Proturbo  Autodiagnoosi

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886519 Lukukerrat

0 jäsentä ja 12 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa motorhead

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1545 : 29.04.2014, 17:24:09 »
Siis tottahan toki sulla on siellä puslat tiukattu ajoasentoon?

Noi puslat pitää viel koittaa kiristään oikees asennos kunnolla. Kiitos vinkist  :)

Heilpoin tapa tähän?? ei ole nosturii käytös...


Nyt on tunkilla pelattu ja koitettu puslat kiristää oikeaan asentoon mut ei vieläkään tule alas... Mikä tässä nyt voi oikeen vielä mättää  :idiot2:  seuraava kai se että coilien joust liika jäykät/pitkät?
« Viimeksi muokattu: 30.04.2014, 00:01:21 kirjoittanut motorhead »

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1546 : 30.04.2014, 20:21:49 »
Otappa poika rönttöstä, eiku siis kuvia? Josko osattais auttaa.  :hello:

Ihan mielenkiinnosta kiinnostaisi nyt ratkaista tämä.  Jotenka tusinan verran kuvia ku listaat tähän?

V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1547 : 01.05.2014, 08:53:45 »
Noi puslat pitää viel koittaa kiristään oikees asennos kunnolla. Kiitos vinkist  :)

Heilpoin tapa tähän?? ei ole nosturii käytös...


Nyt on tunkilla pelattu ja koitettu puslat kiristää oikeaan asentoon mut ei vieläkään tule alas... Mikä tässä nyt voi oikeen vielä mättää  :idiot2:  seuraava kai se että coilien joust liika jäykät/pitkät?

Varmaan tyhmä kysymys, mutta koititko ajaa tai siirrellä autoa? Tunkilta tiputettunahan auto jää yleensä ylös ja laskee oikeaan asentoonsa, kun ajaa vähän matkaa, tai ainakin siirtelee edes-takaisin lattialla.
Pystyykös tuossa irrottamaan tolpat alapäästään purkamatta mitään muuta? Sillähän voisi varmistaa onko vika niissä coilien jousissa, että ottaa ne coilitolpat pois ja kokeilee kuinka alas sitten laskee.

EDIT: Oliko se siis niin että sulla oli ennen nivot ja niiden kanssa tarkoitettu löysä lehtijousi? Ja nyt on siis sama löysä lehtijousi paikallaan ja nivot vaihdettu noihin coilitolppiin?
« Viimeksi muokattu: 01.05.2014, 08:56:21 kirjoittanut J_Lanttola »
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1548 : 01.05.2014, 08:57:26 »
Jos madallan 945:sen, esim jousia lyhentämällä joutuuko muutoskatsastaan kun vuosimalli on 1993?

Täytyy muutoskatsastaa, mutta Tüv papereita ei tarvitse.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa motorhead

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1549 : 01.05.2014, 21:42:26 »
Otappa poika rönttöstä, eiku siis kuvia? Josko osattais auttaa.  :hello:

Ihan mielenkiinnosta kiinnostaisi nyt ratkaista tämä.  Jotenka tusinan verran kuvia ku listaat tähän?








Siinä vähän kuvia että missä nyt ollaan

Varmaan tyhmä kysymys, mutta koititko ajaa tai siirrellä autoa? Tunkilta tiputettunahan auto jää yleensä ylös ja laskee oikeaan asentoonsa, kun ajaa vähän matkaa, tai ainakin siirtelee edes-takaisin lattialla.
Pystyykös tuossa irrottamaan tolpat alapäästään purkamatta mitään muuta? Sillähän voisi varmistaa onko vika niissä coilien jousissa, että ottaa ne coilitolpat pois ja kokeilee kuinka alas sitten laskee.

EDIT: Oliko se siis niin että sulla oli ennen nivot ja niiden kanssa tarkoitettu löysä lehtijousi? Ja nyt on siis sama löysä lehtijousi paikallaan ja nivot vaihdettu noihin coilitolppiin?

Joo siirelty on autoa ja ajeltu ees taas, mut ei auta. Seuraavaks kai pitää juu jouset jouset nyppää pois ja kattoo mitä tapahtuu  ???

Poissa thonii

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1550 : 09.05.2014, 19:34:49 »
Mistäs 740 volleen saisi tilattua polyuretaaniset puslat?
Kulkineena toimii -04 s60 d5

Poissa ImportTuning

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1551 : 09.05.2014, 21:34:29 »
Mistäs 740 volleen saisi tilattua polyuretaaniset puslat?

http://www.kgtrimning.com/ tuolta saa.
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa JJero

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1552 : 22.05.2014, 14:46:11 »
Kertokaas joku, että mimmoset iskarit olis hyvät 740 taakse kun laikalla otettu muutama kierros pois ja kun nostaa tunkilla niin jouset pomppaa pois..  ;D voi olla että on jo sanottu täällä mutta kysyn nyt vielä uusiks...?

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1553 : 22.05.2014, 14:55:53 »
Vakiota lyhyemmät. Esim. B8. Astran iskareitakin on laitettu...

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1554 : 31.05.2014, 14:33:12 »
http://www.kgtrimning.com/ tuolta saa.

Eikö suomessa mikään pulju myy? Helkutin huonosti taittuu toi ruotsi...
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1555 : 31.05.2014, 22:23:01 »
Rallyracelta saa kai jotain.

Poissa ImportTuning

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1556 : 01.06.2014, 17:12:52 »
Eikö suomessa mikään pulju myy? Helkutin huonosti taittuu toi ruotsi...

Jos englanti taittuu, niin laitaha sähköpostia tonne mail@kgtrimning.com  puhuvat sitä myös hyvin sujuvasti.

Just ite tilasin eteen ja taakse kaikki uretaaniset, ja sanaakaan en ruotsia mongertanu  ;D

Ja toimii sillein että maksat etukäteen kokosetin rahteineen (antavat maksutiedot sähköpostiin) ja sitten laittavat tavaran tulemaan, olisko itellä menny joku 2-3 päivää ku oli paketti kourassa.
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1557 : 01.06.2014, 17:59:11 »
Jahaa, laitoin sähköpostia...

Mites tuota, kun vaihtoon menisi muun muassa nämä puslat:



Onko noi uretaaniset sitten ihan yhtä puuta siinä missä alkuperäset kumisetkin? Oli meinaa kumistenkin kanssa sellanen prässääminen ruuvipenkissä että jos/kun ovat kovempaa materiaalia niin jää kyllä tekemättä... vai onko esim noi isommat sellaset kaksosaset että ne voi vaan heittää molemmilta puolilta paikalleen eikä tartte väkisin änkeä lävitte?
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa ImportTuning

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1558 : 01.06.2014, 21:52:24 »
Jahaa, laitoin sähköpostia...

Mites tuota, kun vaihtoon menisi muun muassa nämä puslat:

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Onko noi uretaaniset sitten ihan yhtä puuta siinä missä alkuperäset kumisetkin? Oli meinaa kumistenkin kanssa sellanen prässääminen ruuvipenkissä että jos/kun ovat kovempaa materiaalia niin jää kyllä tekemättä... vai onko esim noi isommat sellaset kaksosaset että ne voi vaan heittää molemmilta puolilta paikalleen eikä tartte väkisin änkeä lävitte?

Jep aivan yhtäpuuta, ja voin kertoo että oli prässissä semmoset viritelmät että ei uskalla ees kertoo  :D saatiin ne paikalleen pienen äheltämisen jälkeen loppujen lopuksi aika kivuttomasti, kun tajuttiin tekniikka.

Ruuvipenkissä niitten laittaminen voi olla mielenkiintoista  :D

Siellä kg:n sivuilla on hyvät kuvat kaikista noista puslista, laitoin sillon sinne vaan tuotenumerot mitä halusin tilata ja homma oli sillä selvä.


T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa Pate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • Volvo Racing Club Finland
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1559 : 02.06.2014, 22:24:53 »
Edellisessä 940 oli kybin exel g:eet joka nurkassa. Edessä oli jousina mad:it ja takana laikatut kuormajouset, ja oli ihan toimiva paketti.
Volvo 945 -98 b230fk+aw71l
Varaosa 745 -90

 

Autoracing  KL-varaosat