Samppasport  Futurez

Vw Golf VR6, t5

  • 9 Vastauksia
  • 8182 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jape-79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vw Golf VR6, t5
« : 21.10.2011, 14:18:54 »
Tuli hommattua pari viikkoa sitten tuollainen Golffin härpäke harrastevehkeeksi :idiot2:



Tarkoitus olisi ajaa jossain vaiheessa rokkirallia ja jos jaksaisi tehdä uudet kaaret niin miksi ei sprinttiäkin ;D Koppa on siis 3 mallin Golf VR6 versio johon on ahdettu Volvon 2.3 20v turbotekniikka m56 vaihteistolla. Moottori on tyypiltään on b5234t eli ilmeisesti 850 t5 Volvosta. Jokaiseen nurkkaan on investoitu jokin korkeus/jäykkyys säädettävä alusta jonka merkkiä en ole vielä kerennyt selvittää.



Ensimmäiset vierailut pajalla ovat kuluneet lähinnä kaluston tarkastelussa ja tuohon volvon tekniikkaan perehtyessä. Nyt kun kalustoon on jo hieman kerennyt syventyä niin suunnitelmat jatkon suhteen alkavat myös hahmottua. Suunnitelmissa olisi siis jatkossa alkaa jatkojalostamaan tuosta raaseria omaan makuun :)

Ensimmäisenä pitäisi saada uudet penkin kiinnikkeet valmiiksi niin pääsis kokeilemaan minkälainen ajettava tuo vekotin oikein on. Tällä hetkellä ainoa käsitys auton toiminnasta rajoittuu muutamaan revitykseen pajan pihassa irtonaisella penkillä, kiihdyttäessä ranteet venyy ja jarruttaessa ratti on sylissä :D

Ekojen kunnon tyyppien jälkeen tavoitteena olisi lisätä laatikkoon Quaifen lukko jotta voiman saisi välittymään tonttiin molemmilta puolilta. Samalla konetta voisi siirtää hieman taaksepäin ettei vetoakselit olisi niin "rujossa" kulmassa.

Rakentelun voisi kuvitella menevän tulevaisuudessa jotakuinkin seuraavassa järjestyksessä.

Viikon sisään, että pääsisi testaamaan minkälainen tuo keksintö on:

- Penkki kiinni, TCV:n letkut oikein jotta ahtopaineen ohjaus toimisi oikein. Nyt MAF:n ja ahtimen väliin menevä "huohotus" vetäisty ahtopainemittarille. -Check-
- Konepeltiin liukusokat. Pihassa revittelyn ajaksi konepelti köytetty liinoilla kiinni :D -Jäi tekemättä ennen testiä ja tietenkin pelti lipesi liinojen alta tuulilasia vasten. Uutta konepeltiä etsiskelemään-
- Alustan nosto siten että edes hallitunkki mahtuu kynnyksen alle. -Check-

syksy/ alkutalvi 2012:

- Lukon lisäys
- Moottorin siirto, vetoakselit suurinpiirtein oikeaan kulmaan.
- Edellä oleva edellyttää kenties pakosarjan vaihtamista ettei imuputki törmää jarrutehostimeen/sylinteriin.
- Konehuoneen siistimistä, johtosarjojen ja sähkötöiden siistimistä.

Kevät/ alkukesä 2012:

- Moottorin Megaruuttaus.
- Kiinateräkset koneeseen.
- Ahtimen ja putkiston päivitys.
- Isompi cooleri.
- Toivottavasti ei peltitöitä, riski on kuitenkin suuri jos talvella tulee käytyä kisoissa ;)

Siinäpä sitä alkuun suunnitelmaa, kuvia ja tarinoita päivitellään kunhan jotain uutta saa aikaiseksi :hello:
« Viimeksi muokattu: 26.11.2011, 19:42:40 kirjoittanut Jape-79 »

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Vw Golf VR6, t5
« Vastaus #1 : 21.10.2011, 20:14:35 »
Mielenkiintoista. Kerrankin volkkari jossa on jotakin AUTOA!   ;)

Poissa Tuke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • www.vrcf.fi
Vs: Vw Golf VR6, t5
« Vastaus #2 : 24.10.2011, 17:09:36 »
Mielenkiintoinen projekti, vaikka moottorin vaihto vähän ihmetyttää paitsi, jos sillä on haettu keveyttä. Korista kannatta joka tapauksessa tarkistaa helmat ja niiden päät, jos niitä ei ole vielä tutkittu. Varsinkin kun helmamuovit näyttää olevan kiinni.

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: Vw Golf VR6, t5
« Vastaus #3 : 24.10.2011, 20:25:46 »
Mielenkiintoinen projekti, vaikka moottorin vaihto vähän ihmetyttää paitsi, jos sillä on haettu keveyttä. Korista kannatta joka tapauksessa tarkistaa helmat ja niiden päät, jos niitä ei ole vielä tutkittu. Varsinkin kun helmamuovit näyttää olevan kiinni.

keveyttä?
kai sinne ois silloin laitettu 1,8t?
volvo 240 tdi :)

Poissa Jape-79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: Vw Golf VR6, t5
« Vastaus #4 : 29.10.2011, 15:50:52 »
Mielenkiintoinen projekti, vaikka moottorin vaihto vähän ihmetyttää paitsi, jos sillä on haettu keveyttä. Korista kannatta joka tapauksessa tarkistaa helmat ja niiden päät, jos niitä ei ole vielä tutkittu. Varsinkin kun helmamuovit näyttää olevan kiinni.
keveyttä?
kai sinne ois silloin laitettu 1,8t?

Jaaha, ekat tyypit takana. Tosin ei tuosta ajettavuudesta oikein mitään kuvaa saanut kun paikallinen moottorirata oli suljettu betoniporsain siten että lähtösuoran pääsi kiihdyttämään ja ensimmäisen mutkan jälkeen liinat kiinni >:( Mutkan ulostulossa kerkesi kuitenkin kerran kolmosella kelaamaan rajoitinta vasten. Kunhan tuohon lukon saa laitettu niin eiköhän sillä ainakin toisten ajolinjat saa sotkettua... Ei muuta kun lukkoa metsästämään ::)

Kuulemma oli hajonnut se volkkarin oma VR6 moottori. Ei kait sekään ihan kevyimmästä päästä ole, liekkö valurauta lohkolla? Tuo volvon tinakone taitaa olla ihan kohtuu hintainen verrattuna siihen paljonko siinä on tehoa vakiona ja paljonko siitä saa irti pelkästään moottorinohjausta muuttamalla. Keveyttä jos olisi haettu niin uskoisin myös että pellin alta löytyisi joku 1.8-2.0 ahdettu kone.

Poissa Jape-79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: Vw Golf VR6, t5
« Vastaus #5 : 01.02.2012, 17:16:15 »
Jaahas, projekti nytkähti sen verran eteenpäin että tuli purettua kone ja laatikko irtaalleen korista.



Ei ole ihan kevyimmästä päästä tuo paketti.



Lukon tilasin RTE motorsportin kautta. Lukoksi valikoitui Gripperin ramppilevylukko jonka sain samalla hinnalla kun mitä Torssen tyyppiset lukot olisi maksaneet ;) Ainoana huonona puolena voi pitää sitä että Gripperiltä lähettivät ensin takavetoon käypäisen lukon. Perjantaiksi pitäisi saada tuohon laatikkoon käypäinen lukko Suomeen.




Samalla joutuu uusimaan myös ahtimen, näkyy olevan ahtimen painepuoli märkä moottoriöljystä :o

Parin viikon huili tulossa pajalla käyntiin, tuosta on kuitenkin hyvä taas jatkaa... Ei vaan taida keretä näille jäille kuten alunperin oli tarkoitus >:(


« Viimeksi muokattu: 02.02.2012, 16:33:40 kirjoittanut Jape-79 »

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Vw Golf VR6, t5
« Vastaus #6 : 02.02.2012, 19:48:15 »

Lukon tilasin RTE motorsportin kautta. Lukoksi valikoitui Gripperin ramppilevylukko jonka sain samalla hinnalla kun mitä Torssen tyyppiset lukot olisi maksaneet ;) Ainoana huonona puolena voi pitää sitä että Gripperiltä lähettivät ensin takavetoon käypäisen lukon. Perjantaiksi pitäisi saada tuohon laatikkoon käypäinen lukko Suomeen.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)


Mitä tuolle lukolle sitten loppupeleissä tuli hintaa?
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Jape-79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: Vw Golf VR6, t5
« Vastaus #7 : 03.02.2012, 07:19:36 »
Mitä tuolle lukolle sitten loppupeleissä tuli hintaa?

Sain lukon vielä viimevuoden hinnalla eli 998€ jäi maksamaan, kun taas Quifen torssen "lukko" maksaa ainakin yhdellä VRCF:n yhteistyökumppanilla 920€(+pk?).
« Viimeksi muokattu: 03.02.2012, 15:42:46 kirjoittanut Jape-79 »

Poissa Jape-79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: Vw Golf VR6, t5
« Vastaus #8 : 03.02.2012, 15:53:36 »
Ja palvelu pelasi, aamulla ilmoitettiin että oikean mallisen lukon voi käydä noutamassa  :)




Nyt ainakin vetarit kävi pooreille, eiköhän tuo nyt ole käypäinen.


Poissa Jape-79

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: Vw Golf VR6, t5
« Vastaus #9 : 19.03.2012, 11:53:35 »
Lyhyen hiljaiselon jälkeen tuli vaihteisto purettua. Alkuperäinen tasauspyörästö sai väistyä Gripperin tieltä.





Ainoa miinuspuoli että toimivalle nopeusmittarille sai heittää hyvästit. Gripperin murikkaan ei oltu sorvattu paikkaa nopeusmittarin "triggeriä" varten. Enkä viitsinyt paikkaa sorvatakkaan vaan heitin lukon niine hyvineen paikalleen. Eipä tuota tosi toimissa kerkeä nopeusmittaria paljoa vilkuillakkaan, rupeisi vielä pelottamaan jos neula kipuaa yli 100 nopeuksiin :)



Seuraavaksi pääsisi sovittelemaan mottia ja laatikkoa kohti oikeata paikkaa. Tinakonee vaatiin hieman väljemmän ympäristön kuin alkuperäinen  Vr6 mylly. Kyllä tuo paketti kuitenkin pitäisi järkevään kohtaan konehuoneeseen upota, aika näyttää ???

 

KL-varaosat  Race.fi