Lisätäänpä tähän vielä pari huomioitavaa juttua, joihin ainakin ensikertalaisen (joka tekee esim. Alfamerin opuksen mukaan noita) kannattaa varautua:
- Kampiakselin keskipultin avaus käypi näppärästi laittamalla pulttiin vääntiö ja vääntövarsi keulasta katsottuna koneen oikealle puolelle, joko runkopalkkia, maata tms. vasten (jotain jossa se pysyy paikoillaan, kun koittaa kääntyä myötäpäivään) ja sen jälkeen startilla pikku napautus ja pultti on auki.
- Muutoin koko homma onnistuu yksin, mutta kampiakselin lukitus hihnapyörän kiristämistä varten ei onnistu ilman sitä varten
hankittua tai
tehtyä työkalua
- Jos lukitsee hammaspyörää kehältä, niin startin pultit saattaa osoittautua olemaan hyvinkin tiukassa. Ja jos oman pään sytytys ei oo ihan heti kohdillaan, niin voipi ottaa ja hakee semmosen muutaman euron sopivan kokosen (18mm oli ainakin itellä )kiintolenkin - mahdollisimman suoran semmosen - ja sahaa siitä sen kiintopään pois jatkovartta varten
- Kampiakselin kiilahihnapyörän pultin kiristyksen 60 asteen mitta on sama kuin kääntää pulttia yhden sivun verran eteenpäin (kuusiopultti ja 360/6=60)
- Kampiakselin kiilahihnapyörän kiristykseen kannattaa varata jatkovartta ja siihen vielä lisäputkea. Itsellä 60cm vääntövarsi ja siinä vielä metrin putki lisänä - silloin menee ihmeemmittä ähräämisittä
- Halutessaan välttää vahinkoja, voipi irrotella vaikka sen jäähdyttimen ylävesiletkun ja lohkon puolelta irtoaa helpoiten (nimim. "noin 30 astetta käännettyäni, kiristin lisää ja hupsislipsis ja se vääntiö pyyhkäisi ylävesiletkun lähdön mennessään")
- Mikäli autossa on muovinen tarvikekotelo siihen jakopäähän, niin ajoitusmerkit saattaa puuttua kokonaa, jos kotelon asentaja ei niitä ole halunnut laittaa. Ainakin skruvatista tuli semmoinen takalevy, johon piti itse tehdä merkit.
Sitten jos haluaa tehdä elämästään jännittävämpää ja menee vaihtaamaan stefoja tai sitä kampikammion etulaipan tiivistettä:
- Hammashihnapyöriä irroitettaessa antaa vanhan hihnan olla paikoillaan pulttien avaamisen ajan - nokka-akselin hihnapyörää ei ilman erikoistyökalua saa lukittua sen muovisen takalevyn ollessa paikoillaan, paitsi lukitsemalla apuakselin hihnapyörän ja sitä kautta nokka-akselin hihnapyörän hihnalla
- Kampikammion etulaipan tiivistettä ei ihan joka varaosatiskiltä löydy, eikä netistäkään tullut vastaan ilman, että olis pitäny ostaa koko alakerran tiivistesara. Itsellä tuo laippa asettui sopivalle kohdalleen Hylomar universal blue massan ja 0,5mm tiivistepahvin avulla.
- Stefoja saa kulumaan monta, jos ei pidä varaansa apuakselin kanssa. Ne holahtaa aika helposti sinne pohjaan, jos painelee jollain sopivalla putkella tahi hylsyllä.
- Siniseltä tiskiltä onnistuin saamaan 6mm leveät stefat apu- ja nokka-akselille - tarvikkeena tarjotaan suoraan 7mm leveitä. Jos autossa on ollut koko ajan noita 6mm leveitä, niin laadukas tarvike luulisi helpommin asettuvan eri kohtaan akselilla. Mm. Motonetissa ostaessa mittojen mukaan stefat, saattaa ne olla melkein tuplasti kalliimmat, mutta stefassa voipi lukea päällä Payen.
Tässä niinkus tämmösen autoista ei juuri mitään ymmärtävän turistin kokemuksia. Kampikammion huohotuksen putsaus kannattaa myös suorittaa samalla, kun tukkii öljyvuotoja. Ja jos öljyä on päässy sinne reilummin, niin moottorin pesu liuottimella + painepesurilla ennen remppaamista tekee työstä miellyttävämpää.