Kulkukoira  Proturbo

Volvo 740 GL -88 "Reppana"

  • 237 Vastauksia
  • 61924 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 740 GL -88 "Reppana" KÄSIJARRU
« Vastaus #45 : 29.07.2015, 18:57:50 »
Se levittäjälinkku tarvii liikkua kunnolla, sitten levittäjä ja kengät paikalleen ja tarkistatte että vaijeri löysällä se levittäjä on "nolla"-asennossa, muuten löysäätte vaijeria tai ehjäätte sen herkemmin liikkuvaksi että levittäjä toimisi oikein. Sitten kun tuo homma on handussa, rumpu päälle ja joko merkkaatte vaijerin jotenkin tai sitten vaan näppifiiliksellä testaatte että käsin sitä vaijeria saa kiskottua maks 2cm, sillon käppäri pitäs toimia aika kivasti. Ite oon käyttänyt noin sentin liikerataa vaijeriin, ja tuon säädön jos jaksaa tehdä niin tosi surullisen näkösilläkin osilla pitää kyllä, voi tarvia sen kiinteän välikappaleen ja kengän väliin aika paljonkin jössipalaa...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo 740 GL -88 "Reppana" KÄSIJARRU
« Vastaus #46 : 29.07.2015, 20:20:45 »
Nyt se levittäjä liikkuu kunnolla molemmin puolin ja juuri noin teimme.

Auttaisiko tähän nyt se, jos nämä laittaisi niihin kenkiin?

http://www.motonet.fi/fi/varaosat/655/135813/autot/volvo/740-760-1982-1992?vuosimalli=1988#Jarruosat-Kasijarrukengat-ja-asennussarjat

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GL -88 "Reppana" KÄSIJARRU
« Vastaus #47 : 29.07.2015, 20:33:58 »
Kävin itselle hakemassa nämä




Totesin, että menee leikkimiseksi muuten käsijarrun kanssa.....

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo 740 GL -88 "Reppana" KÄSIJARRU
« Vastaus #48 : 29.07.2015, 20:37:42 »
No melko leikkimistä tämä on ollutkin. Sellainen sata euroa mennyt kankkulan kaivoon. :2funny:

Mutta juuri äsken laitoin nuo tilaukseen...

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 740 GL -88 "Reppana" KÄSIJARRU
« Vastaus #49 : 29.07.2015, 20:45:50 »
Jos siellä on jo jössipalat kenkien ja kiinteän välikalikan välissä siten että tuo mainittu sentin verran vaijerista nykimistä aiheuttaa rummun pysähtymisen niin ei se kyllä noillakaan kummene.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo 740 GL -88 "Reppana" KÄSIJARRU
« Vastaus #50 : 29.07.2015, 21:08:36 »
Mitähän sille sitten pitää tehdä?

Niin ja mitä jössipalaa? ???
« Viimeksi muokattu: 29.07.2015, 21:18:48 kirjoittanut Merlin »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 740 GL -88 "Reppana" KÄSIJARRU
« Vastaus #51 : 29.07.2015, 21:27:41 »
Jössipalaa eli pellinsuikaletta tai hitsitäppää tai jotakin ranetusta kuitenkin että saa kengät niin ulos että heti kun levittäjä liikahtaa niin kengät ottaa rumpuun, monesti niissä on aika pitkäkin liike ennenkun rumpu ja kengät kohtaa ja sillon on teho ylensä aika menetetty. Voit myös kokeilla rälläkällä kivilaikalla hioa rummun karkeaksi, mutta kyllä vika on joko kenkämateriaalissa tai rummussa jos ei pidä vaikka linkku liikkuu ja säätö on lähellä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GL -88 "Reppana" KÄSIJARRU
« Vastaus #52 : 29.07.2015, 21:33:02 »
Otin myös siniseltä muovihelat ja pitimen yms vaijerille, kaikki rikki nyt, joten liikkeetkin/liikeradat paranee vaijerin osalta :)

Eli nämä tilasin, koska vaikuttavat toimintaan oleellisesti

« Viimeksi muokattu: 30.07.2015, 00:12:02 kirjoittanut Orlov »

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GL -88 "Reppana" KÄSIJARRU
« Vastaus #53 : 30.07.2015, 10:02:38 »
Ite korjasin edellisestä rotiskosta käsijarrun ihan vaan säätämällä kahvasta sen kohilleen ja sitte soralle nykimään pitoja sinne. Kaksraitaa ku sai alkamaan ja loppumaan samaan aikaan se oli säätöjen osalta valmis. Alkaa ne motonetin kengätkin pitämään kun ne saa kertaalleen kunnolla  lämpimäksi. Ei nyt välttämättä punahehkulle tarvi rumpua saada mutta kuumaksi kuitenki.  :pomo:
« Viimeksi muokattu: 30.07.2015, 10:04:28 kirjoittanut L4NDe »

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo 740 GL -88 "Reppana" KÄSIJARRU
« Vastaus #54 : 30.07.2015, 19:10:26 »
Taas turattu käsijarrun kanssa.  Nyt on säädetty niin, että kaksi napsua ja molemmat pyörät on lukossa. Jokohan kelpaa suikkapäälle?

Eli nyt sinne meni ne säätömutterit. Suurin ongelma olikin käsijarrun vaijerin säädössä, joka olikin tapissaan ja aivan jumissa.
« Viimeksi muokattu: 30.07.2015, 19:20:06 kirjoittanut Merlin »

Poissa L4NDe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GL -88 "Reppana" KÄSIJARRU
« Vastaus #55 : 31.07.2015, 11:42:58 »
Taas turattu käsijarrun kanssa.  Nyt on säädetty niin, että kaksi napsua ja molemmat pyörät on lukossa. Jokohan kelpaa suikkapäälle?
Varmaan valittaa kun ei oo vapaata liikerataa tarpeeksi.  :uglystupid2: Eiköhän se jo nyt saa puhtaan paperit!

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo 740 GL -88 "Reppana" KÄSIJARRU
« Vastaus #56 : 31.07.2015, 12:39:33 »
Hahaa, nyt on leima! *taavih->

Oli kyllä todella mahtavaa palvelua. Leima meni umpeen toissapäivänä, mutta katsastaja käytti ainoastaan auton rullilla. Päästöt katsottiin aiemmasta jälkitarkastuksen lapusta ja muut korjauskehoitukset kysyi
suullisesti. Ainoa mikä jäi laittamatta, oli jarrukilpi. Maksua ottivat ainoastaan 30€.

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo 740 GL -88 "Reppana"
« Vastaus #57 : 31.07.2015, 14:07:47 »
Sytytystulpat vaihdoin Boschilaisista Volvolaisiin. Samalla huuhtaisin moottorihuoneen.

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Volvo 740 GL -88 "Reppana"
« Vastaus #58 : 01.08.2015, 12:27:19 »
Viime yönä olin kaverin kanssa parkkipaikalla ja kun piti jatkaa matkaa, niin Volvo ei lähtenytkään käyntiin. Aluksi epäilin akkua, mutta syyksi paljastui polttoainepumpun rele, joka vaihtamalla lähti kolmannella yrittämällä käyntiin. Onneksi ei tarvinnut kävellä vähän vajaata 30 kilometriä. :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 01.08.2015, 12:30:29 kirjoittanut Merlin »

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Kaveriltani saama rele myös oikuttelee, jossain varaston kätköissä pitäisi kuulemma olla uusia... Yksi autossa oleva metallinen rele kuumenee ajon aikana ihan prkleesti. Onko normaalia? Kuvaa en nyt saa puhelimella laitettua... :-[

Sitten toiseen aiheeseen. Tässä yksilössä kun on tuo päiväajovalovalmius, niin miten tuo homma toimii? Sulake on jo paikallaan, samoin polttimot. Kun ajovalokatkaisijan kääntää nollaan, niin parkit palavat edessä ja takana. Kuuluko se näin ollakin?

 

RallyBaron  Samppasport