KL-varaosat  Race.fi

Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"

  • 174 Vastauksia
  • 75520 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #165 : 10.10.2013, 13:00:27 »
Känniasennuksesta aiheutunut laakerirouskutus on poistettu.

HD:llä kurveissa kuului sellainen ääni kuin jokin pieni ratas pyörisi pirun lujaa.
Nyt kun SHC:t on vielä sisällä, niin sitä ääntä ei kuulu enää, mutta jotain narinaa se vielä pitää.

Pitää tänään vielä pähkäillä mitä öljyä sinne huomenna kippaan.
Tuon LS:än jätän viimeiseksi vaihtoehdoksi, koska mielestäni se on tarkoitettu kitkalukoille.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #166 : 10.10.2013, 19:54:29 »
HD:llä kurveissa kuului sellainen ääni kuin jokin pieni ratas pyörisi pirun lujaa.

Kerro jos keksit mistä tuo voisi johtua. Itselläni ilmeisesti sama vika, juuri ennenkuin alkaa kumi palamaan alkaa juurikin sellainen viheltävä änni. Muistuttaa tosiaan kuin joku pieni hyrrä pyörisi vimmattua vauhtia ;D

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #167 : 10.10.2013, 23:24:58 »
Kerro jos keksit mistä tuo voisi johtua. Itselläni ilmeisesti sama vika, juuri ennenkuin alkaa kumi palamaan alkaa juurikin sellainen viheltävä änni. Muistuttaa tosiaan kuin joku pieni hyrrä pyörisi vimmattua vauhtia ;D
Heko, heko... :uglystupid2:

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #168 : 11.10.2013, 14:05:27 »
Nonnii!

Löin tupaan Neste Hypoidi MP 80W-90. Paras näistä kolmesta !

Niin paljon väheni äänet, että en nyt vähään aikaan kokeile mitään muuta.

Edit: kyllä tuolla SHC:lläkin se pikkuratas piti ääntä, mutta ei aina. Olisiko lämpötilalla vaikutusta siihen.
« Viimeksi muokattu: 11.10.2013, 14:07:59 kirjoittanut järviin »

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning" TrueTrack
« Vastaus #169 : 05.12.2013, 15:08:00 »
Peräöljyn lämpötilalla on selkeä vaikutus. Lyhyellä ajolla ei äännä, mutta kun ajaa työmaalle 50km, niin pihan tiukassa käännöksessä pitää ääntä.

4,56 välitys on liian tiheä minun käyttöön, koska tulee ajettua töihinkin tällä. 4,10 välitys odottaa asennusintoa.

TrueTrackki toimii lumella TODELLA hyvin: Jos haluaa kääntyä risteyksestä kahvassa, niin se menee kahvassa. Jos taasen ei halua, niin pystyy kiihdyttämään huomattavan ripeästi ilman pidonmenetystä. Onneksi en ostanut räikkälukkoa.
« Viimeksi muokattu: 05.12.2013, 15:10:41 kirjoittanut järviin »

Poissa Roki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning" TrueTrack
« Vastaus #170 : 08.12.2013, 04:13:46 »
TrueTrackki toimii lumella TODELLA hyvin: Jos haluaa kääntyä risteyksestä kahvassa, niin se menee kahvassa. Jos taasen ei halua, niin pystyy kiihdyttämään huomattavan ripeästi ilman pidonmenetystä. Onneksi en ostanut räikkälukkoa.
On siihen joku syy, miksi joku toinen merkki valitsi tuon tekniikan jo joku tovi sitten.
V70 2.5D -00

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #171 : 26.04.2014, 12:55:43 »
Rapuloissani piruuttani rakensin Evacin testausräpellyksen:


(EVAC on ejektori, jonka pitäisi imeä kampikammion huohotuskaasut pakoputkeen)
2 kpl 60W puhallinta hönkii 60mm sisähalkaisijalliseen putkeen.
Putken päästä tulee suunnilleen saman verran hönkää, kuin vakio vinokoneesta tyhjäkäynnillä.

Ohjeen mukaan asennettu Evac sai aikaan 0,2 hPa alipainetta.  :D
Mutta kun käänsin sitä kierteellään 180astetta, niin antoikin 0,4 hPa.  :o
« Viimeksi muokattu: 26.04.2014, 13:02:49 kirjoittanut järviin »

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #172 : 27.04.2014, 12:38:28 »
Ei sinne saa järkevää virtausta. Kompurasta loppuu tehot.



Olisihan tuossa argonipullossa 150bar...  ::)

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #173 : 27.04.2014, 16:15:50 »
Miksi et laita autoasi käymään, olettaen sen toimivan ja lykkää tuota putken jatkoksi? Vuola pakokaasun virtaussimulaattori on valmis.

Ps: Kaasuläppää avaamalla virtaus kasvaa ;)
« Viimeksi muokattu: 27.04.2014, 16:17:55 kirjoittanut miikel »

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GLE B230FS -88 "Kankkulankaivo-Tuning"
« Vastaus #174 : 27.04.2014, 16:35:59 »
Miksi et laita autoasi käymään, olettaen sen toimivan ja lykkää tuota putken jatkoksi? Vuola pakokaasun virtaussimulaattori on valmis.

Ps: Kaasuläppää avaamalla virtaus kasvaa ;)
Pitäisi ensin korjata tuo nykyinen putki.  :P

 

Futurez  Kulkukoira