Samppasport  Futurez

XC60 MY18->

  • 345 Vastauksia
  • 96106 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #345 : 01.04.2019, 20:30:56 »
Toimiiko twin engine AWD moodissakaan yhtä hyvin kuin Haldex?

Kahden erilaisen moottorin yhteistoiminta on varmasti hankala koodata sujuvaksi. Vähän kuin yrittäisi tehdä lokariauton, jossa on moottorisahan moottori etuakselilla ja akkuporakone taka-akselilla. Tehon säädön hankaluus korostunee, kun ollaan lähdössä luisuun tai ollaan jo luisussa.
Toimii, itsellä kokemusta n 300tkm sekä haldex 4 että 5:llä ennen tätä T8:ia eikä tällä jää kiinni, peräkärryn veto toimii hyvin, peräkärryn manööverit liukkailla ja mäkisillä paikoilla toimii hyvin. Ajoin keskitalvella pitkän viikonlopun samoissa paikoissa hiluxien kanssa kun lunta oli metsäteillä ja pelloilla 20-30cm enkä kertaakaan jäänyt kiinni vaan aivan samalla tavoin pääsi mihin halusi kuin hiluxilla. Kaverin forester meinasi jäädä kiinni lumeen paikassa jossa volvo ei edes sutaissut. Lisäksi maavaran nosto auttanut parissa paikassa jottei pohja kolise.

Mielestäni softalla pystyy ohjaamaan vetoa ja momenttia tarkemmin etu- ja takapään välillä  kuin mekaanisesti.

Luikkaalla kelillä ohituksissa laitan päälle etukäteen awd tai power-moodin niin menee eleettömästi ohi ja yli polanteista. Eikä tarvitse akussa olla latausta jäljellä koska silloin pakotetaan generaattorista sähköä tarvittaessa sähkömoottorille.

Jos joku haluaa räpätä ja leikkiä lumella/jäällä niin siihen kannattaa hankkia joku muu takatuuppari tai takavetopainotteinen nelikko mutta eihän kukaan liikenteessä leiki?  :o
« Viimeksi muokattu: 01.04.2019, 20:35:18 kirjoittanut jti »
XC60 T8 twin engine

 

Carcom Oy  Ateho