Autodiagnoosi  Carcom Oy

Forlvo mk2 -79

  • 73 Vastauksia
  • 56766 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Works

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Forlvo mk2 -79
« : 06.12.2010, 06:13:35 »
Senverran iski tylsyys, et vois kirjotella tälläsestä hieman kieroutuneesta projektista, joka alko jo vuonna 2005. Ehkä se vielä tyydyttää jonkun perversion nälän.  :hello:
 
Eli ei siis merikontti vaan välikoppa, johonka tulossa pitkälti volvon tekniikkaa (Toisinsanoen 40% volvo / 60% kirosana):)
(B230FK+M90+1030 yms), myöhemmin sitten 16V, kunhan saa ton eka pelittelemään noilla romuilla mitä nyt löytyy.
Tarkotus on myös saada tää kilpiin ja kadulle/joskus myös radalle, eikä mihinkään jokkikseen.
Pahoittelut myös näin jo etukäteen kirjoitusvirheistä. (,,,,, ota siitä pari pilkkua ja lisää oikeisiin paikkoihin, jos siltä tuntuu.)  :buck2:

Sitten itse asiaan, tekniikka sisältää siis jotai täntapaista:

B230FK (531kansi) ajettu joku 300tkm, tuotu ruotsista 940"hearse" keulilta vm.98 http://s119.photobucket.com/albums/o145/hunnilaitos/Phase%20II/?action=view&current=Picture240.jpg
Megasquirt1 V2.2 extra / edis4
BMW M3 -618 SRE asetelma / 4-lapanen Sintterilevy / kevennetty/modattu vauhtipyörä http://i119.photobucket.com/albums/o145/hunnilaitos/Phase%20II/Picture346.jpg?t=1291600929
M90 loota http://i119.photobucket.com/albums/o145/hunnilaitos/Phase%20II/Picture345.jpg?t=1291600984
940? kardaani puol metriä lyhennettynä (ellei keksi parempaa vaihtoehtoa).
5linkitetty 1030 akseli, dana truetrac lukko / vetareiden pulttijako muutettu 4*108
"bosch" -044 pumppu

Kori on "valmistunut" 2005-2010, enkä käsittele sitä rakennusvaihetta sen ihmeemmin tässä, kun ei niinkään liity volvoihin (yv. emaililla voin vastailla parhaani mukaan, jos jokin siinä aiheessa kaivertaa, kuvia löytyy myös photobucketista.)

Korin speksit jotakuinkin:

4-linkit
Säädettävä panhardi
Säädettävät alatukivarret
Säädettävät Reaktiotangot
Teurastettu WC etupalkki
Jokkis turvakaaret + vähän lisätty ekstraputkea
Pystyiskarikotelot takana
Bilstein coilover isot tolpat / 300lbs jouset
Bilstein coilover takaiskarit / 170lbs jouset muistaakseen
Korin saumat vahvikehitsattu
Lasikuitu "konepelti" ja takaluukku
Takalasit vaihettu polykarbonaattisiksi
Lasikuituset puskurit
Pedalbox
2.8 Capri jäähdytetyt etulevyt/levitetyt m16 satulat
Vanteet: Minilite 8"ET0+225/50
Cobra classic CS jakkarat+jonkillaiset 4-pistevyöt
Akku takaloosterissa
Jaz 45L "turvatankki"
+tietty pohja paikattu, vahvistettu jne.
Varmaan unohtuikin jotain.

Muutama pikainen tilannekuva ja yhteenveto vuosien varrella tapahtuneesta:

Ostovaiheessa 2005 (oli tummennettua takalasia, pantterillon taljalla päällystettyä penkkiä, wunderpaumin hajua yms.)
http://i119.photobucket.com/albums/o145/hunnilaitos/Rojektia%20pukkaa/wrc3.jpg?t=1291595983
Pakollinen dramaattinen kuva jostai vuodelta 2006 ilmesesti, purkuvaiheesta
http://i119.photobucket.com/albums/o145/hunnilaitos/Rojektia%20pukkaa/Keula/keulaa.jpg?t=1291601835
joskus 2007:
http://i119.photobucket.com/albums/o145/hunnilaitos/Rojektia%20pukkaa/FIL5884.jpg?t=1291596218
Kasaamisvaiheessa 2009 kesällä, tosin sillon F**D:in omalla koneella, joka levisi about heti konttorillakäynnin jälkeen.
http://i119.photobucket.com/albums/o145/hunnilaitos/Rojektia%20pukkaa/IMG_6519.jpg?t=1291595795
2010 syksy -> Otin rälläkän kauniiseen kouraan ja teurastin tulipellin ja puolet lattiasta pois ja eikun volvon kiuasta sovittelemaan, jonka löysin jo aiemmin 2009 syksyllä.
http://i119.photobucket.com/albums/o145/hunnilaitos/Phase%20II/Picture454.jpg?t=1291596626


Projektin tänhetkinen tilanne on siis b230 moottorin istuttaminen paikalleen, kerta nurkkiin on siunaantunut lähestulkoon kaikki tärkeimmät osat (moottori/vaihdelaatikko/kardaani/sytytys ja ruokintapuoli). Aivan tuoreita kuvia ei ole tarjolla nyt, kun ei o jaksanu napsia.
Koneenkorvat on jo aika pitkälti tehty. Uus tulipelti on heftattu paikalleen, seuraavaks sitte kardaanitunnelin etupätkä vaihdekepistä tulipeltiin ja vaihdelaatikon korvakot pohjaan.
Hammastankoa pudotettu muutama sentti, että sai koneen mahdollisimman alas, niin ei tarvitse sitten myöskään teurastaa öljypohjaa niin raakalla kädellä.

Edessä ainaki vielä rattiakselin sijoittaminen normaalipaikasta sivumpaan. Startti tuli pahasti tielle, jotenka pakko toteuttaa ohitus mutkalla.
Kaikki pedaalit joutuu myös siirtää samalla sivumpaan, tai tulee ristiriita rattiakselin kanssa.
Vaihdekepin teline pitää tehdä ja nopeusmittarille keksiä joku ratkaisu.
Joku välijäähy ja vähän isompi syyläri ku alkuperänen, pitää sovittaa keulaan.

Kardaani pitäis mitata ja lähettää lyhennettäväksi jonnekkin. Miten noi 2-osaset kardaanit edes kestää isompia hevosia?
Vähän arveluuttaa tollasen härpäkkeen kesto, toisekseen se etupään kumimunkki menee varmaan heti ekana silpuks? (Vai onko se hyvä jättää siihen ikäänku sulakkeeks?)
Onko joku tehny jonkulaisen vaihtoehto ratkasun ton kardaanin suhteen (m90)?

Moottorin osalta visio alkaa olemaan aika selvä: Kokonaan uusiksi eka savujen/leiman jälkeen (16V kantta, isompaa fööniä yms. siitä enemmän sit ku ajankohtasta.)
Täyttääkö tää soppa projektin kriteerit ja kelpuutetaan tänne foorumille?   :-[
'79 Forlvo Escort mk2 2D RS2300T B230FK '79 - '73 Ford Consul 2D 2.0is - '75 Ford Granada mk1 Coupe Cosworth BOA 2.9i V6 24V - '82 Ford Transit MK2 100L (ex.SA-INT Lanssi) 2.0i Zetec Turbo

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #1 : 06.12.2010, 12:04:15 »
Tämä vaikuttaa todella mielenkiintoiselta. Mukava välillä lukea näitäkin missä ei ole volvon koppa mut tekniikka kyllä. todella nätti voortti! tätä seurataa..
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Works

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #2 : 29.01.2011, 23:12:47 »
Pieni update tähänki pitkästä aikaa.

Hommat edistyy vähän kerrallaan (ainakin näin talvella kun ei o kunnon lämmitystä tallissa.)  :-\ romuakin hankittu nurkkiin lisää.

Kone leipäilee nyt jotakuinki sellasessa asennossa, mihin se lopulta jää. Piti pistää se alunperin pystyyn, mut startti tuli pahasti rattiakselin tielle ja imusarja ois osunu tonne "parvekkeeseen" ja ois joutunu muokkaamaan vähän sitäsuntätä, että sen ois saanu mahtumaan.
Vähemmän tilaa pakosarjan kanssa kone vinossa, etenkin 16V kannen kanssa, mut mahtuu ku tuo sen eteen.




Kardaanitunneli lähestulkoon tehty, heftattuna paikalleen. Kepin telineen päädyin tekemään kokonaan uusiksi. (kuvassa keppi roikkuu jossai puoliks maassa, piti saada vasara reijästä)





Kardaaninkin teurastin ja aikatarkkaan puolmetriä siitä hävis, pitää vielä sovitella kunhan saa laatikon korvakot tehtyä ja hitsattua pohjaan, kuvia ei löydy vielä siitä.
Megaspruutta/edis4 yms härsdellit on jotakuinki tehtynä. Johtosarja mega/relepoksin välille pitää vielä tehä.



A nokka tuli kans hommattua ja se lienee eka viri kunhan koneen saa eka käymään ja romun leimattua.



Sellasta tälläkertaa, lisää sit taas jossainvaiheessa.
« Viimeksi muokattu: 22.08.2014, 23:11:55 kirjoittanut Works »
'79 Forlvo Escort mk2 2D RS2300T B230FK '79 - '73 Ford Consul 2D 2.0is - '75 Ford Granada mk1 Coupe Cosworth BOA 2.9i V6 24V - '82 Ford Transit MK2 100L (ex.SA-INT Lanssi) 2.0i Zetec Turbo

Poissa sitkuura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
    • Kaikki timantit ei oo ikuisia...
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #3 : 04.04.2011, 19:48:31 »
Mitäs tälle kuuluu?

Nätti koppa ja asiallinen tekniikka tulossa O0, mutta mikä on leimasedän suhtautuminen tuohon paloseinä muutokseen? toivottavasti saat leiman noin mittavilla korimuutoksilla :-\
Köyhän on pakko yrittää...

Poissa Works

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #4 : 05.04.2011, 01:33:29 »
Edistyy se, vähän kerrallaan.
Viime keväänä kävin sitä konttorilla näyttämässä, eikä senjälkeen siihen o tapahtunu ku nää paloseinämuutos ja uus kardaanitunneli.
Sillon ainoo asia, mistä se marisi oli pedalbox. Vertailu lapussa luki, että pitäs olla tehostaja, ni se pyöri ja hääri siellä 3 tuntia! Kello kun löi 5, ni äijällä tuli kiire himaan ja iski lappuun muutoskatsastus kesken  ::)
Soitteli sitten myöhemmin, että oli selvitelly asiaa ja ei pitäs olla ongelmia sittenkään sen pedalboxinkaan kanssa, et tuo takasin näytille, koneeseen tuli sitte vaan laakerivika siinä välillä, ni ei tullu ikinä haettua sitä leimaa.

En ite ainakaan o löytäny pykälistä mitään kohtaa, missä rintapellin siirto kiellettäisiin?
Kunhan se on tehty vähintään saman vahvuisesta tavarasta, kunnolla hitsattuna, ni eikai siinä mikään pitäs estää?
Tein ton uuen tulipellin 2mm tavarasta vrt. original n. 0.6-0.7mm
Rallissahan toi toimenpide on aika monessa luokassa kielletty, mut sinne ei tällä o tarkotus mennäkkään.
Siirtämättä taaemmas tota möhkälettä, tulis varmaan aika audimainen puskutraktori, ku kone jäis palkin etupuolelle.  :P

Noniin louskutukset sikseen ja tallilla on tapahtunu viimeaikoina seuraavaa: (Valitettavasti kuvia ei o tullu otettua pahemmin lähiaikoina.)

Pedalbox tuli tehtyä kokonaan uusiksi. Piti siirtää kardaanitunnelin leveyden takia koko höskä n.5cm sivuun ja siinähän sitte meni pedaalit samalla uusiksi + lisäsin kolmannen sylinterin kytkimelle.

Rattiakselin lyhensin ite ja lähetin karpiolalle, tekivät sitten uudet spoorit akseliin sekä ylijääneeseen 30cm pätkään, niin sain tehtyä startin kiertävän mutkan, eikä pitäs olla konttorillakaan sanomista, kun ei o hitsailtu niitä ohjauksen osia millään tapaa.

Kardaanikin on jotakuinkin lyhennetty jo, mutta hiukka mystisiä ongelmia sen kanssa vielä. Spoori keskellä jostain syystä aivan helvetin jäykkä, eikä se liiku siinä muuta kun vasaralla houkuttelemalla. Liekkö eriparia tai jotain, en tiiä.
Pitäs lähettää sekin tasapainotettavaksi jonnekkin, itellä ei o sorveja yms. vehkeitä, tai edes tilaa sellasille.



Roinaa tilailtu ulkomailta ja hamstrailtu nurkkiin:

Nopeusmittari, jonka sovelsin original RS2000:n mittaristoon, halusin säilyttää sen suht alkuperäsen näkösenä.
Mittariston taustaan en o kyl vielä ihan tyytyväinen, hieman erisävyä kun kiekkamittari, täytyy tehä uus vielä:
Kuva valehtelee hieman salaman takia, ei se noin vaalea ole mitä kuvassa oikeesti.
Anturi haistelee sitten kardaanin pulteista nopeuden.






BDA:n safari spec syyläri tuli myös irkuista, pitäis lämmötki pysyy kurissa:


Kytkinhaarukka tosta M90:stä uupuu vielä, jos jollain löytyy ylimääränen niin tarjoa! Vai käykö jonkun toisen laatikon haarukka suoraan?
940 original välijäähyäkin voipi tyrkyttää.
« Viimeksi muokattu: 22.08.2014, 23:16:24 kirjoittanut Works »
'79 Forlvo Escort mk2 2D RS2300T B230FK '79 - '73 Ford Consul 2D 2.0is - '75 Ford Granada mk1 Coupe Cosworth BOA 2.9i V6 24V - '82 Ford Transit MK2 100L (ex.SA-INT Lanssi) 2.0i Zetec Turbo

Poissa worten

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
    • Carenthusiasm
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #5 : 05.04.2011, 02:02:59 »
Tässä on kyllä jottain härskiä! :P Makia Forlvo sulla tulossa.. Ei oo varmasti joka talossa samallaista. :)

Poissa Works

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #6 : 06.04.2011, 15:14:30 »
Akelle soitin ja virallinen hyväksyntä rintapellin siirrolle tuli, ei nähny asialle mitään esteitä etteikö saisi tehdä.
Tai no tietenkin materiaalivahvuus oltava vähintään sama mitä alkuperänen, kuten aikasemmin jo totesin.

Nyt pitäis löytää mustaa valkosella vielä b230FK koneen painolle, virallinen paperi josta näyttää konttorilla paljonko toi malmikasa painaa. Sittenhän tää homma alkaa olla jo siunattu.
'79 Forlvo Escort mk2 2D RS2300T B230FK '79 - '73 Ford Consul 2D 2.0is - '75 Ford Granada mk1 Coupe Cosworth BOA 2.9i V6 24V - '82 Ford Transit MK2 100L (ex.SA-INT Lanssi) 2.0i Zetec Turbo

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #7 : 06.04.2011, 16:01:26 »
Onhan tossa jo asennetta! :D

Tuo syylari mietityttää, riittääkö se 2,3 turbokoneelle... 360 volvossakin syylari aivan eri kaliiperia jo kun tuo, puhumattakaan isoista volvoista joissa 2-3L koneita ja näillä syylareillakin alkaa olemaan siinä ja siinä jäähdytysteho kun ruvetaan ottamaan 3-400hv lukemia irti jos radalla ajaa. Tuo on jotain 40x40x5cm kennoltaan? Esim. 360 volvossa on about 60x35x4cm kenno ja isossa volvossa vielä isompi.

Mikskäs meinaat muutoskatsastaa sen tuolla 8v kannella, jos kerran olet 16v kantta aikomassa asentaa?

Ei tuolle B230FK:lle painoa tarvitse saada, vaan se mikä määrää on että etuakselin paino ei ylitä tyyppikyltissä lukevaa massaa uudella koneella (onkos tässä tyyppikylttiä?) ja tottai ettei taka-akselin massakaan ylity. Noita akselimassoja saa korotettua jos tekee auton alustan vastaamaan sitä raskaampaa vertailumallia, MUTTA kokonaismassaa EI pysty nostamaan.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6346
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #8 : 06.04.2011, 17:12:40 »
Ei tuolle B230FK:lle painoa tarvitse saada, vaan se mikä määrää on että etuakselin paino ei ylitä tyyppikyltissä lukevaa massaa uudella koneella

Kröhöm :juhau: Lainaus Aken rakennemuutos tekstistä:

"...autoon vaihdettavan vertailumoottoreita painavamman moottorin massa on korkeintaan 20 % suurempi kuin painavimman vertailumoottorin massa; jos vaihdettavan moottorin massa on yli 10 % suurempi kuin painavimman vertailumoottorin massa, tulee moottorin alla olevalle akselistolle kohdistuva massan lisäys kompensoida vastaavasti siirtämällä varusteita tai keventämällä korin osia"

Poissa Works

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #9 : 06.04.2011, 17:36:59 »
Kennon mitat on: Leveys 515mm mukaanlukien korvakot x korkeus 500mm korkki mukaanlukien ja 60mm paksu.
Toi escon konehuone on vaan niin vammasen ahdas, ettei sinne saa mahtumaan paljoa isompaa, ellei teurasta sisälokareita ja samalla aiheuta x määrää uusia sopivuus-ongelmia.
Leveys tossa syylärin kohdalla sisälokarista toiseen 810mm, että ei siihen hirveen leveetä saa mahtumaan edes, jos meinaa ahtoputketkin saada sieltä jostain välistä.
Alaspäin turha myös jatkaa, kun naamapellissä ei ole alhaalla reikiä mistä ilma pääsisi läpi. Ja lisäreikiä en aio siihen enää tässävaiheessa tehdä.  :)
En usko, että lämmöt tulee olemaan ongelma, ja jos tulee ni sit keksitään jotain muuta.

Alkuun katsastan sen tolla ihan vakiokoneella, että pääsee vähän opettelemaan megan toimintaa ja kun/jos homma alkaa toimia, ni siirrytään seuraavaan vaiheeseen eli se 16V kansi yms.
Mut eiköhän toi vajaa 800kg koppa liikahda pienemmilläkin tehoilla, näin alkuun.
Alustamuutoksetkin on täysin testaamatta vielä, ni ehkä paras kun pääsee eka vaan hissukseen testailemaan vajaatehosella koneella, ettei paska me pöpelikköön heti ekassa mutkassa.  ;)

Paperi tarvitaan mistä selviää muutettavan moottorin teho/paino.
Tässähän tää pykälä tolle painolle on:
-autoon vaihdettavan vertailumoottoreita painavamman moottorin massa on korkeintaan 20 % suurempi kuin painavimman vertailumoottorin massa; jos vaihdettavan moottorin massa on yli 10 % suurempi kuin painavimman vertailumoottorin massa, tulee moottorin alla olevalle akselistolle kohdistuva massan lisäys kompensoida vastaavasti siirtämällä varusteita tai keventämällä korin osia.

Vertailumoottorina RS2000 2.0 OHC 130Kg kuivana ilman lisälaitteita. Koriahan on kevennetty jo mm. siirtämällä akku takakonttiin ja lasikuitu kone"pellillä".
Mitä nyt käsin noita koneita käännelly ja pyöritelly ympäri tallia, painoeroa perstuntumalla volvo +30Kg vs ovaali.
Varmasti painoero menee pykälien sisään, mut kerpeleet vaativat mustaa valkosella, ni kai se paperi on vaan hankittava jostain.  :buck2:
'79 Forlvo Escort mk2 2D RS2300T B230FK '79 - '73 Ford Consul 2D 2.0is - '75 Ford Granada mk1 Coupe Cosworth BOA 2.9i V6 24V - '82 Ford Transit MK2 100L (ex.SA-INT Lanssi) 2.0i Zetec Turbo

Poissa Works

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #10 : 23.05.2011, 01:05:05 »
Päivitetääs tätäkin vaihteeksi, kun ei o vähään aikaan kerenny. Käyttökiesin parissa menny kuukaus tai pari. :P
Ei senpuoleen, etteikö tässäkin olisi jotain tapahtunu.  8)


Tuli silvottua keulaa jonkinverran ja tehtyä kiinnikkeet sylärille ja välijäähylle:


IC by Raatikainen:


Tilaa jäi vielä imevälle tuulettimelle:

Koneen koesovitukset ja kaikki tuntui sopivan muuten, paitsi startti paikallaan, ei paikalleen nostaminen onnistu, liian ahdasta.  :-\





Pedalboksikin on jo tehty nyt kokonaan uusiksi, siirretty n.5cm sivuun. jotta polkimet mahtuu uuden kardaanitunnelin kanssa olemaan sovussa.

