Elekma  Autoracing

Pyyhkijänsulat

  • 342 Vastauksia
  • 125438 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #165 : 27.11.2016, 22:25:27 »
Eilen käytin auton konepesussa, luulin että se putsaisi lasin kunnolla. Mitä myrkkyä suosittelet tuulilasin puhdistukseen?

En tiedä mitä suositella mutta itse hinkkaan usein ihan tärpätillä. Joskus olen savellakin sipaissut
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mushinico

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #166 : 27.11.2016, 23:14:17 »
Niin hyvät on nuo orggikset tosiaan että tilasin uudet varastoon kun tilailin muutakin osaa.
Onko noita nyt jossakin tarjouksessa ja mitä maksaa?
V60 D5 AWD 2014 R-Design (+Polestar)

Poissa 1518964

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #167 : 28.11.2016, 13:33:54 »
Mulla on ilmeisesti 740 tollaset (ei millään teipillä tehdyt, vaan urat tuulilasissa). Onko kaikissa vakiona ja mikäs tarkoitus noilla on ????
Itellä on aikasemmissa autoissa Biltema toiminut ihan jees, mutta nykyiseen käyttikseen kävin hakemassa sieltä rungottomat sulat ja ne lensi roskikseen viikon jälkeen. Yritin putsata niitä, mutta ei auttanut mitään, pitivät vaan ihan hirveetä meteliä kokoajan. Ei nekään sinäänsä halvat ollu, 10€ kpl...

Seuraavan sulat hain Motonetista, Championin rungottomat (14€ kpl). Viikossa hajos ne kiinnityksen "lukot". Pysyneet siitä huolimatta vielä ihan hyvin kiinni :D. Ovat olleet nyt pari kk käytössä ja ei valittamista. En tiedä sitten millainen takuu noissa on, saisiko uudet kun kävisi motonetissä näyttämässä hajonneita kiinnikkeitä (aika selvältä valmistusvialta vaikuttaa...)?

Taidan itse kokeilla toiseen suuntaan eli Bilteman kautta, tai sitten yritän löytää kokeeksi Boschit. Edelliset oli muistaakseni Valeot tai sitten Boschit, ostin Championit tilalle kun ei muuta ollut. Ne pyöri vielä hetken kontissa ennen kuin löysivät lasille. Alusta alkaen olleet huonommat kuin vanhat mitkä olin sitten jo nakannut menemään. Championit on nyt sitten pannassa meidän V50 suhteen hetken.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #168 : 29.11.2016, 20:54:01 »

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • www.vrcf.fi
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #169 : 30.11.2016, 15:46:23 »
http://www.skandix.de/en/spare-parts/body/wipers-parts/windscreen-cleaning-system/wiper-blade-for-windscreen-flat-kit-for-both-sides/1018582/
Tuolta tilasin.
Joku 60e on KL-varaosilla, Volvolta en ees kysyny.

Volvolla 55€ vaihdettuna 2014 vuoden s60 volvoon. Huollon yhteydessä

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #170 : 30.11.2016, 16:13:35 »
Lidlissä oli tarjouksessa 2kpl 14.90e, asiallisen näköiset.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa 20-VALVE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 182
  • www.vrcf.fi
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #171 : 30.11.2016, 16:55:19 »
II koppaiseen V70:een Boshin rungottomat sulat varaosaliikkeestä. Svh 57€ pari -xx alennukset.
Yhtä hyvät kuin OE sulat . Takalasille tuli OE sulka, kun Boshin ei ole ihan saman mittainen.

« Viimeksi muokattu: 30.11.2016, 16:57:56 kirjoittanut 20-VALVE »
"Eikö vähän liikaa ole just hyvä"?

Poissa Volvo For Life

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 416
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #172 : 30.11.2016, 17:15:35 »
Tänään hain boschin sulat mk2 V70 Volvoon 34€ hintaan pari orkkikset kl varaosilta 44€ muttei ollut hyllyssä
Volvo S80 TDI

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 743
  • www.vrcf.fi
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #173 : 01.12.2016, 10:10:33 »
Kestäähän ne kuukauden tai kaksi. Boschin laatu luokatonta nykyään kulutuskestoltaan. Valeot kestää 2x saman. Jos haluaa vielä kestävemmät, niin vaikka Puuilosta SWF:n tekemät sulat. (On alkuperäisvalmistaja monelle automerkille). Tekniikan maailmassa olikin testi näistä jokin aikaa sitten. SWF oli sijalla 1 ja heti toisena Valeo. Boschin sulat häntäpäässä ja sen olen itsekin todennu keston suhteen.
V90 T8 2020 Inscription

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #174 : 01.12.2016, 10:14:03 »
Kestäähän ne kuukauden tai kaksi. Boschin laatu luokatonta nykyään kulutuskestoltaan. Valeot kestää 2x saman. Jos haluaa vielä kestävemmät, niin vaikka Puuilosta SWF:n tekemät sulat. (On alkuperäisvalmistaja monelle automerkille). Tekniikan maailmassa olikin testi näistä jokin aikaa sitten. SWF oli sijalla 1 ja heti toisena Valeo. Boschin sulat häntäpäässä ja sen olen itsekin todennu keston suhteen.
Viime syksynä ostin Valeot, keväällä piti uusia(taas Valeot) ja nyt jo hetken v*tuttanut kun jättää taas rantua ja läikkää. Takalasilla toimii kyllä ihan ok vieläkin se sama minkä vuosi sitten vaihdoin.
No kun halvalla sai.

Poissa Volvo For Life

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 416
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #175 : 01.12.2016, 10:16:12 »
Viime syksynä ostin Valeot, keväällä piti uusia(taas Valeot) ja nyt jo hetken v*tuttanut kun jättää taas rantua ja läikkää. Takalasilla toimii kyllä ihan ok vieläkin se sama minkä vuosi sitten vaihdoin.
Täsmälleen samat kokemukset valeosta bosch vielä pelannut ainakin itsellä
Volvo S80 TDI

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 743
  • www.vrcf.fi
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #176 : 01.12.2016, 10:35:32 »
Täsmälleen samat kokemukset valeosta bosch vielä pelannut ainakin itsellä

Mulla päinvastaiset, Boschit kesti reilun kuukauden ja alkoi jättämään raitaa :( Valeot on kestäneet noin vuoden, eli joka kevät saa uusia. Sama SFW:n kanssa, hyvin vuoden kestivät, mutta hinta niissä on kova. Tälle forumille joku joskus kopioi sen TM:n testin tulokset, niin se piti kyllä hyvin paikkaansa.
V90 T8 2020 Inscription

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #177 : 01.12.2016, 10:39:04 »


Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #178 : 01.12.2016, 12:25:47 »


Valeot laitan aina. Onhan ne tyyriit mutta silti. Ja tosiaan kurakelien aikaan hinkkaan lasin viimeisen päälle puhtaaksi jollain myrkyllä. Usein tärpätillä
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #179 : 10.12.2016, 14:11:18 »
Noniin.
Minulla on "Biltema Stantard" -pyyhkijänsulat toimineet ilman ongelmia jo 5-6 vuotta ainakin viidessä eri autossa. Hintaansa nähden ovat kestäneet mielestäni hyvin (noin 15-25tkm ja käytän pyyhkijöitä ahkerasti jos on vähääkään vesikeli).
Nyt tosin noin pari vuotta sitten kyseisten pyyhkijöiden runko hieman muuttui. Edelleen itse kumiosa/sulka on mielestäni toimiva, mutta rungon nivelöinti meni rajusti huonompaan suuntaan. Rungossa olevien "saranatappien" tilalle tuli semmoinen muovinen "holvi", joka tuntuisi aina pakkasella rävähtävän palasiksi sulan päädystä.

Joten ostin nyt kokeiluun "Biltema Clear Vision" -pyyhkijänsulat (mainostetaan "vettä hylkivinä" hiukan parempina sulkina), joissa rungon nivelöinti on vielä toteutettu mainitsemillani "saranatapeilla". Volvoon (940) ostin tämmöiset joskus 1-2 vuotta sitten ja toimivat edelleen ilman moitteensijaa (tosin kilometrejä ei ole tullut juuri paljoakaan), joten katsotaan miten kestäisivät tuossa toisessa autossa.


Tässä vielä kuva pyyhkijöiden erosta.




Pitää koettaa muistaa raportoida tänne, jahka tulee kunnon jalkarättijäävesisuolakuraloskapaska -kelit, että miten toimivat. :)

 

Ateho  Elekma