RallyBaron  Samppasport

Uusi XC90 (2016 ->)

  • 2197 Vastauksia
  • 601330 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Taky

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 289
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1275 : 06.02.2017, 20:07:26 »
Ice White vai Crystal White

Ice - se on valkoinen, Crystal näyttää harmaalta monessa valossa.
Audi Q4 40

Poissa ptu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • cq dx !
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1276 : 07.02.2017, 00:35:32 »
Ice White vai Crystal White, kun naisväki haluaa valkoista.

Itselleni tilasin Ice White - jo kolmannen kerran :) 
// XC90 T8 my-2018. 2012-2017 XC60 D5. 2006-2012 XC90 D5

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1277 : 07.02.2017, 06:28:38 »
Ice - se on valkoinen, Crystal näyttää harmaalta monessa valossa.
Crystal White tosiaan ei ole puhtaan valkoinen ja lisähintaa taitaa olla likemmäksi 2000€. Tiedä onko metallinväri sitten kestävämpi ajan saatossa ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa pankkiiri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1278 : 07.02.2017, 11:17:10 »
Jahas, tää satunnaisesti starttaava webasto/VOC -probleema onkin aika yleistä. Huoltoheebolla oli kauhea nippu autojen tietoja, joiden omistajille pitäisi soittaa - JOS löytyy korjaus... ei kuulemma tule tänään kuntoon, prkl.
Toivottavasti edes ovet alkaisi toimimaan, oli aamulla naurussa pitelemistä, kun vedin takaoven köydellä kiinni. Ei nimittäin viitsinyt loputtomiin läiskiä sitä kiinni.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1279 : 07.02.2017, 15:51:30 »
Toivottavasti edes ovet alkaisi toimimaan, oli aamulla naurussa pitelemistä, kun vedin takaoven köydellä kiinni. Ei nimittäin viitsinyt loputtomiin läiskiä sitä kiinni.

Osta mustekaloja autoon, siistimpi ratkaisu hätätilanteessa?

Toimimaton takaovi jossain Prisman hallissa tai työpaikan autohallissa saisi kyllä oman nokkani kohti kilpailevaa autokauppaa. Jotkut toki kestää yleistä häpeää paremmin.

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1280 : 07.02.2017, 15:58:29 »
Osta mustekaloja autoon, siistimpi ratkaisu hätätilanteessa?

Toimimaton takaovi jossain Prisman hallissa tai työpaikan autohallissa saisi kyllä oman nokkani kohti kilpailevaa autokauppaa. Jotkut toki kestää yleistä häpeää paremmin.

 ;D ;D . Onneks nää vanhat mallit toimii ko junan vessa. Tuollainen julkinen nöyryytys laittais miettimään.
« Viimeksi muokattu: 07.02.2017, 16:01:05 kirjoittanut Bawuka »
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa pankkiiri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1281 : 07.02.2017, 16:17:35 »
Iso ego olla pitää volgan kanssa

Poissa ptu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • cq dx !
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1282 : 07.02.2017, 18:37:05 »
Lukko ongelma siis on softavika sekin, vai? Olettaisi, että lukot olisi jo muutoin vaihdettu.

Miten tuo webasto-ongelma ilmenee? Viime viikonloppuna wepasto ei kerran käynnistynyt "preconditionissa", jota tosin käskytin auton paneelista päälle (laina-auto). Kuuluuko sen aina käynnistyä "esivalmisteluissa" jos ulkolämpötila on riittävän kylmä? Ajatettelin itse tuolla kerralla, että oliko biili kenties liian lämmin valmiiksi..
// XC90 T8 my-2018. 2012-2017 XC60 D5. 2006-2012 XC90 D5

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12489
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1283 : 07.02.2017, 18:53:05 »
Ei ole uutta volvoissa että lukot jekkuilee :). Aikoinaan S70 jäätyi 30 pakkasilla salpalukitus kaikissa ovissa. Tosi kätevä auto käyttää kun kaukosäätimestä syttyy vain sisävalo. Avaimella sai kuskin oven auki, mutta muut oli lukossa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa pankkiiri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1284 : 07.02.2017, 19:46:30 »
Lukot siis vaihdettiin takaovista. Huoltoheebo ei tosin ollut ihan vakuuttunut, että homma olisi tullut lopullisesti kuntoon. Ongelma on ilmeisesti ovien tiiviys, joka johtaa kondenssiveteen ovien sisälle - ja lopun voikin arvata.
Toi webasto ilmenee lähinnä niin, että VOC:n kautta se käynnistyy vähän vaihtelevasti, yleensä pakkasella ei starttaa. Mulla VOC väittää aina, että lähti käyntiin vaikka mitään ei tapahdukaan. Toisilla taas saattaa tulla virheilmoituksia aiheetta tai sitten kaikkea em. väliltä.
Niin, aamulla se oviepisodi oli sitten ihan koulun pihalla parhaaseen ruuhka-aikaan. Myös prisman hallissa testattu, miten hyvin kaikuu oven paiskominen...