Startin kiertävä rattiakselin muokkauskin on tehty nyt ihan leimakelvollisella tapaa, karpiola veisti uudet spoorit tohon katkastuun kohtaan, et sai nivelen väliin.


Palapelin puuttuva palanenkin tuli postista, eli moottorin painolappu volvon leimalla&allekirjotuksella, luvat pitäs olla nyt enää dynolapusta kiinni.
Kytkinhaarukankin löysin ruottin puolelta, että pääsee naittamaan laatikon koneeseen kiinni lopullisesti jossainvälissä.

Seuraavana vuorossa olisi kannatinlaakerille kiinnitys pohjaan ja konehuoneenkin voisi jo maalata vähitellen uusiksi, sinne ei taida tulla enää muita dramaattisia muutoksia.
« Viimeksi muokattu: 22.08.2014, 23:24:26 kirjoittanut Works »
'79 Forlvo Escort mk2 2D RS2300T B230FK '79 - '73 Ford Consul 2D 2.0is - '75 Ford Granada mk1 Coupe Cosworth BOA 2.9i V6 24V - '82 Ford Transit MK2 100L (ex.SA-INT Lanssi) 2.0i Zetec Turbo

Poissa sitkuura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
    • Kaikki timantit ei oo ikuisia...
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #11 : 23.05.2011, 09:16:35 »
Palapelin puuttuva palanenkin tuli postista, eli moottorin painolappu volvon leimalla&allekirjotuksella, luvat pitäs olla nyt enää dynolapusta kiinni.

Lappu makso varmaan hunajaa ja mansikoita ::) mut minkälaisia numeroita oli sedät volvolla kirjotellu koneen painoks ja mitä apulaitteita siinä oli mukana vai oliko mitään? Olis kiva tietää "virallinen" paino tuolle volvon möhkölle, kiitos.
Köyhän on pakko yrittää...

Poissa Works

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #12 : 23.05.2011, 11:23:11 »
Lappu makso varmaan hunajaa ja mansikoita ::) mut minkälaisia numeroita oli sedät volvolla kirjotellu koneen painoks ja mitä apulaitteita siinä oli mukana vai oliko mitään? Olis kiva tietää "virallinen" paino tuolle volvon möhkölle, kiitos.

Nojoo, 60e rosvosivat paperinpalasta.

Ja tällästähän siinä mm. lukee:

B230FK:n seuraavat tekniset tiedot.
Paino turbon kanssa n. 165kg (Ilman apulaitteita)

'79 Forlvo Escort mk2 2D RS2300T B230FK '79 - '73 Ford Consul 2D 2.0is - '75 Ford Granada mk1 Coupe Cosworth BOA 2.9i V6 24V - '82 Ford Transit MK2 100L (ex.SA-INT Lanssi) 2.0i Zetec Turbo

Poissa sitkuura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
    • Kaikki timantit ei oo ikuisia...
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #13 : 23.05.2011, 14:51:28 »
tattis :hello: eli varmaan n.150kg perusmoottori ilman imu-ja pakosarjoja ja turboa??
Köyhän on pakko yrittää...

Poissa Works

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #14 : 10.07.2011, 22:51:19 »
Pistetääs update pitkästä aikaa.
Ei o jaksanu kameraa rontata kokoaikaa mukana, ni tulee tälläsiä ennen-jälkeen päivityksiä enempi,
eikä miten mikäkin on tehty tilannezoomi-kuvien kera, valitan.

Jokatapauksessa, siellä se nyt sitten lepää:




Tolpat on myös nyt raidetangonpäitä vailla valmiit. Jarrutkin periaatteessa valmiit, sen kun pulttailee kiinni.
Jarrusatuloiden pultit vain uupuu, joku kerpeleen tuumakierre niissäkin.




Sähköjä alottelin myös vetelemään uusiksi paikoilleen ja siinähän se aika vierähtääkin sitten ens kesään asti.  ::)
« Viimeksi muokattu: 22.08.2014, 23:29:48 kirjoittanut Works »
'79 Forlvo Escort mk2 2D RS2300T B230FK '79 - '73 Ford Consul 2D 2.0is - '75 Ford Granada mk1 Coupe Cosworth BOA 2.9i V6 24V - '82 Ford Transit MK2 100L (ex.SA-INT Lanssi) 2.0i Zetec Turbo

 

Kulkukoira  Proturbo