RallyBaron  Samppasport

VOPEL -76, Autokrossi

  • 73 Vastauksia
  • 38195 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa niskja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • No, perkele...
VOPEL -76, Autokrossi
« : 05.11.2011, 17:57:13 »
Eli projektina on c- mallin kadett -76. Johon on vaihdettu volvon tekniikka, kutakuinkin täysin.
- Moottori on B200
- Laatikko m45
- taka-akseli 1030
- etuakselisto 700 sarjasta
- hammastanko sekä rattiakseli 200 sarjasta



Autolla olis tarkoitus jossain vaiheessa ajaa autokrossia. Vuos on vielä hieman hämärän peitossa.
Moottoria on siirretty sääntöjen sallima määrä taakse päin. Eli volvon motti sijaitsee täysin etuakselin takapuolella.
Nyt työn alla eturipusten tekeminen.

Kuvia siirrellään johonkin josta voipi sitten linkittää tänne. Homma vielä kesken.

EDIT: Päivittelin otsikon kuvaavammaksi.
« Viimeksi muokattu: 18.03.2012, 18:06:23 kirjoittanut niskja »
Dirty Deeds Done Dirt Cheap

Poissa niskja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • No, perkele...
Dirty Deeds Done Dirt Cheap


Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Opel volvon tekniikalla
« Vastaus #3 : 05.11.2011, 20:50:39 »
Moottoria on siirretty sääntöjen sallima määrä taakse päin. Eli volvon motti sijaitsee täysin etuakselin takapuolella.
Nyt työn alla eturipusten tekeminen.

mä näistä mitään tiedä joten kysellään.. miksi tuo kone on siirretty tuonne aivan etuakselin takapuolelle? Asiallinen laitos!  :)
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Niksu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
Vs: Opel volvon tekniikalla
« Vastaus #4 : 05.11.2011, 20:57:57 »
mä näistä mitään tiedä joten kysellään.. miksi tuo kone on siirretty tuonne aivan etuakselin takapuolelle? Asiallinen laitos!  :)

Optimaalisen painojakauman aikaansaamiseksi? ;)
Seat Leon Cupra 290 -19

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Opel volvon tekniikalla
« Vastaus #5 : 05.11.2011, 21:07:11 »
Optimaalisen painojakauman aikaansaamiseksi? ;)

painoa taakse ja sillä saahaa lähtee viivasta hyvin. käypä kattoo kartaanijokkisautoja ku niissä on kaikki siiretty taakse kuskista lähtien eli "takaa ajettavia"

Poissa NRP-JP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: Opel volvon tekniikalla
« Vastaus #6 : 06.11.2011, 09:46:56 »
painoa taakse ja sillä saahaa lähtee viivasta hyvin. käypä kattoo kartaanijokkisautoja ku niissä on kaikki siiretty taakse kuskista lähtien eli "takaa ajettavia"

 8) Hyvä hyvä... kaikki vaan niin taakse mitä säänöt sallii. Mitäs, meinaatko jättää linkkeihin nuo kummipuslat? Laita ihmes unibal nivelet, taka-akselin joustot on kumminki sitä luokkaa että nuo kumipuslat vaikuttaa sit melko oleellisesti ajettavuuteen. Tai siis olettaen että teet alustasta pehmeähkön??

Poissa niskja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • No, perkele...
Vs: Opel volvon tekniikalla
« Vastaus #7 : 07.11.2011, 10:16:50 »
Taka-akseli on edellisen omistajan jäljiltä. Jahka saan tehtyä etupään, siirryn taakse rakentamaan. Auto oli alunperin suunniteltu kiihdytysajoa varten. Ihmetystä vain herätti hemmetin lyhyt panhard??? Akseli siirtyy melkein 2 cm (jos muistan oikein, saattoi olla enemmänkin) sivuttain koko jouston matkalla.
Meinasin apinoida hieman Myllärin escortista tuetoja taakse. Joten poikittais tukea ei tule ollenkaan, vaan ylemmät tuet ovat n. 30-45 asteen kulmassa auton pituus akseliin nähden.
http://s1097.photobucket.com/albums/g346/Niskja/Opel/?action=view&current=opel.jpg
« Viimeksi muokattu: 07.11.2011, 10:40:55 kirjoittanut niskja »
Dirty Deeds Done Dirt Cheap

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Opel volvon tekniikalla
« Vastaus #8 : 08.11.2011, 00:16:43 »

Meinasin apinoida hieman Myllärin escortista tuetoja taakse. Joten poikittais tukea ei tule ollenkaan, vaan ylemmät tuet ovat n. 30-45 asteen kulmassa auton pituus akseliin nähden.


starletissa on näin vakiona ja akselintuenta pelaa. ainaki rallikäytössä.

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: Opel volvon tekniikalla
« Vastaus #9 : 08.11.2011, 18:18:47 »
starletissa on näin vakiona ja akselintuenta pelaa. ainaki rallikäytössä.

Mutta ei oo se kaikkein herkin liikkumaan...
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa niskja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • No, perkele...
Vs: Opel volvon tekniikalla
« Vastaus #10 : 09.11.2011, 21:38:19 »
Juu, eihän ne vinot ylätuennat ole herkimmät. Aina joutuu tekemään kompromisseja, ajettavuuden ja lähdön kannalta. Mutta onneks on tuo rooeee, jonka avulla voi harrastaa hieman ajatusleikkiä, aina kun leipätyöltään ehättää.

Mutta asiasta kypärään, en tiedä kuuluuko tälle osastolle. Onko kukaan asentanna saabin kytkintyösylinteriä volvon kytkin koppaan? Itellä olis sellanen rokkis työnalla. Pistän viikonlopulla kuvia jahka pääsen taas räpsimmää.

Dirty Deeds Done Dirt Cheap

Poissa niskja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • No, perkele...
Vs: Opel volvon tekniikalla
« Vastaus #11 : 14.11.2011, 22:08:28 »
Sain jotain aikaseks näin maanantainakin ;D

http://s1097.photobucket.com/albums/g346/Niskja/Opel/?action-view&current=Kuva0090.jpg
Tukivarsien takakiinnitykset kaipaa vielä hieman tuusaamista, mutta seuraavaan kertaan.
« Viimeksi muokattu: 14.11.2011, 22:13:29 kirjoittanut niskja »
Dirty Deeds Done Dirt Cheap

Poissa niskja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • No, perkele...
Vs: Opel volvon tekniikalla
« Vastaus #12 : 18.11.2011, 21:03:49 »
Moottorista sen verran tarkemmin että tämän foorumin kautta sen hommasin. Kiitokset Volvojapelle. :hello:
Sen on tehnyt Helle motorsport varakoneeksi  :facepalm:. Kyselinkin jo hieman moottorista, minkälaisilla mitoilla varsinainen kilpurin motti oli tehty. Mutta valitettavasti kaima ei muistanut tarkkaan.
Konetta en ole aukassut kun myyjän mukaan pitäisi olla kukkuva peli. Mutta jossain vaiheessa on pakko, jotta saa mittailtua iskutilavuuden kun se on rajoitettu 2050cc.
Läppärungot sekä mega tulee hoitelemaan sytty- sekä bensapuolen.
Dirty Deeds Done Dirt Cheap

Poissa 00JONE00

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: Opel volvon tekniikalla
« Vastaus #13 : 20.11.2011, 06:58:23 »
Huikee projekti!! Ite kanssa jokusen jokkisauton tehnyt c kadetista volvon koneella, laatikolla ja perällä. Nyt teossa taas yks takaa ajettava c kadetti moottorin siirtoineen,ym. Mut ei tällä kertaa jokkikseen ja moottori B5234T.  B5234T+M45 SSF suorakytky+1030 dana 5.38.
« Viimeksi muokattu: 20.11.2011, 07:03:53 kirjoittanut 00JONE00 »

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Opel volvon tekniikalla
« Vastaus #14 : 21.11.2011, 12:06:14 »
Mielenkiintoista projektia ja hieno koppa ;)

Kaverilla myös työn alla c-kadetti mutta tekniikaksi tulossa b5234t + m90 + 1031, bemarin etuakselisto ja lajina drifting. Ollut jo aikaisemmin ajossa bemarin ahdetulla neloskoneella mutta ensi kaudelle tarkoitus saada radalle volvon tekniikalla joka on toivottavasti hiukan ajettavampi.
Eli C-kadett ja volvo on hyvä yhdistelmä ;)
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

 

Futurez  Kulkukoira