Elekma  Autoracing

Drifteri 242

  • 84 Vastauksia
  • 40659 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jonski.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Drifteri 242
« : 07.07.2012, 13:30:50 »
Joo 242 ois rakentelun kohteena. Jonkun näköinen rata/katulelu pitäs saaha rakennettua.

Tekniikkana tulee toimimaan b230et lohko, tehty kansi, paineistetut lorttot, hx 40 superi 14# pakopesällä. Tuon paketin perään lyyän sre-618, M90 ja detroit lockeri.

Alusta puolelle pu-puslat, eteen säädettävät kynät, taakse kynät, eteen s60 305mm jarrulevyt, HiSpec Monster 4 jarrusatulat, paksummat vakaajat

Myös turvakaariaihiot, kuppipenkit ja vanteet on hommattu. Paljo kuvia ei autosta vielä löydy mutta jos niitä ottas projektin edetessä enempi.


Ei nuo takavanteet sentäs noin ulos jää :D
« Viimeksi muokattu: 13.10.2012, 11:51:54 kirjoittanut Jonski. »

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2286
Vs: Jonskin Tuplakaasarit
« Vastaus #1 : 07.07.2012, 13:38:35 »
Tämähän kuulostaa mielenkiintoiselta! Mitenköhän käy tuon B230ET lohkon kanssa jos meinaat katsastaa auton?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Jonski.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Jonskin Tuplakaasarit
« Vastaus #2 : 07.07.2012, 13:44:30 »
Hyvä että kiinnostusta löytyy! :) Ei tarvihe turhaan kirjotella. Se on sen ajan murhe mutta eikai tuota konetta luokitella b230et:nä. Vaan 2.3l turbokoneena. Tai sitten tarviiko se inssin tietää että se 2.3l ::)

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Jonskin Tuplakaasarit
« Vastaus #3 : 07.07.2012, 14:37:52 »
Penkität koneen tarvitsemallesi hevosvoimamäärälle (muistaakseni 200 sarjassa B21ET:n 155hv +20% = 183hv) jonka sisälle 182hv B230ET kylläkin jo jää VAKIONA. Mutta jos laitat kaasarit (täysin hullua hommaa turbokoneessa, seokset ennemmin tai myöhemmin käy laihalla ja sit on koneremppa) ni joudut kuitenkin penkittää tuon koneen.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Jonski.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Jonskin Tuplakaasarit
« Vastaus #4 : 08.07.2012, 23:47:56 »
Koitetaan ainakin ensin saada toimimaan kaasareilla. Niillä jo edellisen omistajan toimesta löytyy 370hp penkkilappu.

Tänään jatkoin korin hitsausta, kuskin puoli on melkeempä valmis ja apparin puolikin hyvällä mallilla. Sitten alottelin etutolppien rakentamisen joka alkoi tolpan purkamisella. Vanha pillimadallettu jousi pois, rälläkällä jousilautanen pois(josta oli paikattu pari reikää:D) sen jälkee laitoin tolpan ruuvipenkkiin ja putkipihdeillä iskaria pitävä mutteri auki ja vanha iskari pois. Tolppiin tulee siis uudet iskarit jotka ovat Spaxin paaluvaimennuksen säädöllä olevat ja niiden kavereiksi kierreholkit ja kynäjouset. Iskarit menee paikalleen vakio muttereilla mutta niiden sisään pitää sorvata holkit. Huomenna koitan saada jousen ylälautasiin porattua oikean kokoiset reiät niin pääse sovittelemaan jousia paikalleen.

Pitää yrittää ottaa tavaksi joka kerta kun tulee hallilta, että kirjottelis vähä mitä tullut touhuttua ja rupeis kantamaan kameraa mukana niin saisi otettua kuvia niin näkis muutkin että miten hommat on tehty. Tosin ihan hyvä että nyt aikasemmin en oo kirjotellu tänne kun yli kuukauden oon noita korin ruosteita laittanu kuntoon. Mutta oon saanut jotain muutakin sentäs tehtyä siis purkamisen ja noitten lisäksi. Tukivarret on putsattu massoista ja ruosteista, maalattu ja varustettu uretaani puslilla. Sekä perään oon asentanu jo lukon, eikä muuten tarvinnu peränlevitintä.

Harmi ettei oo vielä enempää kuvia mutta jos sitä ens kerraks koittas saaha jo. :hello:
« Viimeksi muokattu: 08.07.2012, 23:50:07 kirjoittanut Jonski. »

Poissa oooozz|

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • Alltbra
Vs: Jonskin Tuplakaasarit
« Vastaus #5 : 09.07.2012, 16:30:28 »
Onko tämä auto la_bot:in vanha kulikine? Jos on niin hienoa, että se raaseri saa jatko jalostusta ja lisää voimaa  :)
855 T-5R -95 // S80 D5 executive -14

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7976
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Jonskin Tuplakaasarit
« Vastaus #6 : 10.07.2012, 02:03:12 »
Onko tämä auto la_bot:in vanha kulikine? Jos on niin hienoa, että se raaseri saa jatko jalostusta ja lisää voimaa  :)

Ilmeisesti on

Kuullaan kullaan :)

Poissa Jonski.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Jonskin Tuplakaasarit
« Vastaus #7 : 12.07.2012, 00:23:22 »
Juu on Laapotin vanha. Kaikki poikien laittamat paikat tarvi rälläköidä irti lukuun ottamatta apparin puolen varapyöräkotelon pohjaa.

Nyt on sit jonkun verran kuviakin.

Tolpan rakennuksen lähtötilanne:


Tuosta rälläköitiin siis jousilautanen pois ja n. 1 mm halkaisijasta että kierreholkki meni päälle


Tuossa uusi ja vanha iskari vertailussa


Mutterista piti hioa reunat pois että se mahtu jousen sisään


Sitten kaikki rojut sovitettuna tolppaan. Pitäs tehä vielä sama operaatio toiselle tolpalle ja täyttää tästä ekasta nuo rälläkästä tulleet viillot niin vois sitten hitsata holkit tigillä tolppiin kiinni.


Peräkin kerenny jo pölyttymään. Harmi ettei oo perästä ja korista kuvia millasset olivat projektin alkaessa, aika toivottamalta vaikutti.(Taustalla 940 classic josta tulee m90 tähän)


Etutukivarret myöskin maalailtu.


Uudet alapallot ja raidetangonpäätkin odottavat asennusta :)


Hitsaus hommistakin löytyy kuvia http://s1059.photobucket.com/albums/t425/Jonsski/
« Viimeksi muokattu: 12.07.2012, 00:25:55 kirjoittanut Jonski. »

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Vs: Jonskin Tuplakaasarit
« Vastaus #8 : 20.07.2012, 06:21:23 »
kovan homman oot tehny koppa oli aika "loppu" ;D


Poissa pehtoori

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Jonskin Tuplakaasarit
« Vastaus #9 : 22.07.2012, 21:30:27 »
Tallilla käyty ihmettelemässä ja oikeen hyvältä näyttää O0
v70 -98 awd käyttis
242 jäärata projekti

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: Jonskin Tuplakaasarit
« Vastaus #10 : 23.07.2012, 19:42:24 »
jos on mahdollista viskaa apujousi yläpuolelle.. ei hankaa tuota kierrettä paskaksi :)

niin ja asialliselta näyttää
740 M50B25

Poissa Jonski.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Jonskin Tuplakaasarit
« Vastaus #11 : 30.09.2012, 21:24:01 »
Joo nyt se ois maalattu, isot kiitokset avusta pehtoorille! Takaiskarit tilattu pariviikkoa sit mutta niistä ei oo vielä kuulunu mitää. Niitten lisäks tarvii vielä jarrut ja sähköt laitella kondikseen niin vois ruveta konetta kasailemaan. Koneeseen löytyy jo kaikki tarvittava. Pakosarja ja painekotelo pitäs vaan vielä tehä. Ois hyllyssä jo imusarja ja 1000cc suuttimetkin mutta varmaan ekaks mennään ihan kaasareilla.









Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Jonskin Tuplakaasarit
« Vastaus #12 : 30.09.2012, 22:02:53 »
Ohhoh, onpa siellä oltu aktiivisia  :o Älyttömän hieno on  :) Tuleeko ovipahvit hiilikuidusta?
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jonski.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Drifteri 242
« Vastaus #13 : 13.10.2012, 11:59:13 »
Kiitoksia kommentista. Ovipahvit ei oo tän hetken juttu, eiköhän nekin tuu jossain vaiheessa hiilikuidusta tai sitten alumiinista ;)

Konettakin on kasailtu jo, nyt ootellaan vaan kampiakselin hihna pyörää että pääsee kasaamaan jakopään ja nostamaan koneen keulille että voi ruveta rakentamaan pakosarjaa. Pari heikkoa kännykkä kuvaa.




Poissa Juhu

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Drifteri 242
« Vastaus #14 : 13.10.2012, 18:50:55 »
Näyttäs olevan takarenkaassa pyörimissuunta väärinpäin?   ???

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo