RallyBaron  Samppasport

Veneilyä

  • 472 Vastauksia
  • 157066 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa v6omega

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #180 : 23.05.2013, 19:27:03 »
Eiku aattelin vaan kun sulla tollanen venekkin ;) Ylläpito kulujakin tollaisessa jo jonkun verran...

Missäs niin lukee että tuo vene on minun?

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #181 : 17.06.2013, 13:12:42 »
Veneily kausi avattu eilen.  Vene saatiin pohja remontin jälkeen vihdoin ja viimein vesille.

Torstaina koittaa kauan odotettu TJ 0, ja juhannusta on hyvä viettää selvinpäin veneen ruorissa!

Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

Poissa v6omega

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #182 : 17.06.2013, 15:27:15 »
Veneily kausi avattu eilen.  Vene saatiin pohja remontin jälkeen vihdoin ja viimein vesille.

Torstaina koittaa kauan odotettu TJ 0, ja juhannusta on hyvä viettää selvinpäin veneen ruorissa!

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Hieno on!
Mikäs kone tuossa on perässä- Evinrude?

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #183 : 17.06.2013, 15:44:46 »
Hieno on!
Mikäs kone tuossa on perässä- Evinrude?

Suzuki DT40, Muutettu DT40 K vastaamaan DT40. Kantta laskettu 1,5mm ja bensan syöttö vaidettu tavalliseen kaasariin kerosiini vehkeiden sijaan. Liikkuu tolla sellaset 30 solmua, mukava matkavauhti 25 solmua 3/4 kaasulla.

 Kiitos kehuista, kyllä tuo lähempää on vähän enemmän sellainen käyttöpeli, ikä näkyy ja kuluma. Pohja kuitenkin kunnostettu ja tuulilasi ym. vaihdettu jne.
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 699
Vs: Veneilyä
« Vastaus #184 : 30.06.2013, 10:18:57 »
tuli hommattua kalastukseen soutuveneen tilalle tollanen pulpettivene, suvi 410, +20hv mariner (kuulemma sama ku yamahan moottori)
eihän toi ny mikään ihmeellinen oo mutta aina ekasta nykäsystä käymään ja kivasti työntää 3 ihmisen kuormalla vielä plaaniin, taitaa vaikuttaa se ettei vene paina kuin 150kg.
Vielä ku tietäis onko tossakin koneessa pakoputkessa holkki, minkä vois porata pois niin sais muutaman lisähevosen.







tuntuu liikkuvan vähän turhan kovin tyhjäkäynnilläkin vetouisteluun, vaikka käynti on kyllä aika matala. Pitää yrittää säätää vähän pienemmäksi vielä ja jos ei onnistu niin jotain jarrua ajatella narun päähän roikkumaan  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 30.06.2013, 10:32:24 kirjoittanut 240-gl »
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #185 : 30.06.2013, 10:31:17 »
En enää muista mitäkä koneet oli kenenkin valmistamia, mutta ei se Yamahan vamistama ole välttämättä etu. Pirkka-markkinointiorganisaatio on tehnyt Suomessa erinomaista työtä ja ei koneetkaan huonoja ole - muttei mitenkään erinomaisiakaan, jos vertaa muihin. Erot merkkien välillä on usein marginaalisia.

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 699
Vs: Veneilyä
« Vastaus #186 : 30.06.2013, 10:34:48 »
En enää muista mitäkä koneet oli kenenkin valmistamia, mutta ei se Yamahan vamistama ole välttämättä etu. Pirkka-markkinointiorganisaatio on tehnyt Suomessa erinomaista työtä ja ei koneetkaan huonoja ole - muttei mitenkään erinomaisiakaan, jos vertaa muihin. Erot merkkien välillä on usein marginaalisia.
niin, lähinnä noissa vanhoissa vaikuttaa enää huoltohistoria ja käyttötunnit enemmän kuin se merkki
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: Veneilyä
« Vastaus #187 : 30.06.2013, 19:21:35 »
Kyllä mää väittäisin silti että Yamaha on parempi ku ykskään jenkkien valmistama... pienempi kulutuksinen ja luotettavampi. Yhdellä puoltutulla tälläkin hetkellä ongelmia alle 10 vuotta vanhassa Merkussa. 2004 muistaakseni.. hajottaa tulppia.
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #188 : 30.06.2013, 20:25:49 »
Kumma vain että mm. JD:n tutkimukset osoittaa ihan muuta. Kulutusmyytitkin on murrettu testeissä kautta aikojen.

