Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

E85-viina ja b200e

  • 6 Vastauksia
  • 2748 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tupe98

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • Kantti on kaunista
E85-viina ja b200e
« : 26.06.2017, 22:42:12 »
Terve.

Onko kellään kokemusta e85-polttoaineen käytöstä b200e koneessa suoriltaan? Tarviiko tehdä muuta kuin vaihtaa polttoaineensuodatin ja säätää seosta rikkaammaksi ja sytysennakkoa? Jos siis esimerkiksi ajaa 50-50 tai vaikka 60-40 seoksilla?
ex:740 b200e -88 GLT    IAT-740
ex: 740 b200f -90 GL      HFO-295

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: E85-viina ja b200e
« Vastaus #1 : 27.06.2017, 09:56:25 »
Terve.

Onko kellään kokemusta e85-polttoaineen käytöstä b200e koneessa suoriltaan? Tarviiko tehdä muuta kuin vaihtaa polttoaineensuodatin ja säätää seosta rikkaammaksi ja sytysennakkoa? Jos siis esimerkiksi ajaa 50-50 tai vaikka 60-40 seoksilla?
Ohjauspaineensäätimestä manuaaliruuvattava taiteilemalla vois onnistua. Pelkkä seosruuvihan ei auta kuin joutokäyntiin ja "hienosäätöön"

Mulla oli joskus tollanen käytössä ja pätkin säätimen lämpövastuksen virtaa, mentiin rikkaalta laihalle aaltoilemalla... lambdakin oli putkessa mutta kyllä sen menosta aina huomas milloka ollaan rikkaalla ja milloka laihalla... Aika virityshän tuo oli..
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Tupe98

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • Kantti on kaunista
Vs: E85-viina ja b200e
« Vastaus #2 : 27.06.2017, 21:22:26 »
Ohjauspaineensäätimestä manuaaliruuvattava taiteilemalla vois onnistua. Pelkkä seosruuvihan ei auta kuin joutokäyntiin ja "hienosäätöön"

Mulla oli joskus tollanen käytössä ja pätkin säätimen lämpövastuksen virtaa, mentiin rikkaalta laihalle aaltoilemalla... lambdakin oli putkessa mutta kyllä sen menosta aina huomas milloka ollaan rikkaalla ja milloka laihalla... Aika virityshän tuo oli..

Joo. Mikä moottorinohjaus sulla on ollu siinä kun lambda ollu e-koneessa? Asiaan, eli siis säädettävällä bensapaineen säätimellä voisi saada nostettua syöttöjä noin 30% isommaksi? riittääkö vielä vakio suuttimet tuossa vaiheessa?
ex:740 b200e -88 GLT    IAT-740
ex: 740 b200f -90 GL      HFO-295

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: E85-viina ja b200e
« Vastaus #3 : 27.06.2017, 21:36:32 »
Lambda oli vaan soosimittarille.

Tuntui suuttimet riittävän kun ohjauspaineen ollessa väärä meni liiankin rikkaalle.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: E85-viina ja b200e
« Vastaus #4 : 27.06.2017, 21:47:28 »
Ilman mittavia muutoksia ja reilua pioneerityötä ei tule toimimaan kunnolla, etkä saavuta muutoksella mitään hyötyjä minkään suhteen. Parempi lopputulema on kun kulutat ajan ja vaivan vaikkapa suutinten o-renkaiden vaihteluun, alipaineletkujen uusimiseen ja sytkä+seostarkastukseen ja loppuajan vaikka herkistelet jarruja.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: E85-viina ja b200e
« Vastaus #5 : 28.06.2017, 06:54:41 »
Ilman mittavia muutoksia ja reilua pioneerityötä ei tule toimimaan kunnolla, etkä saavuta muutoksella mitään hyötyjä minkään suhteen. Parempi lopputulema on kun kulutat ajan ja vaivan vaikkapa suutinten o-renkaiden vaihteluun, alipaineletkujen uusimiseen ja sytkä+seostarkastukseen ja loppuajan vaikka herkistelet jarruja.
Komppoon tevesiä

Muistui vielä mieleen että kylmäkäynnistystä oli sillä vehkeellä turha haaveilla ilman roikkaa/bensa-apuja/miljoonia apuakkuja

Kasivitosta se pirssi vei siellä 12-13 litran väliin, suht matkapainotteisessa ajossa. Bensalla sillä pääsi vastaavasti 8-9litraan.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Tupe98

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • Kantti on kaunista
Vs: E85-viina ja b200e
« Vastaus #6 : 28.06.2017, 19:39:22 »
Ok. Eli siis ei kannata suunnitella enempää tuota rojektia tässä vaiheessa :D Tarkotuksena on hankkia toinen E-motti ja käyttää se auki ja koneistettavana, vaihtaa kanget ja mahdollisesti muuta hilpettä ja lyödä ahdinta kylkeen. Sen takia lähinnä mietin tuota viinahommaa kun sillä sais eliminoitua nakutuksen mahdollisuuden pieneksi ilman että tarvii alkaa laskea puristuksia kovin paljoa. :idiot2:
ex:740 b200e -88 GLT    IAT-740
ex: 740 b200f -90 GL      HFO-295

 

Autoracing  KL-varaosat