KL-varaosat  Race.fi

944turbo 300whp metsästys (kuvia lisäilty)

  • 97 Vastauksia
  • 38816 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Strömsö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • Että mitä
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #30 : 27.10.2015, 11:26:04 »
Kenenkäs valmistajan hukkiksen kello sulla on??

Joku kiina ilmeisesti. Oli kiinni kaverin vanhassa t3/4 turbossa. Vanhalla melkein samanlaisella mikä tässä oli kiinni ostaessa, toimi vielä huonommin.
Volvo 944 B230FT

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4406
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #31 : 27.10.2015, 11:48:58 »
Piikkaako myös ilman turbosmarttia? Tai jos toi on kopio niin sekin voi aiheuttaa sitä. Jossain näin kuvan jossa oli laitettu ulkoinen hukkis pieneen putkenpalaan pakosarjan ja ahtimen väliin.

Poissa Strömsö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • Että mitä
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #32 : 27.10.2015, 11:57:07 »
Piikkaako myös ilman turbosmarttia? Tai jos toi on kopio niin sekin voi aiheuttaa sitä. Jossain näin kuvan jossa oli laitettu ulkoinen hukkis pieneen putkenpalaan pakosarjan ja ahtimen väliin.

Sillon ei piikkaa. Mutta ahdot jäävät reilusti alle 1barin vaikka miten säätelee tankoa.
Volvo 944 B230FT

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4406
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #33 : 27.10.2015, 12:01:53 »
Joo, toi on sit varmaan rajapaine/bleedi yhdistelmä? Toimisko paremmin pelkällä bleedillä, vaikka ihan reikäputkella kokeilu. Tai lisäjousi kellon rinnalle. Omat kokemukset todella löysän hukkiskellon kanssa: pieni bleedaus onnistui, heti kun haki enemmän turbosmart kopiolla niin piikkasi.
« Viimeksi muokattu: 27.10.2015, 12:03:54 kirjoittanut Acke »

Poissa Strömsö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • Että mitä
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #34 : 27.10.2015, 13:32:11 »
Joo, toi on sit varmaan rajapaine/bleedi yhdistelmä? Toimisko paremmin pelkällä bleedillä, vaikka ihan reikäputkella kokeilu. Tai lisäjousi kellon rinnalle. Omat kokemukset todella löysän hukkiskellon kanssa: pieni bleedaus onnistui, heti kun haki enemmän turbosmart kopiolla niin piikkasi.

http://sporttiauto.com/kauppa/index.php?route=product/product&product_id=190
tuon näköinen kyseessä. ja siis kun tuosta laittaa lisää ahtoa. niin tuntuu siltä että alkaisi ahtamaan paljon aikasemmin mutta auto ei ala liikkumaan yhtään enempää  ;D
Volvo 944 B230FT

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4406
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #35 : 27.10.2015, 14:47:11 »
Tossakin näyttäisi olevan sisäänrakennettu säätämätön rajapainevena.

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #36 : 27.10.2015, 15:41:50 »
http://sporttiauto.com/kauppa/index.php?route=product/product&product_id=190
tuon näköinen kyseessä. ja siis kun tuosta laittaa lisää ahtoa. niin tuntuu siltä että alkaisi ahtamaan paljon aikasemmin mutta auto ei ala liikkumaan yhtään enempää  ;D

No mitä mittari sanoo paineista?? Pistä semmonen kello mihin saa jousen vaihettua nii saa lisää jousikuormaa ni ei tarvi bleedejä. :)
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #37 : 27.10.2015, 17:30:10 »
Turbosmartti poies ja bleedi tai lisäjousi millä ahtopaineet säädetään. Ei aiheuta muulinpotkua vaan tasasemman kaasuvasteen kun tuommonen rajapainevena, ja on piikkaamaton ja tasainen paine. Miinuksena pikkusen hitaampi herääminen.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Strömsö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • Että mitä
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #38 : 27.10.2015, 22:20:21 »
Turbosmartti lensi kuuseen ja kiristelin taas hukkaportin tankoa. Nyt vetoja paljon enemmä mutta ei ahda kuin noin 1bar vieläkään. Tangossa vielä pari senttiä varaa kiristää...

Tankkaamasa kävin myös ja tällä kertaa laitoin 30l e85 ja 10l 95. Ajatuksena siis jos seos olisi vähän laihentunut. Noh pitihän sitä käydä kunnolla vetelämässä ja eihän se mitään toimi. Seos menee kaasupohjassa ajaessa alle 10 ja alkaa vähän pätkimään sitten. :-\

Mikäs tähän avuksi? Pitääkö tehdä ite joku super iso ilmamassamittari vai käydä taas vähän pienentämässä seosta sieltä karttojen yläpäästä lastun tekijällä?

Entä voiko kipinä loppua? Vai missä vika liian rikkaaseen seokseen?
Volvo 944 B230FT

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #39 : 27.10.2015, 22:30:32 »
Turbosmartti lensi kuuseen ja kiristelin taas hukkaportin tankoa. Nyt vetoja paljon enemmä mutta ei ahda kuin noin 1bar vieläkään. Tangossa vielä pari senttiä varaa kiristää...

Tankkaamasa kävin myös ja tällä kertaa laitoin 30l e85 ja 10l 95. Ajatuksena siis jos seos olisi vähän laihentunut. Noh pitihän sitä käydä kunnolla vetelämässä ja eihän se mitään toimi. Seos menee kaasupohjassa ajaessa alle 10 ja alkaa vähän pätkimään sitten. :-\

Mikäs tähän avuksi? Pitääkö tehdä ite joku super iso ilmamassamittari vai käydä taas vähän pienentämässä seosta sieltä karttojen yläpäästä lastun tekijällä?

Entä voiko kipinä loppua? Vai missä vika liian rikkaaseen seokseen?

Hukkaportin kellon tangolla säädetään n. 5mm esijännitys, muuten sillä ei säädetä mitään ahtopaineita. Jousi siellä kellon sisällä määrää paineen. Muuten joko hukkis aukea liian aikaisin tai ei aukea tarpeeksi.

Nuo seos polttoaineet kielii huonoista lastuista, varsinkin etanolilla sytkäkartta on täysin erilainen kuin bensalla. Sen takia luultavasti nakurikastus (seos 10afr) iskee peliin. Tarkka perseinen huomaa (jos ajanut puutuvaa ja ei puutuvaa) kun veto puutuu, polttoainetta lisätään ja syttyä myöhästetään.

Tai sitten lastut on niin hanurista ettei nakuta, mutta silti seokset luokkaa deekun savu kiihdytyksissä? Valitettavasti LH 2.4 ei taivu FlexFueliksi, se on joko bensa tai etanoli. Ei väliltä, tai sitten aina ajettava samalla seoksella.

Super isoa massamittaria ei tarvita:
-016 riittää 0.7-0.8bar vakio ahtimella (180hp?)
-012 riittää (ainakin) n. 350hp luokille.
(Jos aika ja tarve näyttää, Porsche 928, Audi Sport Quattrosta löytyy vielä helvetisti isompi ja sille ehkäpä valmiit kartat)

Kipinä loppuu vakio puolalla etanolilla (tai ainakin muutamassa tapauksessa) siellä vakio ahtimen maksimeissa. US-Partsista jenkki hipo tölkkipuola ratkaissut ongelman.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Strömsö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • Että mitä
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #40 : 28.10.2015, 08:51:36 »
Hukkaportin kellon tangolla säädetään n. 5mm esijännitys, muuten sillä ei säädetä mitään ahtopaineita. Jousi siellä kellon sisällä määrää paineen. Muuten joko hukkis aukea liian aikaisin tai ei aukea tarpeeksi.

Nuo seos polttoaineet kielii huonoista lastuista, varsinkin etanolilla sytkäkartta on täysin erilainen kuin bensalla. Sen takia luultavasti nakurikastus (seos 10afr) iskee peliin. Tarkka perseinen huomaa (jos ajanut puutuvaa ja ei puutuvaa) kun veto puutuu, polttoainetta lisätään ja syttyä myöhästetään.

Tai sitten lastut on niin hanurista ettei nakuta, mutta silti seokset luokkaa deekun savu kiihdytyksissä? Valitettavasti LH 2.4 ei taivu FlexFueliksi, se on joko bensa tai etanoli. Ei väliltä, tai sitten aina ajettava samalla seoksella.

Super isoa massamittaria ei tarvita:
-016 riittää 0.7-0.8bar vakio ahtimella (180hp?)
-012 riittää (ainakin) n. 350hp luokille.
(Jos aika ja tarve näyttää, Porsche 928, Audi Sport Quattrosta löytyy vielä helvetisti isompi ja sille ehkäpä valmiit kartat)

Kipinä loppuu vakio puolalla etanolilla (tai ainakin muutamassa tapauksessa) siellä vakio ahtimen maksimeissa. US-Partsista jenkki hipo tölkkipuola ratkaissut ongelman.

Tuo -012 immuhan minulla on ja garretin t04 ahdin. lastut ei siis tehty erikseen e85 polttoaineelle, mutta nyt jos isken pelkkää bensaa tankkiin niin eikö luulisi että käy vielä rikkaammalla?

Ehkä se olisi satsattava kunnon moottorinohjaukseen...
Volvo 944 B230FT

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #41 : 28.10.2015, 09:04:43 »
Tuo -012 immuhan minulla on ja garretin t04 ahdin. lastut ei siis tehty erikseen e85 polttoaineelle, mutta nyt jos isken pelkkää bensaa tankkiin niin eikö luulisi että käy vielä rikkaammalla?

Ehkä se olisi satsattava kunnon moottorinohjaukseen...

Jos meinaa re85 ajella ni sillehä ne lastut on tehtävä. Jos bensalla meet ajaa pelkästää nuilla ni varmaan ruppee röpöttää ku käy nii paksulla. Siihehä voi tehä bensalle ja re85 omat lastusa ja vaihella mielen mukaan kummalla haluaa ajaa.
PS: kyllä sen saa toimimaan kuha lastuntekijä tietää mitä tekee. :)
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #42 : 28.10.2015, 10:17:24 »
PS: kyllä sen saa toimimaan kuha lastuntekijä tietää mitä tekee. :)

Tuo on totta.
Vakio bulkkilastun pystyy jokainen polttamaan, mutta isot muutokset vaatii vähän ajolenkkiä ja säätöä.
Valitettavaa, mutta ei pysty säätämään LH 2.4 vaan "lambda ahdoilla lukittuna 12.5afr ja sytkää vähän yläkuormilta alas" bulkki/perus suomi tyylillä.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Strömsö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • Että mitä
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #43 : 28.10.2015, 14:12:12 »
Tänään voisi vielä lisäjousella tai jollain kokeilla jos saisi ahdot jonnekkin 1.3bar vaikka. Jos vaikka seos edes vähän laihenisi. Muuten otettava yhteyttä lastun tekijään, jos jaksaisi taas vähän säätää :buck2:
Volvo 944 B230FT

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: 944turbo 300whp metsästys
« Vastaus #44 : 28.10.2015, 15:54:01 »
Tänään voisi vielä lisäjousella tai jollain kokeilla jos saisi ahdot jonnekkin 1.3bar vaikka. Jos vaikka seos edes vähän laihenisi. Muuten otettava yhteyttä lastun tekijään, jos jaksaisi taas vähän säätää :buck2:

Vielä yks juttu jäi mietityttämään onko kaikki muutokset tehty karttoihin ajamalla vai?  :)
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

 

Proturbo  Autodiagnoosi