Itse väitän että 90% ongelmista olisi vältettävissä huollolla ja tollane tulppien jatkuva hajoaminen, mikä niitä hajottaa? Kannattaisiko se viallinen osa selvittää ja korjata? Lienee melko selvää ettei toi ole yleistä. Yhden tulpan tiedän hajonneen, muutaman tunnin käytön jälkeen - elektrodi irtosi - älkää kysykö miten ja miksi..

Propagandaa löytyy paljon, milloin minkäkin hyväksi ja Yamahan organisaatio on aivopessyt suomalaiset. Yammu ei todellakaan ole huonoimmasta päästä, muttei mikään kunkkukaan.

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: Veneilyä
« Vastaus #189 : 30.06.2013, 22:27:34 »
Kannattaisiko se viallinen osa selvittää ja korjata?

Kannatais varmaan ku tietäis mikä mättää...
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #190 : 30.06.2013, 22:50:01 »
Suosittelen: w&w-marine, Sipoo - sieltä tulee muutkin kunnossa, kuin pelkästään ns. omat merkit...

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #191 : 01.07.2013, 10:17:00 »
Mikä muuten 2t koneissa aiheuttaa tulppien lyhytikäisyyden? Ainakin Yammun 70 ces (Yammun tuoreehko kelkka) ja E-Tecci veivät/vievät tulppia häiritsevän nopeasti, ei mitenkään voi puhua samana päivänä autojen ja kastahtareiden tulppien kestosta. E-tecci antaa tuplakipinät, jollain kierroksilla mut mitä muita syitä on?

Jotenkin asiaan on turtunut ja tottunut, nyt vasta alkoi miettimään miksi sen Vahuj:n tutun kone hajottaa tulppia.

Poissa v6omega

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #192 : 12.07.2013, 13:37:49 »
Kyllä mää väittäisin silti että Yamaha on parempi ku ykskään jenkkien valmistama... pienempi kulutuksinen ja luotettavampi. Yhdellä puoltutulla tälläkin hetkellä ongelmia alle 10 vuotta vanhassa Merkussa. 2004 muistaakseni.. hajottaa tulppia.

Muutama Yamahan tyyppivika
Kampiakseli poikki
http://www.moottorivene.info/keskustelu/0/yamaha-f50-bet-vs-aet-erot-t6293/0/

Trimmi ruostuu
http://www.kalamies.com/kalastus-keskustelut/veneet-moottorit-varusteet-kulkupelit/yamaha-60feto-90-trimmipumpun-kuori-bensan-saanti-23569

f150 hv koneen tasapainoakseli vaihtoon 1000 h välein
http://www.vetouistelu.com/bbs/keskustelut1/display_message.asp?mid=433971&iRC=0&pts=1




P.S Mercuryn 50hv ja pienemmät koneet valmistetaan Kiinassa (jos valmistusmaalla on mitään väliä)
Tarkennetaan: "Mercury Outboards, 30 Hp and less, are made by Tohatsu in Japan.  Mercury Marine builds 40, 50 and 60 horsepower outboard motors in Suzhou, China. Mercury also manufactures engines over 75 horsepower in their Fond du Lac, Wisconsin hub in the USA."
Lähde: http://en.wikipedia.org/wiki/Mercury_Marine
« Viimeksi muokattu: 01.04.2015, 12:59:30 kirjoittanut v6omega »

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Veneilyä
« Vastaus #193 : 13.07.2013, 08:19:42 »
Eikös jotkut Mercury/Mariner koneet olleet Yamahan koneita - mustilla kopilla. En muista vuosilukuja..

Poissa Etokorva

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
Vs: Veneilyä
« Vastaus #194 : 27.07.2013, 15:56:51 »
tämmöinen intiaanikanootti projekti metästykseen syksyksi.

siinä on valmis käyttöön ja volvon nurkkaakin vilahtaa
volvo v50 T5 awd
ex. volvo s60 2.4t awd

 

Kulkukoira  Proturbo