Kulkukoira  Proturbo

242 -83

  • 30 Vastauksia
  • 10664 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: Punainen 242 vm:83.
« Vastaus #15 : 14.08.2013, 22:50:32 »
eikai noita vakiota toinna laikata ::).
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa mutkaputki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Punainen 242 vm:83.
« Vastaus #16 : 14.08.2013, 23:30:03 »
On laikattu jo :) tai eihän tuossa orkkisjuset ole kiinni edessä 760:n ja takana 240:n kuormajouset joista 1,5 kierrosta pätkästy. aattelin ottaa vielä puol kierrosta pois ja kokeilla miltä sitten näyttää.

Ilmeisesti ihan normaalia että perä alkaa pompottaa asfaltilla kun polttaa kumia, ainakin vähän aikaa sitten loppuu kun alkaa kumit sulamaan paremmin. :idiot2:

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Punainen 242 vm:83.
« Vastaus #17 : 15.08.2013, 12:47:34 »
On laikattu jo :) tai eihän tuossa orkkisjuset ole kiinni edessä 760:n ja takana 240:n kuormajouset joista 1,5 kierrosta pätkästy. aattelin ottaa vielä puol kierrosta pois ja kokeilla miltä sitten näyttää.

Ilmeisesti ihan normaalia että perä alkaa pompottaa asfaltilla kun polttaa kumia, ainakin vähän aikaa sitten loppuu kun alkaa kumit sulamaan paremmin. :idiot2:

No eihän se nyt normaalia ole, kertoo huonosta alustasta, mitä on iskunvaimentimina? Varsinkin jos paljon pätkityt jouset alla?

Poissa mutkaputki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Punainen 242 vm:83.
« Vastaus #18 : 16.08.2013, 14:03:03 »
Normi iskarit, joita 4cm lyhennetty ja jousia 1,5 kierrosta katkastu.

Poissa mutkaputki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Punainen 242 vm:83.
« Vastaus #19 : 26.08.2013, 22:03:25 »
Tässä olis lähiaikoina tarkoitus tehdä keväällä ostamaani 531 kanteen kolmikulmaseetit ja hankittava jostain jäykemmät venttiilijouset. B230f lohko, jonka hommasin viime talvena niin se olis laakerointia,tiivisteitä ja 13mm kankia vaille valmis niin sitte pääsis lyömään nippuun ja joskus keulille, kunhan tässä pikkuhiljaa malttaa säästellä.

K-jet imusarjaan vingutin isomman aukon 960:n kaasuläpälle ja kkd:ltä pitäs tilata alumiinimutka, koska ei käy kaasuläppä suoraan imusarjan taakse kun ottaa tps anturi imusarjan pohjaan kiinni. Hitsautan 90 mutkan imusarjaan ja kaasuläpälle laipan mutkan toiseen päähän, samalla tulee jo suuntaus suoraan cooleriin päin. Pitää laittaa kuvia kunhan valmistuu/kerkee ::)

Mitenköhän noitten öljycoolereiden kanssa? mistäköhä niitä sais suht edullisesti ja tuleeko niissä yleensä termostaattiventtiili ym osat? Aikomus on myös laittaa öljyruiskut lohkoon, koska tuo on niin vanha niin siinä ei niitä ole
niihin on kuvalliset ohjeet, niin ei oo kovin vaikea homma toteuttaa ainakaan minun mielestä :)

Paremmat penkit tulee jossain vaiheessa tarpeeseen, kun tuo nykyinen kuskinpenkki on retkahtanut selkänojasta, sillä on tosi kiva ajaa kun tuntuu että menne kokoajan vinossa :D kippaavat puolikupit olis ihan hyvät, mutta ne tulee sitten kun moottoriaihio on kiinni/ajossa ens kesäks viimeistään.

Poissa mutkaputki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Punainen 242 vm:83.
« Vastaus #20 : 09.09.2013, 18:06:45 »
Seuraavan moottoriaihion suhteen tuli muutos, kun löysin romikselta b23 moottorin.
Purin moottorin ja 1 ja 2 sylinterin kiertokangen laakerit oli leikannu kiinni sekä männät oli entiset kun niistä oli männänrengasurat menny pilalle.

Moottori on ajettu kuivaks ainaki vaurioiden perusteella, mutta sylinteriputkissa ei ollut kiinnileikkaamisen jälkiä
ruostetta niissä oli pihalla säilyttämisen takia, mutta ne lähti pois hoonaamalla.

531 kansi on nytte kasaamista vaille valmis. Omat venttiilinjouset saa tällä kokoonpanolla riittää.

Poissa mutkaputki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Punainen 242 vm:83.
« Vastaus #21 : 21.09.2013, 13:34:35 »
Tais palaa 4 pytyn pakoventtiili, kun käy kolmella vaihdoitpa sinne minkä tahansa tulpan tai tulpanjohdon. röpöttää vaan kolmella >:(  Pakosarja on niin v mäisessä paikassa että ei voi tulppiin koskea taas kahteen tuntiin kun palaa näpit, ei muuten tule tuota pakosarjaa enää kiinni kun menee tulppien vaihto päivän pituiseks projektiks.

Maalitkin oli palaneet 4 pytyn kohdalta, niin on siellä enemmän ollu lämpöjä ku muissa pytyissä.
Mittaan puristuspaineen ennenkun otan kannen irti.

Nyt menee taas tää autojen kanssa touhuaminen pelkäks raivoomiseks ja huutamiseks :nohnoh, mutta on se vaan koitettava jotenkin rauhoittua ja mentävä purkamaan se romu

Poissa mutkaputki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Punainen 242 vm:83.
« Vastaus #22 : 22.10.2013, 21:30:15 »
Ei ollutkaan venttiileissä mitään vikaa, onneks en kerenny kantta irrottamaan :o. oikeesti vika olikin tulpanjohdoissa, kun oli vähä ottanu kuumaa ja halenneet kuumuudesta. johdot ja virranjakaja vaihtoon kipinä oli vähä hyppiny ykköspytyn kohalla ja tehny reijän jakajan kanteen :idiot2: Vaihdoin toisenlaisen pakosarjan jotta tulppiin pääsis helpommin käsiks ahtimen herääminenkin parani, kun hukkaporttia irrottaessa tippui koko venttiili lattialle niin selvis sekin ??? oli päässy lukitusmutteri löystymään. Nyt on tullu tehtyä lähinnä leimalle tarvittavia korjauksia ja säätöjä, vielä tarvis muutama paikka hitsata pohjaan niin vois vaikka leimalle tarjota.

B23 moottorin rakentelun voin hetkeks unohtaa kun siihen ei riitä rahat mitenkään puhumattakaan paremmasta vaihteistosta. Menkööt nyt tuollaisenaan.


Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: Punainen 242 vm:83.
« Vastaus #23 : 23.10.2013, 21:30:21 »
minkä pakosatsin laitoit nyt kiinni?
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa mutkaputki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Punainen 242 vm:83.
« Vastaus #24 : 24.10.2013, 21:34:54 »
nyt on se minkä hitsasin viime syksynä, tosin vahvistelin sitä mut saa nähdä kestääkö halkeematta.
Edellisessä oli hukkaportin putkien kanssa ongelmia kun tuli niin lähelle 4 pytyn tulppaa ja hukkiksen lähtö murtui ahtimen laipan juuresta. Pitää se pakosarja laittaa 740:iin kunhan sitä ensin hitsaa
jos siihen jossain vaiheessa tulee ahdin.

Poissa mutkaputki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Punainen 242 vm:83.
« Vastaus #25 : 09.01.2014, 22:42:17 »
Nyt on taas tehty muutamia korjauksia autoon. Konepellin vaihdoin ehjään, sattui olemaan vielä samanvärinen. Maalipinnassa on vähä rosoa se pitää koittaa vahalla tasoittaa jos lähtee. Kynnyskoteloihin ja kaariin maalasin uuden pinnan. Vaihteisto vaihtuu m47:aan ja taka akseli mittaristoineen uudemmasta 240:stä.

Poissa mutkaputki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Punainen 242 vm:83.
« Vastaus #26 : 11.01.2014, 18:41:04 »
[imghttp://][/img]
M47 paikallaan.



[imghttp://][/img]
Lukko purettava irti ja vaihdettava toiseen perään.

[/URL][/img]

[imghttp://][/img]

[/URL][/img]
lukko paikallaan.

[imghttp://][/img]
B23 lohko porausta vailla.

Poissa mutkaputki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Punainen 242 vm:83.
« Vastaus #27 : 04.03.2014, 18:15:48 »
Tuli sellanen juttu mieleen, kun olis hitsattava k-jet imusarjaan suutinholkit niin monenko asteen kulmaan ne olis tultava? Itselläni on ainaki sellanen käsitys että mahdollisimman keskelle kanavaa pitäis suunnata ettei osu sumu pitkin kanavan seinämiä. Vai mitenkä?

Poissa mutkaputki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Punainen 242 vm:83.
« Vastaus #28 : 04.04.2014, 20:17:21 »
B23 lohko tuli kuntoon hoonaamalla kun jaksoi tehdä kunnolla ja keskittyä, pieniä pinttymiä sylinteriputkissa vähän on mutta sen ei pitäis enää paljoa haitata. Viikonloppu menee kivasti moottoria kasatessa. Kannentiivisteen saan vasta ensviikolla joten kantta ei saa kiinni vielä, sillä ei vielä kovaa kiirettä ole kun imusarja ei ole vielä valmis. Kytkimen kesto arveluttaa kun sen ei pitäis kestää edes tuota tehomäärää mitä nyt on.

Poissa mutkaputki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Punainen 242 vm:83.
« Vastaus #29 : 13.12.2014, 00:40:00 »
Ei oo tullu tännekkään pitkään aikaan tullu mitään laitettua. :( Nyt olis B23 m46:sella ja sre 763 asetelmalla paikallaan, vielä olis pakoputkisto kasailtava ja moottorin johtosarjaa parsittava siistimmäks ym pientä. Kuvia laitan ehkä jossain vaiheessa kun kerkee/jaksaa :)

 

Futurez  Kulkukoira