Futurez  Kulkukoira

Forlvo mk2 -79

  • 73 Vastauksia
  • 56545 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #15 : 10.07.2011, 23:08:40 »
Todella hieno :D
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #16 : 10.07.2011, 23:47:45 »
Mielenkiintoiselta vaikuttaa  8)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Works

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #17 : 11.07.2011, 21:47:23 »
tattis :hello: eli varmaan n.150kg perusmoottori ilman imu-ja pakosarjoja ja turboa??

Otin pakosarjan turboineen irti tänään ja samalla punnitsin sen. n.12.5kg, eli jotain lähemmäs 150kg se taitaa olla joo.

'79 Forlvo Escort mk2 2D RS2300T B230FK '79 - '73 Ford Consul 2D 2.0is - '75 Ford Granada mk1 Coupe Cosworth BOA 2.9i V6 24V - '82 Ford Transit MK2 100L (ex.SA-INT Lanssi) 2.0i Zetec Turbo

Poissa juhnu-79

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
  • www.vrcf.fi
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #18 : 11.07.2011, 23:44:59 »
komian näköinen värkki tulossa :) fuck risteytettynä moottorilla :P  tää on just sitä mitä pitäs enemmänkin nähdä!
kyl mää ny jotain siinä sitten koitin oikeinkin tehdä..:)

Poissa Jukkola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #19 : 13.07.2011, 20:04:17 »
http://s1103.photobucket.com/albums/g466/Jukkola/escort/

Siinä pari kuvaa kans mitä löyty koneelta. Eli vinokone voortiin tungettuna  :)

Poissa Works

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #20 : 13.07.2011, 23:53:51 »
mitäsmitäs, kohtalotoveri jolla on samat perversiot. 8)

Mitenkäs toi aparaatti käyttäytyy, kun kone on tossa ns. vakiopaikalla?
Arveluutti hieman, kun painopiste tais jäädä OHC:ta enempi palkin etupuolelle, vaikka mosa oli ihan kiinni tulipellissä.
Meikäläisen romussa on 10-15cm tosta vielä taaempana, toivottavasti ei tullu tehtyä turhaa työtä tulipellin siirron kanssa ja senmyötä xxxx määrän muiden ongelmien kanssa.  :idiot2:
Jos vaan voi pyytää, ni saisko parit konehuonekuvat lähempää kanssa, kovasti kiinnostais nähä miten mikäkin siellä on toteutettu ;)

Täytyy alkaa vissiin paukuttamaan hommia kahta kovemmin oman romun kanssa, et sais sen edes joskus valmiiks.  :-[

Jarrusatulan pultit sain hommattua, sekä oikeat raidetangonpäät. Nyt ois romu rullaavassa kunnossa.
Käsijarrun kun saa vielä toimivaksi ja säät sallii, niin tivolin voisi viedä ulos pestäväksi.
'79 Forlvo Escort mk2 2D RS2300T B230FK '79 - '73 Ford Consul 2D 2.0is - '75 Ford Granada mk1 Coupe Cosworth BOA 2.9i V6 24V - '82 Ford Transit MK2 100L (ex.SA-INT Lanssi) 2.0i Zetec Turbo

Poissa Jukkola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #21 : 20.07.2011, 22:51:24 »
Kyllä tuo kippo ihan ok käyttäytyy vaikka melko edessä on. Pikkaisen tuossa mullakin on tulipeltiä muokattu mutta kumminkin tosi vähän. Täytyy joku ilta tässä näpsiä konehuoneesta sulle muutama kuva... :)

Poissa Works

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #22 : 06.09.2011, 23:11:53 »
Jos laitettas update tähänkin taas, kun on saavutettu vaihteeks jonkinasteinen merkkipaalu.

Vuokrattiin talli kaverin kanssa n. kk sitten, nyt on romut siirretty uusiin tiloihin.
On lämmin talvellakin, naurettavan halpa vuokra ja enempi tilaakin kun vanhassa ja mikä parasta sijaitsee vaan parin korttelin päässä kämpältä, kyllä kelpaa taas  ;)



Sähkötyöt nyt jo siis aika hyvällä mallilla, auton sähköt on setvitty aikalailla kokonaan ja kaikki toimii. Johtojen niputukset vielä osittain kesken:





Megan johdotukset on myös tehty, mutta en o koittanu sen enempää että toimiiko, releboksissa releet ainakin naksahtaa, kun kääntää virrat päälle.


Mega itessään vaikuttaisi myös toimivan, ainakin stimulaattorin jokainen potikka näytti tekevän jotakin megatunessa ja ledit vilkku vinhasti. Pitäis sitten alkaa perehtymään sen säätämiseen vähitellen vissiinkin.  ::)



Bensalinja, -044 ja suodatin asennettuna, paluuletku uupuu vielä.


Jarrulinjat on valmiit, senkun kaatelee pönttöihin nestettä.




Tollanen alumiininen hihnapyörä triggerikehällä tuli hommattua, säästy varmasti rahaa ja päänvaivaa, kun että ois alkanu soveltamaan rautasta triggerikehää alkuperäseen limppuun missä se värinäkumes siellä välissä, tai metsästämään täysrautasta limppua jostai hevonkuusesta. Boonuksena painoakin puolet vähemmän.



75mm läppäkin tuli laitettua imusarjaan, kun tuli kokeiltua osien puhdistusta jollain hapolla.  Se alkuperänen kaasuläppä sitten epähuomiossa *köh* suli.   :P




Putki tulee suoraan olemaan 3", tosin kun alkuun suunnittelin laittaa edellisen koneen kanssa ollu 2.5" hormi. Onpahan sitte sellanen tuomiopäivän pasuuna, ettei tarvi sitte alkaa heti rakentamaan isompaa. Downpipe ois jo tehtynä:
'79 Forlvo Escort mk2 2D RS2300T B230FK '79 - '73 Ford Consul 2D 2.0is - '75 Ford Granada mk1 Coupe Cosworth BOA 2.9i V6 24V - '82 Ford Transit MK2 100L (ex.SA-INT Lanssi) 2.0i Zetec Turbo

Paikalla Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3436
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #23 : 06.09.2011, 23:55:09 »
Onko tuossa kaasun toimintakin nesteellä ??? vai miksi kolme neste säiliötä ?
Anteeksi jos tyhmiä kyselen -H-
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2541
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #24 : 07.09.2011, 00:03:35 »
Ettei olisi jarruille kaksi sylinteriä? ???
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #25 : 07.09.2011, 00:39:50 »
Ettei olisi jarruille kaksi sylinteriä? ???

näin on. bedal boxi kyseessä eli taka ja etupiireille omat pääsylinterit, tankojen vipusuhteita muuttamalla saa jarrupaineita muutettua kumpaa päätä jarruttaa enemän. kolmas on kytkimelle.

Poissa Juhu

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #26 : 16.10.2011, 19:37:27 »
Miten aiot lämppärin toteuttaa?

Poissa Works

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #27 : 17.10.2011, 04:24:09 »
Se asia on hieman auki vielä.
Muutamaa vaihtoehtoa pyöritelly mielessä kylläkin.

Vaihtoehto 1:
Tehä reijät tulipeltiin reunoihin ja ilmastointiputkella vetää viileetä hönkää ikkunalle sisäloksujen kautta. Johonki väliin putkia sitte sellaset veneen 12V puhaltimet.

Vaihtoehto 2:
Sama kun yllä, mutta ottaa se ilma jostain pakoputken läheltä, ni sais lämmintä hönkää tupaan. Tässä vaan ongelmana ilmanotto-putkien sijoitus.

Näillänäkymin kuitenkin vaihtoehto 1. Sillä se pitäs riittää konttorilla ihan hyvin huurteenpoistoksi.
Viimesissä testiajoissakin hiki vaan virtasi, vaikka oli myöhäis-syksy ja ikkunat levällään, että pitäs sitä lämpöä saada jotenkin poistettua eikä lisättyä.

Asian sivusta hieman: Ois tarvetta vanhanmalliselle peltiselle öljykorkille, jos joltain löytyis sopuhintaan.
'79 Forlvo Escort mk2 2D RS2300T B230FK '79 - '73 Ford Consul 2D 2.0is - '75 Ford Granada mk1 Coupe Cosworth BOA 2.9i V6 24V - '82 Ford Transit MK2 100L (ex.SA-INT Lanssi) 2.0i Zetec Turbo

Poissa Jukkola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #28 : 17.10.2011, 18:49:05 »
http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=1232

Minä tilasin töistä vastaavan kuin tuo. Hana vain väliin niin saa sekä kylmää että lämmintä. Löytyy kaksi nopeutta puhallukselle. Siitä vain puhallus mihin haluaa. Riittänyt ainakin minulle vastaava lämmitin.

Poissa Works

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: Forlvo mk2 -79
« Vastaus #29 : 18.10.2011, 14:29:52 »
Juu noita oon katellu kanssa, mutta senverran isokokoisia, että tuskin mahtuu minnekkään siististi piiloon.
Jos ois puolet pienempi, ni ei siinä sit mitään.

Tulipelti kun on nyt sen ~20cm sisempänä kapyysissä, ni kardaanitunnelin päälle ei oikeen mahdu enää ja kojetaulun alla repsikapuolella sitten on se pyyhkijöiden moottori edessä. Kuskin puolella vasta ahdasta onkin pedalboxin takia.

Pitäs melkeen laittaa toi lämppäri sitten joko jommankumman penkin alle tai takapaksiin. Melkonen letkuhässäkkä siitä ainakin syntyisi.
'79 Forlvo Escort mk2 2D RS2300T B230FK '79 - '73 Ford Consul 2D 2.0is - '75 Ford Granada mk1 Coupe Cosworth BOA 2.9i V6 24V - '82 Ford Transit MK2 100L (ex.SA-INT Lanssi) 2.0i Zetec Turbo

 

Autoracing  KL-varaosat