Samppasport  Futurez

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886370 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2445 : 04.11.2017, 10:46:29 »
On. Kysymys oli varmaan miksi B8 vain taakse eikä eteen? Alapoikkituki eteen auttaa myös jonkun verran mutkissa.

Taakse siksi koska laikkaan kuormajousia vähäsen jotenka pysyisi paikoillaan.

Eli pätkit takapäästä jousia? Tällä yhdistelmällä jää keula löysäksi ja perä taas kovaksi.

Kyllä. Toinen jousivaihtoehto oli dieselin jousi eteen madallusjousen sijasta, auttaako yhtään ? Topikissa ei hirveästi kannatusta tullut B8 eteen koska hinta ja ei kuulemma käytännön eroa hirveästi B6.
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2446 : 04.11.2017, 11:29:18 »
Taakse siksi koska laikkaan kuormajousia vähäsen jotenka pysyisi paikoillaan.

Kyllä. Toinen jousivaihtoehto oli dieselin jousi eteen madallusjousen sijasta, auttaako yhtään ? Topikissa ei hirveästi kannatusta tullut B8 eteen koska hinta ja ei kuulemma käytännön eroa hirveästi B6.

Just laitoin taakse uudet jouset jotka ilman iskarin irrotusta olivat irti akselin jousikupista. Jollet pomppimiseen autoo tee ni ? Leimalla eivät autoo nosta niin et akseli jäisi roikkumaan.

Jäi muute ihka aidot progressiiviset madallusjouset turhanpantiksi.  Ite en diggaile kartaanin rutinoista eikä mun kokemuksella 740 940 madaltaminen ole järkevää. Huonompi ajettavuus vs korkeampi alusta mutta kunnollisilla jousi/iskari paketeilla. Ei kaadu mutkissa kuten toisilla.
« Viimeksi muokattu: 04.11.2017, 11:34:34 kirjoittanut The moose »

Poissa Bansku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2447 : 04.11.2017, 12:01:55 »
Onko olemassa mitään ns. Valmista reseptiä että saisi taaksekkin ns. Coilitolpan? Sen verran perverssi toi volvon 740 takapää vakiona. Bc iskareita ei voi säätää ennen kuin koko iskarin irrottaa, säätö yläpäässä ja yläpää menee sinne palkin sisään.
Mielessä olisi jos jousen kohdalle saisi muokattua iskari/jousi paketin niin saisi vähän paremmin säädeltyä. Akseliin jokatapauksessa uudet kiinnikkeet joutuu tekemään koska linkit tulossa ja samalla akseli vaihtuu johonkin oikeasti parempaan mitä volvon 1031.
Gazilta melko edullisia ne customi tolpat että onko ne nyt sitten vaihtoehto? Tosiaan jos jollain kokemuksia takapään isommista muutoksista niin ideoita otetaan vastaan

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2448 : 04.11.2017, 12:42:08 »
Onko olemassa mitään ns. Valmista reseptiä että saisi taaksekkin ns. Coilitolpan? Sen verran perverssi toi volvon 740 takapää vakiona. Bc iskareita ei voi säätää ennen kuin koko iskarin irrottaa, säätö yläpäässä ja yläpää menee sinne palkin sisään.
Mielessä olisi jos jousen kohdalle saisi muokattua iskari/jousi paketin niin saisi vähän paremmin säädeltyä. Akseliin jokatapauksessa uudet kiinnikkeet joutuu tekemään koska linkit tulossa ja samalla akseli vaihtuu johonkin oikeasti parempaan mitä volvon 1031.
Gazilta melko edullisia ne customi tolpat että onko ne nyt sitten vaihtoehto? Tosiaan jos jollain kokemuksia takapään isommista muutoksista niin ideoita otetaan vastaan
Meinasitko useinkin niitä ruuvata eri säätöihin  ???  Taisin omassa säätää 2-3 kertaa ja sen jälkeen ei ole ollut tarvetta koskea.

Erilaiset tukivarret ja niihin coilitolpat iskarin kohdalle? Taitaa enemmän mennä akselin ja korin muokkaukseen että sais järkevästi ihan coilit taakse
« Viimeksi muokattu: 04.11.2017, 12:46:15 kirjoittanut Chall »

Poissa Bansku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2449 : 05.11.2017, 17:40:51 »
Toiset eri jouset jo takapäässä menossa, iskarin säätöjä runkkaillu sen 15 kertaa vähintään eikä tuo takapää ole edelleenkään hyvä, välttävä kylläkin mutta ei hyvä. On vaan uskottava että hyvää tuosta ei noilla osilla nyt vaan saa

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2382
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2450 : 06.11.2017, 03:05:32 »
Toiset eri jouset jo takapäässä menossa, iskarin säätöjä runkkaillu sen 15 kertaa vähintään eikä tuo takapää ole edelleenkään hyvä, välttävä kylläkin mutta ei hyvä. On vaan uskottava että hyvää tuosta ei noilla osilla nyt vaan saa

Veikkaan että joku kilpuri kyseessä? Retroturbolta sai ainakin noita coilover-tolppia taakse...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Bansku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2451 : 06.11.2017, 12:52:21 »
Ihan katupeli kyseessä, mutta jalostumassa kiihdytyspeliksi. Täytyypäs etsiskellä noita. Kiitti vinkistä

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2382
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2452 : 06.11.2017, 16:41:19 »
Veikkaan että joku kilpuri kyseessä? Retroturbolta sai ainakin noita coilover-tolppia taakse...

Eipäs löytynytkään enää kun äsken katoin...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399

Poissa 745 TIC

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 156
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2454 : 07.11.2017, 11:19:16 »
Retroturbolta saa GAZia mutta toimitus kestää parikuukautta.
Laittelin just alle -30mm iskarit, mutten vielä päässyt koittamaan.

http://www.retroturbo.com/?product=volvo740-series-gaz-adjustable-shocks-rear

« Viimeksi muokattu: 07.11.2017, 11:21:07 kirjoittanut 745 TIC »
745 Turbo -88 USA B230FK, M90, SRE -763, LH2.2, Superchips, 16T 0.9bar, midsizeC, S60 T5 suuttimet, finjector FPR 3.8bar, APC

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2455 : 07.11.2017, 21:10:49 »
Retroturbolta saa GAZia mutta toimitus kestää parikuukautta.
Laittelin just alle -30mm iskarit, mutten vielä päässyt koittamaan.

http://www.retroturbo.com/?product=volvo740-series-gaz-adjustable-shocks-rear
Mulla on nuista gazeista classicswedeltä ostetut -40mm versiot. Siviiliajoon täydellisen käyttökelvottomat, radalle varmaan toimii. Pompottaa ja nypyttää pahemmin kun kengurukeppi, ja silti hitusenkin isommassa heitossa velloo pahemmin kun 20v vanhoilla kybeillä. Säätämällä rajusti jäykemmäksi toki jäykistyy, mutta sillon jo suoralla tiellä ajamisesta aiheutuva pompotus tekee huonovointiseks. Todennäkösesti parempi investointi on esim ostaa ase ja ampua itteään polveen.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2456 : 07.11.2017, 21:56:00 »
Eikös nuo bcracing iskarit ole itsessään coilitolpat? Tosin jos ne kääntää ylösalaisin, niin mahtuuko ne alapäässä paikalleen 7/900? Ylösalaisin on ainakin jollain(kukas se nyt oli?)ollut multilink2:ssa, tai sitten muistan ihan väärin :)

Jep, oli/on TTL:n 960:ssa. Jousilautaset ja jouset pitää ostaa tai teettää(, mutta tosiaan juurikin nurinperin, niin tuo säätö on alhaalla. Kuvat ovat kadonneet, ainakin viestiketjusta :(

Mutta asiasta kalakukkoon, näköjään lmr on teettänyt lisää -95-> 960/90 madallussarjoja
http://www.l-m-r.se/p/volvo/940-960/vaghallning-136/fjadrar-stotdampare-306/sankningssatser-796/vaghallningssats-volvo-960-s90-v90-95-98-40-50-mm.html
« Viimeksi muokattu: 07.11.2017, 22:36:36 kirjoittanut Orlov »

Poissa Bansku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2457 : 07.11.2017, 22:41:25 »
Nyt coilitolppana ajattelin mielessäni sellaisen missä jousi samassa paketissa. Jos ei nyt käypäsiä satu löytymään niin käydä nurkkapainot mittailemassa ja laittaa gazille kyselyä millä aikataululla saisi käypäsiä ja painot sinne, muutamia bemareihin tehtyjä takatolppia tiedän eikä jää juuri bc iskareita kalliimmaksi. Saisi sen iskarin pois tuolta luonnottomasta välistä ja simppeliksi paketiksi parempaan paikkaan.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2458 : 07.11.2017, 22:42:48 »
Samasta asiasta puhutaan, se iskari on coilitolppa, siitä vaan puuttuu jousi ja lautaset ;) säätörenkaat siinä on jo kierteillä. Sinne yläpäähän eli alapäähän,käännettynä(missä säätö) tulee kuvan kaltainen avoin lautanen




Ja tässä nopea luonnos :D




« Viimeksi muokattu: 07.11.2017, 23:17:44 kirjoittanut Orlov »

Poissa 745 TIC

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 156
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2459 : 07.11.2017, 22:58:51 »
Mulla on nuista gazeista classicswedeltä ostetut -40mm versiot. Siviiliajoon täydellisen käyttökelvottomat, radalle varmaan toimii. Pompottaa ja nypyttää pahemmin kun kengurukeppi, ja silti hitusenkin isommassa heitossa velloo pahemmin kun 20v vanhoilla kybeillä. Säätämällä rajusti jäykemmäksi toki jäykistyy, mutta sillon jo suoralla tiellä ajamisesta aiheutuva pompotus tekee huonovointiseks. Todennäkösesti parempi investointi on esim ostaa ase ja ampua itteään polveen.


Millä jousilla kokeilit?
745 Turbo -88 USA B230FK, M90, SRE -763, LH2.2, Superchips, 16T 0.9bar, midsizeC, S60 T5 suuttimet, finjector FPR 3.8bar, APC

 

Carcom Oy  Ateho