Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Veteraanien FAQ => Aiheen aloitti: JuHaU - 28.10.2010, 01:18:02
-
Sylinterinkansi 85-95 Nm
Runkolaakerit 120-130Nm
Kampilaakerit 52-58 Nm
Vauhtipyörä 45-55 Nm
Nokka-akselin mutteri 130-150Nm
Kampiakselin hihnapyörä 70-80 Nm
Öljypohja 8-11 Nm
-
meinaako kampilaakeri= kiertokangen laakerit?
-
meinaako kampilaakeri= kiertokangen laakerit?
Sitähän ne tarkoittaa.
-
Löysin vanhan KG-trimningin kuvaston ajalta kun vielä itsekin harrastin moottoreiden virittelyä ,
nykyäänhän tilaan valmiit osat netistä , ja pulttaan kiinni :nohnoh
Kuvastossa oli myös B20 kiristysmomentteja:
Noi 1974 lohkon kampiakselit tarkoittaa
varmaankin 8 pulttisia :-\
Lohkot vuoteen <1973 lohkot >1974
Runkolaakerit 12-13 kg 11 kg
Kampilaakerit 5.2-5.8 kg 7 kg
vauhtipyörä 4.5-5.5 kg 7 kg
kampiakselin
hihnapyörä 7-8 kg 7-8 kg
Nokka-akselin
mutteri
ruuvilukitteella 10-11 kg 10-11 kg
Kansi 8.5-9.5 kg 8.5-9.5 kg
erikoispultti 11 kg 11 kg
-
Terve
Mahtaako B18 kiristysmomentit olla samat.