RallyBaron  Samppasport

XC60 MY18->

  • 345 Vastauksia
  • 96478 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #180 : 16.12.2017, 10:47:47 »
Eurojackpot-voittohan meni Tampereelle. Täyteen ladattu xC60 ei sitten kuitenkaan ollut se mikä miljonäärin silmää ja persettä miellyttää? Vaikea keksiä kuka muu tuollaisen tilauksen olisi tehnyt.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8969
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #181 : 16.12.2017, 11:20:58 »
Eurojackpot-voittohan meni Tampereelle. Täyteen ladattu xC60 ei sitten kuitenkaan ollut se mikä miljonäärin silmää ja persettä miellyttää? Vaikea keksiä kuka muu tuollaisen tilauksen olisi tehnyt.

Esittelyauto tulis mieleen, vaikka ei niissäkään kyllä näytä olevan kaikkia maisteita.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #182 : 16.12.2017, 13:16:36 »
Esittelyauto tulis mieleen, vaikka ei niissäkään kyllä näytä olevan kaikkia maisteita.

Kävi itselläkin mielessä, mutta harvoin nekään ihan täyteen on ruksittu, vaikka jonkun verran varusteita aina onkin.

Poissa Ansoni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #183 : 16.12.2017, 14:23:24 »
Kävi itselläkin mielessä, mutta harvoin nekään ihan täyteen on ruksittu, vaikka jonkun verran varusteita aina onkin.

Juu, ilman muuta esittelyauto. Niihin panostetaan luonnollisesti aikas hyvin. Kummallistahan se olis jos pr-pirssinä olis karvalakkiversio  :)

Mutta jos olis rahaa riittävästi nii kyllä helposti itelleni ruksisin samanlaisen varustuksen. Vois sen n 90 000 paljo huonomminkin käyttää.
XC60 D4 AWD Business Summum -16
Ex-S60 R-design -11

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #184 : 16.12.2017, 15:05:08 »
Oliko tuossa jalopuusomistus? Täysnahkat ei ainakaan ollu. Ja vetokoukkukin puuttuu :) Sekin kuitenkin kustantaa kohta rengas&vanne -satsin verran.

Varmasti hyvä auto mutta ehkä muutaman kympin ylihintainen IMHO
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #185 : 29.12.2017, 17:12:38 »
Kolmanneksi ylsi/jäi tm:n vertailussa.

Taas näemmä ilmajousitus pilasi mukavuuden, miten se voi näin mennä? XC90 taidettiin valittaa samaa. Ja uusi voimalinjakin on yllättävän janoinen. Noi kun olisi paremmalla mallilla niin voitto olisi tullut?

https://tekniikanmaailma.fi/tekniikan-maailma-vertaili-premium-katumaasturit-kolmen-karki-erottui-selkeasti/

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #186 : 29.12.2017, 20:23:24 »
Kolmanneksi ylsi/jäi tm:n vertailussa.

Taas näemmä ilmajousitus pilasi mukavuuden, miten se voi näin mennä? XC90 taidettiin valittaa samaa. Ja uusi voimalinjakin on yllättävän janoinen. Noi kun olisi paremmalla mallilla niin voitto olisi tullut?

https://tekniikanmaailma.fi/tekniikan-maailma-vertaili-premium-katumaasturit-kolmen-karki-erottui-selkeasti/
0,1 pisteen erolla 8)
Volvo oli ainut joka sai kaksi 10. Audi ei saanut yhtään ja Mersu sai muistaakseni yhden täyden 10. Helvetin kallis tuo XC60:nen oli muihin verrattuna. Halvimpaan vertailuautoon nähden 14k€ :o
Uusi X3 olisi voinut sekoittaa pakkaa, jos olisi kerinnyt tuohon testiin. Tosin ei ”menestystä” tullut Teknikens Världin testissä..

Viimeisimmässä Teknikens Världissä on vertailussa XC60 D4, Q5 2.0 TDI, uusi X3 20d ja Stelvio. Loppupisteet tuossaj ärjestyksessä 79, 77, 75 ja 65. Volvosta kirjoittivat, että se ei ole miltään osin huonompi kuin saksalaiset (tosin automaattisen kaukovalonvaihdon osalta saksalaisten sanottiin toimivan hienostuneemmin).

Volvossa oli ilmajousitus, joka todettiin kovaksi, mutta mukavaksi ja mainittiin, että siitä kannattaa lisähinta maksaa vakiojousitukseen verrattuna. Volvo sai parhaan arvosanan mukavuusosiosta, johon vaikutti myös melutaso. Volvossa oli laminoidut lasit. Audi todettiin meluisaksi nastarenkailla. BMW:n alusta mainittiin mukavuuspainotteiseksi ja valiteltiin ajotuntuman heikentyneen edeltäjään verrattuna. BMW:n ohella Volvon automaattivaihteiston toimintaa kehuttiin. Volvon autonominen ajo mainittiin kehittyneemmäksi kuin saksalaisten. BMW:n moottorin ääntä haukuttiin ja sen testikulutus oli Audia ja Volvoa suurempi.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #187 : 30.12.2017, 03:18:46 »
Volvo oli ainut joka sai kaksi 10. Audi ei saanut yhtään ja Mersu sai muistaakseni yhden täyden 10. Helvetin kallis tuo XC60:nen oli muihin verrattuna. Halvimpaan vertailuautoon nähden 14k€ :o

Tuo ero ilmeisesti suomen autoveron ”turvottama” eli muualla ero käytännössä merkityksetön(?).

Katselinpa muuten juuri XC90 Excellence koeajovideon. Vissiin kallein Volvo (n.100KUSD) ja kohdemarkkina on Kiina.. Siellähän hinnalla ei ole väliä kun tietty raja ylitetään :)

"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8969
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #188 : 30.12.2017, 11:56:39 »
Tuo ero ilmeisesti suomen autoveron ”turvottama” eli muualla ero käytännössä merkityksetön(?).

Katselinpa muuten juuri XC90 Excellence koeajovideon. Vissiin kallein Volvo (n.100KUSD) ja kohdemarkkina on Kiina.. Siellähän hinnalla ei ole väliä kun tietty raja ylitetään :)

Saa sitä Suomestakin, alkaen noin 130 k €.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #189 : 30.12.2017, 13:07:48 »
Tuo ero ilmeisesti suomen autoveron ”turvottama” eli muualla ero käytännössä merkityksetön(?).

Katselinpa muuten juuri XC90 Excellence koeajovideon. Vissiin kallein Volvo (n.100KUSD) ja kohdemarkkina on Kiina.. Siellähän hinnalla ei ole väliä kun tietty raja ylitetään :)
veikkaan että ero johtui autojen varustelusta. Alkaa sakemanneihinkin hintaa tulemaan kun ruksitaan varusteita. En ole vielä lukenut tuota vertailua mutta perinteisesti Volvoilla nuo yksilöt ollut ns. "kaikilla varusteilla".
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #190 : 30.12.2017, 13:37:32 »
veikkaan että ero johtui autojen varustelusta. Alkaa sakemanneihinkin hintaa tulemaan kun ruksitaan varusteita. En ole vielä lukenut tuota vertailua mutta perinteisesti Volvoilla nuo yksilöt ollut ns. "kaikilla varusteilla".
Olisihan se ollut järkevää laittaa edes noi saman hintaiset pelit viivalle. Tosin olisiko vaikuttanut sijoitukseen mitenkään, mutta nyt Volvon ”kilohinta”  oli kilpailijoihin nähden törkeen kallis. Perusversio hinta oli muiden tasoa, eli noin 70k€, mutta TM testiyksilö oli sitten ilmeisen varusteltu, kun14k€ oli hintaa enemmän.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #191 : 30.12.2017, 17:34:03 »
Testimenestys ei välttämättä olisi vähemmillä varusteilla niin hyvä (esim. laminoidut lasit ja melu). Maahantuoja kikkailee ja TM antaa sen tapahtua
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #192 : 04.01.2018, 14:22:18 »
Tossa jutussa jätettiin jotain Volvolle edullista arvostelematta, jolla voitto olisi todennäköisesti irronnut "koska sillä ei ole käyttäjälle todellista arvoa". Ehken kikkailuja ei kuitenkaan katsota läpi

Erot noidenkin välillä on niin pieniä, että maku todellisuudessa ratkaisee. Kaikki on varmasti päteviä laitteita, kunhan vain miellyttää käsitystä autosta.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #193 : 04.01.2018, 15:20:38 »
Jännä juttu miten nälkä kasvaa syödessä, kun kokeilee tuota adaptiivista vakkaria ja pilot-assistia, jää päällimmäiseksi mieleen, että se voisi toimia vielä vähän paremmin.

Tai oma ajotyylini on liian ennakoiva, koska tuolla pisimmilläkään välillä auto ei pysähtynyt tarpeeksi nätisti jonossa punaisiin valoihin, ja kiihdytti välillä vaikka oli punaiset edessä.

Sitten taas lähtö pisimmällä välillä oli niin laiskaa, että oikein hävetti, kun takana ei niin moni ehtinyt valoista läpi.

Olisi hyvä, kun voisi erikseen säätää kiihdytyksen turvavälin ja jarrutuksen turvavälin, sekä jarrutuksen yhteydessä saisi lukea ne punaiset valot ja jarrutella niihin siistimmin.


Ja kun muuten hyvästä autosta ei paljon keksi, jäi harmittamaan kun limusiinimainen jarrutus valoihin ei onnistu mitenkään, se viimeinen stoppaus on aina nykäys vaikka miten pelaisi jarrulla. Ja jos pelaa liikaa, meneekin sellaiseksi nykimiseksi se jarrutus.


Lisäksi hämmästyin, kun valoihin tuli Hybrid-moodilla, samalla rullaten power-moodin päälle, ja valojen vaihtuessa löi lutan tiskiin, auto ei liikahtanutkaan sekuntiin, sitten nytkähti eteenpäin sekunnin kymmenesosan ajan, ja taas meno katkesi, ja odoteltiin taas puoli sekuntia ja vasta sitten lähti kuin raketin suusta. Tuossa kun olisikin ajatellut ehtivänsä maantien yli rivakasti rekan alta, olisi voinut käydä hassusti. Parin sekunnin viivettä en osannut odottaa.

Toinen käyttöön liittyvä oli se, kun parkkipaikkaveivauksessa pitää nykiä sitä vaihdekeppia vapaan yli mennen tullen. Eli sen sijaan että laittaisi vain parkki-eteen-parkki, kun veivaa se menikin: vapaa-parkki-vapaa-eteen-vapaa-parkki. Parkkikameran kuvakin katosi liian nopeasti parkilta pois kytkettäessä.

Vielä kun laittaisivat fyysisen rullan taakse lämpötilasäädön, voisin lämmetä käyttöliittymäpädillekin.

Muilta osin ihan jees. Nuo olivat ne eniten häirinneet asiat.

No, ok, hintalappukin karkaa kasikymppiin, jos on Inscription ja talvirenkaat ja koukku.

Poissa makoski

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 MY18->
« Vastaus #194 : 04.01.2018, 21:33:06 »
Hyvältä xc vielä tänäänkin tuntui ja kaupat tuli. D4 ja R design malli. Ilmajousituksen otin, hiukan kyllä TM:n testin jälkeen mietityttää, olikohan hintansa väärti? Nykyisessä, Audi a6 allroadissa se on ja toimii kyllä todella hyvin. Onko kokemuksia Volvon ilmajousista?

 

Proturbo  Autodiagnoosi