Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvon b200k koneen turbotus strömbergillä

  • 14 Vastauksia
  • 6989 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jambaxteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Volvon b200k koneen turbotus strömbergillä
« : 15.09.2013, 15:56:15 »
Joo elikkäs tarkotuksena olisi rakentaa jäärata-autoksi kaasariturbo volvo! Eli tarkotus olisi kasata mahdollisimman halvasti.Ensiksi tarvitsen neuvoa että onko painekotelo pakollinen ja riittää ruiskun tankki pumppu tuottamaan tarpeeksi pa-paineita 0,5 ahoilla? Kiitos jo vastauksista ja neuvoista etukäteen,kuvia tulen laittamaan jahka pääsemme alkuun!

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon b200k koneen turbotus strömbergillä
« Vastaus #1 : 15.09.2013, 18:21:55 »
Pieni vinkki näin aluks, älä laita hyrrää tuon koneen kylkeen.

Siinä on vakiona puristukset jo tasan 10.Sulla pamahtaa kone atomeiks hyvin pian jos alat tota mosaa ahtaan ja sitten tulee itku kun ei pääse ajaan. Jos ei oo kokemusta jäällä ajamisesta niin unohtasin turbon kokonaan.

V70 TDI

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Volvon b200k koneen turbotus strömbergillä
« Vastaus #2 : 15.09.2013, 19:18:24 »
riittää ruiskun tankki pumppu tuottamaan tarpeeksi pa-paineita 0,5 ahoilla?

Riittäähän se. Ilman paluulinjaa kun kaverilla oli k-jetin pumppu ja römppä, niin kaasari ulosti pensaa joka lävestä, koska vakio pumput ei pysähdy vaikka pensalinja on täynnä. Toisin kuin esimerkiks kaasarimoottoripyörissä olevat pumput. Ne naksuttaa ja hitaasti naksutuksen määrä ja tiheys laskee kun kohot alkaa oleen täynnä pensaa.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon b200k koneen turbotus strömbergillä
« Vastaus #3 : 15.09.2013, 19:24:39 »
Ei riitä tankkipumppu.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Volvon b200k koneen turbotus strömbergillä
« Vastaus #4 : 15.09.2013, 19:46:37 »
Ei riitä tankkipumppu.

Aivan, tulipahan mieleen että kaverilla oli se painepumppukin auton alla.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvon b200k koneen turbotus strömbergillä
« Vastaus #5 : 15.09.2013, 19:50:44 »
Ruisku koneen bensapumppu vaan kiinni ja sille kaveriksi kaasuttimille tarkoitettu bensapaineensäädin.
Ilman säädintä ampuu aivan varmasti bensaa joka reijästä...

Toinen vaihtoehto on sitten tuon r-sport sarjan oma mekaaninen pumppu joka nostaa bensapainetta ahtopaineen mukaan.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa jambaxteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon b200k koneen turbotus strömbergillä
« Vastaus #6 : 15.09.2013, 20:49:23 »
Pieni vinkki näin aluks, älä laita hyrrää tuon koneen kylkeen.

Siinä on vakiona puristukset jo tasan 10.Sulla pamahtaa kone atomeiks hyvin pian jos alat tota mosaa ahtaan ja sitten tulee itku kun ei pääse ajaan. Jos ei oo kokemusta jäällä ajamisesta niin unohtasin turbon kokonaan.

Juttelin tuossa kaverin kanssa joka oli jutellut erään mekanikon kanssa joka on rakentanut monia näitä turbolla ja sano et kestää miedot ahot mut ei mitää kovia paineita.Tarkotuksena oli todellakin maks 0,5bar ja turbona toimii volkkari venton 1,9 tdi koneesta otettu turbo,merkkiä ja mallia en tiedä.jäärata ajosta on paljonkin kokemusta,mutta tällä hetkellä ei ole autoa ja aateltiin kaverin kanssa rakentaa yks turbo vekotin ku ei noi vakiona oikee jaksa mennä jäällä ja viel ku niit o pihassa ylimääräsenä  :D kiitoksia neuvoista!

Ruisku koneen bensapumppu vaan kiinni ja sille kaveriksi kaasuttimille tarkoitettu bensapaineensäädin.
Ilman säädintä ampuu aivan varmasti bensaa joka reijästä...

Toinen vaihtoehto on sitten tuon r-sport sarjan oma mekaaninen pumppu joka nostaa bensapainetta ahtopaineen mukaan.

joo tarkotuksena oli ensin rakentaa sähkösellä pumpulla ja malpass säätimellä mut sit iski budjettivaje,niin attelin jos olis joku halvempi keino esim muokkaamalla vakio osia.
ps. jos jollain on halvalla malpass  tyylistä bensapaineensäädintä tai r-sport omaa pumppu ni voi tarjota!

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon b200k koneen turbotus strömbergillä
« Vastaus #7 : 15.09.2013, 21:10:16 »
Jos sielä on joku paska m nokka niin sekin kannattaa laittaa vaihto listalle!

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Volvon b200k koneen turbotus strömbergillä
« Vastaus #8 : 15.09.2013, 21:18:28 »
Juttelin tuossa kaverin kanssa joka oli jutellut erään mekanikon kanssa joka on rakentanut monia näitä turbolla ja sano et kestää miedot ahot mut ei mitää kovia paineita.Tarkotuksena oli todellakin maks 0,5bar

En nyt mitenkä halua olla ilonpilaaja, mutta itellä oli r-sport sarja b230a koneessa, ja tuloksena oli kaks viikkoo ja kannentiiviste + kahdesta männästä männänrengas välit halki  :D Mutta jos laittas polttoaineeks re85?
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa jambaxteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon b200k koneen turbotus strömbergillä
« Vastaus #9 : 15.09.2013, 21:24:31 »
En nyt mitenkä halua olla ilonpilaaja, mutta itellä oli r-sport sarja b230a koneessa, ja tuloksena oli kaks viikkoo ja kannentiiviste + kahdesta männästä männänrengas välit halki  :D Mutta jos laittas polttoaineeks re85?

joo siis koneellahan ei ole muuta arvoa kuin pihankoristeena niin ei se sinänsä haittaa vaikka pamahtaa,mut kyllähä pitää silti aina yrittää! :D ja kyllä se re85 oli mietinnässä jossain vaihees mutta riittääkö römpässä enää varat?
ja onko muuten b200f koneessa sama nokka kuin b200k?

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon b200k koneen turbotus strömbergillä
« Vastaus #10 : 15.09.2013, 21:55:53 »
Nokka selviää kun katsoo nokan päädystä mikä kirjain sielä komeilee, ei muuten!.
Riittää kai siinä kun vaihtaa suutimia isommaksi(en ole kaasarimiehiä)
Oli arvoa tai ei niin eikai siinä mitää järkeä ole rakentaa jotain vain sen iloksi, että se laukoo rikki. Tuskin ahtoputket, pakosarja, turbo, öljylinjat jne jne kumminkaan ilmaiseksi tulee.

Poissa jambaxteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon b200k koneen turbotus strömbergillä
« Vastaus #11 : 15.09.2013, 22:02:07 »
Nokka selviää kun katsoo nokan päädystä mikä kirjain sielä komeilee, ei muuten!.
Riittää kai siinä kun vaihtaa suutimia isommaksi(en ole kaasarimiehiä)
Oli arvoa tai ei niin eikai siinä mitää järkeä ole rakentaa jotain vain sen iloksi, että se laukoo rikki. Tuskin ahtoputket, pakosarja, turbo, öljylinjat jne jne kumminkaan ilmaiseksi tulee.

kiitos vastauksesta! Ja tarkoitus ei ole rikkoa tahallaan mutta siks just pitää kokeilla että oppii kantapään kautta! Ahtoputke ja sun muut on jo hommattu toista turbo rojektia varten joten niitä voi käyttää sen aikaa enneku sen saa alkuun :D

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1279
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon b200k koneen turbotus strömbergillä
« Vastaus #12 : 15.09.2013, 22:25:15 »
ja onko muuten b200f koneessa sama nokka kuin b200k?

B200k Y/L
B200f M

Poissa sitkuura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
    • Kaikki timantit ei oo ikuisia...
Vs: Volvon b200k koneen turbotus strömbergillä
« Vastaus #13 : 16.09.2013, 08:28:25 »
ja kattele suosiolla isompi turbo...vaikka se volvon oma t3, tuolla venton turbolla et saa kun pakopainetta aikaan...
Köyhän on pakko yrittää...

Poissa jambaxteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon b200k koneen turbotus strömbergillä
« Vastaus #14 : 16.09.2013, 20:02:03 »
ja kattele suosiolla isompi turbo...vaikka se volvon oma t3, tuolla venton turbolla et saa kun pakopainetta aikaan...

nooh pitää silti yrittää aina!  :D mites muute onko kokemuksia kestääkö vakio r-sport bensapumppu re85? epäilisn et ei??

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron