Elekma  Autoracing

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4861 Vastauksia
  • 1059911 Lukukerrat

sam_u ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1095 : 13.02.2019, 17:12:57 »
Autokilta ei tiennyt mitään d6 ilmastoinnin kompuraan koskien olevaa kampanjaa? Lupas selvitellä asiaa, mutta heille ei ole tullut mitään tietoa.
Autosalpa taas oli tilanteen tasalla. Tekivät diagnoosin , kun ilmoitin viaksi että "ilmastointi tarvitsee huollon". Diagnoosi oli että kompressori pitää vaihtaa, mutta se on maksuton. Sovitiin uusi aika ja että myös jakopää huolletaan samalla. Käyttöönotto 2013 /10 muistaakseni.

Poissa Brokkis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1096 : 13.02.2019, 17:47:59 »
Tänään oli auto keskarilla kompuran ja jakopää remontissa. Itselle jäi maksettavaa 467€. Hienoa toimintaa Volvolla, kun tekivät uuden kampanjan kompuran suhteen. Vanha kompura oli vaihdettu 2016 kampanjassa.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1097 : 13.02.2019, 21:58:00 »
Sähkömoottoria pystyy ajamaan nimellistehoaan suuremmalla teholla, mutta tällöin se lämpökuorma kasvaa reilusti. Sähkömoottori kyllä kestää tuollaisen 20-30% tehonnoston, mutta entä toimilaitteet (kaapelit, akku) siinä ympärillä. Näillä saattaa tulla raja vastaan hyvin äkkiä, kun akustolta vaaditaan enempi virtaa, mitä se ehkä ei kykene tarjoamaan

Täsmälleen näin eli moottori kyllä kestää, mutta muu tehoelektroniikka joutuu lujille. Moottoria pyörittävä vaihtojännite tehdää PWM-tekniikalla eli tasajännitettä pulssitetaan ja pulssin levittämisellä tasajännite muuttuu vaihtojännitteeksi. Tehoa kun viedään enemmän läpi, niin lämpökuorma kasvaa. 
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1098 : 14.02.2019, 09:56:06 »
Luulisi että hetkellisesti tuota voisi jotenkin muuttaa, siis moottorin tehoa. Tyyliin parin sekunnin terävä kiihdytys.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1099 : 14.02.2019, 10:15:46 »
Luulisi että hetkellisesti tuota voisi jotenkin muuttaa, siis moottorin tehoa. Tyyliin parin sekunnin terävä kiihdytys.

Suurimmat rajoitukset tosiaan taitavat tulla tuolta akkujen ja kaapeleiden puolelta, moottori kyllä kestää. Akuilla on todella pieni sisäinen resistanssi, mutta hetkellisestikin virranantokapasiteetti ylitettäessä alkaa se lämpökuorma kasvaa merkittävästi eikä jäähdytys enää riitä paikallisesti.
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1100 : 14.02.2019, 10:29:28 »
Taitaa olla joku vastaava systeemi Teslalla näissä hyper moodeissa. Auton akuston lämpötila pitää olla just oikea ja kiihdytyksen jälkeen pitää akuston antaa jäähtyä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1101 : 14.02.2019, 12:29:25 »
Jep ja uudessa Model 3:ssa Track Modessa akun puhaltimet käynnistyvät vaikka olisi kylmä ilma.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1102 : 14.02.2019, 13:38:00 »
Tänään kun auto oli huollossa niin kyselin SAH:n mekaanikolta tuosta D6 mallien kompura kampanjasta. Hän ei siitä tiennyt, mutta sanoi että jos virallinen kampanja niin pitäisi Volvon tiedoista löytyä auton tiedoilla.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1103 : 15.02.2019, 15:34:34 »
Oon ajellu pääosin pelkällä sähköllä nyt 1.5viikkoo,webasto ollut tosi vähän käynnissä.
Polttoainemittariston palkisto tippunut jo puoleen väliin ja range tippuu myös , voiko olla ettei se oo ihan tilanteen tasalla kun ei diesel konetta käytä juuri lainkaan? Vai mihin se menee..Esim. mikä tuo lisälämmitin on, mulla se ainakin on päällä ni olisko se vastaus asiaan?

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 184
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1104 : 15.02.2019, 15:56:32 »
No se Webastohan on se lisälämmitin ja tietenkin se on talvella koko ajan päällä. Kylmä tulis kuskille muuten. Kyllä sen huomaa , kun tulee autolla pihaan, niin pakokaasu haisee , vaikka on pelkällä sähköllä ajanut.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1868
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1105 : 15.02.2019, 16:10:59 »
Toisaalta se webasto ottaa täydelläkin teholla vajaan litran tunnissa, eli ihan hirmuista tahtia ei tankissa pinta vajoa.

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1106 : 16.02.2019, 08:34:22 »
No se Webastohan on se lisälämmitin ja tietenkin se on talvella koko ajan päällä. Kylmä tulis kuskille muuten. Kyllä sen huomaa , kun tulee autolla pihaan, niin pakokaasu haisee , vaikka on pelkällä sähköllä ajanut.
Nii just ::) Eli kun kelit lämpee ni ottaa vaan pois käytöstä.

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1107 : 16.02.2019, 09:37:33 »
Webasto lähtee päälle aina kun lämpötila on +15 tai alle. Omien kokemusten mukaan johonki +7 - +10 keleihin pärjäilee ilman sähköllä ajellessa, sen alle alkaa mukavuus kärsimään.

Poissa k004781

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1108 : 17.02.2019, 17:05:20 »
Hello.

Tuli juuri hankittua -14 mallinen Plug In, hollannin tuonti autoliikkeen kautta, ja ainakaan itsellä ei toimi webasto ajastimesta eikä suorakäynnistyksellä. Asetukset on mielestäni oikein, eli valittu pysäkäinti ulkona. Suoralämmityksen kun pyytää viiksestä päälle, kuuluu kyllä jostain naksahdus, aivan kuin rele vetäisi päälle, mutta siinä kaikki. Kai noissa keskieuroopan autoissa on ylipäänsä webasto? Ainakin myyjä vakuutti näin olevan: Auton alle kurkin, mutten nähnyt ainakaan perinteisen mallin kurttuputkea (webaston pakari) mistään pilkistävän. Mitään herjaa ei akun varaustilasta tai polttoaineen puutteesta ilmesty (tankki täynnä). Pääseeköhän tässä vääntämään kättä myyjän kanssa  :-\

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1109 : 17.02.2019, 19:36:01 »
Hello.

Tuli juuri hankittua -14 mallinen Plug In, hollannin tuonti autoliikkeen kautta, ja ainakaan itsellä ei toimi webasto ajastimesta eikä suorakäynnistyksellä. Asetukset on mielestäni oikein, eli valittu pysäkäinti ulkona. Suoralämmityksen kun pyytää viiksestä päälle, kuuluu kyllä jostain naksahdus, aivan kuin rele vetäisi päälle, mutta siinä kaikki. Kai noissa keskieuroopan autoissa on ylipäänsä webasto? Ainakin myyjä vakuutti näin olevan: Auton alle kurkin, mutten nähnyt ainakaan perinteisen mallin kurttuputkea (webaston pakari) mistään pilkistävän. Mitään herjaa ei akun varaustilasta tai polttoaineen puutteesta ilmesty (tankki täynnä). Pääseeköhän tässä vääntämään kättä myyjän kanssa  :-\

Et pääse vääntämään kättä. Kun laitat latausjohdon kiinni ja toisen pään seinään, niin suorakäynnistys toimii. Samoin toimii myös ajastin. Tuo sama ominaisuus on myös minun autossa eli autossa on ns. ajonaikanen webasto. Roikka seinässä vastaa taas lohkolämmitin ominaisuutta. Älä kysy miksi tämä näin toimii. Olisihan se kiva että auto lämpiäisi ilman roikkaa seinässä. Webasto on siellä apukuljettajan eturenkaan lokarin sisällä.

Edit: Kyselin ongelmasta Volvon huollosta, mutta olivat sen verran hölmistyneen näköisiä että päätin paeta takavasemmalle. Odottelen hetkisen, jos ne toipuvat järkytyksestä.
« Viimeksi muokattu: 17.02.2019, 19:37:46 kirjoittanut matalaut »
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

 

KL-varaosat  Race.fi