaa olla leimalla holsetti kiinni ym pientä. Tänää katkes tanko kepin ja lootan välistä ku olin turannu sellasen rimpulan..muutaku kepin ympäriltä kumit pois ja käsi reiästä sisää ja pykälää silmää ja matka jatku taas  :D
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: Volvomies89 - 09.07.2013, 01:00:29
Penkkilappua mielenkiinnolla odotellessa  :P
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 09.07.2013, 01:09:34
"Vakiotehoilla" tarkotin kuiteki että vakioturbo,syöttöpumppu vakionestepäällä ja nokkalevyllä,3" suora putki ja isohko cooleri..toivotaan nyt että pumppu ees toimii sinne asti ku ollu vähän onkelmii senkaa.Tyhjäkäynti seilaa välil jossain 1000-3000 ja aina ei anna kakkua sillee ku pitäis.Mut silti,deekulla,hx35 ja 12mm nestepäällä 255hp ja 370nm..persdynolla tuntuu että vääntöä löytyy enemmän täl hetkel.Toivottavast mun perskarvat väris oikeel taval ettei arvio mee ihan pielee  ;D
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 13.07.2013, 14:59:56
Siittä uutta pakosarjaa

http://s1153.photobucket.com/user/vpernu/media/20130713_145143_zps0b0dc352.jpg.html (http://s1153.photobucket.com/user/vpernu/media/20130713_145143_zps0b0dc352.jpg.html)
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: Joona.S - 13.07.2013, 19:15:08
Tuleehan tuo turbo tähän sitten , jookos kookos  ?  :D
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 13.07.2013, 20:16:06
Tuleetulee.Laippa vaan kiinni hitsauksen ajan deekun kannessa  ;)
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 15.07.2013, 20:49:33
Huomen dynoo..jos ees ne vakiot irtois  ::)
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 16.07.2013, 21:54:30
http://s1153.photobucket.com/user/vpernu/media/20130716_214628_zps0f210cfd.jpg.html (http://s1153.photobucket.com/user/vpernu/media/20130716_214628_zps0f210cfd.jpg.html)

Siinä.Parin kilon ahdoilla vakiourpol mikä taitaa huomen vaihtuu holsettii.Katsastuslappu otettii 0,58 ahdoil ja tehot pysy samas..vääntö tippu n.20Nm
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: Pate - 16.07.2013, 22:08:46
Taitaa tuo vakioahdin mennä "vähän" tukkoon, kun huipputeho noin alhaalla :D.
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 16.07.2013, 22:20:02
Taitaa joo..välillä rupee nelosenkaa sakkaamaa pelkästää vedätettäes..tommoset tulpat joutaa pois  ;D
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 20.07.2013, 10:39:12
http://s1153.photobucket.com/user/vpernu/media/20130720_102927_zps511e243a.jpg.html (http://s1153.photobucket.com/user/vpernu/media/20130720_102927_zps511e243a.jpg.html)

Sinne se istu nätisti..dp tuli ihan varmuudeks tehtyy 4 tuumasest ku sattu putkikäyrähässäkkä käsii  ;D
Ahtojenkaa jotain häikkää ku nousee vähän kuminauhamaisest ja maksimit jää sinne 1,5 paikkeille..tai sitte mun pakosarja vaan on ihan paska.
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 29.07.2013, 20:17:37
Mistäs niitä isoja suutinkärkiä sai tilattua edukkaimmin?Semmoset vois laittaa tilauksee.Samalla vois vaihella uuet ohjurinkumit ja jäykemmät venajouset.Tänää vaihoin uuet öljyt ku venttiilit vähän naputti kuumal koneel ja ainaki vähän hiljeni.Jossei se nyt siitä rupee tarpeeks hiljenee ni vaihtoo menee samal uuet nostimet.
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: Joona.S - 29.07.2013, 20:27:12
Mites se nyt on pelannu niiku muute sillee?
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 29.07.2013, 20:50:58
Muuten ollu tyytyväin mut täytyy toinen syöttöpumppu tehä viel ku tyhjäkäynti seilaa siel sammumisrajan ja 2000 välil.Vivuston osat vähän päin persettä pumpun sisällä.Kytkin pitää hyvin kaikis tilanteis eikä toi vauhtiska oo viel lauennu vaikka se vähän epäilyttiki ens alkuu  ::) Saa tarjoilla käytettyy kaksoismassapyörää jos jollekki on jääny nurkkii pyörii..kuhan ois vaan se puolikkaitten välinen laakeri kohtuukunnos ;)
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 29.07.2013, 21:06:19
Muuten ollu tyytyväin mut täytyy toinen syöttöpumppu tehä viel ku tyhjäkäynti seilaa siel sammumisrajan ja 2000 välil.Vivuston osat vähän päin persettä pumpun sisällä.Kytkin pitää hyvin kaikis tilanteis eikä toi vauhtiska oo viel lauennu vaikka se vähän epäilyttiki ens alkuu  ::) Saa tarjoilla käytettyy kaksoismassapyörää jos jollekki on jääny nurkkii pyörii..kuhan ois vaan se puolikkaitten välinen laakeri kohtuukunnos ;)
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 08.08.2013, 23:41:00
Pistin halpissuuttimet tilauksee.Katotaa mitä kuraa tulee vai toimiiko jopa jotenki.Jos toimii ni vois olettaa et voimaaki tulis lisää  8)
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=380410919911 (http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=380410919911)
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 23.08.2013, 19:30:27
Eipä oo muutoksii täs välis tapahtunu,mut ei jaksanu enää katella taustapeilist tota ainaista savutusta pienil kierroksil ni ostin hx27:n.Tarkotus ois kytkeä se pakosarja/pakoputkikombinaation välii hx35:n kaveriks.Toteutus viel mietinnän alla mut laipat täytyy ainaki käydä poltatuttamassa ensin ni kerkee sinä aikaan viel funtsii.
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: Volvo745D - 24.08.2013, 17:50:09
tarviitko 850 puolnahkajakkaroita? laittaa siihe :) ois joutavat halvalla...
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 24.08.2013, 20:55:55
Puolnahat jo valmiina eikä oo tohon tarkotus panostaa sisustaa eikä ulkonäköö millään taval.Mutta kiitos tarjouksest  :)
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 06.10.2013, 11:25:15
Tiistain viimeistää leimalle mentävä,joten täytyy vaihtaa syöttöpumppuu vähän sisuskalui et saa savuista läpi ku syöttöruuvist ei tapahu mitää.Samal vaihetaa takarenkaat mis vähän enemmän pintaa ja muuten vaa täytyy katella valot ym perusjutut läpi.Jos samal sais ton koneenki rekisteriotteesee.Kuhan nyt leiman saa ni sit täytyy käyä virittelee taas vähän lisää  ;) Muutenhan ei oo tarvinu muutaku ajaa vaan.Kone toiminu ihan moitteitta eikä oo viel ees tarttenu hehkui kytkee kiinni ku lähtee tulille ku palmun alta.
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 07.10.2013, 19:02:45
Ei pitäs liikaa kehuu.Eilen iltapäiväl pärähti apulaitehihnan kiristin paskaks ja remmi rispaantu samal.Onneks isommilt vahingoilt vältyttii ja nyt paikallaa diy-manuaalikiristin.Tohon mä ehkä luotan enemmän ku automaattisee mikä viel kaiken lisäks maksaa ainaki miljoonan  ;D
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 08.10.2013, 19:27:52
Ei ne stna antanu leimaa.Pari pientä paikkaa,alapallo ja sivuvilkut kondiksee eli tunnin homma.Jotain positiivista..otteessa koneen iskutilavuus 2460cc ja teho 118kw..ahdin:holset ja välijäähdytin ja samalla meni loota eli muutosprosentit 22.Sen puolee hyvä fiilis  :)
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 17.10.2013, 19:35:56
Nyt rupeis olee osat kasassa ahdinpäivityst varten.Löytyy pari hukkist,hx35 ja hx27.Huomen viel jos käy pari laippaa teetättämäs ni pääsis askartelee.Ainii ja toiselle turbolle vähän öljylinjan osii täytyy hommata.Uuet venttiilivarrenkumit ja nostimet ois ja valmiin ja samal vaihtuu jäykemmät venajouset ja mahollisest hiottu nokka.Uus syöttöpumppuki ois jo suunniteltu valmiiks ku rupeis vaan tekee.Ja sitte ku kierre luonnolisest jatkuu ni pääsee varmaan seuraavaks suunnittelee sitä uutta vauhtipyörää ;)
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: Volvomies89 - 17.10.2013, 21:33:42
Minkä kokoisella pakopesällä sulla tuo hx35 on ?
Jokos sulla on isommat suuttimet kiinni ?
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 18.10.2013, 07:14:02
#12

Ei oo suuttimet kiinni viel..tulin kuiteki siihen tuloksee noitten halpiksien kanssa että hyllyy saa jäädäkki.Pitää jossain vaihees tilata ihan oikeet suuttimet.
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 10.11.2013, 07:46:35
Nyt ku on saatu taas vuodeks ajoaikaa ja sadepäivä tiedos ni vois lähtä tekee konehuoneesee pientä päivityst kunhan täst nyt pääsee ekaan sängyst ylös  ;)
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 10.11.2013, 16:42:11
Jotain saatu aikaseks mut siitä ne rupee paikkaasa hakee pikkuhiljaa.Isompaa tarvis saada viel pikkusen alaspäin ettei tartte käydä konepeltii silpomaa ja sitte pari hukkist,db:n muutos,vähän ahtoputkee ja öljylinjat.Huomen jatketaa.

(http://i1153.photobucket.com/albums/p505/vpernu/Mobile%20Uploads/20131110_160706_zps4ed6c137.jpg)
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 21.11.2013, 20:55:36
(http://i1153.photobucket.com/albums/p505/vpernu/20131121_204026_zps0cfad060.jpg)

On se konehuone vaan karua kateltavaa.Pikkunenki jäi niin piiloo että ei kai ne sitä ees konttorilla noteeraa  ::)

Hukkaportit pitäs viel asennella kiinni vaikka liikkuu toi noinki :)
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 26.12.2013, 18:04:38
Aina vaan toimii ja toimii.Hiottu nokka odottelis hyllyssä niinku uuet ohjurin kumit,jäykemmät venajouset ja uuet nostimet.Suuttimia tässä ollaan viel vailla joten niitä saa tarjota.Lootaksi päivittyy todennäkösest 320 zf vaikka getrag toimii edelleen hyvin.Eli siitä voi joku ostaa jossain vaiheessa itelleen deekun tai d5252t moottorin perään sovitetun 260 getragin  8)
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: oh850 - 28.01.2014, 19:18:02
Kuka hionut sulle tuon nokka-akselin? Ja mistä hommasit jäykät venttiilijouset?
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 28.01.2014, 21:07:54
Nyt ei enää jaksa..käyttis ja harrasteauto samassa paketissa..ei vaan toimi ei ja kun ei pysty pitämää kahta autoo samaa aikaa ni taitaa mennä myyntii.

Eli 740 farkku paku -87,Koneena d5252t mekaanisella syöttöpumpulla ja ahtimina holset hx27 ja hx35 ja sen jatkona 260 getrag..perässä torsen ja 3,73 välitys.Koppa surkeessa kunnossa.
Jos joku haluaa ostaa koko raadon ni lähtö 4000€.Myydään myös osina kunhan järkeviä tarjouksia tulee.Leimaa 2014/10 asti.Itellää oli tarkotus ostaa joku vähän siistimpi ja tuoreempi koppa ja istuttaa tekniikka siihen mutta ei nyt riitä aika ja innostus.Jos tarjoat vaihdossa jotain ni ainoastaa mk1 v70tdi man ja siisti kuntonen.
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: oh850 - 28.01.2014, 21:11:40
Älä nyt sentään luovuta ! :nohnoh
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: Volvomies89 - 28.01.2014, 21:14:47
Auto tieliikennepoistoon niin ei kuluja tule ja toinen kottero käyttikseksi.
Sitten ottaa harrasteen käyttöön kun on kunnossa ja samalla käyttis seisontaan :)
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 28.01.2014, 21:20:29
Toi oli vaihtoehto nr:1 mutta kun en viitti hakee pankista lainaa autoa varten kun ennemminki pitäs hakee lainaa mökkiä varten että saa remppaa tehtyy.Ei tolla lintalla tiliä tehä vaan ennemmin sijotan tähän torppaa ja hommattaa se harrastepeli sitte mielummin ku kämppä on kutakuinki valmis :) Koittakeehan ymmärtää :) Ja jos ton saa myytyy ni tilalle tulee kuiteki samalla koneella väärästä päästä raapiva volle jolle kuiteki tehää jotain pientä ni ei se harrastus kokonaa jää ;) Eli se jotain pientä on että "karkaa lapasesta" :D
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 16.04.2014, 19:31:07
https://www.facebook.com/photo.php?v=10152420651424124&set=vb.619314123&type=2&theater&notif_t=like (https://www.facebook.com/photo.php?v=10152420651424124&set=vb.619314123&type=2&theater&notif_t=like)

Nyt rupee olee projekti valmis.
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: oh850 - 16.04.2014, 20:54:01
Voi voi, menit ja paalasit hyvän volvon  :o
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: vpernu - 16.04.2014, 21:06:12
Jos mä jossain nään jotain hyvää,ni en paalaa sitä  ;D
Otsikko: Vs: 745td --> d5252t
Kirjoitti: sekokupu - 16.04.2014, 21:19:06
Paalaaminen toimii kyllä aina!