Autoracing  KL-varaosat

140srj taka-akseli vrt 240 taka-akseli.

  • 7 Vastauksia
  • 4057 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
140srj taka-akseli vrt 240 taka-akseli.
« : 06.03.2013, 10:52:58 »
Toivottavasti meni oikeaan osioon? Elikkä pari asiaa mietityttää noista akseleista. Itsella on kilpurin alla jommasta kummasta akseli. Edellinen omistaja väitti, että 240, mutta ylätukivarsien kohdat ovat eteenpäin, kun 140 sarjassa? Ja akselissa on jäähdytysrivat, kuten 240? Itse olen purkanut muutaman sata sarjalaisen ja useamman kaksatasen. Kaikissa satasarjalaisissa on ollut ylätukivarren korvat eteenpäin ja ei ole yhdessäkään ollut jäähdytysripoja. 200 srj perissä on kaikissa ollut ylätukivarren korvat akselin yläpuolella ja joissakin ollut jäähdytysripoja. Leveydessä muistaakseni oli eroja 100 srj verrattuna 200 srj?
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6346
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 140srj taka-akseli vrt 240 taka-akseli.
« Vastaus #1 : 06.03.2013, 11:21:01 »
Eteenpäin osoittavat korvakot ja jäähdytysrivat viittaisivat 164:n 1031 perään.

Lähteekö käsijarruvaijert akselin keskelle päin (200-sarja), vai auton etupäätä kohti (100-sarja)? Vai onko edes vaijereita paikallaan ;)

Myös alatukivarsista voi tehdä johtopäätöksiä. Meneekö akselissa oleva korvake tukivarren sisään (kumihela akselissa, 200-sarja), vai korvakot tukivarren kummallekin puolelle (kumihela tukivarressa, 100-sarja)

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: 140srj taka-akseli vrt 240 taka-akseli.
« Vastaus #2 : 06.03.2013, 11:26:12 »
Nyt rupes käymään mielenkiintoiseksi. Täytynee lähteäsamantein pajalle tarkistamaan tuota vaijerijuttua. Muistaakseni hyttiin tuli vaijerilla. Ja tuo perä vois hyvin ollakin 164, kun siellä on m400 laatikkokin paikallaan. Kuinkas tuo 164 perä eroaa "normi" peristä, vai eroaako mitenkään? Onko esim leveys sama, kun 140?

Edit: lähden pajalle konttimaan auton alle ja tutkimaan, viestiä tulee puolen tunnin sisään, jos ei matkalla satu ihmeitä.
« Viimeksi muokattu: 06.03.2013, 11:28:08 kirjoittanut Joni145 »
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: 140srj taka-akseli vrt 240 taka-akseli.
« Vastaus #3 : 06.03.2013, 11:55:49 »
Alakorvista en osaa sanoa, kun on hitsattu uudet korvat ja tehty erilaiset linkit. Käsijarruvaijerit lähtee samalla tavalla, kun sata sarjassa. Perässä on kitkalukko ja jäähdytysrivat. Onko leveydestä tietoa kellään?
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6346
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 140srj taka-akseli vrt 240 taka-akseli.
« Vastaus #4 : 06.03.2013, 12:01:55 »
Taitaa siis olla 164:n perä. Leveys on sama, mitä 140:n perässä, mutta mittaa en muista. Huomattavasti leveämpi kuitenkin, mitä 200-sarjan perä.

164:ssa on ollut myös 1030 perää, mutta niissä ei ole jäähdytysripoja pohjassa. Siksi tuo on melkoisella varmuudella 1031.

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: 140srj taka-akseli vrt 240 taka-akseli.
« Vastaus #5 : 06.03.2013, 12:10:12 »
Sain mittaamalla levystä levyyn saman mita, kun sain 200 srj perästä  :o 127,5cm. Onko vanhoissa 200 srj ollu mahdollisesti ylätukivarret eteenpäin ja käsijarru vaijerit lähteny eteenpäin?


Edit: 145 perästä sain levystä levyyn mitaksi n.133 cm.

Edit2: vaikka olis se 164 akseli vissiin välitykset käy 200srj välitykset sinne ja toistepäin?
« Viimeksi muokattu: 06.03.2013, 12:17:11 kirjoittanut Joni145 »
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6346
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 140srj taka-akseli vrt 240 taka-akseli.
« Vastaus #6 : 06.03.2013, 12:50:31 »
Sekoiteaanpa soppaa vielä sen verran, että 100-sarjassa on "syvemmät" jarrulevyt, joten levystä mitaamalla tulos ei kerro koko totuuttaa akselin leveydestä ;)

Välitykset sopii joka tapauksessa ristiin, kuten 1030 ja 1031 peristä muutenkin sopii. Ison ja pikkuperän välillä osat ei kuitenkaan sovi ristiin.

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: 140srj taka-akseli vrt 240 taka-akseli.
« Vastaus #7 : 06.03.2013, 13:41:02 »
Joo ja mittavirhe on paljolti mahdillista, mutta en myönnä mitään :D jokatapauksessa kevään aikaan otan kilpurista lukon irti ja tilalle menee kemppi. Saan siviiliautoon tuon kitkalukon.
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron