Samppasport  Futurez

Veneilyä

  • 472 Vastauksia
  • 156981 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: Veneilyä
« Vastaus #90 : 16.08.2011, 12:45:45 »
Gaia 170 meni targa-katto ylhäällä hieman yli 40km/h ja oli 40 hp moottori. En tiedä oliko kierrokset rajoitettu, kun Yamaha kiersi vain n. 4800RPM. Nopeus Nokian navigaattorista.

Tuntuu että sais pykälää loivempi potkuri olla. Ei sillä varmaan huippuja tuu paljoa enempää mutta liukuun lähtö olis helpompaa... :)
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Veneilyä
« Vastaus #91 : 16.08.2011, 17:43:35 »
Tuntuu että sais pykälää loivempi potkuri olla. Ei sillä varmaan huippuja tuu paljoa enempää mutta liukuun lähtö olis helpompaa... :)

Ei ollut oma vene ;) Ajattelin vain antaa referenssiksi esimerkiksi usulle.

Perjantaina Helsingin uivaan katselemaan omaa venettä.

Laituripaikkakin on jo! Ollut tyhjillään koko kesän Hopeasalmenrannassa.

Poissa TT-V

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • naps ja kiekka takas
Vs: Veneilyä
« Vastaus #92 : 16.08.2011, 21:40:38 »
kehoittasin laittamaan pari 10L kanisteria täynnä hiekkaa keulaan  :D

Tuohan on aivan normaalia käytöstä veneeltä että nakkaa keulan lähössä pystyyn ko nousee pintaa...

Isommalla veneellä ko tuo tapahtuu vaan paljon hitaammmin
MB E 270 CDI -03

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: Veneilyä
« Vastaus #93 : 21.08.2011, 12:20:19 »
Ja sit karkas tääkin harrastus käsistä V:>
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa JL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 229
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #94 : 21.08.2011, 12:24:50 »
Ja sit karkas tääkin harrastus käsistä V:>

Eihän vaan kiville  ;)


JL

PS. Kerro lisää  :)

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: Veneilyä
« Vastaus #95 : 21.08.2011, 18:17:54 »
No tänään illalla/huomenna selvii paremmin mut alustavien suunnitelmien mukaan ens kesänä ajetaan yli 60 solmua V:>
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #96 : 22.08.2011, 15:00:03 »
Noo? Paljasta nyt vähän minkälainen paketti haussa.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: Veneilyä
« Vastaus #97 : 22.08.2011, 22:53:40 »
Noo? Paljasta nyt vähän minkälainen paketti haussa.

175hv Yamaha noudettu tänään suunnitelmien mukaan :) Rungoksi näillä näkymin tulossa 21-jalkainen piikkikeula, paino ~350kg kiloa varusteineen. Saas nähdä pääseekö sitä hengestään ensi kesänä V:>
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #98 : 23.08.2011, 09:19:25 »
Ei toi mitenkään mahdottomalta kuullosta -rungosta riippuu millainen on ajaa. Töitä joudut tekemään tavoitteen eteen, tuonkin kanssa. Mutta sehän on melkein kivempaa kuin ajaminen.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: Veneilyä
« Vastaus #99 : 23.08.2011, 10:02:55 »
Ei toi mitenkään mahdottomalta kuullosta -rungosta riippuu millainen on ajaa. Töitä joudut tekemään tavoitteen eteen, tuonkin kanssa. Mutta sehän on melkein kivempaa kuin ajaminen.

140 heppasella tuo meni 55 solmua... nyt tulee kuitenkin 35hv enemmän(ehkä vieläkin enemmän jos innostun virittämään) ja setback.
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #100 : 23.08.2011, 12:39:50 »
Tiukkaa tekee.. oikeilla asetuksilla ja potkurilla saa helpommalla vauhtia, kuin virittämällä. Ellei kone ole lastutettavissa.. Noissa vauhdeissa koneen korkeus ja potkurin toimivuus suhteessa pakettiin ovat avainasemassa.

Setback -itse laittaisin hydraulihissin, ei tarvitse tinkiä käyttöominaisuuksista ja huiput silti käytössä. Setbackin tarve riippuu taas paketista.

Helpoin viri, jos kone on käytetty on käyttää osaavalla säädettävänä ja uusia tulpat + johdot.

Mielenkiintoinen tapaus -pidä ajantasalla. Syksy, viileät vedet ja ilmat ovat parhaita aikoja hakea huippuja ;)

Edit: www.screamanfly.com -tuolta loytyy hipo-miehiä ja osaamista, niiden täysuunojen joukosta.
« Viimeksi muokattu: 23.08.2011, 12:47:16 kirjoittanut D5GT »

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Veneilyä
« Vastaus #101 : 23.08.2011, 14:31:11 »
Mielenkiintoinen tapaus -pidä ajantasalla. Syksy, viileät vedet ja ilmat ovat parhaita aikoja hakea huippuja ;)


Merelle kun on merivesi n. -1 asteista... eli ei vielä jäätä.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: Veneilyä
« Vastaus #102 : 23.08.2011, 14:53:18 »
Tiukkaa tekee.. oikeilla asetuksilla ja potkurilla saa helpommalla vauhtia, kuin virittämällä. Ellei kone ole lastutettavissa.. Noissa vauhdeissa koneen korkeus ja potkurin toimivuus suhteessa pakettiin ovat avainasemassa.

Setback -itse laittaisin hydraulihissin, ei tarvitse tinkiä käyttöominaisuuksista ja huiput silti käytössä. Setbackin tarve riippuu taas paketista.

Mielenkiintoinen tapaus -pidä ajantasalla. Syksy, viileät vedet ja ilmat ovat parhaita aikoja hakea huippuja ;)

Tää keneltä veneen ostan ei oo edes ikinä ajanut sillä vaan edellinen omistaja(hänen tuttunsa) oli ajanut 140 heppasella 55 solmua, en sitten tiedä kuinka viimeisen päälle asetukset oli haettu. Tän kaverin piti laittaa tohon runkoon remmi-ahdettu v8 ja turbiini. Kone oli jo rakennettuna ja perälaitaan on puhkaistu turbiinin reikä mutta kone meneekin kai nyt kuitenkin auto käyttöön siittä syystä kun uusi mielenkiintoisempi catti projekti painaa päälle joten tää vene joutaa mulle.

Tää myyjä sano että yli 60 solmua kulkee ja uskon että tietää mistä puhuu kun noita catteja ja kilpaveneitä löytyy ko.kaverilta useampiakin ja vuosien kokemus näistä hommista. Ja tuosta 175 jammusta saa tehtyä kuulemma 225:sen ihan pikku muutoksilla. Enemmänkin tietty saa jos haluaa mutta sitten aletaan puhumaan jo oikeasta virittämisestä.

Se on totta että säädöt täytyy tietenkin olla viimeisen päälle kohdillaan jos lujaa haluaa päästä.

Hydraulihissi tai mitkään muutkaan elvis-osat tuskinpa mahtuu budjettiin mikä on pieni...

« Viimeksi muokattu: 23.08.2011, 14:55:21 kirjoittanut VahuJ »
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #103 : 23.08.2011, 16:55:29 »
Hydraulihissi ei ole nopeassa perämoottoriveneessä elvis-osa. Normi "hissi" useinmiten on. Löytyy noita sopivaankin hintaan, jos ei uutta Suomesta ostettua välttämättä halua.

Mielenkiintoista seurata miten homma etenee.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Veneilyä
« Vastaus #104 : 01.09.2011, 12:05:42 »
Lähikruisailuun Itämerellä, kotipiste Helsinki, on katsottu koko kesä sopivaa cruiseria, mutta päätöstä ei ole vielä tehty. Pitäisi mahtua nukkumaan kajuutassa 190cm pitkä henkilö

Heittäkää joku kommenttia, jos on, auttaisi varmasti. Laituripaikka on 2,5m leveälle veneelle.

On katsottu mm:

- Aquador 21WAe 175HV Mercillä, uutena, tosin hinta varusteineen on yli 60 000e, joka alkaa olla jo liikaa, tosin perusteltaessa menee läpi
- n. 4v vanha Aquador 21WA, n. 175hv Suzukilla, hintaa trailerin kera n. 40 000e
- Yamarin 65 DC uutena, n. 150hv
- Finnmaster 68DC uutena, n. 200hv

Mitä muita voisi ajatella, tarkoitus, että olisi huoletonta ja edukasta kulkemista, mutta myös uskaltaisi ajaa tarvittaessa ulapallakin jonkun verran. Crandezza tms.?

Aquadorissa viehättää "jämäkkä" fiilis, korkea tuulilasi ja jykevä ajokuomu (targa-kaaren ansiosta). Kaikkia listattuja on jo kokeiltu, mutta päätös on vaikea!

 

KL-varaosat  Race.fi