Futurez  Kulkukoira

745td --> d5252t

  • 73 Vastauksia
  • 23544 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
745td --> d5252t
« : 15.04.2013, 20:07:35 »
Nyt kun näitä rupee olee ja mestareitten projekteja lukenu,niin eiköhän oo aika alottaa oma rojekti ku polttelee jo sen verran.Auto ollu mulla nyt vähän reilu vuoden ja pienien alkuvaikeuksien kautta saatu kasattuu toimiva d24(kolmas vuoden sisää).Rahaa palanu niin paljon että ei oo järkeä myydä,joten loputon kierre jatkuu  8) Vanha koppa toimii hyvin joten uudempaa tekniikkaa vaan tän tilalle http://s1153.photobucket.com/user/vpernu/media/volle_zpsc35eda73.jpg.html?sort=3&o=4 .
Eli tällä hetkellä d24,hx35,12mm nestepää,kiinacooleri,3" suora putki(uuden koneen kanssa vähän lisää vaimennusta),260 getrag ja torsen-lukko.Voimansiirto pysyy ennallaa ja muutokset ainoastaan konehuoneesee,joita en nyt aio tehdä mitenkään siististi,koska koppa ei muuten miellytä omaa silmää ja haaveena joskus tulevaisuudessa hommata vähän siistimpi kuntoin 945 johon tekniikka siirtyy.
Elinten luovuttajana toimii muistaakseni -96 S70 jolla on työnnetty vasta 600000.Tähän liittyen kysymys kuuluuki,jotta mitä sähköjä tosta joutuu irottaa mukaan,että saan ton koneen toimimaa?
Fyysinen puoli onki suhtkoht tiedossa joten sen kanssa ei pitäs olla ongelmia.
http://www.youtube.com/watch?v=C9YoLr08GgA
Siinä viel auton ulkonäkö,ja oli muuten ensimmäin ja viimiin kerta ku toi kaveri on mun auton puikois  :nohnoh

Poissa 745 TIC

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 156
  • www.vrcf.fi
Vs: 745td --> d5252t
« Vastaus #1 : 16.04.2013, 21:16:53 »
Melkosta rääkkiä d24:lle.
745 Turbo -88 USA B230FK, M90, SRE -763, LH2.2, Superchips, 16T 0.9bar, midsizeC, S60 T5 suuttimet, finjector FPR 3.8bar, APC

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: 745td --> d5252t
« Vastaus #2 : 16.04.2013, 21:41:34 »
Nääh.Vaparin alakerta eikä ees ruvennu huohottaa.Jokapäiväses ajos ollu eikä oo öljyä tarttenu lisätä ku 2krt viime loppukesän jälkee  ;)

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: 745td --> d5252t
« Vastaus #3 : 21.04.2013, 20:49:42 »
Viikonloppuna sai sentää jotain tehtyy. http://s1153.photobucket.com/user/vpernu/media/20130420_183210_zps9e7b6a11.jpg.html?sort=3&o=0

http://s1153.photobucket.com/user/vpernu/media/20130420_183151_zps8e1ec2be.jpg.html?sort=3&o=1

Siitä on hyvä lähtä.Elintenluovuttaja oliki -98.Konepelti,renkaat,jarrusatulat,mittaristo,etuovipahvit ja jotain muuta pientä osaa on jo varattu,joten jos joku tarvii jotain ni viestiä tulemaa.Lootana manuaali mutta kunnosta ei tietoa ku ei päässy koeajamaa ja sisusta musta nahkaverhoiltu mut joku piski tainnu raadella suunnillee joka ikisen osan jostain kohtaa rikki.

Täl hetkel 745 kytkin rikki eli ei irrota kunnolla ni innostaa laittaa vähän vauhtia tohon koneen vaihtoo.Ei viittis eriksee käydä aukoo ku menee sitte koneen vaihon yhteydes.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: 745td --> d5252t
« Vastaus #4 : 22.04.2013, 19:33:37 »
Meinas mennä sormi suuhun ku avas vp ja ve pumpun ja rupes ihmettelee että mitenkäs nää yhistetää.No turhaa pähkäilin ku täältä löyty vastaus http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=352117&page=2 eli tehdään tommone  "mtdi" pumppu,sikälimikäli siit mitään tulee  ;D kuvien perusteel yhtä osaa pitää koneistaa niinku itekki meinasin,jäi vaan toi rullien määrä ihmetyttää että mitenkä mahtaa toimii ku yhen jättää pois.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: 745td --> d5252t
« Vastaus #5 : 04.05.2013, 20:18:23 »
Keskiviikkoon nostelin koneen pois keulilt ja ihmettelin vähän uutta konetta,muttei siin sitte sen kummempii tapahtunu.Eilen käänsin hyrskyttimen oikein päin joka seki teetti muutaman tunnin homman ku pakopesä ei meinannu irrota ja yks pultti katkes reikääsä.Syöttöpumpun sain ja kasattuu ja siinhän se päivä sitte meniki aamu kasist ilta ysii.Tänää pumppu paikallee ja siinä hetken tarttailin eikä mitään tapahtunu muutaku pilotinkaa hörähti saman tien.Pumpun ajotushan siel oli ihan päin mettää ja senku sai kohillee ni johan rupes pelittää.Sen verran väsyny olo että jatketaa huomen pöljypohjan muokkauksel ja moottorin korvien teolla.Hyvät fiilikset jäi ku sai koneen ees käyntii tol ite modatul pumpul  8)

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 889
  • TDI POWER
Vs: 745td --> d5252t
« Vastaus #6 : 04.05.2013, 23:01:56 »
Oikea moottorivalinta täälläkin  ;)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: 745td --> d5252t
« Vastaus #7 : 05.05.2013, 11:10:03 »
Meinas mennä sormi suuhun ku avas vp ja ve pumpun ja rupes ihmettelee että mitenkäs nää yhistetää.No turhaa pähkäilin ku täältä löyty vastaus http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=352117&page=2 eli tehdään tommone  "tdi" pumppu,sikälimikäli siit mitään tulee  ;D kuvien perusteel yhtä osaa pitää koneistaa niinku itekki meinasin,jäi vaan toi rullien määrä ihmetyttää että mitenkä mahtaa toimii ku yhen jättää pois.

Älä rupee mitää yhistelee.. laita rivipumppu.. ::) onhan nuita mersuja tehty 5-mukisiaki...  8)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: 745td --> d5252t
« Vastaus #8 : 05.05.2013, 13:05:57 »
Pumppu on tehty jo ja paikallaa..kyl se kytkin rupee tollaki luistaa  ;D

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: 745td --> d5252t
« Vastaus #9 : 05.05.2013, 22:25:47 »
Ei ihan saanu tänää liikenteesee.Niin se vaan päivä vierähti öljypohjaa ja koneen korvii tehdes.Sai sen nyt siihen mallii et huomen töitten jälkee loota koneesee kiinni ja nostelee paikallee.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: 745td --> d5252t
« Vastaus #10 : 06.05.2013, 19:16:05 »
http://s1153.photobucket.com/user/vpernu/media/20130506_190950_zpsd35332b8.jpg.html

Ei ku pusaamaa pakettii paikallee.Hyväs lykys pääsee viel tänää koeajolle  ELK

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 889
  • TDI POWER
Vs: 745td --> d5252t
« Vastaus #11 : 06.05.2013, 19:32:13 »
Tämähän nopeesti etenee  O0

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: 745td --> d5252t
« Vastaus #12 : 06.05.2013, 20:12:37 »
Pakko edetä ku tää on kuiteki "käyttis"  :idiot2: Täält foorumilt on sentää saanu hyvää pohjatietoo että mitä ja miten ni auttanu paljon  ;) Taitaa jäädä huomiselle viel laitettavaa ku meinaa olla vähän väsyny olo..on tullu ny muutama päivä painettuu aamust iltaa ja tänää viel duunit tos välis mitkä haittaa harrastuksii  :nohnoh

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: 745td --> d5252t
« Vastaus #13 : 09.05.2013, 20:39:17 »
Vähän päästy ajamaa.Jokseenki positiiviset viilikset ja toisaalt negatiiviset.Positiiviset tulee lähinnä siitä että on päästy ajaa ja negatiiviset siitä että pumppu ei anna tarpeeks ruokaa,joten pitää perehtyy siihen lisää.Toinen ni loota pitää ihan vitullist rallatust tol koval vauhtiksel ja jousittamattomal sintteril.Joutu laittaa väliaikasest orkkis tdic:n asetelman ku toi 763 hajos eli kitkapinta halkipoikki ja nyt meinaa jo luistaa alakierroksil ku painaa pedaalii.Ehkä tosta viel toimivan saa..en ainaka viel luovuta vaikka viikko mennykki joka päivä aamust iltaa ton raadon kans taistelles  8)

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: 745td --> d5252t
« Vastaus #14 : 16.05.2013, 07:01:58 »
Viikon verran pelittäny ihan normaalist.Kovasta vauhtiksest on melkein pakko luopuu ku resonoi koko auto niin et paikat tippuu hampaist.Siihen on yks ajatus mut siitä lisää tuonnempana.Eilen hain matkahuollost yhen tdi:n syöttöpumpun josko löytäs vertailemalla vian tohon sopan puutteesee.

 

Ateho  Elekma