Elekma  Autoracing

kun 240 rakentelu karkaa käsistä (myös 144 museo projekti)

  • 44 Vastauksia
  • 22775 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VRV-977

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Lähtökohta oli siis se kun oman leikkikalun katsastus päivä oli ummessa ja koska olin sen turbottanut aiemmin, olisi se pitänyt käyttää penkissä ennen konttorille menoa. ja kun autossa oli kaiken näköistä pientä tehtävää, päätin ottaa sen liikenteestä pois ja ruveta sitä parsimaan. (tämä alkoi suurinpiirtein joskus v.2011 ja on siitä lähtien tehty kuin iisakin kirkkoa ja ei ole loppua näkyvissä.)
 







Tämä purku määrä nyt olisi piisannut hyvin ruoste vaurioiden korjaukseen sun muuhun... jos pikkasen vielä lisää. ::)
jos vaikka hieman suurentais takasisälokasuojia ja keventäisi koria ja jousitusta parantaisi ja pyöräntuentaa ja...

sitten se rupesi näyttämään tältä.


osia rupesi yhtäkkiä ilmaantumaan ja lompakko tyhjentymään...





bilsteinin etutolppaa sun muuta.

No jossain vaiheessa alkoi harmittaa se kun projektina saisi olla kaksiovinen...
no sitähän sitten haettiin turusta läpimätä 242 raato ja sitä leikkelemään...



Ja leikkaa liimaa palapelin rakennus voi alkaa... :idiot2:
samalla keula muutetaan vanhemman malliseksi. (pyöreä lamppuiseksi)




Tässä toinen puoli muutettu.



sisälokasuojat paikallaan. Tilaa tehtiin niin paljon kun runkopalkit vain antoivat myöden. linkki kotelot ja iskunvaimentimien kotelot vaativat vielä muutoksia. http://tommiengineering.valmiskauppa.fi/


viimeisintä mitä autolle on tapahtunut on se että tilailin Ruotsin maalta Kylkipalat taakse ja niitä pitäisi nyt ruveta sovittamaan paikalleen. saa nähdä tuleeko tämä ikinä valmiiksi asti ja saako sitä vielä leimalle.



Hiilaria tilalle... http://www.acm-ab.se/ (lasikuitu runko ja pinnalla kerros hiilikuitua)



ovet, etulokasuojat, konepelti ja takaluukun kansi sun muuta pitäisi vielä hommata samalla kaavalla. :pomo:

eipähän kenenkään luulisi ikinä arvaavan auton vuosilukua oikein. kun on pyöreä lamppuinen ja kaksiovinen. vm.87
« Viimeksi muokattu: 12.05.2015, 17:49:22 kirjoittanut VRV-977 »
Volvo 240 -87 2.3L --> 242 16v 3.1L turbo(projekti)
volvo 240 -88 b230f Kartano (orja)
volvo 144 -68 (museointi projekti)
MB C220D -96 (se laiskempi orja)

Poissa Labitch

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: kun 240 rakentelu karkaa käsistä
« Vastaus #1 : 06.04.2015, 07:36:02 »
No nyt! Tässä rupee olemaan jo tekemisen meininkiä :)

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: kun 240 rakentelu karkaa käsistä
« Vastaus #2 : 06.04.2015, 08:29:55 »
No nyt! Tässä rupee olemaan jo tekemisen meininkiä :)

Kyllä!  O0
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: kun 240 rakentelu karkaa käsistä
« Vastaus #3 : 06.04.2015, 11:22:46 »
Viestiketjua avatessa valmistauduin jo henkisesti johonkin tusina r-sport kaasariturbo viritelmään. Yllätyin positiivisesti, kun löytyikin aika pirun tasokasta rakentelua.  O0

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: kun 240 rakentelu karkaa käsistä
« Vastaus #4 : 06.04.2015, 12:23:16 »
Muistuttaisin kaikkia kommentoijia että mm. "seurantaan", " O0 " ja muut vastaavat kommentit poistetaan surutta.

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: kun 240 rakentelu karkaa käsistä
« Vastaus #5 : 06.04.2015, 13:01:20 »
Tuleeko tohon ny se 16v urpo. Terveisin kurikan rajalta :hello:
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa VRV-977

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: kun 240 rakentelu karkaa käsistä
« Vastaus #6 : 06.04.2015, 13:46:16 »
jep. strokeri sarjalla pitäisi nostaa litra tilavuutta 2.3 litraisesta 3.1 litraiseksi. iskulle tulee pituutta 103mm.
turbolla ja pienellä remmiahtimella.
saa nähdä kuinka kauan tuo kokoonpano sitten kestää ::)

mutta pitää nyt ensin keskittyä tuohon korin rakenteluun että on sitten jotain mihinkä sen moottorin sitten asentaa.
Volvo 240 -87 2.3L --> 242 16v 3.1L turbo(projekti)
volvo 240 -88 b230f Kartano (orja)
volvo 144 -68 (museointi projekti)
MB C220D -96 (se laiskempi orja)

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: kun 240 rakentelu karkaa käsistä
« Vastaus #7 : 06.04.2015, 19:14:45 »
Niinhän se auton rakentaminen pitäski tehä että ensi kori,alusta,voimansiirto ja sitte vasta katotaan niitä hevosia. Aikas isoksi meinaat tehä tilavuuden, ei kyllä varmaan ainakaa 2 baaria kannata laittaa tai yrittää kierrättää 10tonnia
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa VRV-977

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: kun 240 rakentelu karkaa käsistä
« Vastaus #8 : 06.04.2015, 20:19:05 »
ajattelin rajoittaa sen 5tuhanteen tehdään sitä nopeutta sitte välityksillä. ja itte en niin nuosta kierroskoneista piittaa. se on kun saisi tasaisen tautisen väännön siihen moottoriin. ;D

mutta se on sitten joskus...
Volvo 240 -87 2.3L --> 242 16v 3.1L turbo(projekti)
volvo 240 -88 b230f Kartano (orja)
volvo 144 -68 (museointi projekti)
MB C220D -96 (se laiskempi orja)

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: kun 240 rakentelu karkaa käsistä
« Vastaus #9 : 07.04.2015, 09:04:57 »
sun pitää vaihtaa diisseliin :2funny:
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa VALON NÄYTTÄJÄ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 429
  • www.vrcf.fi
Vs: kun 240 rakentelu karkaa käsistä
« Vastaus #10 : 07.04.2015, 15:51:34 »
No nyt on meininki kohillaan ;) Näytti olevan nuo kuituosakki ihan ostettavissa hinnoissa olevan :) Kuinka leviät töppöset meinasit laitella tonne takakaariin? ::)
Käyttis:240 86 Projektit:142 71gl, 142 68x2,145 68, 740tdic Ja purkuraadot:144 72,244 b20m40

Poissa VRV-977

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: kun 240 rakentelu karkaa käsistä
« Vastaus #11 : 07.04.2015, 17:54:40 »
varmaan 275 tai 265. saa nähdä kuinka suuret sinne lopuksi sopii  ::)
Volvo 240 -87 2.3L --> 242 16v 3.1L turbo(projekti)
volvo 240 -88 b230f Kartano (orja)
volvo 144 -68 (museointi projekti)
MB C220D -96 (se laiskempi orja)

Poissa Neverbe4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: kun 240 rakentelu karkaa käsistä
« Vastaus #12 : 07.04.2015, 18:17:58 »
265/18 menee ainakin itsellä heittämällä kaarien sisään. Mikäs on levein rengas alkuperäisenä 242 mallissa. Eikös se sen maks. Leveyden sit määritä satkun lisällä. Lupahakemuksella leveämmät sit. >:(
Miracle Team 242R-project
With Falken & Koni

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1396
  • www.vrcf.fi
Vs: kun 240 rakentelu karkaa käsistä
« Vastaus #13 : 07.04.2015, 19:24:38 »
Tuolla osakuvissa osastolla "Sunmuuta"näkyi tuollainen tutunnäköinen sininen palikka, eli kojelaudan alamuovit pysyy sitten paikallaan katsastuksessa  ::)
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa VRV-977

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: kun 240 rakentelu karkaa käsistä
« Vastaus #14 : 07.04.2015, 20:15:02 »
renkaiden leveys selviää sitten kun saadaan pinta pellit paikalleen ja ripustukset kuntoon.

ja kyllä tuo ohjauksen nopeutin pitää hyvin piilottaa. ::) välitön ajokielto jos ne sen konttorilla huomaa. :nohnoh
Volvo 240 -87 2.3L --> 242 16v 3.1L turbo(projekti)
volvo 240 -88 b230f Kartano (orja)
volvo 144 -68 (museointi projekti)
MB C220D -96 (se laiskempi orja)

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo