Futurez  Kulkukoira

Apuakselin laakerit vinokoneeseen

  • 8 Vastauksia
  • 4473 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jussims

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Apuakselin laakerit vinokoneeseen
« : 02.03.2012, 21:29:04 »
Kysymys kuuluu että saako noita vielä uusia jostain?
Käyttöautolta ei saa kuin niitä isompia laakereita, motonetissä ollut joskus mutta uusia ei enää tule ja paikalliset koneistamot käyty myös läpi. Netistä löysin muutaman puljun joka noita näyttää kauppaavan, mutta hinnat dollareina.

Jos jollain on tietoa mistä näitä saa uutena Suomesta tai jos joku on hamstrannut itselleen ylimääräisiä sarjoja niin saa ilmoittaa.

Poissa Juippi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: Apuakselin laakerit vinokoneeseen
« Vastaus #1 : 26.11.2012, 17:10:29 »
sama ongelma, oonko oikeessa et keskimmäinen ja taaimmainen on saman kokosia.
ja etummainen on isompi(jota vielä saa)


760 Turbo "BOSSI"
242 Sotkettuna Saabin tekniikalla.

Poissa Teemu R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: Apuakselin laakerit vinokoneeseen
« Vastaus #2 : 03.12.2012, 08:39:58 »
Löytyy koko sarja KG-trimningiltä nimellä mellanaxellager. Noin 45€ + postikulut ruotsista. Muista myös päätytulppa (tackbricka).
« Viimeksi muokattu: 03.12.2012, 08:47:01 kirjoittanut Teemu R »
Volvo 740 TDIC -89(ZBU)(kuusakoski vei), Volvo 245 classic -93(IGE), Volvo 945 B230FT+AW71(UGX), Volvo 940 B230(FT)+ZF GS6-37DZ -97(ZGR) ja Volvo 940 B230FK+AW71(GBU)

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Apuakselin laakerit vinokoneeseen
« Vastaus #3 : 03.12.2012, 09:06:18 »
Mulla olis sarja glycon laakereita "ylimääräsinä" ( tappikoneen mutta joku sano että ne olis
samat vinokoneessa, vai koskiko vain alkupään kymppisarjan vinokoneita? )
eli ei sinänsä ylimääräset mutta jos pakottava tarve saaha just nyt ne voin tilata
itelle myöhemmin toisen satsin Ruotsista.
Noita glykoja ei tarvi brotsata asennuksen jälkeen.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6346
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Apuakselin laakerit vinokoneeseen
« Vastaus #4 : 03.12.2012, 17:02:33 »
Mulla olis sarja glycon laakereita "ylimääräsinä" ( tappikoneen mutta joku sano että ne olis
samat vinokoneessa, vai koskiko vain alkupään kymppisarjan vinokoneita? )
eli ei sinänsä ylimääräset mutta jos pakottava tarve saaha just nyt ne voin tilata
itelle myöhemmin toisen satsin Ruotsista.
Noita glykoja ei tarvi brotsata asennuksen jälkeen.

"Joku" ei ole tiennyt mistä puhuu ;)

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Apuakselin laakerit vinokoneeseen
« Vastaus #5 : 03.12.2012, 22:41:40 »
"Joku" ei ole tiennyt mistä puhuu ;)

Toinen hyvä vaihtoehto on et mä en muista oikein mitä se puhu  :D
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 553
Vs: Apuakselin laakerit vinokoneeseen
« Vastaus #6 : 08.01.2013, 16:32:05 »
oisko muuten jollaki hyviä neuvoja millä/miten vaihtas nuot laakerit?

ite miettiny että termofysiikkaa hyödyntäen (lohko kuumaks, laakerit kylmäks) onnistuuko?
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa Teemu R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: Apuakselin laakerit vinokoneeseen
« Vastaus #7 : 08.01.2013, 22:32:16 »
oisko muuten jollaki hyviä neuvoja millä/miten vaihtas nuot laakerit?

ite miettiny että termofysiikkaa hyödyntäen (lohko kuumaks, laakerit kylmäks) onnistuuko?
Ite ainaki sain noin ja sopivasti kumivasaraa apuna käyttäen. Toinen asia on että miten saat akselin mahtumaan uusien laakereiden kanssa ::) Ainakin itellä oli ongelmana, mutta sain pienellä akselin laakeripintojen hiomisella sopimaan hyvin. Ehkäpä joku asiantuntevampi osaa kertoa parempia tapoja :)
Volvo 740 TDIC -89(ZBU)(kuusakoski vei), Volvo 245 classic -93(IGE), Volvo 945 B230FT+AW71(UGX), Volvo 940 B230(FT)+ZF GS6-37DZ -97(ZGR) ja Volvo 940 B230FK+AW71(GBU)

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 553
Vs: Apuakselin laakerit vinokoneeseen
« Vastaus #8 : 06.03.2013, 11:40:48 »
no nyt kantapään kautta lisä-infoo muille, lohkoo ei kärsi sitte yhtää lämmittää uusi asentaessa, lörähti uuski laakeri ko rupes laittaa paikalleen....
ja kosanilla lämmitin lohkoo n.10 sec, joka ilmeisesti oli liikaa.

ei auta ko kokeilla uusie laakereitte saapumise jälkee uuestaa...
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

 

Autoracing  KL-varaosat