Elekma  Autoracing

Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|

  • 106 Vastauksia
  • 46838 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
« Vastaus #15 : 09.01.2015, 07:12:12 »
Tyylikäs volvo, ei voi mitään! O0

Mitä tuohon retkuperään tulee... Kaverilla oli aikanaan 760Turbo. Herranjestas että oli liukkaan näköistä meno soratiellä, kuulemma heitto/irtosora niin peräpää ei ole ainakaan tiessä kiinni. ???
Sitten siltä meni vielä joku iso pusla sieltä riekaleiksi, sen jälkeen pelotti ajaa jo hänen takanaan! :2funny:

Mutta tee niinkuin itse parhaaksi näet. Minä en ole tuohon multilinkkiin perehtynyt, eihän jäykässä akselissa ole muutoin mitään muuta ongelmaa, kuin erittäin suuri jousittamaton massa. Eli akseli alkaa hyppimään herkästi montuissa/heitoissa. Se missä jäykkä akseli on ylivoimainen vrt. "linkkuakseli", on että pyöränkulmat pysyvät jouston aikana aina suhteessa tienpintaan vakiona. "Retku-/linkkuperässä" pyöränkulmat muuttuvat jouston myötä ja on sitten täysin insinööristä kiinni miten hyvin ratkaisu toimii esim. soratiellä.
Ootko itse miten paljon ajellut 760:llä?
Jos siellä on väljää niin huonoksi muuttuu, ihan niin kuin mikä tahansa rakenne.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2002
  • Näpräilijä
Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
« Vastaus #16 : 09.01.2015, 08:25:35 »
Eikös mikä vaan alusta josta on puslat/iskarit/jouset huonot tai paskana ole paska ajaa?.. Ääni retkiperälle jos se on edes kunnostettavissa :hello:
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
« Vastaus #17 : 09.01.2015, 08:52:33 »
Ootko itse miten paljon ajellut 760:llä?
Jos siellä on väljää niin huonoksi muuttuu, ihan niin kuin mikä tahansa rakenne.
En paljoa, kymmeniä kilometrejä. Mukavan siisti joustoissa eikä "lyö selkään" esim routaheitoissa niin herkästi kuten jäykkis. Soralla hyvä siihen asti kunnes tulee heitto/laine kesken mutkan.
Ja silloin ko. akselisto oli kunnossa. Molemmat on hyviä eikä normaaliajossa kumpikaan huono ole. Retku toki mukavempi.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
« Vastaus #18 : 09.01.2015, 09:16:36 »
Älä helvetissä pilaa tätä joittenkin vanteiden takia!
Jos nuo vanteet on pakko saada alle niin voisko niihin sorvata lisää ET:tä? Tai vaihtaa telineeks 740..
Eipä nuo vanteet niin erikoiset ole, että niitä muokkaamaan lähtisin. Voisi kokeilla myydä nuo vanteet tässä talven aikana ja etsiä jotkut sopivammat niin speksien kuin ulkonäönkin puolesta.

Jotkin umpinaiset sopisi mahvia tyyliin.


Kukin kuitenkin tekee niinkuin parhaaksi omalle autolle näkee.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
« Vastaus #19 : 09.01.2015, 22:12:01 »
Ensimmäisiä hienoja paljon madallettuja seiskoja, tosi hyvä vanne/gummi-sovitus ja vanne sopii aika kivasti, puolat vois olla tuhdimmat mutta makuasia....

Riippuen vanteen rakenteesta siitä voisi teoriassa olla tosiaan mahdollista koneistaa selkäpuolelta hiukan pois, mut toisaalta joku 5mm ei hetkauta suuntaan tai toiseen niin sillai kyseisen operaation mielekkyys on aika kyseenalainen.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
« Vastaus #20 : 10.01.2015, 23:20:53 »
Ensimmäisiä hienoja paljon madallettuja seiskoja, tosi hyvä vanne/gummi-sovitus ja vanne sopii aika kivasti, puolat vois olla tuhdimmat mutta makuasia....

Riippuen vanteen rakenteesta siitä voisi teoriassa olla tosiaan mahdollista koneistaa selkäpuolelta hiukan pois, mut toisaalta joku 5mm ei hetkauta suuntaan tai toiseen niin sillai kyseisen operaation mielekkyys on aika kyseenalainen.
Ei tuota mun mielestä kyllä oo suuremmin madallettu :idiot2: Ylisuurilla vanteilla vaan täytetty kaaret ja maavaraa näyttäs olevan suunnilleen yhtäpaljon kun vakiossa ;D.
Ja kyllähän 5mm lisää et:tä tekee jo paljon jos tiukka sovitus ???



Siinä tyylikäs _paljon_ madallettu seiska. On tämäkin ihan tyylikäs mut vanteet sais olla ainakin kaks tuumaa pienemmät ja itse auto matalampi.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1618
  • It's Hip To Be Square
Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
« Vastaus #21 : 11.01.2015, 02:09:22 »
Kyllä se vaan osaa kiiltävänmusta, hyväkuntoinen kanttisedan olla kaunis. S*

Tällaiset ei omasta mielestä kaipaa mitään korinväristä osaa tai muuta hupsuilua, vaan mahdollisimman paljon alkuperäistä kiiltävää.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa hazaa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
« Vastaus #22 : 11.01.2015, 12:32:06 »
Kyllä se vaan osaa kiiltävänmusta, hyväkuntoinen kanttisedan olla kaunis. S*

Tällaiset ei omasta mielestä kaipaa mitään korinväristä osaa tai muuta hupsuilua, vaan mahdollisimman paljon alkuperäistä kiiltävää.

Täysin samaa mieltä. Jos toi auto olisi mun, en tekisi ulkokuorelle sitten yhtään mitään.

Poissa erkkaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • Nytkin nytkin, nytkin palaa kytkin...
Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
« Vastaus #23 : 11.01.2015, 15:57:58 »
kiva kuulla eri mielipiteitä autosta ja niiitä saa laittaa jatkossakin!! ::)   no kyllä noi vanteet on siellä pyörinyt viimekesän alla ilman murheita ajattelin sitä jos jäykän laittaa tuleeko kaaret ahtaaksi mutta kun joku aiemmin mainitsi että saattais olla jopa kapeampi sillä, pitää tutkia asiaa sitten että jätänkö ton perän vai mitä teen ,kova on säätäminen perässä jos meinaa pitoja saada, sekä tiedustella että mikä lukko tuohon sopii :)   Ulkokuori on tarkoitus pitää juuri tuollaisena sekä sisustaan ei tule mitään lisämittaristoja  ehkä (afr johonki piilopaikkaan)  :)

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
« Vastaus #24 : 11.01.2015, 16:17:22 »
tiedustella että mikä lukko tuohon sopii :)

Eiköhän se ollut niin että näiden kierrejousisten multilinkkien periin sopii samat rojut kuin 1031 ja 1041 periin. 1041 on siis se G80 lukollinen jäykkä akseli mitä vastaava tasauspyörästö oli ainakin mun edellisessä retkuperä-960:ssa ihan tehtaalta.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
« Vastaus #25 : 12.01.2015, 23:42:44 »
Vai oliko vetarien boorit erit?

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
« Vastaus #26 : 13.01.2015, 11:08:43 »
Ei tuota mun mielestä kyllä oo suuremmin madallettu :idiot2: Ylisuurilla vanteilla vaan täytetty kaaret ja maavaraa näyttäs olevan suunnilleen yhtäpaljon kun vakiossa ;D.
Ja kyllähän 5mm lisää et:tä tekee jo paljon jos tiukka sovitus ???

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Siinä tyylikäs _paljon_ madallettu seiska. On tämäkin ihan tyylikäs mut vanteet sais olla ainakin kaks tuumaa pienemmät ja itse auto matalampi.

Täyttä asiaa oli tämä viesti mielestäni.  O0
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa erkkaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • Nytkin nytkin, nytkin palaa kytkin...
Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
« Vastaus #27 : 28.05.2015, 22:05:05 »
Taas ollaan kalenterissa päivittämässä aikaa yli 3kk  viimeisestä ::)   eli auton moottori on lähes nipussa / osat löytyy, odottelen ruotsista saapuvaksi huohottimelta öljypohjaan kulkeutuvaa kumiletkua ni saa huohottimen paikalleen muutama murheen kryyni löytyis viel...  ???  laitan alle vähän kuvaa tapahtuneesta ja koitan lyhyesti kertoa tapahtunutta johon kuva liittyy..



tässä pakosarjaa sovitettiin moottorin turbon kanssa onglema numero 1  pakosarjan eka käyrä niin lähellä vesipumppua ettei siihen meinaa letkua saada / se sulaa



hommana ei ollut iso korjaus, mutta nyt ahdin on liian ylhäällä


samalla se muokattiin pakosarjaa lyhentämällä/kääntämällä/vääntämällä alemmaksi sekä siihen tuli myös 60mm hukkaportille paikka! kovin nätti se eijoo mutteise taida näkyä paljoa paikaltaan





siinäpä tuo pakosarja homma jos huomasitte niin siinä oli sovitettu säädettävää nokkapyörää sekä teräksistä alahihnapyörää apuakselin hihnapyörä tuli 16v kannesta

säädettävä nokkapyörä

  ;D
 

triggeripyörälle patenttiviritys uuten hihna pyörään, eli hihna pyörään tehtiin sorvilla ura   samoilla säädöillä tehtiin myös triggeripyörään ura jolloin ensin porattiin triggeriin reiät uralle jonka jälkeen se keskitettiin hihnapyörän päälle ja sorvi ura näkyi poratuista rei´istä, näin oli helppo saada keskelle ettei tule heittoa ;)


hihnapyörään tehtiin kierteet pultteja varten hajua eiole että kestääkö siinä ne, yllättävän tiukkaan sai laitettua ja kovaa lukitetta väliin!


triggerianturin teline

 tuohon tulisi!
 

JuhaU:lta kävin hakemassa vaihteiston ja kytkimen getrag 265 kytkin on 3 levyinen





vaihteistoa ihmetellessä tulin tulokseen että nestekytkin volvon omalla pääsylinterillä mutta JuhaU:lta saadusta ideasta päätin kokeilla hydraulista painelaakeria
painelaakeriksi hankein tommosen
http://www.motonet.fi/fi/tuote/844552/Painelaakerityosylinteri-AlfaSaabOpel-02- 

huomenna olis tarkoitus tutkiskella kiinnitystä kytkinkoppaan että sen saa suoraan    :)

pitää muokata vaihteistoakselin päällä olevaa putkea koska laakeri ei mahdu päälle halkaisijan takia


kampiakseliin tuli teetettyä soviterengas reikä on nyt 35mm ja  silmälaakeri on päältä 28mm  joten 35mm-28mm rengas sinne, koska ei taida löytyä 35mm/12mm laakeria mistään niin 28/12 löytyi,
vinkkejä tuohon painelaakeri hommaan saa laittaa ja tietenkin muutenkin kommentoida ja antaa mielipiteitä! ;D




Poissa erkkaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • Nytkin nytkin, nytkin palaa kytkin...
Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
« Vastaus #28 : 31.05.2015, 11:20:25 »
kytkimen hydrauliselle painelaakerille piti hioo/jyrsiä m46 kytkinkopan pohja tasaiseksi  kotikonstein tehtiin se pylväsporalla ja pulttiin kiinnitetyllä kivilaikalla






lyhensin vaihteistoakselin suojaputkea jossa normaali painelaakeri liukuu





Ja valmis tuotos myös omien mittaustulosten perusteella kaiketi suorassa  :o

Poissa erkkaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • Nytkin nytkin, nytkin palaa kytkin...
Vs: Volvo 760 "mafia-look" |E85| |hx40|
« Vastaus #29 : 15.06.2015, 20:48:06 »
painelaakerin ja asetelman väliin jäi rako vaikka laakeri on täydessä pituudessa  :-[

mut eipä hätää sinne kytkin kaavelin ja laakerin väliin tein isot "holkit" joilla se saatiin korjattua

m47 keppiteline sovitettiin bemarinlootaan hitsaamalla tuommonen härveli, keppi tuli mukavan lähelle kuljettajan penkkiä ja todella jämäkästi menee vaihteet ja turhaa välystä ei tunnu  ELK


moottori nykästiin paikoilleen ohjaustehostin laturi ja lauhdutin sekä syyläri löysi myös vanhat tutut paikkansa



välijäähdyttimen teline on tuommonen aika yksinkertainen alunperin se oli tehty 740 d24t vekottajaan joka tuli myytyä pois.

omasta mielestä nyt jokainen lauhdutin/jäähdytin saa hyvin ilmaa eikä ole toistensa edessä



vielä tekemättä oleva lista

-isompien suuttimien hankita (1000cc nyt)
-kardaanin pidennys
-mega kiinni
-ahtoputket / pakoputki
-viinalinja/ pumput
-kytkinpoljin sekä pääsylinteri joka löytyykin jo
-takaakselin puslitus  + peränlukko
-öljyt koneeseen ja vetet
-kasa nankangkeja sekä penkkilappu ja se kuuluisa MÄRKÄ LEIMA lappuun  S* S*

 

KL-varaosat  Race.fi