Koneeseen sopii suoraan, sähköliitännät täysin eri. 5 vaihteisessa on mm 8 solenoidia 4 sijaan verraten vaihteiseen. Vaihteiston ohjaus menee uusiksi+johtosarjat. Ongelmia tulee siinä, että 5 vaihteisen TCM ottaa tiedot CAN väylästä, vanhempi 4 vaihteinen taas ei.
Mekaanisesti kestävyydessä ei juurikaan eroa.
Maantiekulutuksissa ei mitään eroja, koska 4 vaihteisessa 4 on suora vaihde 1:1 ja 5 vaihteisessa 5 on suora 1:1.
5 vaihteissa on lisäplaneetta, eli ulkomitoiltaan suurempi ja painavampi. Voi olla että, ottaa auton vasempaa runkopalkkiin kiinni siitä takakulmasta, missä se planeetta+kytkinpakka on.
Vetoakselit menee vaihtoon, koska 4 vaihteisessa vetari menee tasauspyörästöön+toimii stefa pintana. 5 vaihteisessa tasauspyörästöstä tulee booriholkit ulos, jotka toimivat stefa pintana. akselit menevät sitten sen sisään.
Ei mitään järkeä.