Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Wolfstenin Turbo Sämpylä

  • 4 Vastauksia
  • 2872 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Wolfsten

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • 940 Turbo Wagon
Wolfstenin Turbo Sämpylä
« : 07.10.2017, 17:30:29 »
Kirjotellaas nyt ajankuluksi tänne topikki. Autonahan on vm96 940 farmari.
Auto on ollut minua ennen 14v samalla herralla ja täysin originaali kuntoinen.

Autoon tulossa

- B5234T
- H profiilit
- HX35
- SRE765 asetelma + 4 Lapanen sintteri
- GS6-53DZ laatikko

Ulkonäkö tarkoitus pitää täysin vakiona pappamutkaa myöten, sisustaan mittarit laitetaan piiloon ja yritetään muutenkin pitää kaikki "vakiona"

Jarruiksi tulossa 850 sport levyt ja Ärrän satulat

Moottorinohjaukseksi tulossa Megasquirt 2 v3
« Viimeksi muokattu: 02.11.2017, 11:15:10 kirjoittanut Wolfsten »

Poissa Wolfsten

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • 940 Turbo Wagon
Vs: Wolfstenin 945 TurboSleeper
« Vastaus #1 : 02.11.2017, 11:09:39 »
Suunnitelmat muuttuu välillä ja niin myös kävi nyt. Eli hankinnassa b5234t moottori ja se tarkoitus talven aikana istuttaa ysin keulille. Eli jos joltain löytyy T5 moottori apulaitteineen nii  viestiä tulemaan. Myös 960 öljypohjaa ja lyhennettyä imuputkea saa tarjota. 960 koneen korvat hankinta listalla myös. Megaan johtosarjat tehty yms vielä pitää fet drive tehdä jottai sais Copeilla tehtyä sytkän.











Poissa Wolfsten

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • 940 Turbo Wagon
Vs: Wolfstenin Turbo Sämpylä
« Vastaus #2 : 02.11.2017, 11:21:21 »
Ja megasquirt tietäjät joilla tietoa tuosta FET Drive ohjauksesta niin viestiä tulemaan. Protoparts ilmoitti hinnaksi 350e ja se sisältää johtosarjan muokkauksen ja boksin sisäiset piirin muokkaukset se on viimeinen vaihtoehto jos ei ite onnistu :D

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Wolfstenin Turbo Sämpylä
« Vastaus #3 : 04.11.2017, 22:34:02 »
Osoitan jälleen tyhmyyteni, mutta jos Volvon moottorista luovutaan, miksi nähdä vaiva muokata sarjoja, vesikierron osia, koneenkorvia ja hitsata öljypohjaa ja öljypumpun putkea, jotta saa keulalle pienemmän moottorin kun mistä suurin osa muutososista on peräisin? Kehitysvammaisen sammakon mulkatus on toki syy, jos koneen tarvii olla vitonen, mutta mitään muuta syytä en henkkoht kykene ymmärtämään. Ja toisaalta minä hakkaan pöljää määrää euroja moottoriin, jonka todennäköinen elinikä on joku kymmenen tkm ja pirusti halvemmalla olisin saanu paremman koneen, mutta kun pitää olla kasi  :idiot2:. Kysyn silti...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Wolfsten

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • 940 Turbo Wagon
Vs: Wolfstenin Turbo Sämpylä
« Vastaus #4 : 05.11.2017, 11:43:04 »
Osoitan jälleen tyhmyyteni, mutta jos Volvon moottorista luovutaan, miksi nähdä vaiva muokata sarjoja, vesikierron osia, koneenkorvia ja hitsata öljypohjaa ja öljypumpun putkea, jotta saa keulalle pienemmän moottorin kun mistä suurin osa muutososista on peräisin? Kehitysvammaisen sammakon mulkatus on toki syy, jos koneen tarvii olla vitonen, mutta mitään muuta syytä en henkkoht kykene ymmärtämään. Ja toisaalta minä hakkaan pöljää määrää euroja moottoriin, jonka todennäköinen elinikä on joku kymmenen tkm ja pirusti halvemmalla olisin saanu paremman koneen, mutta kun pitää olla kasi  :idiot2:. Kysyn silti...
Vaihtoehtoina oli "T6" tai T5 omasta halusta toi T5 valittiin vaikka osa varmasti sitä mieltä että jokin muu moottori olisi parempi jne. Ei vaan toi vinomoottori tai V8 kiinnosta

 

Carcom Oy  Ateho