Futurez  Kulkukoira

Volvo V70R AWD 2.4 (b5244t2) -00 black bullet kunnostusta ja viritystä. Kuvia

  • 15 Vastauksia
  • 6243 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Eli mulle tuli kaveriltani vaihdossa leimaamaton ja laittoa vaativa V70R AWD 2.4 -00. Ensin tarkoitus on saada auto katsastettua, sitten korjata auton kaikki viat ja viimeiseks joko myydä tai rakentaa lisää. Autossa on sisusta täysin ehjä, sekä pohja ja kori täysin ruosteeton sekä autosta on huoltokirja jossa tehty kaikki huollot ja kunnolla.

Auto on suomessa harvinaisempi 00 R AWD malli josta ei netistä löydy juuri tietoa eikä varaosa liikkeistä osia. Joku usalainen väitti netissä että näitä olisi valmistettu 6kk ajan ja vain 600kpl Väriltään auto on kiiltävän musta ja melkeen kaikki netistä löytyvät -00 V70R mallit ovat saffron tai laser blue värillä joten en tiedä onko musta harvinainen väri. 2.0 ja 2.3 97-99 V70R malleista löytyy netistä tietoa mutta olisi kiva löytää myös tästä 2.4 koneella olevasta 00 R mallista enemmän tietoja mm valmistus määristä, värien vaihtoehdot sekä valmistus määrät eli laittakaa linkkiä jos tiiätte jotain  :o

Tehtaan specksit eli vakiona
-Kone 2.4 20v turbo (b5244t2)
-Laatikko aisin 50-55sn
-Visko toiminen neliveto
-Teho 265hv/340nm
-huiput 240km/h ja 0-100 n.7sek

Osto hetken tiedot

Moottori
-00 V70R vakio 2.4 lohko ja 20v kansi
-00 V70R vakio TD04HL-19t ahdin
-S60R suuttimet
-isompi bensapumppu
-IPD heavy duty ahtopaineen säädin
-Ferritan 3" downpipe
-Kemiran kisa katti
-simonssin keski pönttö
-TME 2.5" catback putkisto 100mm tupla ulos tuloilla
-TME Viritys Lastu, suunniteltu säästämään voimansiirtoa rajoittamalla ahtoja pienillä vaihteilla, 1 ja 2 vaihteella ahdot 0.9bar, 3,4 ja 5 vaihteella ahdot 1.3-1.5bar
-Silikoniset alipaine letkut

Suorituskyky
-Teho 329hv/450nm (penkitetty)
-0-100km/h n. 6sek (en ole mitannu)
-Huiput ainakin 260km/h, (alla youtube video kiihtyvyydestä 0-260km/h)

https://m.youtube.com/watch?t=1s&v=4rGD_4ZxUMI (jos ei.näy niin löytyy youtubesta nimellä (Volvo V70R AWD highspeed getaway)

Kori
-Kiiltävän musta väri
-ABM tummat etuvalot ja vilkut
-Alkup. R etupuskuri (ritilät maalattu valkoiseksi)
-Alkup. R takapuskuri, tupla aukoilla
-BSR Kromiset tupla putken päät
-Alkuperäinen Kattospoileri
- XC maski kromi reunalla ja R merkki
-Takaluukun merkit poistettu
-Valkoiset pakkivalot
-Aluvanteet jotkut 16" tummat
Muuten ulkonäöltä orkkis R

Alusta/voimansiirto vakio R eli
-5 vaihteinen autom. (aisin 50-55sn)
-Yksi osainen kardaani
-Visko toiminen AWD järjestelmä
-Vakio -00 R madallus Violetit Nivomat takaiskarit sekä jouset

Sisusta/varusteet
-Alkup. R Nahka/alcantara sisusta
-Hiilikuitu somisteet
-Siniset ledi katto valot
-Alkup. R sinipohjainen mittaristo johon laitettu siniset taustavalot
-Siniset valot kojelaudan säätimissä
-JWC 2 din soitin ja vahvistin
-AG ahtopainemittari

Varusteet vakio R varustus eli mm.
-Koira kalteri, takapenkin selkänojan sisään integroitu takaluukun suoja verkko, integroitu lasten istuin keskellä, automaatti ilmastointi, vakkari, 2 mukin teline kyynärnojan sisällä, Sähkönen takaluukun avaus, sähkönen bensaluukun avaus jne jne..

Ostohetkellä tiedossa olevat Viat / korjattavat asiat
-Jakohihnan km menny yli
-Kardaani täristää
-Nivomatit loppu
-Laatikko oireilee
-Abs valo (oikea taka anturi rikki)
-Moottorin vikavalo palaa (kaasuläpän/polkimen anturien yhteys katkonainen) Ei vaikuta ajoon
-Käsijarru ei pidä
-Alustassa kolinaa
-Moottori täristää paikallan vaihde päällä
-Kojelaudan kaiutin + ritilä puuttuu
-Hanttari oven ulkokahva ei toimi
-Takaluukun sähkölukko ei toimi
-Vasen takaoven nahka osa kulunut
-eberin moottori poistettu
-kulmavaihteen välistä vuotaa öljyä
Eli ensin autosta korjataan noi yllä olevat asiat ja sen jälkeen olisi tarkoitus rakentaa ja virittää autoa lisää, tavoitteena olis n. 500hv, manuaali laatikko tai vahvistaa automaattia, ulkonäköön parannusta, alusta jäykistää jne.

Suunnitelmissa /hankinnassa
-H-profiili kanget tms vahvemmat
-Isompi ahdin
-Isommat suuttimet ja muu linjasto
-päivittää putkisto parempaan
-isompi välijäähdytin
-Paremmat nokat, GLT yms
-Joko manuaali swap tai automaatin vahvistaminen shift kitillä ja parantamalla öljyn jäähdytystä
-Isommat jarrut
-Uretaani puslat alustaan
-Uudet violetit nivot madallus jousilla tai sitten vaihtaa tavallinen alustasarja
-Splitterit etupuskuriin
-R 18-19" aluvanteet
-Lisä mittareita mm seossuhde, öljynpaine/lämpö ja ainaki pakolämpömittarit
-ja kaikkea muuta

Sitten kuvia autosta ostohetkellä













Laitan myöhemmin tämän hetkiset kuvat ku saan ne otettua

Oon jo tätä päiväkirjaa tehdessä auton katsastanu ja korjannu osan vioista mutta kerron silti kaikista tekemistäni parannuksista ja korjauksista että jos vaikka joku sais siitä neuvoja / apua.
« Viimeksi muokattu: 12.10.2017, 15:23:31 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Heti ekana auto ajettiin siirtokilvillä autokorjaamolle jossa olen töissä a koska oli kiire saada autoon leima niin ajattelin että korjaan vaan selvimmät viat ja kokeilen meneekö läpi. Tilasin heti jakopää sarjan ja taka abs anturin ja vaihdan ne ennen kui menen kokeilemaan katsastukseen. Koska oli kiire saada leima ja abs anturi ei lähteny suosiolla irti ja olisi katkennut niin ajattelin että  keksin jonku muun tavan sammuttaa abs valo. liitin hyppyjohdoilla oikean taka abs anturin johdot vasemman puolen johtoihin takapenkin alla olevista liittimistä niin että abs boksille menee vasemman ja oikean pyörän nopeus pelkästään oikean anturin ilmoittamana ja se toimii eikä valo ole syttynyt.

Seuraavana päivänä sitten otin päästöt ja siitä katsastukseen.

Vikalistaksi tuli tuollainen


Laitoin kardaanin väliaikaisesti paikoilleen ja tilasin tarvittavat osat lukuunottamatta nivoja jotka oli turhan kalliit.. nettiä tutkiessani luin että tavalliset kaasuiskarit saa sovitettua nivojen tilalle mutta perä jää roikkuu ellei vaihda jousia, ajattelin sit että laitan nämä kaasuiskarit leimalle ja sen jälkeen vanhat nivot takas kunnes lompakko antaa luvan ostaa uudet nivot.
Tuollaiset violetit nivo oli autossa, kuulemma madallettu malli tuo violetti


Tilasin seuraavat osat AD varaosalta
-oikea Raidetangon sisäpää
-vasen etu tukivarsi
-hammastangon suojakumi
-Käsijarru vaijerit ja kengät
-Tavalliset kaasu takaiskarit, sachs (SA105828) h. 70e/kpl
-19.5 x 205 mm poranterä  (4932373330) h.40e (myyn sen 20e)

Ekana vaihdoin tukivarren, rt pään, suojakumin ja käsijarru tavarat.
Sitten oli nivojen vuoro ennen ku pääsee leimalle.

Seuraavassa ohjeet kuvien kanssa miten pystyy vaihtaa kaasuiskarit nivomattien tilalle AWD malliin. Varmasti muitakin keinoja on mutta tää ei vaatinu aikaa ku tunnin. (Muista että perä jää alas ellei vaihda jousia normaaleihin, ite en keksiny mitkä jouset sopisi tähän AWD malliin)

Sopivat osat löytyi AD-turusta
-sachs takaiskarit, nro SA105828
-19.5mm poranterä  nro 4932373330

Nivomatit lähtee helposti irti eikä tarvii kuin nostaa perä ylös, sitten takapenkin selkänoja alas ja joko irroittaa tai taittaa ylös takaluukun taaimmainen lattia osa, sieltä alta löytyy peltilätkät jotka on 2kpl muistaakseni 12mm tai 13mm pultilla kiinni, niiden alta paljastuu nivojen yläkiinnitys joka on 15mm tai 17mm mutteri. Ne mutterit otetaan irti molemmista nivoista, sitten seuraavaksi auton alle jossa on tukivarren alapuolella nivojen alakiinnitus jossa on 2kpl 15mm mutteria ne kun avaa niin nivo tippuu tukivarren läpi alas tai sitten joutuu vähän auttaa mutta joka tapauksessa ne tulee pois tukivarren läpi alakautta.

Kuvassa tukivarren keskellä oleva musta osa on nivon alapää ja vieressä on ne 2 mutteria jotka pitää sitä kiinni


Seuraavaksi kun nivo on irti pitää sen nivon alapäästä brässätä pois se alapään kiinnitys rauta koska se laitetaan sihen kaasuiskarin alapään läpi. Se rauta lähtee nivosta irti vääntämällä ja nitkuttelemalla, sen jälkeen siitä raudasta rälläköidään pois se holkki joka sihen rautaan jäi kiinni.

Seuraavaksi joutuu poraamaan sitä kaasuiskarin alapään reikää isommaksi. Se reikä on alunperin 17mm ja se nivon rauta on 20mm, joten koska mulla on töissä brässi niin otin 19.5mm poranterän (mutta jos ei ole prässäys mahdollisuutta niin ota 20mm terä niin saa vasaralla raudan kaasu iskarin reijän läpi)

Tässä kuvia siitä muokkauksesta

Tuossa on koskematon kaasuiskari


Keskellä koskematon iskari ja alimmaisena valmis kaasu iskari nivon alakiinnityksellä


Tässä näkyy nivon alapää raudan paksuus


Tuossa 19.5mm poran terä


Sitten aletaan poraamaan kaasuiskarin alapään reikää isommaksi


Tuossa vähän matkaa poratusta, kuvasta näkee että reikä isonee vain noi 2-3mm.


Tässä valmiiksi läpi porattu reikä, poraaminen vei noi 3minuuttia per iskari.


Tässä kuva kun rauta on brässätty sen poratun reijän läpi.


Sitten ku molemmille iskareille on tehty modaus niin sitten iskari vaan takas paikoilleen alakautta (jos nivon mukana alas tuli se kumi niin muista laittaa se kumi iskarin yläpäähän ennen ku pujotat sen iskarin takasin. Joskus se tulee ja joskus se jää sinne ylös valmiiks kiinni)

Sitten vaan työnnät iskarin alakautta tukivarren läpi ja laitat ne alapään raudan 2 mutteria kiinni ja sit auton sisältä sen iskarin yläpään mutterin kiinni.. niin voila homma on valmis  ELK jouset vaihtuu siinä samalla jos löydät sopivat jouset sinne.

Sit ite menin katsastukseen ja auto sai leiman  :D sitten takasin korjaamolle ottaa tärisevä kardaani irti ja vanhat nivot takasin kunnes saan uudet.

Nyt nukkuu, huomenna taas lisää kuvia ja tarinaa.

Ps: multa saa ostaa ne valmiiksi poratut kaasu iskarit 80e hintaan (OVH 140e) niillä on ajettu vain n 40km. Myös sen poran terän myyn 15e (ovh 40e)
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Onhan noita ollu muitakin värejä:

https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_V70

For 2000 the R was available in 6 colours: Black Stone, Nautic Blue Pearl, Silver Metallic, Venetian Red Pearl, Dark Olive Green, Laser Blue.[72] All apart from the first one were metallic paints with Laser Blue being only available on the R


Aika pitkälle samat osat siihen sopinee kuin esim. 1999 malleihin.
Koneen osissa voi olla vähän eroja

Poissa X70R

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 896
    • V70 D5 AWD R-Design -13
Miten laatikko oireilee?

Suurimmat erot -99 malliin taitaa olla kone 2.3 > 2.4, kardaani ja takajarrut, jos on alkuperäiset jäähdytetyillä levyillä.

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Itelläkin moottori täristi vaihde päällä...syynä jakopään alapuolella oleva moottorin tukikumi, joka oli painunut aivan lyttyyn.

Autosta  O0
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Miten laatikko oireilee?

Suurimmat erot -99 malliin taitaa olla kone 2.3 > 2.4, kardaani ja takajarrut, jos on alkuperäiset jäähdytetyillä levyillä.

Joo eihän noissa kauheesti oikeen muuta eroa ole ku noi, koska tässä on tämä 2.4 moottori niin on vaikea löytää osia ku jotkut varaosa liikkeiden rekkari haussa lukee 2.5 moottori  ;D Muuten kiva auto mutta tosiaan noi osien saatavuudet ja hinnat vähän latistaa fiilistä  :o

Mutta tosiaan en uskaltanu heti huuhdella laatikko öljyjä koska jos ei niitä ole vaihdettu koskaan niin se on aika riskaabeli hommaa jos paska lähtee liikkeelle, päädyin sitten tekee niin että huuhtelen vähän kerrallaan ennen ku teen sen kunnon huuhtelun eli laatikosta proppu auki ja sieltä tulee n 3l, sit täytän sen 3l ja ajelen sen 1000km ja taas sama homma. 3 kertaa tehty noin ja nyt laatikko parantunu hieman ja öljyn väri vauhtunu punaseks eli seuraavaks vedän se 10-12 litran huuhtelun läpi. Niitä oireita on hankala kuvata mutta toi laatikko toimii niin että ihan ku se haluais kokoajan vaan kilpailla, eli kovassa kiihdytyksessä ja täys kaasulla vaihtaa hyvin, mutta pintakaasulla ajettaessa vaikka 50km/h niin saattaa yhtäkkiä heittää pienempää, toinen oire on sellanen että kun lyöt kaasun pohjaan tai kick downin niin kolahtaa aika rumasti ennen ku lähtee.. mä oon ajatellu että noi ei välttämättö johdu edes laatikosta vaan esim toi pintakaasulla pienempää vika vois olla kaasupolkimen asentotunnistimesta.

Antaa tollasta vikakoodia ja huoltokirjasta löytyy merkintä kaasuläpän puhdistuksesta ja jos vika olis kaasuläppä kotelossa niin käsittääkseni vikakoodi ei olisi tuollainen..



Mä tosiaan epäilen itekkin niitä moottorin alipaine tyynyjä sihen tärinään. Koska nyt ahdotki on alkanu vittuilee ja siks epäilen tyynyn alipaine vuotoa ja se tekee just niin koska tyynyt toimii alipaineella.
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa X70R

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 896
    • V70 D5 AWD R-Design -13
Ei ole alipaineelle toimivia tassuja tuossa kopassa.
Taakse löytyy minulta uudet orggis satulat, jos on vaihdon tarvetta. Tarvikkeen satuloita ei saakaan.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Ei ole alipaineelle toimivia tassuja tuossa kopassa.
Taakse löytyy minulta uudet orggis satulat, jos on vaihdon tarvetta. Tarvikkeen satuloita ei saakaan.

Eikö se edessä alhaalla oleva koneen kiinnistys ainakin ole alipaineella toimiva? Satuloille ei ole tarvetta mutta siitä nahkapalasta ja laakerista laitan sulle viestiä.
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Sitten takas päiväkirjaan.

Eli sit ku leima saatiin ja autolla pääsi kulkee niin alko muiden vikojen korjaaminen. Koska en tienny että onko laatikko öljyjä koskaan vaihdettu niin siksi en uskaltanut tehdä laatikon huuhtelua koska siinä piilee riskinä se että liikkeelle lähtevä lika tukkii paikkoja (muutanan sellasen tapauksen nähny).. päätin sitten että puhdistan laatikkoöljyjä pikkuhiljaa vaihtamalla ne muutaman kerran propun kautta ja vaihtojen välissä ajelen vähän aikaa ja kun väri muuttuu punaseks niin sitten teen sen kunnon huuhtelun. Kysyin kemiallisen laatikko pesun hintaa niin se olisi ollut 400e sisältäen öljyt, ja se kone puhdistaa myös tukkeutuneet solenoidit yms ja rikkinäinen laatikko saattaa tulla sillä kuntoon.. en sitten ite raaskinu maksaa.

Eli tässä on vinkki/ohje siitä mitä kannattaa tehdä ennen huuhtelua niille jotka ei tiedä koska öljyt on vaihdettu tai uskalla huuhdella laatikkoa.

Eli auto ylös, laatikon proppu auki ja sieltä tulee n 3 litraa ulos, sitten mittatikun reijästä 3 litraa takasin ja ajelee vaikka 500km tai edes vähän, sitten taas sama homma uusiksi. Kunnes väri alkaa olee lähellä alkuperäistä punaista niin sitten huuhtelee. Tämä tapa puhdistaa öljyä pilkuhiljaa ja ainakin itellä se autto jo 2 kerran jälkeen..
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
)

Tässä kuva siitä vuodosta.


Onko täällä jollain kokemusta sen jakolaatikon stefan vaihdosta? Kiinnostais tietää muutama asia eli
1. onko paha homma vaihtaa se stefa?
2. mitä kaikkea kannattaa samalla vaihtaa?
3. Mistä saa halvimmalla tilattua osat?

Jos jollain on kokemusta ni infotkaa mua  ;)

Tällänen tarra löyty huoltokirjasta


Autossa on eberin kaikki osat valmiina mutta se itse poltin vaan puuttuu, on vissiin vanha omistaja poistanu ku hajonnu. Saa tarjota jos löytyy tällänen eberi ylimääräisenä.

Tohon pitäisi hankki se kautin + ritilä


Noi olis seuraavat listalla.

Vanha omistaja lähetti mulle tollasen autoliikkeen myynti-ilmoituksen joka liikkeellä autosta oli 10 vuotta sitten ku hän sen sieltä osti  :D



Mä oon niin katkera ku autosta on myyty R vanteet erikseen johonki.. rekisteriotteen mukaan autoon saa laittaa 19" vanteet mutta en tiedä miten ne siellä pyörisi..
« Viimeksi muokattu: 12.10.2017, 15:59:12 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Pyörii ongelmitta. Mulla on 19" R-kopiot alla.

Näissähän on nopeus rajoitettu 235km/h. Liekkö lastu ohittaa tuon?
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Laita uus booriholkki samalla jos ja kun pudotat kulmavaihteen alas. Ei oo niin kova homma miltä vaikuttaa ja kyllä se mahtuu sieltä tulemaan suht nätisti pois vaikka ei siltä näytä  :D

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Pyörii ongelmitta. Mulla on 19" R-kopiot alla.

Näissähän on nopeus rajoitettu 235km/h. Liekkö lastu ohittaa tuon?
Okei hyvä tietää :)  R vanteet itelläki olisi miellyttävimmät ja juuri nuo 19".

Mä luulen että on lastun avulla ohitettu rajoitin. Pitäis joku päivä käydä penkittämässä uudestaan että näkisin paljonko on tehoja hävinny 10 vuodessa ja 200 000km myöhemmin  :D pitää varmaan käydä tossa turku -helsinki motarilla kokeilemassa ja kellottamassa.
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Pyörii ongelmitta. Mulla on 19" R-kopiot alla.

Näissähän on nopeus rajoitettu 235km/h. Liekkö lastu ohittaa tuon?
Miten niin noissa rajoitettu? Kyllä muistelen että ainakin Volvo on mainostanut 250km/h huippunopeutta. -98 automaatti awd:n huiput oli tuon verran. Etuveto automaatin 240 ja manuaali etuvedon 250. -99 oli enää pelkkä automaatti awd ja sillä taisi olla 240 ja -00 mallille luvattiin taas 250.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Näin olin lukenut. Vitja kun ei enää muista mistä tämmösen tiedon bongasin. Yritin kyllä ettiä tuota juttua missä oli mainittu eri mallien nopeudenrajoituksia.

Mutta jos ei pidä paikkaansa ni hyvä niin :)
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

 

Samppasport  Futurez