Autodiagnoosi  Carcom Oy

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886533 Lukukerrat

0 jäsentä ja 12 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1245 : 17.08.2013, 14:04:05 »
Eniten vituttaa kun paketti oli lähtenyt saksaan (2päivää oli suomessa) ja 7 päivää pitäis pitää ennen kun lähtee lähettäjälle takas...

Arvaa vaan sainko lähetyskoodin vasta toisena päivänä kun paketti lähti saksaan. Enivei, mun mielestä selkeä DPD:n vika, ei otettu yhteyttä eikä pidetty terminaalissa 7 päivää. Myös heidän pitäisi kolme kertaa yrittää tuoda sitä pakettia mulle.

No saa joku henkisesti turpaansa maanantaina puhelinlinjoja pitkin. Vaadin ilmasta kuljetusta saksasta suomeen TERMINAALIIN josta noudan paketin.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1246 : 17.08.2013, 18:48:21 »
Melko outoa. Mulle on DPD aina ensimmäisellä toimituskerralla jättänyt lapun jossa on vaihtoehdot miten toimia jos ei ole kotona kun lähetti käy. Siihen vaan sitten esimerkiksi rustaa että mihin paketin voi jättää jos ei ketään ole kotona kun lähetti toisen kerran tulee. Ja oli myös se mahdollisuus että kävi verkossa syöttämässä uuden toimitusosoitteen.
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1247 : 17.08.2013, 19:04:20 »
Hommahan ois sujunut suht hyvin jos olisin saanut heti seurantakoodin enkä viikkoa sen jälkeen kun lähtenyt saksasta... Olisin ehtinyt hakea sen terminaalista.

Paskoja molemmat puljut.  :hello:
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Antza

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 709
  • - RedClassic -
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1248 : 20.08.2013, 14:23:54 »


 Tilasin juuri Bilstein B6:t eteen ja tarkoitus olisi laittaa D24 etujouset, mutta nehän ei sinne istukkaan???

 Onko joku laittanut D24 jouset eteen ja jos, niin millaisin muutoksin??

 - KIIRE -
945 Classic Turbo -98, B230FT, AW71
Morris Mini "S" 1300 -74
Exät: 945 Classic Turbo -98, 945 DL -94, 144 GL -73

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1249 : 20.08.2013, 14:50:16 »

 Tilasin juuri Bilstein B6:t eteen ja tarkoitus olisi laittaa D24 etujouset, mutta nehän ei sinne istukkaan???

 Onko joku laittanut D24 jouset eteen ja jos, niin millaisin muutoksin??

 - KIIRE -

Kyllä itselläni ainakin istui dieselin jouset 740 bensaturbon tolppiin ihan heittämällä pari kierrosta lyhennettynä. Tai ainakin dieselistä ne jouset oli otettu. Lyhentäminenhän nyt ei juuri asiaan vaikuta.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1250 : 20.08.2013, 21:57:21 »

 Tilasin juuri Bilstein B6:t eteen ja tarkoitus olisi laittaa D24 etujouset, mutta nehän ei sinne istukkaan???

 Onko joku laittanut D24 jouset eteen ja jos, niin millaisin muutoksin??

 - KIIRE -

Mistä tuo homma sitten jäi kiikastamaan?

Ilmeisesti auto on siis tuo allekirjoituksen -98 945? Minkä vuotisesta jouset oli? Ekoissa seiskasatasissahan oli kai jousen yläpää erilainen.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Antza

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 709
  • - RedClassic -
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1251 : 20.08.2013, 22:38:51 »
Mistä tuo homma sitten jäi kiikastamaan?

Ilmeisesti auto on siis tuo allekirjoituksen -98 945? Minkä vuotisesta jouset oli? Ekoissa seiskasatasissahan oli kai jousen yläpää erilainen.

 Kiikastaa siitä että uskaltaako lähteä ostamaan kun ovat erilaiset kuin 945:sen vastaavat.
 Ei viitsisi hankkia monia seisomaan tallin nurkkaan jos ei käykkään.
 Asentajan kanssa asiaa tänää aprikoitiin näin!
945 Classic Turbo -98, B230FT, AW71
Morris Mini "S" 1300 -74
Exät: 945 Classic Turbo -98, 945 DL -94, 144 GL -73

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1252 : 20.08.2013, 23:06:59 »
Kiikastaa siitä että uskaltaako lähteä ostamaan kun ovat erilaiset kuin 945:sen vastaavat.
 Ei viitsisi hankkia monia seisomaan tallin nurkkaan jos ei käykkään.
 Asentajan kanssa asiaa tänää aprikoitiin näin!

Ahaa, itse siis käsitin että sulla sellaiset jo on, mutta eivät jostain syystä sopineetkaan paikoilleen. Sitä siis tarkoitin että mitä eroa niissä sitten oli. Mutta nyt asia selvä.
Henkilökohtaista kokemusta dieselin ja bensan jousien seikoittelusta ei ole, mutta samoja madallusjousiakin niihin myydään, joten samanlaisethan ne täytyy päistään olla kaiken järjen mukaan.
Itselläni kyllä on 945:ssa d24 jouset, mutta ne onkin olleet siellä tehtaalta asti :)
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1253 : 21.08.2013, 06:59:51 »
Kiikastaa siitä että uskaltaako lähteä ostamaan kun ovat erilaiset kuin 945:sen vastaavat.
 Ei viitsisi hankkia monia seisomaan tallin nurkkaan jos ei käykkään.
 Asentajan kanssa asiaa tänää aprikoitiin näin!

jos niitä jousen mittoja jää tuijottelemaan niin saattaa se vaikuttaa siltä ettei ne sovi keskenään samaan tolppaan. pieniä eroja langanvahvuudessa ja ulkohalkasijassa. nii ja pituus täysin eri...

jännästi ne vaan sinne istuu eivätkä kolise tai pauku. lyhentään niitä varmasti joudut, muuten keulii ja vahvasti. eli koekasattava ensi ja sit taas puretaan... ellet luota täällä kirjotettuun. ja katkase 1-1½ kiekkaa pois?

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1254 : 21.08.2013, 12:07:22 »
Kyllä ne dieselin/kutoskoneisen jouset ainakin itsellä oli bolt-on. Tosin ekan kerran lyhensin vaan kierroksen jonka jälkeen auto oli yhtä korkea kun vakiona.. Lyhensin sitten 1-1,5 kierrosta lisää niin tuli n.4cm matalempi kuin vakiona.

Loistavasti on yli 2vuotta toiminut ja leimasta mennyt läpi heittämällä 2kertaa. Ei pyöri jouset vielä kupeissa ylöstunkattuna. Vaikka aika hilkulla on.
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1255 : 21.08.2013, 12:31:09 »
Lesjöön luettelossa nämä "diiselin jouset" ainakin on ihan samalla langan vahvuudella kun normijousikin, eli en näe mitään syytä maksaa diesel-lisää kun sen rälläkällä katkoo kuitenkin  ::)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Antza

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 709
  • - RedClassic -
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1256 : 21.08.2013, 13:28:34 »
Kyllä ne dieselin/kutoskoneisen jouset ainakin itsellä oli bolt-on. Tosin ekan kerran lyhensin vaan kierroksen jonka jälkeen auto oli yhtä korkea kun vakiona.. Lyhensin sitten 1-1,5 kierrosta lisää niin tuli n.4cm matalempi kuin vakiona.

Loistavasti on yli 2vuotta toiminut ja leimasta mennyt läpi heittämällä 2kertaa. Ei pyöri jouset vielä kupeissa ylöstunkattuna. Vaikka aika hilkulla on.

 Siis edelleen ollaan etujousissa!
945 Classic Turbo -98, B230FT, AW71
Morris Mini "S" 1300 -74
Exät: 945 Classic Turbo -98, 945 DL -94, 144 GL -73

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1257 : 21.08.2013, 13:44:06 »
Siis edelleen ollaan etujousissa!

..Kylläkyllä. Etujousista siis edelleen on puhe. Ei muuta kun kiinni vaan jos siltä tuntuu.
« Viimeksi muokattu: 21.08.2013, 13:55:24 kirjoittanut Likonen »
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Antza

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 709
  • - RedClassic -
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1258 : 21.08.2013, 14:44:55 »


 Kyllä tuntuu,
 Elikkäs nekin tilaukseen  ;)

 Thnx
945 Classic Turbo -98, B230FT, AW71
Morris Mini "S" 1300 -74
Exät: 945 Classic Turbo -98, 945 DL -94, 144 GL -73

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1259 : 22.08.2013, 20:23:52 »
Lesjöön luettelossa nämä "diiselin jouset" ainakin on ihan samalla langan vahvuudella kun normijousikin, eli en näe mitään syytä maksaa diesel-lisää kun sen rälläkällä katkoo kuitenkin  ::)

Olen ihmetellyt aivan samaa.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo