Futurez  Kulkukoira

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886358 Lukukerrat

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa sakuu_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2280 : 23.07.2016, 14:38:47 »
Moro! Tarkotuksena olis madaltaa tuommosta -96 vuosimallin 960. Keulan madalluksen oon jo suunnitellu, mutta tuo perän madallus mietityttää. Onko se millanen homma ja mitä pitäis ottaa huomioon? Ja saattaa lukea jossakin täällä, mutta en jaksanut tuolta yli 150 sivun joukosta alkaa etsimään.
XC60 2.4D -09 / EX 945 B230FD -93 / EX V40 2.0T -99 / EX 740 B200E -86 / EX 960 B6254F -96

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2281 : 02.08.2016, 00:18:43 »
Onko muut törmännyt ongelmiin 240:n etuiskareiden kanssa? Kuten tästä Lankun kuvasta näkyy, niin 200-sarjan iskarissa tuo yläjoustintuelle sorvattu kohta on selvästi 700-sarjalaisen vastaavaa matalampi. Lisäksi vanhan mallisiin yläpäihin ei saanut enää laakereita, joten jouduin ottamaan uudemmat paksummalla laakerilla olevat. Yhdessä nämä aiheuttavat sen ettei iskarin varren päähän tulevaa mutteria saanut käännettyä kuin kierroksen.

Korvasin nyt toistaiseksi sen alkuperäisen paksun prikan pienemmällä jotta sain mutteria edes vähän kiinni, mutta joko edeltävästä syystä tai sen lisäksi yläpää pyrkii kääntymään jousen mukana aiheuttaen puoltamista ja pauketta. Olihan taas onnistunut päivitys. :D
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2282 : 09.08.2016, 20:24:30 »
Koiyin etsiä, mutta ei ainakaan pikaisesti osunut silmään.
Elikkä kuinkas paljon 740 voi ottaa etujousista pois, vakio iskareilla. Yhden kiekan laikkasin jo, mutta ei juurikaan vaikuttanut korkeuteen ???
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2283 : 09.08.2016, 20:31:29 »
Koiyin etsiä, mutta ei ainakaan pikaisesti osunut silmään.
Elikkä kuinkas paljon 740 voi ottaa etujousista pois, vakio iskareilla. Yhden kiekan laikkasin jo, mutta ei juurikaan vaikuttanut korkeuteen ???

Aja sillä vähänaikaa niin saattaa vielä hakee paikkansa. Tai sit siällä jo ottaa pohjaanlyöntikumi vastaan eikä juurikaan jousta... ite otin yhden pallukan leikkaamalla sieiltä välistä kun pohjasi 2 kierroksen katkasun jälkeen. Äkkiä kyllä ostin uudet jouset kun olihan se kamala ajaa. uusista 1 kiekka pois ja päälle pien taivutud et menee nätisti koloonsa ja hyvä oli.

Poissa turbomursu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2284 : 10.08.2016, 13:55:23 »
Onkos kellään tietoa, kuinka tuollasen l-m-r:ltä tilatun coilisarjan saa muutoskatsastettua 940 volleen. Itse ihan pihalla näistä katsastushömpötyksistä. TUV lappuja noihin ei ilmeisesti ole
- Volvo XC70 2.5T -07 ja Volvo S60 2.4 -01
-Ex. 940 B230FK 19T -96 ja Volvo 740 B200F -89
-Ex. Volvo S60 R -04
-Ex. Volvo S40 1.9 T4 ph. 1.5 -00 jaVolvo S40 2.0T -98. (paalattu)

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2285 : 11.08.2016, 16:49:46 »
Onkos kellään tietoa, kuinka tuollasen l-m-r:ltä tilatun coilisarjan saa muutoskatsastettua 940 volleen. Itse ihan pihalla näistä katsastushömpötyksistä. TUV lappuja noihin ei ilmeisesti ole
Miun käsityksen mukaan nykysin riittää vaan pelkkä nelipyöräsuuntauslappu
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa sakuu_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2286 : 11.08.2016, 20:50:31 »
Tarkotuksena olis korvata tommoseen facelift 960:seen vakioiskarit noilla puhutuilla G Astran iskareilla. Onko tiedossa puslan vaihtohommia niihin vai ovatko ne bolt-on? Pientä madallusta haetaan perään ja edestä näillä näkymin kiekka pois jousesta.
XC60 2.4D -09 / EX 945 B230FD -93 / EX V40 2.0T -99 / EX 740 B200E -86 / EX 960 B6254F -96

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2287 : 11.08.2016, 21:28:26 »
Laita suosiolla jotain jämäkämpää.
Tarkotuksena olis korvata tommoseen facelift 960:seen vakioiskarit noilla puhutuilla G Astran iskareilla. Onko tiedossa puslan vaihtohommia niihin vai ovatko ne bolt-on? Pientä madallusta haetaan perään ja edestä näillä näkymin kiekka pois jousesta.

Poissa sakuu_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2288 : 11.08.2016, 21:31:06 »
Laita suosiolla jotain jämäkämpää.
Olisko ideoita mistä sais muutaman sentin vakioita matalammat ja jämäkämmät ku ne G Astran iskarit?
XC60 2.4D -09 / EX 945 B230FD -93 / EX V40 2.0T -99 / EX 740 B200E -86 / EX 960 B6254F -96

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2289 : 13.08.2016, 10:35:25 »
Vaihtoehdot on pitkälti kiinni taka-akselin rakentaasta, tuollaisessa taitaa olla lehtijousi ja nivot?
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa sakuu_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2290 : 15.08.2016, 14:01:17 »
Lehtijousi on, mutta normaalit iskarit takana.
Vaihtoehdot on pitkälti kiinni taka-akselin rakentaasta, tuollaisessa taitaa olla lehtijousi ja nivot?
XC60 2.4D -09 / EX 945 B230FD -93 / EX V40 2.0T -99 / EX 740 B200E -86 / EX 960 B6254F -96

Poissa niinvarmaanjoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2291 : 29.08.2016, 10:28:36 »
Onko kellään kokemuksia gazin säädettävistä takaiskareista?  Niitä varmaan saatavilla melkein minkä pitusena tahtoo. Jos laittais lyhennettyjen kuormajousien kanssa 940 farmariin.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2292 : 29.08.2016, 11:10:24 »
Eipä ole itsellä tullut pohjausongelmaa reilummassakaan ajossa vaikka koppa painaa ilman kuskia 1666kg.

240 vakio takaiskari saattoi olla pari senttiä pidempi kuin 700/900. Takana on tullut suosittua Gaz:in säädettäviä.

Soitat esim. Rallyraceen ja kerrot haluamasi mitat. Taakse oli kuluineen 240e/pari, eteen ilman kuluja on noin 350e. Molemmat omilla mitoilla.

I/II-korisen Escortin takaiskari käy muuten suoraan ja on muistaakseni nelisen senttiä vakiota 240 iskaria lyhempi, mutta holkit ovat hieman lyhyet. 240:ssä se ei tuota ongelmaa, 700/900 yläpään kanssa kyllä mikäli holkkiin ei heppaa lyhyttä jatketta.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa eskim0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2293 : 14.09.2016, 10:34:11 »
Minkälaisen holkin 2satkun etuiskari vaatii että käy 740

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2294 : 14.09.2016, 16:20:56 »
Tarvittavan holkin halkasijaa en nyt muista varmaks, mutta 25mm huonekaluputkesta taisin muinoin omaani tehdä. Pituus oli 17mm
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

 

Samppasport  Futurez