Elekma  Autoracing

Motronic tietoa

  • 1 Vastauksia
  • 1758 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • www.vrcf.fi
Motronic tietoa
« : 14.11.2019, 20:40:15 »
Ohessa muutama tarpeellinen tieto vianhakuun. Mittailu omalla vastuulla, vastusarvot mitataan liittimet irti anturista suoraan. Avot vihreäkantisesta.

Motronic 1.8

Bensanpaine +300 kPa  (3,0 kp/cm2) imusarjan paineeseen verrattuna

TPS
- Vastus napojen 1 & 3 väliltä
     - Kaasu kiinni 1,0 kΩ
     - Kaasu auki   2,5 kΩ

IMM
- Napa 1 -0V (maadoitus)
- Vastus napojen 2 & 3 väliltä 2-4 Ω
- Napa 5 +12V virrat päällä (tulee samalta releeltä 2/12 kuin suuttimien, TK-venttiilin sähkö, ohjainlaite antaa releelle maa-signaalin)

Suihkutusventtiili
- Vastus n. 16 Ω
- Suihkutusmäärä paineelle 300 kPa 185 cm3/min
- Kytketty kahteen ryhmään, toisessa nro.t 1, 2 & 4

TK-venttiili
- Vastus napojen 1 & 2 väliltä 25 Ω
- Vastus napojen 2 & 3 väliltä 25 Ω
- Napa 2 +12V virrat päällä

Impulssianturi
- Vastus napojen 1 & 2 väliltä 240-400 Ω

Lambda-anturi (vihreä johdin signaali)
- Lämmitysvastuksen vastus kylmänä (+20°C) 3 Ω
- Lämmitysvastuksen vastus kuumana (>350°C) 13 Ω
- Kiristystiukkuus 55 Nm
- Lähtöjännite λ>1 "laiha" lähellä nollaa (tämä muuttu kokoajan, eli volttimittari ei näytä koko totuutta)
- Lähtöjännite λ<1 "rikas" n. 0,9 V

Lämpöanturi (taulukosta noin arvot)
-Lämpötila / Vastus
   -20° / 20,0 kΩ
     0° /    8,0 kΩ
  +20°/    3,1 kΩ
  +40°/    1,4 kΩ
  +60°/    0,6 kΩ
  +80°/    320 Ω
 +100°/   160 Ω

Sytytyspuola
- Vastus napojen 1 & 15 väliltä 0,5 Ω

Sytytysennakko
- B6xx4F/G  5° +-2 nopeudella 750rpm +-50

CO-pitoisuus
- B6xx4F 0,4-0,8 %
- B6xx4G 0,5-2,0 %

Puristuspaineet 1,3-1,5 MPa (13-15 kp/cm2)

EGR-muunnin
- Vastus 75-95 Ω


Motronic 4.4

Bensanpaine +300 kPa  (3,0 kp/cm2) imusarjan paineeseen verrattuna

TPS
- Vastus napojen 1 & 3 väliltä
     - Kaasu kiinni 0,7-1,4 kΩ
     - Kaasu auki   1,6-2,4 kΩ

IMM
- Vastus napojen x & x väliltä EI ANNETTU

Suihkutusventtiili
- Vastus 15,55-16,35 Ω
- Suihkutusmäärä paineelle 300 kPa 144-156 g/min
- Suuttimia ohjataan kutakin erikseen

TK-venttiili
- Vastus napojen 1 & 2 väliltä 10-14 Ω
- Vastus napojen 2 & 3 väliltä 10-14 Ω
- Napa 2 +12V virrat päällä

Impulssianturi
- Vastus napojen x & x väliltä EI ANNETTU

Lambda-anturi (vihreä johdin signaali) (etuanturi sininen pistoke, taaimmainen musta)
- Lämmitysvastuksen vastus kylmänä (+20°C) 1,5-2,5 Ω
- Lämmitysvastuksen vastus kuumana (>350°C) 6-10 Ω
- Kiristystiukkuus 45 Nm

Lämpöanturi (taulukosta noin arvot)
-Lämpötila / Vastus
   -20° / 22,0 kΩ
     0° /    8,0 kΩ
  +20°/    3,1 kΩ
  +40°/    1,4 kΩ
  +60°/    0,6 kΩ
  +80°/    320 Ω
 +100°/   160 Ω

Sytytyspuola
- Vastus napojen 1 & 15 väliltä 0,5-15 Ω
- Vastus navan 15 & suurjänniteliitännän väliltä 8-9 Ω

Sytytysennakko
- B6244S     7-11° nopeudella 750rpm +-50
- B6254S/G  7-11° nopeudella 750rpm +-50
- B6304S/G  7-11° nopeudella 750rpm +-50

CO-pitoisuus
- B6xx4S 0,2-1,0 %
- B6xx4G 0,5-2,0 %

Puristuspaineet 1,2-1,4 MPa (12-14 kp/cm2) (Moottori lämmin, kaasu täysin auki, nopeus 150-250 rpm)

EVAP-venttiili
- Vastus 26 Ω

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • www.vrcf.fi
Vs: Motronic tietoa
« Vastaus #1 : 14.11.2019, 20:55:11 »
Motronic 1.8
IMM vikakoodi 1-2-1

Vikakoodi tallentuu kun tuleva signaali on alle 2V tai yli 5,3V ja moottorin nopeus yli 200rpm.

Signaalimaan tarkastus, pistoke irti
- Liitin nro. 1 ja maa välillä n. 0 Ω (maadoitus moottoriin imusarjan puolella)

Tehomaan tarkastus, pistoke irti (maadoitus menee ohjainlaitteen kautta)
- Liitin nro. 2 ja maa välillä n. 0 Ω

Signaalijohtimen tarkastus
- Sytytysvirta päällä
- IMM pistoke irti
- Volttimittari:
   Liitin 3 ja maa välillä 0-0,5 V

Signaalijohtimen tarkastus
- Sytytysvirta pois
- IMM pistoke irti
- Liitin 3 ja maa välillä n. 11 kΩ

Jännitejohtimen tarkastus
- Sytytysvirta pois
- IMM pistoke irti
- Sytytysvirta päälle
- Volttimittari:
   Liitin 5 ja maa välillä +12,5 V (akkujännite)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron