Elekma  Autoracing

850R

  • 30 Vastauksia
  • 11249 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa raimsshi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 216
Vs: 850R
« Vastaus #15 : 21.08.2016, 22:45:25 »
Lämpöanturi kauhukahvan yhteydessä. Olisko vaan pölyä niin ettei pieni ropeli jaksa pyöriä..
S80 2.5 D -99 -->myyty

Poissa eerok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: 850R
« Vastaus #16 : 10.09.2016, 02:47:16 »
Viime viikonloppuna hain toisen moottorin työstettäväksi, tänään päivällä saapui bsr:n kanget arp-pulttien kanssa, ja loppuillasta tulikin mäntäpistiäinen kyläilemään, kuinka ollakaan. Noh, ei muuta ku remonttihommiin sit vaan.
850R, V70 mk2 2.5T
Ex: 850 2.0 T5, 850 2.5 10V, 940 2.3T, 745 2.0

Poissa -PENA-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 387
Vs: 850R
« Vastaus #17 : 11.09.2016, 00:28:49 »
ja loppuillasta tulikin mäntäpistiäinen kyläilemään, kuinka ollakaan.

Onnex olkoon, tiedän tunteen...  :D
- Volvo S80 2,4D Aut. -08
- Volvo S80 D5 Aut. -08

Poissa eerok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: 850R
« Vastaus #18 : 11.09.2016, 02:04:20 »
Onnex olkoon, tiedän tunteen... k :D
Tattista! Hiukan meinaan vituttaa
850R, V70 mk2 2.5T
Ex: 850 2.0 T5, 850 2.5 10V, 940 2.3T, 745 2.0

Poissa eerok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: 850R - mäntäpistiäinen kävi kylässä
« Vastaus #19 : 13.09.2016, 00:59:12 »
Jooh elikkäs nyt olisi sitten tarkoitus rakennella tuosta b5204t lohkosta tähän kone.

Sen verran ärrää kerennyt purkamaan, että imusarja, turbo ja venttiilikannen pultit on irti. Vähän huonosti pääsee tekemään, kun ei ole toista autoa, ja ärrä on kaverin pihassa.
« Viimeksi muokattu: 13.10.2016, 23:00:50 kirjoittanut eerok »
850R, V70 mk2 2.5T
Ex: 850 2.0 T5, 850 2.5 10V, 940 2.3T, 745 2.0

Poissa eerok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: 850R - mäntäpistiäinen kävi kylässä
« Vastaus #20 : 13.10.2016, 23:14:23 »

Osat tuli tänään koneistamolta. Lohko porattiin 81.4mm ylikokoon. Veivit tarkastettiin ja parista hoonattiin alasilmää. Kannelle tehtiin perushuolto. Männänrenkaiden välykset tarkistin ja kaikki oli ok. Tästä sit pikkuhiljaa kasaamaan.

Vara-autokin tuli hommattua; 850 B5252S manuaali karvalakki vuosimallia 1993.





Heti vaihtui termostaatti ja 13 vuotta vanha jakohihna. Ja pitihän noita puskureita vähän elvyttää.

850R, V70 mk2 2.5T
Ex: 850 2.0 T5, 850 2.5 10V, 940 2.3T, 745 2.0

Poissa eerok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: 850R - mäntäpistiäinen kävi kylässä
« Vastaus #21 : 16.10.2016, 23:57:40 »
Tänään vuorossa oli mäntien ja kankien yhdistäminen sekä kampuran asennus.

Kampura 90mm iskulla

Tossa vielä vähän parempaa kuvaa koneistusjäljestä   

Ykkösen männän sovitin paikalleen ja vaikuttaa siltä että kanget mahtuu pyörimään ilman lisätilan tekemistä.
850R, V70 mk2 2.5T
Ex: 850 2.0 T5, 850 2.5 10V, 940 2.3T, 745 2.0

Poissa eerok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: 850R - mäntäpistiäinen kävi kylässä
« Vastaus #22 : 30.10.2016, 00:34:40 »



Taas on vähän edetty koneen kasaamisessa. Alakerta on öljypohjaa lukuunottamatta nipussa ja kannen laitoin tänään kiinni. Rakotulkit laitoin pyttyjen väliin. Tiedä sitten auttaako mitään, mutta tuskin kai niistä haittaakaan on. KL-racingin kimppatilauksessa on tulossa käärmeenpesä T3-laipalla, joten pakokaasujarrua ei taida tähän kokoonpanoon tulla  ::)

Asennustila on muuten mahtava, kuten kuvistakin voi ehkä päätellä. Kasausapuna on mm. matkalaukku.
« Viimeksi muokattu: 30.10.2016, 00:36:39 kirjoittanut eerok »
850R, V70 mk2 2.5T
Ex: 850 2.0 T5, 850 2.5 10V, 940 2.3T, 745 2.0

Poissa eerok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: 850R - mäntäpistiäinen kävi kylässä
« Vastaus #23 : 02.11.2016, 13:21:12 »




Mäntä halki imusarjan puolelta venttiilikuoppien kohdalta, sulanut molemmin puolin männäntapin kohdalta ja pakovenat iskenyt mäntään kiinni. Venat taitaa olla vähän kierossa kun jää tuollain kantaan :D
850R, V70 mk2 2.5T
Ex: 850 2.0 T5, 850 2.5 10V, 940 2.3T, 745 2.0

Poissa eerok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: 850R - mäntäpistiäinen kävi kylässä
« Vastaus #24 : 14.11.2016, 22:46:15 »




Nostin tänään vanhan moottorin pois

Kaksoismassavauhtipyörä 850:ssä?  :idiot2: :idiot2: :idiot2: mikähän aivopieru toi on ollu tehtaalla?









Siinä näkyy sit millaseen kuntoon ykkösen mäntä oli mennyt. Aika viimeistelty on, niinkuin on myös sama  pytyn kk-laakerit... Tai siis se mitä niistä on jäljellä eli tuo pätkä ja silput öljypohjassa ja imusihdissä.

Mikähän tuon on tapahtumaketjun on saanut aikaan? Voisko olla että kk-laakerit luiskahtanut päällekkäin, mäntä napannut sen takia pakoventtiileihin ja sitten on haljennut koko mäntä? Vai voisko olla toisinpäin, että käyny laihalla, nakuttanu tai sulanu, jotain irronnut männästä ja jäänyt pakovenojen väliin, sitten iskenyt männän venoihin ja samalla kietassut laakerit vituiksi?


Oli miten oli, niin nyt on uusi moottori pääpiirteittäin kasassa. Imusarjaa täytyy vähän muokata glt-kaasuläpälle, pakosarja ruuvata kiinni kunhan nyt saapuu, turbo tilata (kenties hx35), huohotin heittää kiinni ynnä muuta pientä räpellystä. Kytkimeksi tulee uusi R-kytkinlevy ja 707 sre asetelma. Asetelma täytys kait vielä sovituttaa vauhtipyörään (ei tuohon mikä kuvissa näkyy :D)

Voiko tota vakio huohotinta muokata jotenkin niin ettei paskaa ohjata imupuolelle? Kampikammion tuuletuksen kuitenkaan kärsimättä.
850R, V70 mk2 2.5T
Ex: 850 2.0 T5, 850 2.5 10V, 940 2.3T, 745 2.0

Poissa eerok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: 850R - mäntäpistiäinen kävi kylässä
« Vastaus #25 : 08.12.2016, 13:43:48 »

"Bolt-on" pakosarja tuli kuin myös Holset hx35 #12 pesällä.

Downpipen lähdön mietintää. Ahdasta on, mutta taitaa juuri riittää tila tossa hukkiksen alla

Joku on ollut kunnon cdlc-ukko kun on pitänyt ärrän öljykorkki tunkea tuohon :D

Välijäähdytin löysi tiensä paikalleen. Vielä täytyy jotain tunkea noiden jäähdyttimien väliin että saa ne vähän irti toisistaan. Harkinnassa myös ilmastoinnin poisto kokonaan, ei toimi, enkä tiedä riittääkö rahat ja kiinnostus ikinä korjaukseen.
850R, V70 mk2 2.5T
Ex: 850 2.0 T5, 850 2.5 10V, 940 2.3T, 745 2.0

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2351
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: 850R - mäntäpistiäinen kävi kylässä
« Vastaus #26 : 08.12.2016, 19:02:25 »
Eihän tuo mikään "ärrän korkki" ole.. Se on vain uudemman tyylin korkki. Isäukon 2007 S60 vaparissa samanlainen.

Poissa eerok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: 850R
« Vastaus #27 : 04.02.2017, 17:30:42 »

Eilen pidettiin moottorinnostajaiset, tinakoneen lisäksi nostettiin vinokone kaverin 245 konehuoneeseen. Nyt täytys sit jatkaa kasailua, tehdä putkisto, päivittää pensapuoli yms. yms.

Nii ja kymppivenaseen tuli kyllästyttyä aika äkkiä, vaihtui italian 855 T5:n.

« Viimeksi muokattu: 13.02.2017, 10:46:53 kirjoittanut eerok »
850R, V70 mk2 2.5T
Ex: 850 2.0 T5, 850 2.5 10V, 940 2.3T, 745 2.0

Poissa eerok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: 850R
« Vastaus #28 : 13.02.2017, 10:47:27 »






Downpipeäkin räitty jo vähän kasaan
850R, V70 mk2 2.5T
Ex: 850 2.0 T5, 850 2.5 10V, 940 2.3T, 745 2.0

Poissa eerok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: 850R
« Vastaus #29 : 13.02.2017, 23:02:19 »
Vähän lisää kuvia

Ahtimen öljyntuloon teetin teräspunosletkun banjoilla


Paluun toteutin 20mm ulkohalkasijan metalliputkesta, tumppi öljynpaluureikään liiman kanssa, ahtimen päähän hitsasin putken paluun laippaan ja väliin 20mm sisähalkasijan öljynkestävää letkua. Katotaan miten toimii ja muokkaillaan sit jos tarpeen.



Hx35 mahtuu ihan mukavasti koneen taakse, eikä takatuen suojapeltikään tullut tielle.


Vähän joutuu varmaan jarruputkea nostaan ja lämpösuojaa hakkaamaan, saas nähdä miten paukkuu jos ei ylätuen puslaa uusi tai vaihda jäykempään :D


Orkkisturbon vesiputki piti patentoida tukkoon :D


Kennojen väliin ilmarakoo kumiletkuilla


Vanhan koneen purin vihdoin kokonaan osiin, ei ne muutkaan kk-laakerit vissiin ihan virheettömiä ollut, kun tuollain on muotoeroa ja osan laakeripinnatkin pahan näkösiä.

850R, V70 mk2 2.5T
Ex: 850 2.0 T5, 850 2.5 10V, 940 2.3T, 745 2.0

 

Ateho  Elekma