KL-varaosat  Race.fi

D24 painetta paisarissa

  • 5 Vastauksia
  • 3244 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 266
  • www.vrcf.fi
D24 painetta paisarissa
« : 11.12.2012, 17:36:10 »
Juniorin turbo diesel alkoi tekemään painetta paisariin ja pärskäyttää vettä pihallekin jo. Voiko johtua kannen halkeamista? Minkälaisia kokemuksia foorumilaisilla tosta? Tietysti hyvällä tuurilla pelkkä pahvi sökö- onko edes mahdollista? Mitä rempassa huomioitavaa, jos korjataan? Uudet kannenpultit, mitä muuta? Ajotus? Auto 740 td -86. Kuulemma joskus kone rempattu jo vuosia sitten! Ei tule lämpöä sisällekään ja tiiviillä paisarin korkilla valkoista höyryä putkesta. Vedet ja öljyt ei sekotu.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 painetta paisarissa
« Vastaus #1 : 11.12.2012, 17:45:31 »
99.9% varmuudella kansi halki.  en muista pitääkö pultit vaihtaa, mutta nyt samalla kannattaa hihnat ja vesipumppu uusia jos edellisestä kerrasta aikaa.
hehkutkin kannattaa vaihtaa, etenkin ne pari pahimmassa paikassa olevaa
seetien välissä saa olla pienet halkeamat, oliko 2mm syvät vielä ookoo. mutta seetin ja apukammion väliset railot on pahasta

Poissa ipia

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 painetta paisarissa
« Vastaus #2 : 12.12.2012, 12:11:31 »
Jos on hyvää onnea niin ei oo kansi halki... kaverilla irtos ajossa syksyllä yks vesiletku ja ajeli koneen kuivaksi ku ei lämpömittari toiminutkaan kävi sen verran lämpimänä että koneen takapään muovinen hihnapyörän suojus, lämpömittarin anturin muoviosat, nokan stefat ja muutama muu muoviosa sulasi osittain tai kokonaan  :-[ eikä haljennu kansi  :o kannentiiviste kyllä kärähti...
Oireet oli  ihan samat kun pisti vedet sisään....

Huomioitavaa tuossa rempassa on ainakin, kannenpulttien irroitus- ja kiristysjärjestys, kannen suoruuden tarkistus, ja apukammioiden halkeamat. Jos nuo kammiot on pahasti halkeilleet niin sieltä voi periaatteessa irrota pala ja tippua männän päälle.

Kannen pultit pitää uusia.

Ja tosiaan tuossa Ari E:n mainitsemat  hihnat, pumppu ja hehkut jos ei ihan tuoreita ole.

Lisäksi tarkastaisin venttiilien, seetien sekä ohjarien kunnon tai ainakin säätäisin välykset samalla.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: D24 painetta paisarissa
« Vastaus #3 : 15.12.2012, 11:39:51 »
Joko kansi halki tai sitten vain tiiviste mennyt, jompi kumpihan siellä selvästi on.
Selviää oikeastaan vain kannen irrottamalla ja tutkimalla, onko kansi ehjä vai ei.
On tullut vastaan useitakin tapauksia että pelkkä tiiviste mennyt, mutta taitaa mahdollisuudet olla vähän fifty-sixty.
Pultit tosiaan on hyvä uusia ja jakopää on myös helppo laittaa samalla jos ei ole ihan just rempattu. Niin ja ne hehkut, tai ainakin kaksi takimmaista.
Jos kyseessä on oikein käyttöpeli jolla on tarkoitus pitkäänkin ajella niin suuttimet testattavaksi dieselpajalle ja kannesta ohjurien ja seetien tarkastus.
Vähintäänkin kannen suoruus pitää tarkistaa, mielellään myös oikaista varuiksi.

Ajoitukset pitää tosiaan katsoa kohdalleen sitten kasatessa, mutta siinä ei oikeastaan ole mitään sen erikoisempaa. Foorumilta jostain löytyy ohjeetkin ja tarkalla työntömitalla pärjää vallan mainiosti, kun sihtaa siihen 0.9-1.0mm väliin.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 266
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 painetta paisarissa
« Vastaus #4 : 17.12.2012, 15:50:38 »
Kiitos vinkeistä! Täytyykin punnita junnun kanssa toi homma (ei siis painimalla), kun auto ei montaa hunttia maksanu. Saattaa mennä osiksi ja myyntiin ja paaliin  ;D

Poissa Koo Pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 painetta paisarissa
« Vastaus #5 : 07.01.2013, 19:33:40 »
Jos laitat pultit itse muistathan putsata öljyt sun muut reistä paineilmalla tai vastaavalla>>>>ompa noita haljenneita lohkojakin vastaan tullu>>>vahva epäily juurikin "kasausöljyn" jäämisestä pultin reikään ja sieltähän se sitten painetta pukkasi ku lohko halennu....tuli muuten pari kertaa kansi purettua ja aivan turhaan, kunnes muuan seppä hokasi ongelman jujun ;).

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron