Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: erkkaz - 07.01.2015, 22:03:22

Otsikko: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: erkkaz - 07.01.2015, 22:03:22
Terve! Projektipäiväkirja aukes että pätkähti pitkän harkinnan jälkeen, ehkä tämä auttaa että autoa on "pakko" tehdä eteenpäin  :D

Tarkoitus olisi pilata hyvännäköisestä volvosta vähän "mafia tyyppinen sleeper" ELK , autosta löytyy sähkölasit sähkökattoluukku ja blyyshi sisusta tai lyyssi ihan millai vaan, moottorina B230et

ja tosiaan rojekti on tässä talvella vähän edenny tai toisin sanoen ottanu pakkia koska kone purettu laatikkoineen keulilta vex.  alhaalla kerron lisää kuvien kera

Ja teen hitaasti ja varmasti että päivityksiä tuskin tulee jokapäivä :P



Autona alunperin on tämänmoinen kapine
(http://i1122.photobucket.com/albums/l524/erkkaz/65661_10200278444816185_839515150_n.jpg) (http://s1122.photobucket.com/user/erkkaz/media/65661_10200278444816185_839515150_n.jpg.html)

Ja viimekesänä autoon tuli jonkinsortin madallus sekä vanteet  joihin joutu uusiman kyllä kumit kun käytettynä tuli

(http://i1122.photobucket.com/albums/l524/erkkaz/CAM00044.jpg) (http://s1122.photobucket.com/user/erkkaz/media/CAM00044.jpg.html)
(http://i1122.photobucket.com/albums/l524/erkkaz/CAM00053.jpg) (http://s1122.photobucket.com/user/erkkaz/media/CAM00053.jpg.html)
(http://i1122.photobucket.com/albums/l524/erkkaz/10365336_10202671148352278_3805028183252596973_o.jpg) (http://s1122.photobucket.com/user/erkkaz/media/10365336_10202671148352278_3805028183252596973_o.jpg.html)
ja lisää



Auto tekniikka irrotettiin syksyllä kaveriporukalla tietysti! itse en kuvassa  :pomo:
(http://i1122.photobucket.com/albums/l524/erkkaz/92b4c8ad-4db0-462f-8232-2ae6eefa69d7.jpg) (http://s1122.photobucket.com/user/erkkaz/media/92b4c8ad-4db0-462f-8232-2ae6eefa69d7.jpg.html)

Sitten sitä mottia siinä ihmeteltiin ja pestiin että mikä on seuraava etappi...  Skraap Skraap :idiot2:

Noh koneistukseen moottori sekä kansi (b230et) (531)  tasot plaanattiin, kanteen tehtiin seetit sekä tuplajouset ja K-Nokka ja sylinterit porattiin
uusille männille jotka Koivula Motorsport toimitti kiitos siitä.
(http://i1122.photobucket.com/albums/l524/erkkaz/10428026_10203402850524375_2406983308686284844_n.jpg) (http://s1122.photobucket.com/user/erkkaz/media/10428026_10203402850524375_2406983308686284844_n.jpg.html) S*


Tilattua tuli myös Hx40 superi, H-profiili veivit, Ms 1.22, sekä 1000cc suuttimet

(http://i1122.photobucket.com/albums/l524/erkkaz/DSC_0010.jpg) (http://s1122.photobucket.com/user/erkkaz/media/DSC_0010.jpg.html)

Huomatkaa pakosarja :P

(http://i1122.photobucket.com/albums/l524/erkkaz/DSC_0008.jpg) (http://s1122.photobucket.com/user/erkkaz/media/DSC_0008.jpg.html)

puristuksia pitäs olla riittämiin :2funny:

(http://i1122.photobucket.com/albums/l524/erkkaz/DSC_0017.jpg) (http://s1122.photobucket.com/user/erkkaz/media/DSC_0017.jpg.html)

Kansi paikallaan

(http://i1122.photobucket.com/albums/l524/erkkaz/DSC_0015.jpg) (http://s1122.photobucket.com/user/erkkaz/media/DSC_0015.jpg.html)


Sitten juu siinä jossain välissä olin vahingossa vesiputken mutkia hitsaillu aika läjän yhteen jos huomasitte ylempänä olevasta kuvasta lattialla sen lojumasta.

kaverin vanhaan kanteen tuli mallailtua sillon kun oma  kansi oli pareemmas käres..

(http://i1122.photobucket.com/albums/l524/erkkaz/10628393_10203308414443532_7867227094065043966_n.jpg) (http://s1122.photobucket.com/user/erkkaz/media/10628393_10203308414443532_7867227094065043966_n.jpg.html)

no sähkörotanpaskalla seon hitsattu mut kaisse pitää kun ei tig:iä ole :D
 
ja pakosarjan laippa on vasta hepattu kiinni johtuen siitä että jos haluaa lähemmäs konetta tai kallistaa johonkin suuntaan sitä eli eiole paikallaan testattu viellä :)


Tässä teille siis jotain maistiaisia mitä on tulossa :)              (moottorivaurio) ::) :2funny:

noei katsotaan mitä tässä tapahtuu koitan päivitellä kuvien kera ite oon ainaki niin huono kirjottaa kunnei oo toi aapiskärvänen purru  Palaillaan astialle :hello:



Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: Jakkefp - 07.01.2015, 23:38:20
Heti enimmäisenä kävi otsikko naurattamaan, Volvo + Mafia, niin mieleen tulee kun työttömät kotifaijat Börje ja Göran ajelevat kuulapyssyt povareissa Volvolla ja kuuntelevat ruotsalaista iskelmää (https://www.youtube.com/watch?v=rWWd96MAS98). :2funny:

Sen sijaan mitä autoon tulee, niin vaikuttaa todella lupaavalta. Nuo "yli-isot" vanteet myös istuvat tähän jostain kumman syystä aivan helvetin hyvin. Onko minkäänlaisia tehotavotteita, vai tulee mitä on tullakseen?
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: erkkaz - 08.01.2015, 07:01:51
Juu tosiaan nuo vanteet tarttu vahingossa mukaan ku oli puhelinta menossa ostamaan ja kaverilla poikkesin kahvilla opel omegassa ollut, härskin suuret ne on mutta pitää vielä sovittaa ihan karen tasalle ne  ;D
Tehotavoite oli alunperin +300hv mut 400 hujakoille tähtään jos kaikki menee nappiin :)
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: vellu_volvo - 08.01.2015, 17:24:59
Mukavan näköstä ja kuulosta palikkaa koneeseen tulossa. Kai se kesällä on jo ajossa?
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: mavil - 08.01.2015, 18:32:27
Kyllä aasiassa päin mafiosot ovat ajelleet mustilla sedan volvoilla. Hienolta projektilta kuulostaa.
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: erkkaz - 08.01.2015, 18:54:03
Kyl sitä kesäks yritän takas ajoon vaihteistoksi tulee joku getrag varmaan ja peräksi jäykkä akselinen, katsotaan mitä tuleman pitää :)
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: 8-pätkä - 08.01.2015, 18:59:05
Asialliselta vaikuttaa, tuo koppa on kyllä yksi parhaita Volvon koreja! O0

peräksi jäykkä akselinen

Tätä täytyy vähän ihmetellä? Multilinkkihän siellä kuitenkin pitäis olla lähtöjään?
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: erkkaz - 08.01.2015, 19:04:20
 :D siis tarkoitus laittaa jäykkä perä multilink siellä nyt lymyää kuormaiskareilla  koria luulen että joutuu levittämään noilla takavanteilla

(http://i1122.photobucket.com/albums/l524/erkkaz/CAM00049.jpg) (http://s1122.photobucket.com/user/erkkaz/media/CAM00049.jpg.html)

Tuossa näkyy kuinka on campperia :pomo: ylhäältä tulee suoralla akselilla varmaan 2 senttiä ulommas vai onkohan jäykkäperä yhtä leveä  :idiot2:
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: 8-pätkä - 08.01.2015, 19:07:43
Multilinkissä on navat ulompana kuin jäykkäperäisessä. Pitäisi mennä jäykkäperäiseen aikalailla samat vanteet samoihin kaariin kuin tuohonkin, ainakin säädettävällä panhardilla kun akseli on oikeasti keskellä koria. Edellisen multilinkkiperäisen 960:n alta meni Azevit jäykkäperäiseen 940:iin ja mahtuivat jopa paremmin vaikka omasta oli kaariakin vähän pullistettu.

Sitä vaan jäin ihmettelemään että miksi se akseli pitää vaihtaa? Tuohan on huomattavasti fiksumpi ja parempi ajaakin...
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: erkkaz - 08.01.2015, 19:12:47
No tämähän helpottais hommaa jonkinverran sit jos jäykkäakseli olis kapeampi edes vähän ELK  ja ajattelin että renkaat olis ainaki suorassa tien pintaan kun on 265 takana nytten, ei paljoa potkua vaadi että lyö tyhjää tietysti camberin säädöllä sais suoraan jolloin koria tarvitsisi ainakin leventää. Luottokortti menee renkaan ja kaaren väliin (ei varakkaan kortti)   =)
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: Juusoo - 08.01.2015, 20:00:17
Jos toi multilinkki akseli on kunnossa niin en ikinä vaihtais tilalle jäykkää. Paremminhan tollasen kanssa saa vanteet sopimaan ja varsinkin joustamaan camberin ansiosta. Jäykät jouset niin ei paina perää tonttiin eikä pito katoa hetkellisesti kasvaneen camberin myötä. Puolet paremman oloinen ajaa tollasella kun jäykällä akselilla jäykillä jousilla. Lisäks jäykän akselin tuennat saa vahvistaa isosti jos vaikka joskus sattuu vahingossa innostuun sudittelusta 8) Mulla meni aivan makarooniks nuo tuennat jo kun oli 215 kumit takana ja tuli annettua liian hento kytkinpommi eikä sutinutkaan ;D Jännä tunne kun pienessä vauhdissa auton menosuunta muuttui eikä akseli ollutkaan enää suorassa ja keskellä ;D

Jos satut akselin kuitenkin vaihtamaan niin täällä vois olla ostaja multilinkille :hello: 8)
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: erkkaz - 08.01.2015, 20:41:53


Jos satut akselin kuitenkin vaihtamaan niin täällä vois olla ostaja multilinkille :hello: 8)


joo pidetään mielessä itse ei oikeen nappaa kyseinen akseli  :/
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: janne81 - 08.01.2015, 22:21:30
Älä helvetissä pilaa tätä joittenkin vanteiden takia!
Jos nuo vanteet on pakko saada alle niin voisko niihin sorvata lisää ET:tä? Tai vaihtaa telineeks 740..
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: 8-pätkä - 09.01.2015, 05:47:29
Älä helvetissä pilaa tätä joittenkin vanteiden takia!
Jos nuo vanteet on pakko saada alle niin voisko niihin sorvata lisää ET:tä? Tai vaihtaa telineeks 740..

O0
Kyllähän retkuperä näihin premium-malleihin kuuluu. Sopivan alustan rakentelee tuohon niin hyvä tulee! Jäykän akselin vaihto taitaa olla aika kova hommakin vielä.
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: Slerbahuuli - 09.01.2015, 06:57:08
Tyylikäs volvo, ei voi mitään! O0

Mitä tuohon retkuperään tulee... Kaverilla oli aikanaan 760Turbo. Herranjestas että oli liukkaan näköistä meno soratiellä, kuulemma heitto/irtosora niin peräpää ei ole ainakaan tiessä kiinni. ???
Sitten siltä meni vielä joku iso pusla sieltä riekaleiksi, sen jälkeen pelotti ajaa jo hänen takanaan! :2funny:

Mutta tee niinkuin itse parhaaksi näet. Minä en ole tuohon multilinkkiin perehtynyt, eihän jäykässä akselissa ole muutoin mitään muuta ongelmaa, kuin erittäin suuri jousittamaton massa. Eli akseli alkaa hyppimään herkästi montuissa/heitoissa. Se missä jäykkä akseli on ylivoimainen vrt. "linkkuakseli", on että pyöränkulmat pysyvät jouston aikana aina suhteessa tienpintaan vakiona. "Retku-/linkkuperässä" pyöränkulmat muuttuvat jouston myötä ja on sitten täysin insinööristä kiinni miten hyvin ratkaisu toimii esim. soratiellä.
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: janne81 - 09.01.2015, 07:12:12
Tyylikäs volvo, ei voi mitään! O0

Mitä tuohon retkuperään tulee... Kaverilla oli aikanaan 760Turbo. Herranjestas että oli liukkaan näköistä meno soratiellä, kuulemma heitto/irtosora niin peräpää ei ole ainakaan tiessä kiinni. ???
Sitten siltä meni vielä joku iso pusla sieltä riekaleiksi, sen jälkeen pelotti ajaa jo hänen takanaan! :2funny:

Mutta tee niinkuin itse parhaaksi näet. Minä en ole tuohon multilinkkiin perehtynyt, eihän jäykässä akselissa ole muutoin mitään muuta ongelmaa, kuin erittäin suuri jousittamaton massa. Eli akseli alkaa hyppimään herkästi montuissa/heitoissa. Se missä jäykkä akseli on ylivoimainen vrt. "linkkuakseli", on että pyöränkulmat pysyvät jouston aikana aina suhteessa tienpintaan vakiona. "Retku-/linkkuperässä" pyöränkulmat muuttuvat jouston myötä ja on sitten täysin insinööristä kiinni miten hyvin ratkaisu toimii esim. soratiellä.
Ootko itse miten paljon ajellut 760:llä?
Jos siellä on väljää niin huonoksi muuttuu, ihan niin kuin mikä tahansa rakenne.
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: puppet - 09.01.2015, 08:25:35
Eikös mikä vaan alusta josta on puslat/iskarit/jouset huonot tai paskana ole paska ajaa?.. Ääni retkiperälle jos se on edes kunnostettavissa :hello:
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: Slerbahuuli - 09.01.2015, 08:52:33
Ootko itse miten paljon ajellut 760:llä?
Jos siellä on väljää niin huonoksi muuttuu, ihan niin kuin mikä tahansa rakenne.
En paljoa, kymmeniä kilometrejä. Mukavan siisti joustoissa eikä "lyö selkään" esim routaheitoissa niin herkästi kuten jäykkis. Soralla hyvä siihen asti kunnes tulee heitto/laine kesken mutkan.
Ja silloin ko. akselisto oli kunnossa. Molemmat on hyviä eikä normaaliajossa kumpikaan huono ole. Retku toki mukavempi.
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: ässäarpa - 09.01.2015, 09:16:36
Älä helvetissä pilaa tätä joittenkin vanteiden takia!
Jos nuo vanteet on pakko saada alle niin voisko niihin sorvata lisää ET:tä? Tai vaihtaa telineeks 740..
Eipä nuo vanteet niin erikoiset ole, että niitä muokkaamaan lähtisin. Voisi kokeilla myydä nuo vanteet tässä talven aikana ja etsiä jotkut sopivammat niin speksien kuin ulkonäönkin puolesta.

Jotkin umpinaiset sopisi mahvia tyyliin.


Kukin kuitenkin tekee niinkuin parhaaksi omalle autolle näkee.
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: TVS - 09.01.2015, 22:12:01
Ensimmäisiä hienoja paljon madallettuja seiskoja, tosi hyvä vanne/gummi-sovitus ja vanne sopii aika kivasti, puolat vois olla tuhdimmat mutta makuasia....

Riippuen vanteen rakenteesta siitä voisi teoriassa olla tosiaan mahdollista koneistaa selkäpuolelta hiukan pois, mut toisaalta joku 5mm ei hetkauta suuntaan tai toiseen niin sillai kyseisen operaation mielekkyys on aika kyseenalainen.
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: Juusoo - 10.01.2015, 23:20:53
Ensimmäisiä hienoja paljon madallettuja seiskoja, tosi hyvä vanne/gummi-sovitus ja vanne sopii aika kivasti, puolat vois olla tuhdimmat mutta makuasia....

Riippuen vanteen rakenteesta siitä voisi teoriassa olla tosiaan mahdollista koneistaa selkäpuolelta hiukan pois, mut toisaalta joku 5mm ei hetkauta suuntaan tai toiseen niin sillai kyseisen operaation mielekkyys on aika kyseenalainen.
Ei tuota mun mielestä kyllä oo suuremmin madallettu :idiot2: Ylisuurilla vanteilla vaan täytetty kaaret ja maavaraa näyttäs olevan suunnilleen yhtäpaljon kun vakiossa ;D.
Ja kyllähän 5mm lisää et:tä tekee jo paljon jos tiukka sovitus ???

(http://i786.photobucket.com/albums/yy150/Juusoo/10683634_358696977636417_3009746971108815324_o_zps3a3934a7.jpg)

Siinä tyylikäs _paljon_ madallettu seiska. On tämäkin ihan tyylikäs mut vanteet sais olla ainakin kaks tuumaa pienemmät ja itse auto matalampi.
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: HammerDown - 11.01.2015, 02:09:22
Kyllä se vaan osaa kiiltävänmusta, hyväkuntoinen kanttisedan olla kaunis. S*

Tällaiset ei omasta mielestä kaipaa mitään korinväristä osaa tai muuta hupsuilua, vaan mahdollisimman paljon alkuperäistä kiiltävää.
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: hazaa - 11.01.2015, 12:32:06
Kyllä se vaan osaa kiiltävänmusta, hyväkuntoinen kanttisedan olla kaunis. S*

Tällaiset ei omasta mielestä kaipaa mitään korinväristä osaa tai muuta hupsuilua, vaan mahdollisimman paljon alkuperäistä kiiltävää.

Täysin samaa mieltä. Jos toi auto olisi mun, en tekisi ulkokuorelle sitten yhtään mitään.
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: erkkaz - 11.01.2015, 15:57:58
kiva kuulla eri mielipiteitä autosta ja niiitä saa laittaa jatkossakin!! ::)   no kyllä noi vanteet on siellä pyörinyt viimekesän alla ilman murheita ajattelin sitä jos jäykän laittaa tuleeko kaaret ahtaaksi mutta kun joku aiemmin mainitsi että saattais olla jopa kapeampi sillä, pitää tutkia asiaa sitten että jätänkö ton perän vai mitä teen ,kova on säätäminen perässä jos meinaa pitoja saada, sekä tiedustella että mikä lukko tuohon sopii :)   Ulkokuori on tarkoitus pitää juuri tuollaisena sekä sisustaan ei tule mitään lisämittaristoja  ehkä (afr johonki piilopaikkaan)  :)
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: 8-pätkä - 11.01.2015, 16:17:22
tiedustella että mikä lukko tuohon sopii :)

Eiköhän se ollut niin että näiden kierrejousisten multilinkkien periin sopii samat rojut kuin 1031 ja 1041 periin. 1041 on siis se G80 lukollinen jäykkä akseli mitä vastaava tasauspyörästö oli ainakin mun edellisessä retkuperä-960:ssa ihan tehtaalta.
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: jvVolvo - 12.01.2015, 23:42:44
Vai oliko vetarien boorit erit?
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: ässäarpa - 13.01.2015, 11:08:43
Ei tuota mun mielestä kyllä oo suuremmin madallettu :idiot2: Ylisuurilla vanteilla vaan täytetty kaaret ja maavaraa näyttäs olevan suunnilleen yhtäpaljon kun vakiossa ;D.
Ja kyllähän 5mm lisää et:tä tekee jo paljon jos tiukka sovitus ???

(http://i786.photobucket.com/albums/yy150/Juusoo/10683634_358696977636417_3009746971108815324_o_zps3a3934a7.jpg)

Siinä tyylikäs _paljon_ madallettu seiska. On tämäkin ihan tyylikäs mut vanteet sais olla ainakin kaks tuumaa pienemmät ja itse auto matalampi.

Täyttä asiaa oli tämä viesti mielestäni.  O0
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: erkkaz - 28.05.2015, 22:05:05
Taas ollaan kalenterissa päivittämässä aikaa yli 3kk  viimeisestä ::)   eli auton moottori on lähes nipussa / osat löytyy, odottelen ruotsista saapuvaksi huohottimelta öljypohjaan kulkeutuvaa kumiletkua ni saa huohottimen paikalleen muutama murheen kryyni löytyis viel...  ???  laitan alle vähän kuvaa tapahtuneesta ja koitan lyhyesti kertoa tapahtunutta johon kuva liittyy..



tässä pakosarjaa sovitettiin moottorin turbon kanssa onglema numero 1  pakosarjan eka käyrä niin lähellä vesipumppua ettei siihen meinaa letkua saada / se sulaa
(http://i1122.photobucket.com/albums/l524/erkkaz/DSC_0249.jpg) (http://s1122.photobucket.com/user/erkkaz/media/DSC_0249.jpg.html)
(http://i1122.photobucket.com/albums/l524/erkkaz/DSC_0251.jpg) (http://s1122.photobucket.com/user/erkkaz/media/DSC_0251.jpg.html)

hommana ei ollut iso korjaus, mutta nyt ahdin on liian ylhäällä
(http://i1122.photobucket.com/albums/l524/erkkaz/DSC_0386.jpg) (http://s1122.photobucket.com/user/erkkaz/media/DSC_0386.jpg.html)

samalla se muokattiin pakosarjaa lyhentämällä/kääntämällä/vääntämällä alemmaksi sekä siihen tuli myös 60mm hukkaportille paikka! kovin nätti se eijoo mutteise taida näkyä paljoa paikaltaan
(http://i1122.photobucket.com/albums/l524/erkkaz/DSC_0427.jpg) (http://s1122.photobucket.com/user/erkkaz/media/DSC_0427.jpg.html)
(http://i1122.photobucket.com/albums/l524/erkkaz/DSC_0425.jpg) (http://s1122.photobucket.com/user/erkkaz/media/DSC_0425.jpg.html)



siinäpä tuo pakosarja homma jos huomasitte niin siinä oli sovitettu säädettävää nokkapyörää sekä teräksistä alahihnapyörää apuakselin hihnapyörä tuli 16v kannesta

säädettävä nokkapyörä
(http://i1122.photobucket.com/albums/l524/erkkaz/IMG_20150319_162318.jpg) (http://s1122.photobucket.com/user/erkkaz/media/IMG_20150319_162318.jpg.html)
  ;D
 (http://i1122.photobucket.com/albums/l524/erkkaz/DSC_0598.jpg) (http://s1122.photobucket.com/user/erkkaz/media/DSC_0598.jpg.html)

triggeripyörälle patenttiviritys uuten hihna pyörään, eli hihna pyörään tehtiin sorvilla ura   samoilla säädöillä tehtiin myös triggeripyörään ura jolloin ensin porattiin triggeriin reiät uralle jonka jälkeen se keskitettiin hihnapyörän päälle ja sorvi ura näkyi poratuista rei´istä, näin oli helppo saada keskelle ettei tule heittoa ;)
(http://i1122.photobucket.com/albums/l524/erkkaz/DSC_0572.jpg) (http://s1122.photobucket.com/user/erkkaz/media/DSC_0572.jpg.html)

hihnapyörään tehtiin kierteet pultteja varten hajua eiole että kestääkö siinä ne, yllättävän tiukkaan sai laitettua ja kovaa lukitetta väliin!
(http://i1122.photobucket.com/albums/l524/erkkaz/DSC_0573.jpg) (http://s1122.photobucket.com/user/erkkaz/media/DSC_0573.jpg.html)

triggerianturin teline
(http://i1122.photobucket.com/albums/l524/erkkaz/DSC_0583.jpg) (http://s1122.photobucket.com/user/erkkaz/media/DSC_0583.jpg.html)
 tuohon tulisi!
 (http://i1122.photobucket.com/albums/l524/erkkaz/DSC_0581.jpg) (http://s1122.photobucket.com/user/erkkaz/media/DSC_0581.jpg.html)

JuhaU:lta kävin hakemassa vaihteiston ja kytkimen getrag 265 kytkin on 3 levyinen

(http://i1122.photobucket.com/albums/l524/erkkaz/DSC_0586.jpg) (http://s1122.photobucket.com/user/erkkaz/media/DSC_0586.jpg.html)
(http://i1122.photobucket.com/albums/l524/erkkaz/DSC_0597.jpg) (http://s1122.photobucket.com/user/erkkaz/media/DSC_0597.jpg.html)


vaihteistoa ihmetellessä tulin tulokseen että nestekytkin volvon omalla pääsylinterillä mutta JuhaU:lta saadusta ideasta päätin kokeilla hydraulista painelaakeria
painelaakeriksi hankein tommosen
http://www.motonet.fi/fi/tuote/844552/Painelaakerityosylinteri-AlfaSaabOpel-02- 

huomenna olis tarkoitus tutkiskella kiinnitystä kytkinkoppaan että sen saa suoraan    :)

pitää muokata vaihteistoakselin päällä olevaa putkea koska laakeri ei mahdu päälle halkaisijan takia
(http://i1122.photobucket.com/albums/l524/erkkaz/DSC_0588.jpg) (http://s1122.photobucket.com/user/erkkaz/media/DSC_0588.jpg.html)

kampiakseliin tuli teetettyä soviterengas reikä on nyt 35mm ja  silmälaakeri on päältä 28mm  joten 35mm-28mm rengas sinne, koska ei taida löytyä 35mm/12mm laakeria mistään niin 28/12 löytyi,
vinkkejä tuohon painelaakeri hommaan saa laittaa ja tietenkin muutenkin kommentoida ja antaa mielipiteitä! ;D



Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: erkkaz - 31.05.2015, 11:20:25
kytkimen hydrauliselle painelaakerille piti hioo/jyrsiä m46 kytkinkopan pohja tasaiseksi  kotikonstein tehtiin se pylväsporalla ja pulttiin kiinnitetyllä kivilaikalla

(http://i1122.photobucket.com/albums/l524/erkkaz/sorvaus%20kaumlynnissauml.jpg) (http://s1122.photobucket.com/user/erkkaz/media/sorvaus%20kaumlynnissauml.jpg.html)

(http://i1122.photobucket.com/albums/l524/erkkaz/sivusta%20sorvaus.jpg) (http://s1122.photobucket.com/user/erkkaz/media/sivusta%20sorvaus.jpg.html)


lyhensin vaihteistoakselin suojaputkea jossa normaali painelaakeri liukuu
(http://i1122.photobucket.com/albums/l524/erkkaz/vaihteisto%20suoja%20luhennetty.jpg) (http://s1122.photobucket.com/user/erkkaz/media/vaihteisto%20suoja%20luhennetty.jpg.html)
(http://i1122.photobucket.com/albums/l524/erkkaz/kierteet%20painelaakerille.jpg) (http://s1122.photobucket.com/user/erkkaz/media/kierteet%20painelaakerille.jpg.html)

(http://i1122.photobucket.com/albums/l524/erkkaz/letku%20puuttuu%20enaumlauml.jpg) (http://s1122.photobucket.com/user/erkkaz/media/letku%20puuttuu%20enaumlauml.jpg.html)

Ja valmis tuotos myös omien mittaustulosten perusteella kaiketi suorassa  :o
(http://i1122.photobucket.com/albums/l524/erkkaz/letku%20paikallaan.jpg) (http://s1122.photobucket.com/user/erkkaz/media/letku%20paikallaan.jpg.html)
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: erkkaz - 15.06.2015, 20:48:06
painelaakerin ja asetelman väliin jäi rako vaikka laakeri on täydessä pituudessa  :-[
(http://i1122.photobucket.com/albums/l524/erkkaz/painelaakerin%20turhavaumlli_1.jpg) (http://s1122.photobucket.com/user/erkkaz/media/painelaakerin%20turhavaumlli_1.jpg.html)
mut eipä hätää sinne kytkin kaavelin ja laakerin väliin tein isot "holkit" joilla se saatiin korjattua

m47 keppiteline sovitettiin bemarinlootaan hitsaamalla tuommonen härveli, keppi tuli mukavan lähelle kuljettajan penkkiä ja todella jämäkästi menee vaihteet ja turhaa välystä ei tunnu  ELK
(http://i1122.photobucket.com/albums/l524/erkkaz/keppi%20muokattu.jpg) (http://s1122.photobucket.com/user/erkkaz/media/keppi%20muokattu.jpg.html)

moottori nykästiin paikoilleen ohjaustehostin laturi ja lauhdutin sekä syyläri löysi myös vanhat tutut paikkansa

(http://i1122.photobucket.com/albums/l524/erkkaz/mylly%20sovitus%201.jpg) (http://s1122.photobucket.com/user/erkkaz/media/mylly%20sovitus%201.jpg.html)

välijäähdyttimen teline on tuommonen aika yksinkertainen alunperin se oli tehty 740 d24t vekottajaan joka tuli myytyä pois.

omasta mielestä nyt jokainen lauhdutin/jäähdytin saa hyvin ilmaa eikä ole toistensa edessä
(http://i1122.photobucket.com/albums/l524/erkkaz/cooleri.jpg) (http://s1122.photobucket.com/user/erkkaz/media/cooleri.jpg.html)


vielä tekemättä oleva lista

-isompien suuttimien hankita (1000cc nyt)
-kardaanin pidennys
-mega kiinni
-ahtoputket / pakoputki
-viinalinja/ pumput
-kytkinpoljin sekä pääsylinteri joka löytyykin jo
-takaakselin puslitus  + peränlukko
-öljyt koneeseen ja vetet
-kasa nankangkeja sekä penkkilappu ja se kuuluisa MÄRKÄ LEIMA lappuun  S* S*
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: erkkaz - 20.06.2015, 11:23:41
polttoainelinjoja tässä miettyny että mistä tekisi järkevästi, 1 vaihtoehto on hakea hydrauliikkaputkea ja Stauffeilla (http://www.specma.fi/tuotteet/hydrauliikkaletkut-ja-liittimet/putkenkiinnittimet-stauff/putkenkiinnittimet-kaksoiskiinnittimet/12023/kaksoiskiinnittimet-kiinnitinpari)  kiinni pohjaan  mutta liitosten kierteet yms  ja kumiletku mihin sais puristettua ne mietityttää,,kestääkö klemmariliitokstet mitään tuleeko etanoli läpi  :idiot2: :idiot2:
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: Neverbe4 - 20.06.2015, 12:13:17
Moro,
Aika hyvä vaihtoehto on aeroflow. Ei ole edullisin mutta voit laittaa osat sitten myös seuraavaan projektiin kun tästä aika jättää. :'(
 ;)
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: erkkaz - 20.06.2015, 13:45:34
joo nuo on vaan tökerön hintasia, tuolta katselin vähän pakettia http://www.finjector.com/verkkokauppa/fin/letkuliittimet-66/  en ymmärtänyt että miten toi letkukara liitetään tohon polyamidiputkeen  siis sehän on jotain alumiiniputkea tai jotain lykätään liitin sisään mutta puristetaanko se tohon putkeet jotenki ? en löytäny tietoo, olis kohtuu hintasta roinaa ja tuolta sais kaiken tarpeellisen ku tietäis ton vaan... :idiot2:
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: vmattine - 21.06.2015, 00:41:45
toimiiko tossa painelaakerissa ihan normi kytkimen pääsylkky ? :)
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: erkkaz - 21.06.2015, 11:41:18
Ostin ainaki uuden volvon pääsylkyn ja toivon et siin riittää aineen määrä, mutta luulis koska painelaakeri on kokoajan esijousella asetelmaa päin, että heti kun polkasee alkaa asetelmantyöntö

teoriassa noin mutta käytännöstä ei viel tiedä koska en ole laittanu paikalleen viel kytkimen pääsylkkää ??? :D
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: erkkaz - 21.06.2015, 14:14:53
Bensalinjoja mietein ja tallilla tulin siihen tulokseen että varmaan pärjää niinkin että annan olla vakiotankkipumpun ja sieltä kuskin oven alle tulevat linjat ihan noinku ne nyt ovat, ruiskupumpuilta bensakiskolle menevän linjan vaihtaa sekä ruiskupumput laitan 2kpl boch 044 rinnakkain ja  tankilta ruiskupumpulle tuleva letku on 13 mm sisämitaltaan vakiona ?:O  mitenkähän on bensakiskolta lähtevä paluulinja pitääkö vaihtaa vai seilaakohan paineet tyhjäkäynnillä turhan kovana  :idiot2:
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: erkkaz - 23.09.2015, 18:50:34
Taas pitäs syksyn tullen jatkaa projektia, projekti hidastu vähän kun piti kesälle 2015 valmistua, mutta valmistutaan entistä kovempaa kesälle 2016  ;D ELK
puuttuu kardaanin jatkaminen, ahtoputket sekä kytkimen pääsylkän asennus, poljin on etsinnän alla... nyt ku talviki tulee eikä kiirettä rojektilla niin tarvis toi tasausp.lukko hommata ja puslittaa koko perä viiimesenpäälle urtsipuslilla... 3 edellämainittua kun sais nyt niin mahdollisesti pääsis antaa runtua ja kokeilemaan ajoa sekä vaihteita miten kaikki pelaa :)  mutta suurin hymy on leveilly naamalla jo ku autosta on saatu ensisauhut ulos  :2funny:
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: erkkaz - 01.11.2015, 20:08:27
vähän harvakseltaan tulee päivitystä täällä, noh eilen auto oli koeajoa vailla kardaani jatkettiin armachinella joten se istu hyvin paikalleen, sit tehtiin kytkimen nestelinja kupariputkesta sekin onnistu, autossa on siis opelin hydraulinen painelaakeri jota siinä iltapuhteina ilmattiin ja ja saatiin polkimeen tuntoa ja homma eteni mutta sitten...  :'(     se oksensi tiivisteet takapäästä ulos koska laakeri ei ollut takaa tiivisteitä vasten riittävästi tuettu kytkinkaaveliin, noh kytkimen hommat on nyt niin et laatikko on taas lattialla ja ihmeteltävänä.....   :idiot2: 

tässä kuvia miltä moottori nyt tällähetkellä näyttää ilmanputsarille on tulossa joku putki että saa parempaan paikkaan sen :hello:

(http://i1122.photobucket.com/albums/l524/erkkaz/DSC_0143.jpg) (http://s1122.photobucket.com/user/erkkaz/media/DSC_0143.jpg.html)

(http://i1122.photobucket.com/albums/l524/erkkaz/DSC_0141.jpg) (http://s1122.photobucket.com/user/erkkaz/media/DSC_0141.jpg.html)

Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: Mata76 - 02.11.2015, 07:23:09
Mulla mopossa(320hv) tuollainen putsari ja siinäki jo ahdistaa vaikka kuinka paljon joten uskallan väittää että sulla ahdistaa vielä enemmän :/
Suosittelisin kokeilemaan isompaa/laadukkaampaa  suodatinta ;)
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: erkkaz - 02.11.2015, 18:56:22
no voihan perse sit, ajattelin vaan ku suodattava pintaala kuitenki aikalailla isompi mitä ahtimen imuaukko ettei se ahdistais, mulla  on myös tämmönen http://www.futurez.fi/fi/shop/ilmansuodattimet/apexi/show_pr/137/apexi-dual-funnel-suodatin-3tuum-kauluksella   muttaku kiinnityskaulus on 3" ajattelin et toi nyt parempi olis...  :2funny:
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: NordicR - 02.11.2015, 19:13:00
Seurantaan menee  S*

Sillan alle täräyttää sit kumit katuun  O0
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: jepajee - 02.11.2015, 19:51:51
Pistetäähän tääki seurantaan  O0
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: erkkaz - 02.11.2015, 21:22:50
hah :2funny:  hyväkun jotain kiinnostaa ELK, se vaan on niin että isoilla peukaloilla ja migillä ei konehuoneesta osaa saada näyttelykelpoista, mut yritetään saada semmonen toimiva konsepti tästä et kestäis muutakin ku konttorillä tyhjäkäynnillä mitatut päästöt :D   

nyt seuraava suunnitelma opelin painelaakerin taakse on että, tehdään sinne 25mm paksu alumiinikiekko joka tulee pinnapulteilla kiinni kytkinkaavelin pohjaan ja laakeri päälle ni sen pitäisi pitää hydr.laakerin steafat paikallaan, winkwink opelia hieman tuntuu hylkivän volvo vaikka se on sietänyt muuten bemarista lainatun vaihteiston   :2funny:
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: Arska F - 03.11.2015, 14:39:54
winkwink opelia hieman tuntuu hylkivän volvo

Terve Volvo siis  :2funny:
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: miikel - 03.11.2015, 17:34:33
Mulla mopossa(320hv) tuollainen putsari ja siinäki jo ahdistaa vaikka kuinka paljon joten uskallan väittää että sulla ahdistaa vielä enemmän :/
Suosittelisin kokeilemaan isompaa/laadukkaampaa  suodatinta ;)

Ei ehkä kuulu varsinaisesti tänne tämän spekulointi, mutta ehkä saan kyssärin verran udella. Onko ihan mitattu suodattimelta jollain alipainemittarilla että ahdistaa? Itselläni penkissä oli liikaa tehoa penkkilappuun ja kokeilimme tiputtaa tehoja teippaamalla kartuosuodattimen koko ulkopuoli umpeen. Tämän merkitys oli lähes mitätön, sisäpuoli virtasi vielä niin paljon, että kikka ei toiminut.

Tuollainen suodatin
(http://i46.photobucket.com/albums/f107/miikel92/IMG-20150828-WA0014_zpsgwlhfnfo.jpg)
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: Mata76 - 03.11.2015, 17:54:28
Näkee ajaessa että alkaa imemään suodatinta luttuun kovemmissa vedoissa ja perstuntumalla TODELLA iso ero onko suodatin paikallaa vai irtaallaan :/
Mutta eikai sitä varmaksi voi sanoa ennen kuin käy penkissä testaan ;)
Ja tuossa sun suodattimessa on sisällä jo enemmän pintaalaa kuin tässä jutun suodattimessa ja laadussa taitaa olla kanssa iso ero!
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: miikel - 03.11.2015, 19:09:22
Näkee ajaessa että alkaa imemään suodatinta luttuun kovemmissa vedoissa ja perstuntumalla TODELLA iso ero onko suodatin paikallaa vai irtaallaan :/
Mutta eikai sitä varmaksi voi sanoa ennen kuin käy penkissä testaan ;)
Ja tuossa sun suodattimessa on sisällä jo enemmän pintaalaa kuin tässä jutun suodattimessa ja laadussa taitaa olla kanssa iso ero!

Kiitoksia asiallisesta vastauksesta kysymykseen :)
Oma ei btw ollut kallis suodatin. Maksoi muutama sellainen vähemmän kun mätänetistä yksi.
Joku tuon tyylinen olihttp://www.ebay.com/itm/4-6-H-RED-CHROME-SHORT-RAM-COLD-AIR-INTAKE-CONE-FILTER-UNIVERSAL-/171983011826?hash=item280afc7ff2:g:SSQAAOSw9mFWMkE6&vxp=mtr (http://www.ebay.com/itm/4-6-H-RED-CHROME-SHORT-RAM-COLD-AIR-INTAKE-CONE-FILTER-UNIVERSAL-/171983011826?hash=item280afc7ff2:g:SSQAAOSw9mFWMkE6&vxp=mtr)
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: erkkaz - 03.11.2015, 21:52:23
50e toimitus tossa ebay suodattimessa :P, pitää hankkia varmaa tosiaan sit uusi jos toi ei hengitä tarpeeks  :idiot2: 
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: Juusoo - 03.11.2015, 22:33:45
Usko tai älä mut biltemastakin sai ihan pätevän oloista suodatinta :D käytännössä ei oo tullu vielä testattua kuitenkaan. Ei siis se perus kromipäätyinen vaan sellanen isompi. Eikä ollu hinnalla pilattu, alta 20€ muistaakseni.
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: Mata76 - 03.11.2015, 22:50:28
50e toimitus tossa ebay suodattimessa :P, pitää hankkia varmaa tosiaan sit uusi jos toi ei hengitä tarpeeks  :idiot2:
Kannattaa kokeilla penkissä että mitä vaikuttaa jos ottaa suodattimen pois,siinä se sitten selviää onko tarpeeksi hengittävä :)
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: erkkaz - 23.11.2015, 19:45:28
Nonii nyt on volvoa ajettu vähän santatiellä ja murhe (1.  vaihteiston kannatin palkki uusittava resonoi koriin hullun lailla.   ja hankalampi onglema (2. megan hukkakipinä eioo kyl kohdallaan lampulla katoin 0 kohdalleen ja jonkinlainen kartta sisään ni myöhäsellä tuntuu käyvän ku ahdin huutaa hulluna ajossa heti ja alkaa hohkaa punasta.. tai sit seokset niin laihalla. :idiot2:  noh tutkitaan taas lisää ku ehtis valosaan aikaan rallaamaan :D   ja opelin painelaakeri pitää kytkin pohjassa aikas ääntä, muttei kuulemma kuulunut ulos ääni ainoastaan huomasin auton sisällä, johtunee tosta kannatin palkin resonoinnista sekin toivotaan  ;D
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: Juusoo - 26.11.2015, 07:43:10
Eikö kannattais kattoo seokset alkuun vaikka turhan paksulle, ennen kun sitä lähtee polkeen enempää? Millaset ennakot sulla on ja kai katoit lampulla sytkän kohdalleen kiinteellä ennakolla? Jos sen nollaan laittaa niin ei pitäis mennä pieleen.
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: miikel - 26.11.2015, 17:22:30
Suodatinasiaa, että käytäppäs ite sitä hakua. Minun heittämä linkki oli vain malli, millainen minulla on. Kyllä niitä saa halvemmalla kun tuo.
esim    http://www.ebay.com/itm/Performance-High-Flow-Cone-Air-Filter-114mm-4-5-Inch-Neck-Diameter-RED-CHROME-/301544942054?hash=item46357aa9e6:m:m19Fn0pmQfjRYP3cvtejK6w&vxp=mtr (http://www.ebay.com/itm/Performance-High-Flow-Cone-Air-Filter-114mm-4-5-Inch-Neck-Diameter-RED-CHROME-/301544942054?hash=item46357aa9e6:m:m19Fn0pmQfjRYP3cvtejK6w&vxp=mtr)
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: erkkaz - 26.11.2015, 21:53:26
no juu saa saa enmää sitä epäillykkä  ;D    mut on toi motonetin suodatin sit tosi paska jossei siitä ilma läpi mee, ku se siinä kuitenki pääpiirteittäin sen tehtävänä on  :D ja onse ilman läpi menon pintaala kuitenki suurempi mitä ahtimen imureikä, penkissä sit testaan senki homman :P
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: rrikke - 26.11.2015, 22:25:28
Tuosta putsari hommasta niin itsellä oli 940sä bilteman isoin filtteri ja 90mutka turbolta ja penkissä ajettiin ja ei meinannut millään 400hv tehoa lähteä. noh siinä vähän meinas pinna kiretä ja vetäsin putsarin turbolta irti ja uus veto niin eiköhän +30hv tullut lisää tehoa  8) että on sillä suodattimella melko suuri merkistys.
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: boost - 27.11.2015, 08:10:42
Yhtä omaa mottia ajettiin dynossa noin 500-550hv  Putsarilla tai ilman, ei vaikutusta.

Tosin putsarina olikin paras vaihtoehto eli K&N
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: razori - 27.11.2015, 08:27:26
Tosin putsarina olikin paras vaihtoehto eli K&N

No tuo nyt on sama asia kun verrattaisiin, että kumpi on parempi? Normaali seksi vai  *tumppuun->

Paremman puutteessa menee tuo jälkimmäinenkin vaihtoehto vallan hyvin suurimmalle osalle porukasta  :D
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: HammerDown - 27.11.2015, 13:01:35
No tuo nyt on sama asia kun verrattaisiin, että kumpi on parempi? Normaali seksi vai  *tumppuun->

Paremman puutteessa menee tuo jälkimmäinenkin vaihtoehto vallan hyvin suurimmalle osalle porukasta  :D
Silloinhan harrastaa seksiä aidosti rakastamansa henkilön kanssa...  :D
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: razori - 27.11.2015, 13:34:22
Silloinhan harrastaa seksiä aidosti rakastamansa henkilön kanssa...  :D

No jos ilmanputsaria pitää alkaa rassaamaan niin silloin on pääkopassa ruuvi jos toinenkin väärässä momentissa  :uglystupid2: :D

Otetaas nyt tämä runkkujuna takaisin raiteille...  ::)



Imeekö nimenomaan putsaria luttuun ettei ahtoletkuja? Mutta toisaalta, jos vetäisi putket luttuun niin silloinkin vika putsarissa  ???
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: boost - 28.11.2015, 08:55:18
 :D

No siis itse olen todennut että K&N putsarit toimii, eikä ole järjettömän kalliita niin miksi testata halpis putsaria. Mulla ei ole esim. koskaan ollut putsarin sisällä hiekkaa ja näistä halpiksista olen kuullut että päästää pölyn läpi.



Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: erkkaz - 29.11.2015, 22:49:38
Ei se suodattimen hintakaan kerro on toi motonetin romu simotakin 50e ja jossei se kerta toimi :D, noh ei siitä, en tiä viälä ku autossa on muita ongelmia ???, trigger angle on 30 mikä taas rajottaa sen ettei ennakkokartassa voi käyttää kun max 25 ennakoita tai polttaa sytytysohjauksen sulakkeen. pitääkö tässä ostaa uus dampperipyörä ja laittaa eriasentoon triggeri,  tota kun ei saa varmaan käännettyä eikä ehjänä irti niistä lukitteista  :idiot2:  autoharrastaminen on mukavaa ja volvon rakentaminen.... se vasta MUKAVAA on!! :2funny:
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: erkkaz - 01.12.2015, 20:45:45
Tänään tuli käännettyä triggeri parempaan asentoon joka onnistui niin että koko dampperipyörä irti ja lattaviilalla uusi kiilaura eri kohtaan.  sekä sähköpostiin napsahti esisäädetty megatune, ennakot ynnä muut pitäs olla paremmin sinnepäin. :)
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: Juusoo - 01.12.2015, 23:56:36
Suosittelen säätöhommiin tunerstudioo, paljon selkeempi ja helppokäyttösempi, megatunee ei oo kehitetty moneen vuoteen eikä tue mitään uudempia megasquirt koodeja.
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: erkkaz - 02.12.2015, 18:49:12
Joo juuso tarkoitin siis Mega-tunella megan karttaa :D tunerstudio on käytössä  :P    nyt semmonen homma kun autolla ajoin ni alkaa paisari tulvia välillä, onko ilmaa järjestelmässä, luulisin jos vikaa olis kansipahvissa että se koko ajan pulputtais. koneen lämmetessä purskauttaa paisarista  välillä vai voiko paisari olla liian alhaalla vaikkakin se on korkeimmalla järjestelmää...  :idiot2:
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: dumppi - 02.12.2015, 19:00:57
Joo juuso tarkoitin siis Mega-tunella megan karttaa :D tunerstudio on käytössä  :P    nyt semmonen homma kun autolla ajoin ni alkaa paisari tulvia välillä, onko ilmaa järjestelmässä, luulisin jos vikaa olis kansipahvissa että se koko ajan pulputtais. koneen lämmetessä purskauttaa paisarista  välillä vai voiko paisari olla liian alhaalla vaikkakin se on korkeimmalla järjestelmää...  :idiot2:
ettei vaan olis kansitiiviste napsahtanu ::). Varmaan kuormituksen yhteydessä sylkee nesteitä pihalle?
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: erkkaz - 02.12.2015, 19:08:00
ettei vaan olis kansitiiviste napsahtanu ::). Varmaan kuormituksen yhteydessä sylkee nesteitä pihalle?


Tuntuu hassullta kunnei autolla oo ajettu ku noin 2km  pari kertaa päästäny ahdoille kansi plaanattu ja uusi pahvi, momenttiin laitettu kaikki.  ei se noin heikko voi olla  :o  minkälainen paine tuolla mahtaa kuulua järjestelmässä olla.  jos on ilmaa vielä jossain ja sen lämmetessä ilmakupla töräyttäs...? :idiot2:
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: dumppi - 02.12.2015, 19:48:54

Tuntuu hassullta kunnei autolla oo ajettu ku noin 2km  pari kertaa päästäny ahdoille kansi plaanattu ja uusi pahvi, momenttiin laitettu kaikki.  ei se noin heikko voi olla  :o  minkälainen paine tuolla mahtaa kuulua järjestelmässä olla.  jos on ilmaa vielä jossain ja sen lämmetessä ilmakupla töräyttäs...? :idiot2:
paisarin korkissa lukee max paine. Eihän se tarvii kun yhden vedon jossei ole ihan säädöissään
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: TVS - 02.12.2015, 20:01:28
Tarkista syylärin ylänurkan pikkuletkun ja molempien liitosnippojen estettömyys, useammasta autosta ilmavaivat korjaantunu poistamalla tukos syylärin liitännästä, paisarin liitännästä tai itse letkusta. Jos ei ole siinä vika niin melkein kannattaa valmistautua kannen irrotteluun.
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: jepajee - 02.12.2015, 20:21:54
  :o  minkälainen paine tuolla mahtaa kuulua järjestelmässä olla.  jos on ilmaa vielä jossain ja sen lämmetessä ilmakupla töräyttäs...? :idiot2:

Yleesä pyörii siinä 1 barin nurkilla se paine mutta korkissa lukkee se korkin avautumis paine.
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: Juusoo - 02.12.2015, 20:55:07
Ennakot perseellään ja sopat laihalla niin ei tosiaan tarvi kuin yhden vedon  ::) kokemusta on... Megasquirtin säätelyn alkutaipaleella sattu sellanen moka, en huomannu että sytkäkartta loppuu 100kpa kohdalle, laitoin siihen sit mielestäni sopivat ennakot maksimikuormalle. Loppujen lopuks siellä oli 1,5bar ahdoilla ennakkoo muistaakseni 40 astetta, ei kestäny montaa vetoo.
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: erkkaz - 02.12.2015, 22:12:43
Ennakot perseellään ja sopat laihalla niin ei tosiaan tarvi kuin yhden vedon  ::) kokemusta on... Megasquirtin säätelyn alkutaipaleella sattu sellanen moka, en huomannu että sytkäkartta loppuu 100kpa kohdalle, laitoin siihen sit mielestäni sopivat ennakot maksimikuormalle. Loppujen lopuks siellä oli 1,5bar ahdoilla ennakkoo muistaakseni 40 astetta, ei kestäny montaa vetoo.

Joo itsellä on tarkastettu 0 kohta megasta, ja ahdoilla ennakko on  14 astetta, ja tosiaan viinaa tankissa ni ei pitäs ottaa itteensä ja 0.8 bar jousi hukkaportissa paikallaan, eihän se kansipahvi poissuljettu ajatus ole, muttakun tosiaan eio mitään rääkkiä annettu :'( ja hyvin käytetty lämpimäks, hatarasti muistuu mieleen sellainen, että se teki sitä heti alusta asti kun autoa käytti paikallaan, autossa on automaatti ilmastointi eli alipaineella säätö vesiventtiilille. tyhjäkäynti lämpö nyt siinä 80-90 astetta.. ja jos nyt pahvin joutuu vaihtaa niin pitääkö kansi plaanata uudelleen.? :idiot2:
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: 8-pätkä - 02.12.2015, 22:24:48
Kansi oikaistaan silloin kun se on liian kierossa. Korjaamomanuaalista taitaa löytyä arvot. Mitään järkeä ole huvikseen joka välissä höylätä.

Kannattaa mitata, harvemmin nuo oikeasti on ohjearvojen ulkopuolella. Tiedä sitten mistä joillekin on jäänyt se käsitys että pakko oikaista aina.
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: erkkaz - 02.12.2015, 22:42:48
Kansi oikaistaan silloin kun se on liian kierossa. Korjaamomanuaalista taitaa löytyä arvot. Mitään järkeä ole huvikseen joka välissä höylätä.

Kannattaa mitata, harvemmin nuo oikeasti on ohjearvojen ulkopuolella. Tiedä sitten mistä joillekin on jäänyt se käsitys että pakko oikaista aina.

ookkei huomenna täytyy asiaa mennä tutkimaan, ja tuskin kierossa on noilla ajamisilla. (toiveajattelua S*)
tosiaan siis sieltä ei tule niinku vaahtoa tai kuplia oikeastaan, vaan se ihanku olis syylärin päässä letku ja hanasta täyttäis että vaan niinku tule yli voiko vika olla jäähdytin nesteessä et se "turpoo". kaverin e30 2.0 oli samanmoista ongelmaa ja siellä oli ilmalukko jäänyt johonkin joka saatiin auki puutarhaletkulla vettä painamalla ja raottamalla syylärin letkua, tai voisiko vika viitata termostaattiin,  en tiiä.... :idiot2:   auton muussa käytöksessä en oo onglemia havainnu... :)
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: puppet - 03.12.2015, 05:45:47
Onko ylävesiletku kova käydessä?
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: Slerbahuuli - 03.12.2015, 06:15:25
Kuulostaisi kyllä melkopaljon tuolta TVS:n mainitsemalta "ilmausletkun" tukokselta. Minulla se meni hiljaksiin tukkoon ja sitten kerran vettä lisätessä yllätys oli sitäkin suurempi, kun työnti paisarin tyhjäksi.

Tuli semmoinen "tähänkö tämä nyt hajosi" -fiilis tuolloin.
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: erkkaz - 03.12.2015, 09:21:57
Ylävesiletku on kova siksi ku sisällä menee rautalanka kierteellä, jaaha pitää tutkia onko jonku nippa tukossa koska letku on kuitenkin uusi ::)    hyvä että täälä saa mielipiteitä asiasta!! :hello:
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: erkkaz - 04.12.2015, 18:23:38
kovaa touhuu tää motorsportti... ;D  syy on selvillä, testasin asian ensiksi itetehdyllä testerillä että vanha sytytystulppa tyhjäksi ja hitsasin paineilma nipan siihen ja se tulpan reikään ja muutama kilo ilmaa perään ja kiersi kammesta niin et venttiilit oli kiini, plörinä alkoi kuulua paisarista 4 pytyn kohdallla  ::)

  (http://i1122.photobucket.com/albums/l524/erkkaz/DSC_0210%20-%20Copy.jpg) (http://s1122.photobucket.com/user/erkkaz/media/DSC_0210%20-%20Copy.jpg.html)

yön yli oli seisonut kone :D
 (http://i1122.photobucket.com/albums/l524/erkkaz/DSC_0208%20-%20Copy.jpg) (http://s1122.photobucket.com/user/erkkaz/media/DSC_0208%20-%20Copy.jpg.html)


cometicin pahvi tilattu ja aikomuksena laittaa 12.9 kovat pultit :hello:
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: jepajee - 04.12.2015, 20:45:23
Toivottavasti ei oo vielä kerinny väänttä s-profiili kiertokankee tuonne 4. pytyyn.
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: TVS - 05.12.2015, 00:15:33
Täytyykö taas todeta, että eio pahvissa vika jos se palaa tuollain  ::). Vallankin kun näyttäis olevan tasot oikastu ja kaikkee.
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: boost - 05.12.2015, 08:08:19
Joo tolla peltitiivisteellähän kaikki korjaantuu :D  Seuraavaksi vaihdetaan mäntiä kun on rengasurat halki.
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: 8-pätkä - 05.12.2015, 08:51:22
Omaankin pannuun laitan ihan tarkoituksella vakiopahvin ja pultit. Ihan siksi että se kyllä kestää jos kaikki on kunnossa, mutta antautuu toivottavasti ennenkuin Wisecot jos asiat meneekin pieleen.

Jokainen tekee tyylillään ja niillä osilla mikä hyvältä tuntuu, mutta tarkasta nyt hyvä mies että miksi tiiviste meni ennenkuin kasaat uusilla osilla. ;)
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: miikel - 05.12.2015, 11:30:35
Eikös tämä ole juuri se auto mitä ajettu millä sattuu ennakoilla? Voi tulla kallis paukku jos vain vaihtaa kestävämpää "pahvia". 500hp vakiopahvilla ainakin onnistuu, enemmästä en osaa sanoa kun en itse ole kokeillut. Niinkun muutkin jo sanoi, koita selvittää miksi mennyt. Veikkaan niitä ennakoita.
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: bolinder - 05.12.2015, 12:59:01
Pahaan kuntoon mennyt uusi pahvi. Mites toi polttoaine saanti? sulla ilmeisesti 1000cc suuttimet paikalla, oletko tarkistanut ettei paine tipu kun ahdot nousee.
Sulla ei vissiin ole keräinsäiliötä käytössä
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: erkkaz - 05.12.2015, 17:50:30
Omaankin pannuun laitan ihan tarkoituksella vakiopahvin ja pultit. Ihan siksi että se kyllä kestää jos kaikki on kunnossa, mutta antautuu toivottavasti ennenkuin Wisecot jos asiat meneekin pieleen.

Jokainen tekee tyylillään ja niillä osilla mikä hyvältä tuntuu, mutta tarkasta nyt hyvä mies että miksi tiiviste meni ennenkuin kasaat uusilla osilla. ;)

no paljon on tarinaa siitäkin että hyvä sulake toi vakiopahvi. yhdellä kävi penkissä niin että vedet pyttyy kanki poikki ja lohko halki.    on siinä vakiopahvissaki huonot puolensa :nohnoh


ennakot  on ahdoilla max 14astetta   0 merkki tarkastettu ???    kestääkö toi vakiopahvi rääkkiä muka jos 20 sekkaa runnoo lappu tiskissä 2.2bar ni ei antaudu ? :idiot2:


ja täytyy syy löytää en sitä oo meinanukkaa...
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: miikel - 05.12.2015, 18:33:38
ennakot  on ahdoilla max 14astetta   0 merkki tarkastettu ???    kestääkö toi vakiopahvi rääkkiä muka jos 20 sekkaa runnoo lappu tiskissä 2.2bar ni ei antaudu ? :idiot2:

Kyllä se itselläni ainakin on kestänyt vallan mainiosti. Edellisessä koneessa oli kanssa vakio pahvi ja 2.5bar paineella korkkas männänrengasvälit, ei pahvi. Nykysessä koneessa kanssa kestänyt eikä mitään muuta ole saanutkaan kun rääkkiä. Viitisen sataa ponia sielä on.
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: pete881 - 05.12.2015, 18:47:00
Vakiopahvi kyllä kestää kovallakin käytöllä. Mulla elring tarviketiiviste kupariliimalla liimattuna ja 12.9 pultit 120nm kiristettynä. Kesän ollut käytössä eikä mitään vikaa. Saanut rääkkiä todella paljon kadulla ja varttimaililla. Tehot 450hv ahdot 2bar. Venyvät putlt ei kestä, joten niillä turha kasata.
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: Juusoo - 05.12.2015, 18:48:07
Varsinkin alkuun säädellessä toi vakiopahvi ihan hyvä, mukava vaihtaa verrattuna monen sadan euron takomäntiin. Sit kun säädöt kunnossa niin voisin ite harkita cometicin tiivistettä jos tuntuu että vakio ei kestä. Mut jokanen tyylillään, oppirahoja voi maksaa vähän tai paljon.
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: kiroileva_fossiili - 05.12.2015, 18:51:48
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=46&t=79039

Tässähän oli 8v koneessa yli 600hp ja 2,6bar ahtoa vakiopahvilla ja venyvillä pulteilla. Itellä taas hajos Cometic just 1barilla, mutta oli kannen tiivistepinnassa koneistusvirhe. Nyt menee kasaan normi Victor-Reinzillä ja kovilla pulteilla.
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: Juzi - 05.12.2015, 19:08:10
Täällä myös ajeltu hx40superi, ahtoja 2bar, reinzin vakio pahvi, e85 ja puristukset yli 10 combolla ihan komeesti.
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: -Hans - 05.12.2015, 19:29:03
Venyvät putlt ei kestä, joten niillä turha kasata.
Joo eihän ne mitään kestä.
Omaa moottoria rääkättiin dynossa useita tunteja ilman ongelmia ja saanut oikeaa kuormitustakin. Reinzin pahvi ja venyvät tarvike pultit.
Tosin painettakaan ei ollut kun reilu 2.2bar parhaillaan ja tehoa käytössä tällä hetkellä reilu 550hv, eri asia sitten jos on viritetty moottori.
Samoin esim boostilla tais olla aikanaan yli 600hv vinokone vakio pahvilla ja orkkispulteilla varttivehkeessä. Menee reilusti offtopicin puolelle,mutta turhaan sinne cometiccia työntää jos säädöt on päin peetä.
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: erkkaz - 06.12.2015, 01:47:30
Noniin tälläisiä kommentteja/ infoa olen kaivannut. ISO kiitos näistä!  :hello:

pitää miettiä sit jätänkö cometicin hyllyyn odottamaan vai kasaanko sillä...   Ei joka asiaa viitsi kantapään kautta tehdä kun mahdollisuus on kysyä apua/ neuvoja koska on näitä punalohkoja jo tällä foorumilla sen verran ahdettu isosti!!  :D   Noh pultit nyt tulee vaihtumaan ihan jokatapauksessa   koviin!
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: boost - 06.12.2015, 09:39:34
Vakio pahvilla jälkikiristys koviin pultteihin.

Yhdessä vinokoneessa oli kovat pultit mutta sitten lopulta päädyin vakio pultteihin takaisin niiden helppouden takia.  221km/h vartilla vakio pahvilla ja oli niitä vetoja enemmän kuin 1kpl. Motin purin aikoinaan ehjänä ja pahvi oli uuden veroinen...

Toi pahvi on hajonnu 4 syl kohdalta johon jostain kumman syystä nakutus vaikuttaa eniten. Eli sulla on sytkä persiillään tavalla tai toisella jos oikeasti olet ajanut noin pienellä ahtopaineella.

Osta sellaset lääkärin kuulokkeet ja vaihda siihen kova muoviputki. Voit laittaa muoviputken pään kansitiivisteen kohdille kanteen kiinni, väliaikaisesti vaikka nippusiteellä. Kuuluu motin nakutukset melkoisen selvästi. Noita saa muistaakseni Biltemasta tai Puuilosta.





 
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: erkkaz - 06.12.2015, 14:29:38
Toi pahvi on hajonnu 4 syl kohdalta johon jostain kumman syystä nakutus vaikuttaa eniten. Eli sulla on sytkä persiillään tavalla tai toisella jos oikeasti olet ajanut noin pienellä ahtopaineella.

Osta sellaset lääkärin kuulokkeet ja vaihda siihen kova muoviputki. Voit laittaa muoviputken pään kansitiivisteen kohdille kanteen kiinni, väliaikaisesti vaikka nippusiteellä. Kuuluu motin nakutukset melkoisen selvästi. Noita saa muistaakseni Biltemasta tai Puuilosta.

ja oli 1 pyttykin aika rujo ei noin paha...  kuuleeko sen nakutuksen viinalla ? toiset sanoo ettei kuule, ja ohjeeksi sain että 14 asteen ennakoilla säätää bensat sit ennakot penkissä niin et joka asteella antaa vähintään 15hv listää, sittenkun antaa vähemmän niin 2 astetta takaisin ennakoita.  :)
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: tombrez - 07.12.2015, 00:15:23
kyllä vakio pahvi kestää niin pitkälle että ei kannata cometicillä särkee mäntiä, säädöt kuntoon ja kovaa rajotinta :)
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: boost - 07.12.2015, 08:35:47
14 astetta on niin vähän viinalla että ei pitäisi nakuttaa, jos oikeasti on 14 astetta.

Huonosti sen viinalla kuulee.   Pytytkö tekemään perus säädöt bensalla?  Olis pikkusen helpompi sillä reenata.

Sitten sen jälkeen suutin valikosta viinalle olevat asetukset päälle ja sytkää lisää.

Toi on oikeasti naulannut ihan järkyttävästi.
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: miikel - 07.12.2015, 08:49:26
Onko nelosen palotilassa tai männässä jälkiä? Joo ei pitäisi noilla ennokoilla naulata. Veikkaus että ennakko ollut todellisuudessa jossain vaiheessa muuta kuin mainitsemasi 14...  Itselläni ei tietoa kuinka helposti viina naulaa laihalla seoksella, mutta voisiko se olla vaihtoehto? Suutin tukkeessa tms, että nelonen laihalla.
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: puliukk0 - 07.12.2015, 17:29:03
Onko nelosen palotilassa tai männässä jälkiä? Joo ei pitäisi noilla ennokoilla naulata. Veikkaus että ennakko ollut todellisuudessa jossain vaiheessa muuta kuin mainitsemasi 14...  Itselläni ei tietoa kuinka helposti viina naulaa laihalla seoksella, mutta voisiko se olla vaihtoehto? Suutin tukkeessa tms, että nelonen laihalla.

Vaikka täällä ei ole kuin 275hp niin 15afr luokissa ei nakuttanut vielä viinalla vähän enne rajotinta... En suosittele kokeilemaan.  :D
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: erkkaz - 07.12.2015, 20:25:41
tässä aikaani tuumailtua, voiko olla et toi pahvi on menny siinä tilanteessa ku lähti hanskalokerossa olevasta sulakerasian johto irti  ja auto sammu, auton sammuessa suuttimet lykkäs tavaraa pyttyihin ku kohina kävi, josseon jo vauhdissa ns. moottorijarrulla pruutannu täyteen  ?  autolla kuitenki ajoin sen jälkeen  et en tiedä tarkalleen missä toi pahvi huonoks meni  :idiot2:
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: puliukk0 - 07.12.2015, 20:28:27
tässä aikaani tuumailtua, voiko olla et toi pahvi on menny siinä tilanteessa ku lähti hanskalokerossa olevasta sulakerasian johto irti  ja auto sammu, auton sammuessa suuttimet lykkäs tavaraa pyttyihin ku kohina kävi, josseon jo vauhdissa ns. moottorijarrulla pruutannu täyteen  ?  autolla kuitenki ajoin sen jälkeen  et en tiedä tarkalleen missä toi pahvi huonoks meni  :idiot2:

Jos olisi tunkenut pytyt täyteen bensaa ei olisi nakuttanut ja luultavasti pahvi olisi säilynyt mutta veivit mutkalla (nestepuristus).
Ainakin dieseleissä veden kanssa pahvi säilyy yleensä, mutta veivit ei.  :D
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: erkkaz - 13.03.2016, 19:42:27
Nonii nyt on motivaatioo löytynyt taas ku kevätaurinko pilkottaa, auto on saatu tulille tänään uudella kansipahvilla joka on nyt metallinen cometic... tyhjäkäyntiin liittyviä ongelmia on ku en oikeen meinaa ms 1.22 saada tota tyhjäkäyntiventtiiliä toimimaan kunnolla, nyt se sentään kylmällä pitää kierroksia korkeammalla ja koneen lämmetessä se laskee niitä hieman tosin molemmat kierrokset silti turhan korkeita...  :)    yks V*ttumaisin ongelma on se että säätöläppäri ei lähde päälle.. meni kesken säätöjen näyttö pimeeks :idiot2:   jalkatilamuovit on saatu paikalleen ja johdot piiloon, ms aivolaatikko tuli laitettua hanskalokeroon ihan sen takia että on helppo tökätä koneeseen johto.  ELK  seuraavia hommia olis saada auto liikkumaan jotenkin ja sitten dynoon tekemään ennakkokartta kohdalleen :)
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40| (penkkivideo)
Kirjoitti: erkkaz - 17.04.2016, 17:34:45
Nonii nyt olis volvoo saatu penkitettyä, penkissä kuitenkin puolipäivää taisteltiin kun kierroslukusignaali huini miten sattui, syyksi paljastu vaan yksinkertaisesti puolan väärä sijoitus se oli kuljettajan puolen pyöränkaaressa kiinni, ja kun se siitä irrotettiin ja heitettiin hantin puolelle ongelmat ratkesivat, noh siitä paineella ajettiin penkissä niin alkoi vedossa käymään vaan 3 pytyllä , tulpat vaihtoon eikä auttanut, sit suuttimet auki ja putsattiin eikä auttanut, noh tulpanjohdojen päällä oli biltema foliolämpösukat, jotka poistamalla ongelma hävisi, eli todennäköisesti niistä löi kipinän kanteen  :idiot2:  ja viimeinen ongelma oli mappi paineen heilahtelu, sekin korjaantui ku laitettiin mappi letkun väliin pieni bensansuodatin mallia boch :)   tässäpä jonkinmoinen pätkä penkistä.   :uglystupid2: https://youtu.be/SY0TUEBU5aQ
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: NordicR - 17.04.2016, 18:24:47
Hyvinhän sieltä potkua löyty  :P

Paljonko irtos newtoneita ?
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: erkkaz - 17.04.2016, 21:36:01


Paljonko irtos newtoneita ?

vääntöö oli 532nm, toi 422hv kin tuli niiin et lopussa pääsee hiukan laihalle et pitää joko nostaa b painettaa tai sit vaihdan suuttimet kokonaan ja lisää pumppuja, mulla olis hyllyssä kyl 1700cc suuttimet.  :)
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: Lankku - 17.04.2016, 21:39:31
Oliko videolla ilmoitettu lukema kone- vai pyörätehoa? Varsinkin jos konetehoa, niin tais jäädä säätövaraa vielä jonkun verran kun ei tuon enempää tullut? Pitäis Superilla saada tuolla paineella jo eri lukemia. Tai sitten joku paikka rajoittaa.

Mikä oli seos vedon lopussa, eli mikä on hiukan laihalle? Mutta taitaa olla tosiaan tonnikkaat suuttimet jo loppu tuolla teholla.
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: erkkaz - 17.04.2016, 22:08:59
Mutta taitaa olla tosiaan tonnikkaat suuttimet jo loppu tuolla teholla.

joo eli konetehoa
 mitä tossa videoita katselin ni vedossa bensanpaineet nousi ahtojen mukana ettei ne romahtanut, kaippa 1700c pitää heittää sitte paikalleen ja laittaa toinen pumppu.  Ritola sanoi että siinä 5500rpm jälkeen ei meinaa soppa riittää, eli ei noilla ahtopaineilla nyt viitsi ajaakkaan.  saatiin ainakin ennakot kohdilleen niin saa soppaa ruuvailtua tienpäälläkin.   ja vakioimusarja on varmaan yks asia ku jarruttaa.. :-\
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: janne102 - 01.11.2016, 21:09:55
Jäikös tähän nyt se retkuperä? Millä lukolla?
Otsikko: Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
Kirjoitti: erkkaz - 03.11.2016, 20:22:28
Jäikös tähän nyt se retkuperä? Millä lukolla?




juu vakioretkutin siel on ilman lukkoa mentiin tää kesä, talven aikana tarkoitus perehtyä alustaan, pusliin, jarruihin sekä tohon perän lukon asennukseen.   myös 2000cc sumut  parempi imusarja ois tarkoitus hommailla ja niille riittävä bensapumppu/t :)