Poissa ptu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • cq dx !
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1285 : 07.02.2017, 20:04:24 »
ilmeisesti ovien tiiviys, joka johtaa kondenssiveteen ovien sisälle - ja lopun voikin arvata.
...snip...
Toi webasto ilmenee lähinnä niin, että VOC:n kautta se käynnistyy vähän vaihtelevasti, yleensä pakkasella ei starttaa. Mulla VOC väittää aina, että lähti käyntiin vaikka mitään ei tapahdukaan. Toisilla taas saattaa tulla virheilmoituksia aiheetta tai sitten kaikkea em. väliltä.
..snip..
Niin, aamulla se oviepisodi oli sitten ihan koulun pihalla parhaaseen ruuhka-aikaan. Myös prisman hallissa testattu, miten hyvin kaikuu oven paiskominen...

Luulisi oviin äkkiä keksittävän pari "reikää" jos moisesta on kyse :) Kondenssivesi ei varmaan ihan parista kerrasta lukon sähköjä tuhoa, pidemmällä ajalla satavarmasti. Mutta siis jos ne uudetkin lukot bugaa, niin tuohan kuulostaisi enempi jäätyneeltä kondessivedeltä tms - vai ilmeneekö suojasäälläkin? Varmasti hienoa läiskiä kiinni sadan tonnin auton ovia, kun naapuri menee Nissaniinsa kympin suorituksella, ugh.. :D Lukko-ongelmia on kyllä aika monessa merkissä, tosin ei nyt ihan uutena pitäisi olla..

Saako muuten tuota lisälämppäriä estettyä käynnistymästä, siis tarkoituksella? Perinteisestihän nuo saa huonoon happeen lyhyillä käytöillä (ainakin diesel-lämppärit): Ajetaan kilometri kioskille ja takaisin ja lämppäri on vasta saavuttamassa toimintalämpötilaansa. Purkki rupeaa nokeentumaan ja loppu on historiaa. Olisi hyvä, jos tuota käynnistymistä voisi jotenkin välttää ko. tilanteissa.
// XC90 T8 my-2018. 2012-2017 XC60 D5. 2006-2012 XC90 D5

Poissa pankkiiri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1286 : 07.02.2017, 20:10:54 »
Joo, ne ovien lukot siis jäätyy ihan fyysisesti...

Poissa FamilyMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1287 : 08.02.2017, 06:55:50 »
Kova on autoille kysyntä kun jo 2 koeajoon varaamaani autoa on myyty liikkeessä alta pois. Seuraava vaihdokki tulee torstaina ja toivottavasti pääsisi testille jo sen kanssa.

Twin engine omistajat, millaisella maantiekulutuksella auto realistisesti kulkee ja paljon tankillisella maantieajossa ajaa? Koitin etsiä tietoa, mutta usko loppui kesken kun oli niin pitkä keskustelu.

JJ

Kulutuslukemat riippuvat aivan puhtaasti siitä minkälaiseen käyttöön aiot auton hankkia. Omat päivittäiset ajoni ovat puhtaasti kaupunkiajoa. Kesällä kulutuslukemat olivat tavallisella viikolla (n 400 km ajoa) uskomattoman alhaiset luokkaa 1 l/100 km. Nyt talvella webaston vuoksi kulutuslukemat ovat luokkaa 3-4 l/100 km. Ajoittain tulee sitten ajettua pidempiä moottoritie- ja maantiepätkiä, jotka nostavat kokonaiskulutusta. Tällä hetkellä koko historian kokonaiskulutus 29000 km ajolla (webaston kulutus mukana) on 5,4 l/100 km.

Mikä sitten on uskottava kulutuslukema? Jos uskottavana pitää pelkkää moottoritien kulutuslukemaa, niin se pyörii välillä 8-11 l/100 km (talvella lähempänä alarajaa, kesällä ylärajaa, kun 10 km/h ylitys huomioitu). Jos uskottavana pitää maantieajon kulutuslukemaa, niin se pyörii välillä n 7-8 l/100 km. Jos taas uskottavana pitää kaupunkiajon kulutuslukemia, niin ilman akun latausta ne pyörivät luokassa 13-20 l/100 km. Jos taas uskottavana pitää kaupunkiajon kulutuslukemia akun ollessa ladattuna, niin ne pyörivät kesällä 0 l/100 km ja talvella tuossa 2-3 l/100 km.

Jos ajat autolla pääasiallisesti maanteillä pidempiä matkoja, mutta silti jostain syystä haluat hybridin, niin suosittelen Audi Q7:aa. Älä osta T8:ia, tulet pettymään kulutuslukemiin. Jos taas ajat pelkkää kaupunkiajoa ja pystyt lataamaan autoasi töissä ja kotona, niin osta T8 ja yllätyt alhaisista kulutuslukemista, jotka joistain vaikuttavat hyvin epäuskottavilta.
« Viimeksi muokattu: 08.02.2017, 06:57:44 kirjoittanut FamilyMan »

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1288 : 08.02.2017, 07:01:38 »
Saako muuten tuota lisälämppäriä estettyä käynnistymästä, siis tarkoituksella? Perinteisestihän nuo saa huonoon happeen lyhyillä käytöillä (ainakin diesel-lämppärit): Ajetaan kilometri kioskille ja takaisin ja lämppäri on vasta saavuttamassa toimintalämpötilaansa. Purkki rupeaa nokeentumaan ja loppu on historiaa. Olisi hyvä, jos tuota käynnistymistä voisi jotenkin välttää ko. tilanteissa.
Ohjekirjan mukaan näin (sivulla 217) 8)

Lisälämmittimen automaattisen käynnistyksen aktivointi/deaktivointi
On mahdollista asettaa, onko ilmanlaatutunnistimen
automaattinen käynnistys aktivoitu/deaktivoitu.

1. Painakaa Asetukset keskinäytön päänäkymässä.
2. Painakaa Ilmastointi.
3. Valitkaa Lisälämmitin lisälämmittimen automaattisen
käynnistyksen aktivoimiseksi/
deaktivoimiseksi.

Volvo suosittelee, että lisälämmittimen automaattinen
käynnistys suljetaan lyhyiden ajomatkojen
yhteydessä


http://az685612.vo.msecnd.net/pdfs/88ee3921ec489df9c07efc82617332def622cdbe/XC90_OwnersManual_MY17_fi-FI_TP22426.pdf
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Paka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • XC90 D5 -16
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1289 : 08.02.2017, 07:16:55 »
Kulutuslukemat riippuvat aivan puhtaasti siitä minkälaiseen käyttöön aiot auton hankkia. Omat päivittäiset ajoni ovat puhtaasti kaupunkiajoa. Kesällä kulutuslukemat olivat tavallisella viikolla (n 400 km ajoa) uskomattoman alhaiset luokkaa 1 l/100 km. Nyt talvella webaston vuoksi kulutuslukemat ovat luokkaa 3-4 l/100 km. Ajoittain tulee sitten ajettua pidempiä moottoritie- ja maantiepätkiä, jotka nostavat kokonaiskulutusta. Tällä hetkellä koko historian kokonaiskulutus 29000 km ajolla (webaston kulutus mukana) on 5,4 l/100 km.

Mikä sitten on uskottava kulutuslukema? Jos uskottavana pitää pelkkää moottoritien kulutuslukemaa, niin se pyörii välillä 8-11 l/100 km (talvella lähempänä alarajaa, kesällä ylärajaa, kun 10 km/h ylitys huomioitu). Jos uskottavana pitää maantieajon kulutuslukemaa, niin se pyörii välillä n 7-8 l/100 km. Jos taas uskottavana pitää kaupunkiajon kulutuslukemia, niin ilman akun latausta ne pyörivät luokassa 13-20 l/100 km. Jos taas uskottavana pitää kaupunkiajon kulutuslukemia akun ollessa ladattuna, niin ne pyörivät kesällä 0 l/100 km ja talvella tuossa 2-3 l/100 km.

Jos ajat autolla pääasiallisesti maanteillä pidempiä matkoja, mutta silti jostain syystä haluat hybridin, niin suosittelen Audi Q7:aa. Älä osta T8:ia, tulet pettymään kulutuslukemiin. Jos taas ajat pelkkää kaupunkiajoa ja pystyt lataamaan autoasi töissä ja kotona, niin osta T8 ja yllätyt alhaisista kulutuslukemista, jotka joistain vaikuttavat hyvin epäuskottavilta.

Hyvä yhteenveto kulutuksista eri ajotavoilla! Keskiarvo on aina keskiarvo ja ajotavalla iso merkitys. Kiitos Family Man!

 

Autoracing  KL-varaosat