Elekma  Autoracing

Volvo 240 rokkiralli

  • 116 Vastauksia
  • 51550 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Volvo 240 rokkiralli
« : 24.12.2010, 12:12:23 »
Nyt on sitten tämäkin projekti siirretty tänne ja tässä vielä linkki projekti kuviin.http://picasaweb.google.com/100788664114614151495/DropBox?authkey=Gv1sRgCOG2hf3N7LPtngE&pli=1#5544276442317144514

Uusia kuvia en ole vielä kerennyt ottaa mut auto on edistynyt sen verran että uusi kone on jo nokalla ja saatu pyörimään ja eka testit ajettu piha tiellä. Säädöt ei kyllä ole vielä kohdallaan joten ei ole vielä tullut ihan hirveesti testattua miten hyvin se vetää mut 28.12 on varattu aika motestille tehopenkkiin missä saadaan säädöt kohdilleen.

Lopuksi vielä video linkki viimekesältä eka kisoista missä olin silloisella uudella tekniikalla.
Lisäilen uusia videoita kunhan kerkeän nyt kun opin joululahjana tuon videon lataus hommankin.

http://www.youtube.com/watch?v=pLYAyv_1i_c
« Viimeksi muokattu: 24.12.2010, 13:37:22 kirjoittanut tero 84 »

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #1 : 26.12.2010, 22:25:38 »
Tänään sitten päästiin ajamaan jääradalle sisään ajot ja hyvinhän se kone pelitti uusi ahdin ratkaisu tuntui jo varsin hyvältä 0.4-05bar ahdoilla heräsi aika alhaalta jo vetämään. Nopea ohjaus tuntui tosi oudolta alkuun ennen kuin siihen edes vähän tottui mut kyllä sillä nyt pystyy aika pahasta paikasta vielä pelastamaan tilanteen mut sit taas helposti ohjaa liikaa.Nyt sit voi lähtea tiistaina penkkiin huuvattamaan vähän turvallisemmin mielin kun on edes vähän saanut testattua.  Tässä vielä in car pätkä käsi varalta kuvattuna heiluu aika pahasti mut toivottavasti jotain selvää saa.
http://www.youtube.com/watch?v=BsxAJC1FydM
« Viimeksi muokattu: 26.12.2010, 22:45:49 kirjoittanut tero 84 »

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #2 : 28.12.2010, 20:36:16 »
No nyt on sitten käyty penkissä ja eihän se pelannut niin kuin ois pitänyt. Sama vanha vika on edelleen minkä ensin luultiin johtuvan suuttimista eli rupee 6000rpm kohdalla paukkamaan tosi rajusti joten ei voitu testata kuin siihen 6000rpm asti ja siihen se antoi 348hv 476nm 1,1 barin paineella. Tehoja ois ollut vielä vissiin tulossa ylemmillä kierroksilla lisää kun käyrä näytti olevan vielä nouseva ja tarkoitus olisi ollut kokeilla vielä vähän isommilla ahdoilla.Nyt sit joskus talven aikana pitäisi syventyä taas tohon megaan ja sen sielun elämään tai toden  näköisesti joku tuttu syventyy siihen ja koittaa löytää ton mystisen vian. Vika saattaa olla joku sytkäpuolen osa jossain poksin sisällä.

Poissa Tsompi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #3 : 28.12.2010, 21:06:22 »
Huomasitko ottaa logia? Olisin voinut ajan kulukseni vilkaista sitä  :juhau:

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #4 : 28.12.2010, 22:43:22 »
Otettiin kyllä logi mut ei minun koneella niin mulla ei ole sitä. Nyt koko illan istuneena puhelimessa keksittiin tutun kanssa yksi mahdollinen syys sekoiluun trikkeri on laitettu mulla hihnapyörään jossa on se värinän vaimennus kumi ja trikkeri on tietenkin sorvattu siihen uloimpaan osaan että sekin pääsee värisemään mukana. Tämä voi aiheuttaa näin teoriassa ton ongelman et se just tossa 6000rpm kohdalla värisisi niin paljon et anturilla menis laskut sekaisin jos kaasun pitää taas pohjassa niin se menee kyllä siitä kohdasta yli ja sitten rajoittimeen normaalisti. Nyt kokeillaan ens viikolla uutta trikkeriä mikä sovitetaan sisempään hihnapyörän osaan ja ehkä jopa tasa painoitamme sen.
Käytössä on siis 12-1 trikkeri ja o29y4 koodi. Koodia on kokeiltu vaihtaa joskus ei hyöty, ylös vetovastusta on muutettu ei hyötyä siitäkään. Jos tuo trikkerin vaihto ei auta niin kokeilemme vaihtaa prossun ja muutamia sytkän a puolen osia jotka on voineet saada kipeää joskus aikaisemman sähkövian vuoksi (päävirta katkaisia hajosi ja plussa meni runkoon)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #5 : 28.12.2010, 23:48:51 »
Otettiin kyllä logi mut ei minun koneella niin mulla ei ole sitä. Nyt koko illan istuneena puhelimessa keksittiin tutun kanssa yksi mahdollinen syys sekoiluun trikkeri on laitettu mulla hihnapyörään jossa on se värinän vaimennus kumi ja trikkeri on tietenkin sorvattu siihen uloimpaan osaan että sekin pääsee värisemään mukana. Tämä voi aiheuttaa näin teoriassa ton ongelman et se just tossa 6000rpm kohdalla värisisi niin paljon et anturilla menis laskut sekaisin jos kaasun pitää taas pohjassa niin se menee kyllä siitä kohdasta yli ja sitten rajoittimeen normaalisti. Nyt kokeillaan ens viikolla uutta trikkeriä mikä sovitetaan sisempään hihnapyörän osaan ja ehkä jopa tasa painoitamme sen.
Käytössä on siis 12-1 trikkeri ja o29y4 koodi. Koodia on kokeiltu vaihtaa joskus ei hyöty, ylös vetovastusta on muutettu ei hyötyä siitäkään. Jos tuo trikkerin vaihto ei auta niin kokeilemme vaihtaa prossun ja muutamia sytkän a puolen osia jotka on voineet saada kipeää joskus aikaisemman sähkövian vuoksi (päävirta katkaisia hajosi ja plussa meni runkoon)
Ootteko muuttanu ylösvetovastuksia sisäänmenopuolella ja sytkäpuolella?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #6 : 29.12.2010, 00:46:13 »
Kaveri on tehnyt muutos työt ja jos olen oikein ymmärtänyt niin se on muuttanut sisään meno puolta. Tuon kyseisen paukkeen kuulee hyvin kun katsoo tuota videota mikä on kisoista siinä kun ajan lisälenkin pitkäksi niin sen jälkeen poljen kolmos vaihteella kaasun pohjaan mut se ei mene rajoittimeen vaan toppaa just tuohon ongelma kohtaan ja siitä johtuen paukkaa aika voimakkaasti.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #7 : 29.12.2010, 10:45:27 »
En ole koko sun rojektia lukenut sanasta sanaan ja kuvistakin jäi epäselväksi että millainen sytytys sulla tässä on?

http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?t=2167

Tuosta kun selaa tuonne alaspäin niin löytyy jotain juttua sekoamisista..

Tosin mistäänhän en mitään tiedä..  ;D Eihän bensa lopu tai mene karttojen ulkopuolelle? Mitä lambda näytti logissa?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #8 : 29.12.2010, 12:44:46 »
Sytkänä on volkkarin hukka kipinä puola ja kampi akselin päässä on se 12-1 pyörä. Bensa ei lopu ja laajakaista näyttää et menee ihan reilusti rikkaalle mut siinä kohti ei auta mikään säätö. Tietysti nyt vois myös kokeilla et laittas volvon oman kärjettömän sytkän takaisin ja ohjais vain megalla tuota bensaa niin silläkin voisi saada ehkä rajattua tuota vikaa kun näkisi miten toimii silloin. Tosin mulla vain ei ole enää yhtään ehjää kärjetöntä sytytystä ehkä kärjellinen voisi löytyä jostain. tätä ajattelin sen takia et näkisi vähän onko vika sytkä puolella vai bensa puolella voi tietysti olla et molemmat sekoo ja sehän taas viittaisi tuohon trikkeröintii et se ei pidä paikkaansa.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #9 : 29.12.2010, 12:49:34 »
Sytkänä on volkkarin hukka kipinä puola ja kampi akselin päässä on se 12-1 pyörä. Bensa ei lopu ja laajakaista näyttää et menee ihan reilusti rikkaalle mut siinä kohti ei auta mikään säätö. Tietysti nyt vois myös kokeilla et laittas volvon oman kärjettömän sytkän takaisin ja ohjais vain megalla tuota bensaa niin silläkin voisi saada ehkä rajattua tuota vikaa kun näkisi miten toimii silloin. Tosin mulla vain ei ole enää yhtään ehjää kärjetöntä sytytystä ehkä kärjellinen voisi löytyä jostain. tätä ajattelin sen takia et näkisi vähän onko vika sytkä puolella vai bensa puolella voi tietysti olla et molemmat sekoo ja sehän taas viittaisi tuohon trikkeröintii et se ei pidä paikkaansa.
Mitkä ylösvedot siellä nyt on?

Lukasitko tämän jo? http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?t=2167

xuppo:lla oli kans jotain onkelmia sekoamisessa ennen rajotinta.. vähän turhan yleistä  ;D
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #10 : 29.12.2010, 12:54:47 »
Kyllä lueskelin ja en nyt muista mitkä ylös vedot siellä on paikallaan. Joku mystinen juttu siellä nyt on kun se sekoaa aina samassa kohti vaikka vain paikallaan antaisi kierroksia niin se rupeaa paukuttamaan 6000rpm kohdilla.

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #11 : 29.12.2010, 12:55:56 »
Pitää lähtee tallille ihmettelemään jos vaikka keksis jotain.

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #12 : 29.12.2010, 16:15:49 »
Pitää lähtee tallille ihmettelemään jos vaikka keksis jotain.

No eihän siellä mitään keksinyt mut ihmeteltävää kyllä riitti. Penkissä kun ajettiin volvoa niin vedossa toimii ihan tasaisesti mut tyhjäkäynnillä humpaa kierroksia ja suostuu pyörimään tasaisesti vasta 12 seoksilla saman tekee joka kierros alueella kun paikallaan kierrättää ja sit 6000rpm kohdalla alkaa rötisee ja paukkaa. Nauhoitin myös logia kun kierrätin paikallaan. Halukkaille voisin lähettää sitä sähköpostiin kun en osaa sitä mihinkään nettiin laittaa tietys jos joku osaa niin sen voisi laittaa näkyviin yleisesti.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #13 : 29.12.2010, 16:48:45 »
Laita vaan mullekkin logia niin tutkaillaan sitä tuolla ircin puolella.

Komeeta menoo kyllä. Varsinkin toi jäärata video  :)

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 rokkiralli
« Vastaus #14 : 29.12.2010, 17:01:15 »
Laita vaan mullekkin logia niin tutkaillaan sitä tuolla ircin puolella.

Komeeta menoo kyllä. Varsinkin toi jäärata video  :)

Jää radalla oli ne sisään ajot menossa ja tehoja oli noin 220hv mut kivaa oli silti.

 

Samppasport  Futurez