Samppasport  Futurez

Uusi XC90 (2016 ->)

  • 2197 Vastauksia
  • 591844 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8903
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1260 : 29.01.2017, 23:27:06 »
Ai, siellä on joku polling käytössä eikä push?

Sä et ihan hirveenä pushaile mitään mihinkään ilman että vastapäässä on RX päällä.

Ilmeisesti elektroniikka käyttää starttiakkua eikä hybridiakkua ja starttia suojellaan tuossa aikakatkaisussa, kun liian moni funktio on päällä? En ole nähnyt XC90:sen teknistä koulutusmatskua, niin en osaa sanoa.

Starttiin käytetään nimenomaan hybridiakkua. 12 voltin akkunahan tuossa ei olekaan kuin pikkunen mopoakku sähkölaitteille. Ja sen olis syytä kestää pysäköitäessä vähän kauemminkin kuin joku verkonpainokännykkä jaksaa idlata.

Poissa TimoV8

  • Kaksonen Sr. - Kuplautunut
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5752
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1261 : 29.01.2017, 23:34:47 »
Kollegan GL Mersussa oli ainakin uutena ongelmia joiden vuoksi joutui olemaan korjaamolla. Nyt kun tuo GLS (faceliftattu GL) on jo useamman vuoden vanha, niin ongelmia ei enää pitäisikään olla.

Olisi ehkä pitänyt tarkentaa, että tarkoitin uusia automalleja :-)

Oma T8 on muuten toiminut uskomattoman hyvin nyt vuoden ajan. Ei mitään ongelmia. Kaikilla muilla tuntemillani T8 kuskeilla (joita on kaksi :D) autot ovat jättäneet pihaan, tai keskusnäyttö on sekoillut pahasti. Satuin saamaan ilmeisen hyvän auton.

Toki otos on syvempää vertailua varten vaatimaton koska kokemukset ovat vaan omista autoista. Siihen ne toki riittivät että täysin (no, 1 parkkivalon poltin meni 7 vuoden aikana) viattoman uutena ostetun GL-Mersun jälkeen tuli vuosi sitten tilattua ensimmäinen Suomeen tilatu GLS joka on ollut odotetusti täysin viaton tähän saakka.
Osataan Jenkeissäkin jotain.

Luota minuun -tiedän mitä teen!

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1262 : 30.01.2017, 09:07:24 »
Sä et ihan hirveenä pushaile mitään mihinkään ilman että vastapäässä on RX päällä.

Starttiin käytetään nimenomaan hybridiakkua. 12 voltin akkunahan tuossa ei olekaan kuin pikkunen mopoakku sähkölaitteille. Ja sen olis syytä kestää pysäköitäessä vähän kauemminkin kuin joku verkonpainokännykkä jaksaa idlata.

Edelleen se connected stand by (os sulki jne.) ei ole mikään virtasyöppö. Ongelmaksi muodostuu mm. 3G trail jos tulee jatkuvasti sopivin välein pusheja. Meinaatko että normaali kännykkä osaa olla connected stand by ja vastaanottaa pusheja, mutta Volvon kikkare ei?

Tuo jälkimmäinen kappale selittää jo paljon, jos mukaan olettaa sen, että kovin virtaasäästävää stand by:ta ole tehty.

Poissa JJ-Race

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1263 : 04.02.2017, 15:09:30 »
Kova on autoille kysyntä kun jo 2 koeajoon varaamaani autoa on myyty liikkeessä alta pois. Seuraava vaihdokki tulee torstaina ja toivottavasti pääsisi testille jo sen kanssa.

Twin engine omistajat, millaisella maantiekulutuksella auto realistisesti kulkee ja paljon tankillisella maantieajossa ajaa? Koitin etsiä tietoa, mutta usko loppui kesken kun oli niin pitkä keskustelu.

JJ
Tilattuna: EX90 Twin Performance Ultra
Ajossa: XC90 MY18 T8 R-Design, Polestar Engineered
Ajossa: XC40 MY21 P8 AWD Recharge
Ex: XC60 12 D3 Summum AWD, Rica Stage 2, S80 08 D5 Summum, Rica Stage 1, V70 99 20-valve 2,5 L

Poissa J u s s i

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1264 : 05.02.2017, 09:56:47 »
900 km matka Lapista etelään kahden hengen kuormalla, kuuden ihmisen lasketteluvarusteilla ja muulla tavaralla täytettynä (kaikki auton sisällä) keskikulutus oli ajopäiväkirjan mukaan n. 8,0 l/100km. Alkumatkan etappi reipasta ajoa ja yli 8 litraa, välietappi tasaisempaa ja alle 8, lopun motari nosti taas kulutuksen yli 8:n.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1265 : 05.02.2017, 10:00:41 »
900 km matka Lapista etelään kahden hengen kuormalla, kuuden ihmisen lasketteluvarusteilla ja muulla tavaralla täytettynä (kaikki auton sisällä) keskikulutus oli ajopäiväkirjan mukaan n. 8,0 l/100km. Alkumatkan etappi reipasta ajoa ja yli 8 litraa, välietappi tasaisempaa ja alle 8, lopun motari nosti taas kulutuksen yli 8:n.
T8?
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa J u s s i

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1266 : 05.02.2017, 10:10:15 »
T8

Poissa Paka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • XC90 D5 -16
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1267 : 05.02.2017, 10:41:04 »
T8

Ensimmäinen uskottava kulutustieto T8:lle. Kiitos Jussille! Pieni kulutus isolle autolle jokatapauksessa, mutta seikka joka itselle ratkaisi valinnan D5:n hyväksi. Matka-ajoa vuodessa noin 60 tkm ja keskikulus (joka tankkausväli laskettuna) noin 6,3 l.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1268 : 05.02.2017, 10:44:16 »
T8
Varsin maltillinen kulutus yli 400 heppaiselle omalta massaltaan 2300kg möhkölle 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1269 : 05.02.2017, 13:37:39 »
Varsin maltillinen kulutus yli 400 heppaiselle omalta massaltaan 2300kg möhkölle 8)

Massahan on eduksi kun ajelee alamäkeä Lapista etelään  ;D

Poissa pankkiiri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1270 : 05.02.2017, 14:56:32 »
Hmm... hissukseen on pitänyt noihin kulutuksiin ajella. Näyttää tossa moottoritiellä vakkari päällä 120 taulussa olevan siinä 11 litran tuntumassa kulutus. Eli stadista kun lähtee, niin viimeistään Kuopiossa on pakko tankata T8. Tosin täydellä lastilla D5 boksi katolla viime talvena veti sekin reilusti yli 8 litraa sataselle.

Poissa ptu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • cq dx !
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1271 : 05.02.2017, 15:15:26 »
Viikonlopun ajelut juuri nyt, noin 350 km. Akku on ladattu tuona aikana täyteen muistaakseni 4 kertaa. Ajo hyvin sekalaista, kaikilla mahdollisilla tyyleillä; välillä kokeiltu kiihtyvyyttä, eri ajotiloja jne ja moottoritietä talvirajoituksin vajaa 200 km. Ulkolämpötila vaihdellut 1..-5 välillä. Koko säädön keskikulutus 7,7 auton oman ilmoituksen mukaan. Auto siis T8 kitkarenkain. Alun perin pelkäsin kulutusta, mutta tällä profiililla vallan ok mielestäni vaikka aiemmat ovat D5:ia olleet. Ja onhan suorituskyky aika loistava..  Kunhan vaan se oma auto tulisi pian. Perhekin tykkää. Ja harvoin vaimo sanoo, että "onpas se iso".. ;)
// XC90 T8 my-2018. 2012-2017 XC60 D5. 2006-2012 XC90 D5

Tomppa Kruisailija

  • Vieras
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1272 : 05.02.2017, 15:50:49 »
Viime yönä ajelin Seutulasta kotia. Ensimmäinen legi Lahden ABC:lle lumisateessa ja sohjossa AWD-moodilla 8.1 l/100km, keskinopeus 95km/h. Lähtiessä oli ajoakussa 3/4 lataus. Loppumatka "tyhjällä" akulla 150km 8.6 l/100km keskinopeudella 80km/h, keli luminen/sohjoinen/suolattu. Moottoritiellä ajellessa AWD/Power moodi nipistää kulutusta pari litraa jos akussa virtaa kun moottoritievauhdissa ei hybridimoodissa juuri sähköllä ajeta. Parhaimmillaan näillä talvirajoituksilla olen päässyt alle 7 litran matka-ajossa.

Poissa pankkiiri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1273 : 05.02.2017, 16:58:57 »
Tosiaan joo, mulla ajelut onkin käytännössä Power-asennossa ja muutenkin kehitysalueilla - eli latauspaikkoja harvakseltaan tarjolla, lähes joka viikko kuitenkin...

Poissa JJ-Race

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1274 : 06.02.2017, 18:47:42 »
Kiitoksia hyvästä infosta... alkaa tuo T8:n kotiutuminen varmistumaan. Enää sellainen vaikea rasti: Ice White vai Crystal White, kun naisväki haluaa valkoista.

JJ
Tilattuna: EX90 Twin Performance Ultra
Ajossa: XC90 MY18 T8 R-Design, Polestar Engineered
Ajossa: XC40 MY21 P8 AWD Recharge
Ex: XC60 12 D3 Summum AWD, Rica Stage 2, S80 08 D5 Summum, Rica Stage 1, V70 99 20-valve 2,5 L

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron