Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: kerma - 23.02.2018, 20:12:52
-
Eli alotetaanpa tällekkin muistio. Eli Vm. 90 deeku mittarissa reilu 620tkm. Ostin käyttäjältä Juuzzo ja kyllä olen tyytyväinen ostokseen. :) Toissapäivänä lähti -18 asteessa käyntiin ilman lämmitystä, viidellä mutta kyllä se kuudeskin sieltä sitten heräsi :D Autoa ilmeisesti melko hyvin pidetty kun kori ja tekniikka sen verran kunnossa, myös huoltoirja äärimmäisen kattava viimeisen 200tkm ajalta. Sisältä ihan kauhea mutta pikkuhiljaa paremmaksi.
Apukuskin penkin vaihdoin jo, löytyi juuri samaa sävyä kuin alkuperäinenkin. Oikean puolen lattian maton imuroin perusteellisesti. Kuskin oveen laitoin ehjän paininkytkimen sisävaloa varten.
(https://thumb.ibb.co/kxxJJS/WP_20180220_18_33_55_Pro_highres.jpg) (https://ibb.co/kxxJJS)
(https://thumb.ibb.co/fDUR57/WP_20180220_18_34_42_Pro_highres.jpg) (https://ibb.co/fDUR57)
-
Tässä kunnossa apparin penkki oli :D
(https://thumb.ibb.co/doY8JS/WP_20180221_15_44_58_Pro.jpg) (https://ibb.co/doY8JS)
(https://thumb.ibb.co/eGDNCn/WP_20180220_18_36_35_Pro.jpg) (https://ibb.co/eGDNCn)
Kuskin penkki tosiaan nyt vielä metsästyksessä jos löytyis jostain.
Sähköt tuntuu olevan tämän auton kohdalla olleen se kirous. Mittari valot toimi hyvin satunnaisesti, syykin selvisi pian...
toinen poltimo uupui ja toinen oli kasattu sähköteipillä :buck2: No nyt on uudet ja molemmat toimivat.
(https://thumb.ibb.co/jLi5Xn/WP_20180301_19_46_00_Pro_1.jpg) (https://ibb.co/jLi5Xn)
Autossa on jälkiasenteiset voltti, vedenlämpö ja öljynpaine mittarit. Ensinnäkään nuo ei minun silmään sovi nuo valkopohjaiset ollenkaan. Ja upotus on tehty tuon peitelevyn alle, ei kiinni levyyn. Vedenlämpö ja volttimittari bilteman lookilla paljon lähempänä Volvon omaa niin sellaiset pitää hommata ja asentaa tuohon peitelevyyn ne. Sähköt katsoa samalla uudelleen ja mittareiden valaistus toteuttaa.
(https://thumb.ibb.co/f1ZjQ7/WP_20180301_20_06_13_Pro_1.jpg) (https://ibb.co/f1ZjQ7)
Nyt vaan se kuskinpenkki kun löytyisi. Peruutusvalot ei voimi lainkaan, lasinpesuri toimii satunaisesti ja takavalot täynnä kosketushäiriöitä. Kontin, konehuoneen eikä kabiinin valot toimi kojelaudasta puhumattakaan. :D Ajattelin että sähköt olisi viimeinen asia mihin deekun kanssa joutuu kajoamaan mutta ei ilmeisesti :D
-
Tämä kulkeepi ilmat uusia murheita. Pesussa käytin ja onhan tuo maalipinta kokenut kaikenlaista mutta menköön, ei tässä taitoa ole uudelleen alkaa maalaamaan. :D vaikka kyllä yks visio siitäkin ois..
(https://thumb.ibb.co/hYekzn/DSC_0019.jpg) (https://ibb.co/hYekzn)
-
1259730 on Volvo Original lisämittarikehyksen varaosanumero jos et välttämättä niitä peitelevyjä halua leikellä. Ja vaikka mulle valehdeltiin että noita kehyksiä ei saa enää tilattua, niin kylläpä vaan GCP:ltä (eli miltä tahansa palvelevalta Volvo-jälleenmyyjältä) löytyy. Ko. kehys on siis tarkoitettu tuohon päämittariston viereen, 1 per lisämittari.
-
Okei kiitos tiedosta. On siihen tehty reijät mutta ne on alle 50mm halkaisijaltaan niin että sen mittarin näytön näkee sen alta jotenkuten mutta varmaan sitten tilaan tollasia pari koska ne on leikattu liian sivuun että vois suurentaa. Kuuluuko se lisämittari tulla siihen levyyn kiristämällä vai sen alle?
-
Okei kiitos tiedosta. On siihen tehty reijät mutta ne on alle 50mm halkaisijaltaan niin että sen mittarin näytön näkee sen alta jotenkuten mutta varmaan sitten tilaan tollasia pari koska ne on leikattu liian sivuun että vois suurentaa. Kuuluuko se lisämittari tulla siihen levyyn kiristämällä vai sen alle?
alle,eli mittari sinne poteroon ja kehys päälle!
-
Aivan, skandixilla 5,9e näkyy olevan hinta niin pitää kysyä paljon biliasta. Skandixilta tulee sitä lähetys hintaa sen verran paljon että pitää sitten mielummin tilata muutakin.
-
Aivan, skandixilla 5,9e näkyy olevan hinta niin pitää kysyä paljon biliasta. Skandixilta tulee sitä lähetys hintaa sen verran paljon että pitää sitten mielummin tilata muutakin.
Ite tilasin tuolta http://www.vp-autoparts.com/main.aspx?page=article&artno=1259730. Tilasin viimeksi yhden ilmaletkun joka maksoi 260sek ja tilaus posteineen maksoi 330sek. Maksoin verkkopankissa ulkomaanmaksuna niin meniköhän myöhemmin joku 6€ käsittelymaksua päälle.
-
Ei ole aikaa ollu sähköjä kattella mutta kuskinpenkin vaihdoin. Kaveri osti omaan 240 sparcon niin sain siltä mustan paljon ehjemmän kangaspenkin mitä tuo tämän oma.
Tällä ajetaan nyt:
(https://thumb.ibb.co/jABK6c/DSC_0029.jpg) (https://ibb.co/jABK6c)
Tässä kiikuttiin ennen.
(https://thumb.ibb.co/exE3zx/DSC_0030.jpg) (https://ibb.co/exE3zx)
-
Hyväksi kyllä istuttu tuo kuskin penkki :D
Hyvä että saajaan näitä deekujakin tänne. Onko viritysaikeita, vai pitää vakiona?
Aika vähällä aineella ainakin oma vapari menee käyttiksenä. Se oikeastaan tyrehdyttänyt ahtamishalut.
Hehkuttaa pari kolme kertaa, jos pakkasta lähemmäs 20, kyllä se käyntiin lähtee ;)
-
Joo alkaa siinä näkyä vuodet... :D
Voishan tota tuplahehkuaki koittaa, ens talven hommia varmaan. Laakista lähti yhdellä hehkutuksellakin tosin viidellä. :)
Mittailin tossa seka-ajolla ku oli kylmäkäynnistyksiä muutama niin 7,6l/100km. Kesä kulutusta ootan että pääsen mittaamaan. :)
Mielessä kyllä ollut tuo ahtaminen, M47 siinä on yks mikä pitäs varmaan sit kans vaihtaa. Mutta ei ainakaa ihan ensimmäisenä oo hyrrää tulossa.
-
Kesäkumit alle tänään. Ei tuu kromikapseleita vaan noihin ne kromikehät pitää ostaa tässä joku päivä.
(https://thumb.ibb.co/jGSn6n/DSC_0116.jpg) (https://ibb.co/jGSn6n)
Akku tuli samalla puhistettua ja nesteet kävin läpi. Pitää tarkkailla paljon kuluu.
-
Nonnii, öljyn kulutus on luokkaa 2-3dl/tonni. Kyllä sen kanssa pystyy elämään, voisin koittaa teboilin 15w40 moniaste öljyä ku kohta vaihdan öljyt.
Ilmanputsarin vaihdoin.
(https://thumb.ibb.co/cq4LMx/DSC_0165.jpg) (https://ibb.co/cq4LMx)
Mittarit vaihdoin mustapohjasiin.
(https://thumb.ibb.co/cAXeEH/DSC_0170.jpg) (https://ibb.co/cAXeEH)
Hirvitarraa tuli tilattua. ;)
(https://thumb.ibb.co/n8bjgx/IMG_20180425_WA0003.jpg) (https://ibb.co/n8bjgx)
Auto on kyllä hienosti toiminut. Pohja todettu todella hyväksi ja pintaruosteet todella hyvin kirittävissä. :)
-
Nonnii, öljyn kulutus on luokkaa 2-3dl/tonni. Kyllä sen kanssa pystyy elämään, voisin koittaa teboilin 15w40 moniaste öljyä ku kohta vaihdan öljyt.
Ilmanputsarin vaihdoin.
(https://thumb.ibb.co/cq4LMx/DSC_0165.jpg) (https://ibb.co/cq4LMx)
Mittarit vaihdoin mustapohjasiin.
(https://thumb.ibb.co/cAXeEH/DSC_0170.jpg) (https://ibb.co/cAXeEH)
Hirvitarraa tuli tilattua. ;)
(https://thumb.ibb.co/n8bjgx/IMG_20180425_WA0003.jpg) (https://ibb.co/n8bjgx)
Auto on kyllä hienosti toiminut. Pohja todettu todella hyväksi ja pintaruosteet todella hyvin kirittävissä. :)
hienoa! O0
-
Tuli leima haettua tänään. :)
Ainoa huomautus on pakkivalot, vika johdotuksissa mutta mietin että laitanko nyt vai sitten jos vaikka tähän tulis jossain vaiheessa M46 tietyistä syistä ::) ni samalla sitten.
Takajarruissa oli 20% eroa, edellinen omistaja kyllä mainitsi että toinen satula jumissa jonki verran.
-
Tuli eilen pestyä höyryvesiimurilla mikä lie onkaan niin penkit ja matot :) tuli kyllä todella likasta vettä niistä, nyt paljon raikkaampi auto ja penkit vaihto väriä :D
(https://thumb.ibb.co/dpEy67/DSC_0187.jpg) (https://ibb.co/dpEy67)
Ja öljyt vaihtui tänään, Teboil Moniaste 15w40 ja auton mukana tullut suodatin... Topran? :-\ uskaltaako tuota pitää tuolla, meinasin ajaa jo suoraan motonettiin hakemaan volvon omaa suodatinta. Onkohan tuo ihan susi merkki?
(https://thumb.ibb.co/kmfXYn/DSC_0196.jpg) (https://ibb.co/kmfXYn)
-
Käsi oli kipeenä ja ajoin kaverin automaatti ysillä viikon, nyt taas deeku alla ja huomaa että peräpäässä on puslia rikki. Vetelee ihan hassusto ja ohjaus tuntuu ku tulis myöhässä. Vaikea kuvailla mutta tuntuu että jotakin on väljänä.
Pitää alkaa pusla kerrallaan uusimaan ja iskarit.
(https://thumb.ibb.co/fMn1dy/DSC_0239.jpg) (https://ibb.co/fMn1dy)
Tämä huopa tuli asennettua kuskin jalkatilaan, ostin torista. Eroa metelissä en kyllä huomaa laisinkaan. :D
-
Muutamasti jo tuumannut että 240 deeku ei ole minun juttu mutta mitä sitä tuomitsemaan kun auto ei ole kunnossa.
Ruvennut vähän ärsyttää kun vaikka 15 lämmintä ja kylmän koneen käynnistää, se käy puoli minuuttia 4 tai viidellä jos antaa olla tyhjäkäynnillä. Ollut tätä ostosta asti mutta kun kesälläki tekee ni vähä kumma. Mietin onko kone niin loppu että puristukset huonot vai voiko toimimattomat hehkut vaikuttaa käymiseen vielä 30sek. Jälkeen??
On tuossa nyt muutakin hommaa mutta tämä vähän ihmetyttää.
-
Oon todennut, että ongelma täytyy olla pumpussa ja/tai suuttimissa, oma tdic tekee vastaavaa eli sopivasta kelistä, noin +8 .. +2 välissä on alue, jossa startin jälkeen rykii jotain pyttyä. Uudet berun hehkut joka pytyssä, kansi käytetty 40tkm sitten auki ja seetit ajettu jne, kone ei huohota yhtään ja sitärataa, mekaanisesti kaikki on niin tiptop kun voi vanhassa koneessa olla, mutta ei vaan viitti käydä kaikilla sopivan vilpeenä. Pakkasella taas ennakonlisä riittää siihen, että laite käy kaikilla heti.
-
Totta, unohin mainita että se joku vahapatruuna on poistettu käytöstä ja tässä on mekaaninen "ryypynvaijeri".
Eli se jotenki vaikuttaa siis ennakkoon? Kaasulla käy heti nätimmin. Hitto ku tuo pumppu hässäkkä ei ole tuttu ni ei oikeen tiiä mitä siitä puuttuu.
-
Ota kuva siitä niin kerrotaan. Se vahapatruuna tuo kummasti mukavuutta ja helppoutta kylmästarttiin. :)
-
Joo no mäpä otan muutaman kuvan, kiitos :)
-
Rykimällähän nuo vanhemmat mitsunkin dieselkoneet tuntuvat kylmänä käyvän, lämmettyään sitten tasoittuu. Pumppuhan noissa on samankaltainen Denson lisenssi VE. Se kylmäkäynnistinhän lisää ennakkoa +0.3mm kylmänä muistaakseni.
-
Lisääkö kaasun painaminen myös ennakkoa koska sillä se käy nätimmin?
-
Lisääkö kaasun painaminen myös ennakkoa koska sillä se käy nätimmin?
Mielestäni lisää koska pumpun pohjassa on siirtopumpun paineella toimiva mäntä mikä lisää ennakkoa, kun on kovemmat kierrokset.
Tässä hyvä havaintokuva, missä nuo osat sijaitsee ja tuo injection timing advance on se säätömäntä mitä tarkoitan. Tuo siis kääntää tuota rullatelinettä, mitä vasten nokkalevy pyörii ja muuttaa ruiskutusennakkoa.
(https://www.dieselbombers.com/attachments/1st-generation-dodge-cummins-89-93/54025d1501317841-bosch-ve-pump-operation-vepumpcut-out.jpg)
-
Noniin nappasin kuvia keksinnöstä...
(https://thumb.ibb.co/jNrwXy/DSC_0355.jpg) (https://ibb.co/jNrwXy)
Tällä vaijerilla saa käynnin pidettyä korkeampana ja parempana, yksinkertainen ja varma mutta orginaali ois tietysti se mitä haluaisin.
(https://thumb.ibb.co/m6xmXy/DSC_0359.jpg) (https://ibb.co/m6xmXy)
Tuo "ryypyn" vaijeri siis menee tuosta pesunestesäiliön päältä.
(https://thumb.ibb.co/mHkOCy/DSC_0360.jpg) (https://ibb.co/mHkOCy)
Ja kiinnittyy tuohon vipuun joka liikkuessaan "painaa" kaasun vipua.
En yhtään tiedän mitä kaikkea multa puuttuu tuosta.
-
Tuo vipu liikuttaa myös sitä ennakonsäätö-mäntää, joka on siellä pumpun alapuolella.
tuosta puuttuu tuon näköinen jäähdytysnesteellä toimiva vahapatruuna, joka säätelee tuota vipua moottorin lämpötilan mukaan.
(http://666kb.com/i/c5ne33wyt2z9csgei.jpg)
-
Ai se pelaa jäähtytysnesteellä, onko helposti hajoava vai miksköhän on poistettu käytöstä? Liekö letkut sitten mihin työnnetty kun tuo jääny välistä, pitää tutkia. Löytyykö noita helpolla mistään ja enkö tosiaan tarvii muutaku tuon mötikän?
Hirmusesti tässä autossa on patenttia kyllä, tänään tuli takavalojen piuhoja setvittyä... Sähköteippiä ja johdot vaan kiedottu yhteen :D
-
Noita kylmäkäynnistimiä on ollut VE-pumpuissa myös sähkötoimisena. Eli solenoidi vetämässä vaijeria. D24 koneissa on ollut kai aina tuo vesikierto-patruuna. Liekkö tässä sitten se patruuna lakannut toimimasta ja poistettu, tai sitten on purettu ja siirretty toiseen pumppuun. Tuo vesikierto patruunahan toimii kuten termostaatti jäähdytysneste-kierrossa.
-
Joop, auton mukana tuli pari laatikkoa osia ym. Ni katon mitä sielä on. Tuli muuten toinen ruiskupumppukin ni seki pitää tarkastaa.
Oikea takavalo tuli vaihdettua, vanha oli haalea ja rikki. Uusi on Valeo made in France, kromiversio. Nyt molemmilla puolilla uudenveroiset orkkis valot. :)
(https://thumb.ibb.co/dExrLJ/DSC_0351.jpg) (https://ibb.co/dExrLJ)
Vanha...
(https://thumb.ibb.co/bLqd0J/DSC_0352.jpg) (https://ibb.co/bLqd0J)
Uusi.
Pari viilistely fotoa :)
(https://thumb.ibb.co/hfM7ud/DSC_0368.jpg) (https://ibb.co/hfM7ud)
(https://thumb.ibb.co/jkM7ud/DSC_0365.jpg) (https://ibb.co/jkM7ud)
(https://thumb.ibb.co/mr7QfJ/DSC_0367.jpg) (https://ibb.co/mr7QfJ)
-
Torstaina ennen mökkimatkaa tuli vähä puuhattua. Kromiset keskikapselit ostin :)
(https://thumb.ibb.co/jqtoh8/DSC_0391.jpg) (https://ibb.co/jqtoh8)
Venttiilikopan tiiviste vuoti, sen vaihdoin ja pesin lopulta konehuoneen. Crc.llä yks todella hyvä moottorin pesuaine.
(https://thumb.ibb.co/heGkUo/DSC_0397.jpg) (https://ibb.co/heGkUo)
Siniseltä kysyin venttiilikopan tiivistettä mutta ei saa enää, yläpään tiivistesarja oli deekuun 190€.
Elringin tiivisteen sain motonetistä :)
(https://thumb.ibb.co/hMA9N8/DSC_0398.jpg) (https://ibb.co/hMA9N8)
Auton pesin muutenki sisältä ja päältä.
-
Mitä crc:tä?
Levitystavallakin on merkitystä, painesumuttimella tai moottorinpesuaine sprayna tehoaa parhaiten.
Bilteman spraylla 36-4502 lähti valuneet öljyt helposti pois.
:(
-
Mitä crc:tä?
Levitystavallakin on merkitystä, painesumuttimella tai moottorinpesuaine sprayna tehoaa parhaiten.
Bilteman spraylla 36-4502 lähti valuneet öljyt helposti pois.
:(
Eipä se olekkaan moottorin pesuaine nimellä mutta tätä se taitaa olla ton suuttimen perusteella.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/606076/CRC-Power-Clean-Pro-Rasvanpoistaja-500-ml
Tai tätä... suutin mistä tulee ja "liipaisin" on toi mikä ylemmässä mutta tosiaan jompaa kumpaa, voin tarkistaa huomenna.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/606029/CRC-Moottorinpesuspray-500ml
Sitä kun suihkii pesemättömälle pinnalle ja antaa sen 5min vaikuttaa niin lähtee kyllä hienosti. Ite kuumalla vedellä pesin ja paineella.
Tuli mielestäni hyvä.
-
Eipä se olekkaan moottorin pesuaine nimellä mutta tätä se taitaa olla ton suuttimen perusteella.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/606076/CRC-Power-Clean-Pro-Rasvanpoistaja-500-ml
Tai tätä... suutin mistä tulee ja "liipaisin" on toi mikä ylemmässä mutta tosiaan jompaa kumpaa, voin tarkistaa huomenna.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/606029/CRC-Moottorinpesuspray-500ml
Sitä kun suihkii pesemättömälle pinnalle ja antaa sen 5min vaikuttaa niin lähtee kyllä hienosti. Ite kuumalla vedellä pesin ja paineella.
Tuli mielestäni hyvä.
Tuo alempi motor clean on oikeasti yllättävän hyvää kamaa, ite suhautin umpiöljysen vinokoneen vaihdelaatikon tuolla jossa oli oikein kovettunu öljyskeidakerros, niin kerran tuota päälle ja vähän ajan päästä painepesurilla perään niin lähti käytännössä kaikki skeida kerralla :o
-
Joo tätä justiin. On hyvää kamaa todella.
(https://thumb.ibb.co/bOFRPo/15299361286432099606480.jpg) (https://ibb.co/bOFRPo)
Kävin sinisellä tossa viikko sitten ja hain taka-akselin isot puslat 2kpl ja takapuskurin kromilistan kiinnikkeitä 4kpl. Kuvasta näkee hinnat ja varaosa numerot jos joku tarvii.
Laitoin nyt kulmalistat kiinni uusilla ja hioin ja paikkamaalaasin ruosteen alut.
Kiinnikkeitä.
(https://thumb.ibb.co/fee34o/DSC_0409.jpg) (https://ibb.co/fee34o)
Kuitti.
(https://thumb.ibb.co/k1BuAT/DSC_0408.jpg) (https://ibb.co/k1BuAT)
Puslia.
(https://thumb.ibb.co/muVzc8/DSC_0407.jpg) (https://ibb.co/muVzc8)
-
Deeku se on pelannu hienosti, kohta 15tkm tullu kilsoja. Pari päivää sitten vaihdoin löpö filtterin. Tuli tollanen oscca auton mukana.
(https://thumb.ibb.co/exDgcT/DSC_0495.jpg) (https://ibb.co/exDgcT)
-
Deeku se on pelannu hienosti, kohta 15tkm tullu kilsoja. Pari päivää sitten vaihdoin löpö filtterin. Tuli tollanen oscca auton mukana.
(https://thumb.ibb.co/exDgcT/DSC_0495.jpg) (https://ibb.co/exDgcT)
noi on hienoja laitteita! O0
-
Tämä se vaan raksuttaa hienosti :D öljyä kun muistaa sen 5dl laittaa parin tonnin välein :)
Kytkimen säädin, ottanu kiinni kun puoli senttiä nosti kytkintä ja välillä tuntui että ei irrottanu vaikka kuinka polki. Edellinen omistaja tehny tähän kytkimen just ennen kuin myi mulle ja oli säädetty päin honkaa, nyt ottaa n. Puol välistä ja menee vaihteetkin paljon mukavammin päälle :) pakkikaan ei rusahda vaikka laittaa suoraan.
(https://thumb.ibb.co/jZV6pp/DSC_1094.jpg) (https://ibb.co/jZV6pp)
Etu vilkku/parkki lasit vaihdoin parempiin, vanhoista oli vähä pikku siruja irronnut ja nää uudet on vielä siistimmät muutenki. Merkki Cibie France eli orkkis kamaa.
(https://thumb.ibb.co/bZeAFU/DSC_1115.jpg) (https://ibb.co/bZeAFU)
(https://thumb.ibb.co/cBgPaU/DSC_1116.jpg) (https://ibb.co/cBgPaU)
Takaiskarit vaihdoin uusiin, vanhat on samaa Kybin kaasua mitä nyt tuli laitettua. Kyllä se perä nyt paremmin ottaa epätasaisuutta. Tilasin sedanin vakio jouset kun nuo farkun kuormat on epämukavat omaan makuun, pompottaa perä kauheesti hidasteissa kun auto yleensä aika tyhjä.
(https://thumb.ibb.co/mLE5h9/DSC_1126.jpg) (https://ibb.co/mLE5h9)
(https://thumb.ibb.co/c6DLFU/DSC_1127.jpg) (https://ibb.co/c6DLFU)
-
Tuli pari päivää sitten vaihdettua taakse uudet jouset. Nuo farmarin kuormajouset oli liian tiukat omaan makuun, tykkäsin siitä että oli maavaraa ja ulkonäkö miellytti ku perse on pystyssä. Mutta ajettavuus ihan kamala ku pompottaa niin että selkä katkee.
Nyt laitoin Saschin sedanin normijouset, mukava ja letkeä ajaa mutta näyttää lehmältä :D perä meni todella alas.
Katsotaan niitä farkun vakioita jos noihin ei totu.
(https://thumb.ibb.co/g7rgz9/DSC_1156.jpg) (https://ibb.co/g7rgz9)
(https://thumb.ibb.co/fRxzmp/DSC_1158.jpg) (https://ibb.co/fRxzmp)
(https://thumb.ibb.co/b5DTe9/DSC_1163.jpg) (https://ibb.co/b5DTe9)
Tällästä löyty vakiopaikasta kuskin puolelta, onneksi ei oo laaja-alaisesti.
(https://thumb.ibb.co/eLJde9/DSC_1159.jpg) (https://ibb.co/eLJde9)
-
joo siitä tulee tommosen lentoonlähdön näkoinen ku perse raahautuu perässä,mukavampi se toki on mut näyttää jotenkin lintalta ryhdikkyys on poissa ;)
-
Just näin, pitää nyt rauhassa miettiä mitä tekee, menee noilla nyt ainaki jonkin aikaa. :sundaydriver:
-
mulla kanssa farkun kuormajouset takana mutta vakio iskarit,ekana laitoin semmosenaan jouset ja totesin saman kuin sinä,sitten otin niistä yläpäästä kierroksen pois niin tuli jo paljon paremmaksi.
https://img.aijaa.com/b/00808/14619228.jpg
-
Ite nakkasin joskus jääkiekot vakiojousien alle, niin sai vähän ylemmäs :idiot2:
-
Mulla ois sellaset 3cm paksut rautarinkulat jotka on sorvattu 240 jouselle sopivaksi sinne yläpäähän, niitä toisaalta voisin koittaa.
Mites reagoi jos deekuun laittaa normijouset eteen ("bensamallista") vai onko niissä eroja?
-
ei niissä muuta eroa ole kuin on heikommat,tästä omastani olen etujousista katkassut alemman lenkin pois niinku kaikista 240 sarjan autoista kun tuppaa olee kaikissa keula pystyssä,pääsee rälläkällä poikkasemaan paikallaan kun puristaa kasaan.eli 1 lenkki pois ja kääntää jousen alun oikeeseen kohtaan jousilautasta vasten.
-
Juu niin aattelinki että vahvuusero löytyy.
Katsotaan jos sitä lyhentäs kierroksella, samalla kun eteen uusii iskarit.
-
Hmmm... Tallin pihassa syttyi öljyvalo himmeästi palamaan, öljyn paineet mittarin mukaan kuitenkin kunnossa. Valo vilkkuu ja sammuu jos vaikka edes rattia kääntää, virrat päälläkin vilkahtelee. Oletan siis että sähkövika mutta onko anturi siis tiensä päässä vai, onko muilla kokemusta?
-
Antureita on menny, mutta voipa kyllä olla johtovikakin?
-
Juu tuossa ihmettelin ku ei löydy anturia. No patenttipaavo käyny asialla :D
Eli mikäs muukaan ku jarruletku on tuolla anturin paikalla...
(https://thumb.ibb.co/g3Ckip/DSC_1186.jpg) (https://ibb.co/g3Ckip)
Sen päässä haaroitin paineanturille ja painemittarille. No tuosta sokeripalasta menee piuha anturiin ja sen liitos otti rattiakseliin kiinni. Joistain kohista otti rattiakselin maalittomaan kohtaan ja maadotti. No ei ota enää :D
(https://thumb.ibb.co/mBc7w9/DSC_1187.jpg) (https://ibb.co/mBc7w9)
Sitten eilen ku tallilta lähin niin kuulu kovempi kolahdus... tämä alkoi toistua toisinaan ja syy selvisi. :) Huomenna kysyn siniseltä hintaa ja saatavuutta.
(https://thumb.ibb.co/cWCt3p/DSC_1195.jpg) (https://ibb.co/cWCt3p)
-
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/181044/476192?ajoneuvo=651
-
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/181044/476192?ajoneuvo=651
Juu kiitos vaan mutta tuo merkki kierretään kaukaa jos jotain muuta on saatavilla :D
Professional partsilta:
-imusarjantiiviste 2000km ja vaihtoon, uusi samanlainen kestikin jo sitten niin kauan ku se auto mulla oli. 200f motti.
-Yhessä ysissä koiranluu meni kiristäessä poikki ennen ku oli edes puolessa välin kiristettynä
- Yhessä seiskassa koiranluun alahela kolisi alle puolen vuoden päästä ku vaihdoin.
- Seiskan reaktiotangon päätyhela kolisi vajaan vuodenpäästä vaihdosta.
- Myös ne ton merkin lokarin sivuvilkut on sellasilla toleransseilla ja klipseillä että ei enää.
Jos volvolta saa haen sieltä.
-
Juu kiitos vaan mutta tuo merkki kierretään kaukaa jos jotain muuta on saatavilla :D
Professional partsilta:
-imusarjantiiviste 2000km ja vaihtoon, uusi samanlainen kestikin jo sitten niin kauan ku se auto mulla oli. 200f motti.
-Yhessä ysissä koiranluu meni kiristäessä poikki ennen ku oli edes puolessa välin kiristettynä
- Yhessä seiskassa koiranluun alahela kolisi alle puolen vuoden päästä ku vaihdoin.
- Seiskan reaktiotangon päätyhela kolisi vajaan vuodenpäästä vaihdosta.
- Myös ne ton merkin lokarin sivuvilkut on sellasilla toleransseilla ja klipseillä että ei enää.
Jos volvolta saa haen sieltä.
jännä homma, paljon siellä on suttakin mutta noi mitä oon vakaajantappeja laittanut 200 ja 900 sarjan autoihin niin ongelmia ei ole ollut.
-
jännä homma, paljon siellä on suttakin mutta noi mitä oon vakaajantappeja laittanut 200 ja 900 sarjan autoihin niin ongelmia ei ole ollut.
Juu kyllä siinä niin kävi että hain tuolta motonetistä minäkin :D jos ei kestä niin pitää jostain etsiä toinen merkki. Volvolla nimittäin 122€ kappale ja 1,5viikkoa toimitusaika. :buck2: minusta aika kalliit koiranluut...
Otin siniseltä kuitenkin muita osia tilaukseen...
-
Juu kyllä siinä niin kävi että hain tuolta motonetistä minäkin :D jos ei kestä niin pitää jostain etsiä toinen merkki. Volvolla nimittäin 122€ kappale ja 1,5viikkoa toimitusaika. :buck2: minusta aika kalliit koiranluut...
Otin siniseltä kuitenkin muita osia tilaukseen...
ohhoh,on hintaa!
-
Juu vklp.na vaihdoin sen koiranluun. Ihan hyvän olonen tuo on mutta katsotaan kauan kestää :)
(https://thumb.ibb.co/gLJpo0/DSC-1204.jpg) (https://ibb.co/gLJpo0)
Jarrut sai tärkeän toimenpiteen. Vaihdoin jarrunesteet perusteellisesti. Tuntuu että valtaosa laiminlyö jarrunesteen vaihdon, tähän onneksi oli varmasti vaiheltu kun kaikki männät liikku ja jopa ilmanipat kaikki aukes hyvin. Litran verran kierrätin läpi ja joka tuutista tuli kirkasta lopuksi. Aten dot nelosta.
-
Talvirenkaat alle pestynä, 8mm pintaa ja savan kitkat. Paistoleima 07 niin ei nuo mitkään huiput enää ole, mutta menee kunnes saa uudet tossa vuoden vaihteessa.
(https://thumb.ibb.co/kT0pWV/DSC-1243.jpg) (https://ibb.co/kT0pWV)
Ilmansuodattimen vaihdoin ja sulat.
(https://thumb.ibb.co/h3PuyA/DSC-1246.jpg) (https://ibb.co/h3PuyA)
(https://thumb.ibb.co/gXmk5q/DSC-1245.jpg) (https://ibb.co/gXmk5q)
Aurinkosuojan kiinnike meni poikki ja siniseltä uusi hintaan 1,79€.
(https://thumb.ibb.co/i6uNkq/DSC-1244.jpg) (https://ibb.co/i6uNkq)
-
tämän taisin nähdäkkin motonetin pihassa roihupellossa oisko ollut toissaperjantai aamuna.
-
Joo kyllähän sielä tuli töiden jälkeen käytyä muistaakseni. Oliko sun se viininpunanen farkku ysi minkä vieressä tämä oli?
-
Joo kyllähän sielä tuli töiden jälkeen käytyä muistaakseni. Oliko sun se viininpunanen farkku ysi minkä vieressä tämä oli?
sama auto.
-
Tuli eilen panhardin puslat vaihdettua, akselin puoleinen olikin jo revennyt vähän. Hain ihan motonetistä ja merkki joku scan tec muistaakseni. Ehkä vähän vähemmän kolinaa perästä mutta kyllä sinne saa vielä vaihtaa :D
(https://thumb.ibb.co/dG34hq/DSC-1277.jpg) (https://ibb.co/dG34hq)
Ostettiin prässi talliin niin mukavasti vaihtuu. :)
-
Eilen tuli enemmän ihmeteltyä tuota kun vajailla pytyillä lähtee käymään. Aloin hehkuja mittaamaan ja tulos oli että 1,2 ja 4 oli pimeenä. 1 ja 4 laitoin ehjät käytetyt mitä sattui olemaan hyllyssä ja 2 yksi uusi boschin tulppa mikä sattui olemaan. Myöhemmin pitää muut 5 vaihtaa uusiin ja 6. en edes kattonut vielä, oli sen verran ahtaampi. Nyt lähtee terävästi kaikilla ja jopa ilman kaasuun koskemista, ehkä pientä rykimistä aivan kylmänä ilman kaasua mutta se voi olla tuo 6. hehku, 4. suutinputki joka vuotaa tai se ettei ole vahapatruunaa tässä.
Tuli Jenin luona käytyä tänään ja hain yhden varapyörän kiinnitysremmin. Samalla sain vähän neuvoja ja vinkkejä, kiitos vain! :)
-
Mulla ei omassa laskussa pitkään kestäny motonetin koiranluu. Laitoin käytetyn orkkiksen paikalleen niin alkoi kestämään
-
Mulla ei omassa laskussa pitkään kestäny motonetin koiranluu. Laitoin käytetyn orkkiksen paikalleen niin alkoi kestämään
Joo no toistaseki on ainaki toiminu tuo koiranluu, uutta orkkista en kyllä ostais jos noin kallis, ku niin helppo vaihtaa.
Pahin mitä en tainnu mainita on professional partsin moottorin tukikumit, niitä menny 2 rikki ihan asentaessa. Motonetissä sanottiin että niitä on enemmänki palauteltu ja viimeks antoivat Meylen tukikumit.. liekö vaihtaneet toimittajaa sen suhteen?
Vaihdoin eilen tuon 4. Suutin putken ja vuoto lakkasi. Kohta nään vaikuttiko kylmäkäynnistykseen positiivisesti.
-
Pari päivää sitten tuli putsattua ja herkistettyä oikee takajarru, hyvin männät liikkui ja palat myös kohtuullisesti. Tapin sokka oli melkeen katkennu niin sen vaihdoin ja satula vaatii kyllä korjaussarjan, ne pitää katsoa kyllä ennen kunnon suolakylpyjä.
(https://i.ibb.co/khgdRKt/DSC-1309.jpg) (https://ibb.co/khgdRKt)
Perjantaina palkka niin öljyt vaihtaa ainaki, ehkä löpösuodatin ja kiilahihnat.
-
Perjantaina vaihtelin tosiaan öljyt ja suodattimen. Öljynpaine ainaki nousee nopeemmin tällä uudella öljyllä, pakkasia odottaessa.
(https://i.ibb.co/CJ0W9FY/DSC-1311.jpg) (https://ibb.co/CJ0W9FY)
6. Hehkukin tuli vaihdettua uuteen boschiin, vanha olikin ehjä mutta ei kyllä menny takas :D toivottavasti hetken kestää nyt tuo uusi, oli se kyllä niin ahdas vaihtaa...
(https://i.ibb.co/YLbrRrV/DSC-1312.jpg) (https://ibb.co/YLbrRrV)
Ja vielä peräöljyt vaihdoin, hyvähän neki on vaihtaa vaikka väljähkö varmasti noilla kilsoilla on jo.
(https://i.ibb.co/0nmqLvx/DSC-1313.jpg) (https://ibb.co/0nmqLvx)
-
Laturin hihnat vaihdoin ku olivat löystyneet ja kuluneen oloiset.
(https://i.ibb.co/WcXGwmd/DSC-1321.jpg) (https://ibb.co/WcXGwmd)
Pohjapanssari lähti veke toistaseksi, katsotaan pystyykö sen vielä isoilla prikoilla saada pysymään. Se mitä motonet myy halkeaa niin pirun äkkiä niin ei sellasta huvita ostaa, näin kävi ainaki seiskassa.
-
Pohjapanssari lähti veke toistaseksi, katsotaan pystyykö sen vielä isoilla prikoilla saada pysymään. Se mitä motonet myy halkeaa niin pirun äkkiä niin ei sellasta huvita ostaa, näin kävi ainaki seiskassa.
Omaan 240:seen laitoin isot prikat ja ainakin vielä on "pohjapanssari" pysynyt paikallaan..
-
Minä niittailin alumiinista vahvikkeita omaani kiinnityksien ympärille, kestää kiristääkin kummasti :)
-
Minä niittailin alumiinista vahvikkeita omaani kiinnityksien ympärille, kestää kiristääkin kummasti :)
Omaan 240:seen laitoin isot prikat ja ainakin vielä on "pohjapanssari" pysynyt paikallaan..
Joo täytyy jotain tuollaista kehitellä, pitäs alumiinistä tai pellistä väsätä tuo koko höskä niin ois hyvä. ;)
-
Ite kanttasin ensin 3mm alumiinista pohjapanssarin ja mallailin paikalleen. Nyt paikalla 5mm teräslevystä tehty. Hyvin on kestänyt asvalttia raaputella ::)
-
Ite kanttasin ensin 3mm alumiinista pohjapanssarin ja mallailin paikalleen. Nyt paikalla 5mm teräslevystä tehty. Hyvin on kestänyt asvalttia raaputella ::)
Aika rallia saa ajaa että tällä tulee pohjakosketuksia :D toi 3mm alumiinista tehty vois ollakkin ihan pätevä, kai millisestä pellistäkin tehty kestää tiellä olevat jääkokkareet. Pitää tehä kaukalo mallinen niin jää vuotavat öljyt sinne ;D
-
Luulin tossa että mulla pakosarjan tiiviste vuotaa etuputken liitoksesta, onneksi ehdin tiivisteen tilata. Alkoi pari päivää sitten kovempi mekkala ja ajoin tallille että nyt se hajos se tiiviste kokonaan. No oli sitten murtunu koko putki. Putki pois ja sauma siihen, tuli parempi ku uusi. Putki ruosteeton että kai tärinästä oli murtunu.
(https://i.ibb.co/xFs8LNF/DSC-1425.jpg) (https://ibb.co/xFs8LNF)
(https://i.ibb.co/YydLzYn/DSC-1424.jpg) (https://ibb.co/YydLzYn)
Poistin vahingossa kuvan saumasta mutta tuli hyvä, kerranki sai asetukset kohillee ja putki oli kestävää :D
-
Hemmetti kun niin paljon kaikkea prokkista että käyttöauto jääny huomiotta. Töistä kun lähdin niin ilman lämmitystä lähti hyvin käyntiin -25 asteessa, tein pari hehutusta niin pärähti laakista sahaamatta käyntiin. Huomaa kun kaikki hehkut on pelissä mukana tänä talvena :D
Siihen tulokseen tullut että varmaan turbotus osia alan keräämään kasaan kevään aikana ja danan lukko on ollu haaveissa jos löytyy jostain ehjä ja edes lähes järkihintainen. Mahdollisimman pitkällä välityksellä eli varmasti se 3.3 on harvin mitä kohtuuella löytyy.
-
Dodiiih, tämähän alkanu tekemään merkkejä että vikoja tiedossa. Ihmettelin hitaita pyyhkijöitä ja hassua käynnistymistä, katoin sitten volttimittaria ja kappas vajaa 12v. No auto mäkeen varuiksi että jos ei starttaa enää, koitin ja hihnat löysänä. Lähti kyllä käymää vielä, niin kovat muut äänet että ei hihnan ulinaa kuule :D no kävin sen tallilla kirraamassa ja nyt lataa 12,9v tyhjäkäynnillä. Pitää hommaa käytetty laturi ja rempata se hyllyyn odottelemaan.
Toinen vika on jarrut, eilen alkoi urakalla tekemään sellasta että yks kaks poljin on kova eikä tehosta, sitten toisinaan menee lähes pohjaan. Oisko tehostaja sökö vai muka ilmaa jossain? Nestettä oli kyllä.
-
Dodiiih, tämähän alkanu tekemään merkkejä että vikoja tiedossa. Ihmettelin hitaita pyyhkijöitä ja hassua käynnistymistä, katoin sitten volttimittaria ja kappas vajaa 12v. No auto mäkeen varuiksi että jos ei starttaa enää, koitin ja hihnat löysänä. Lähti kyllä käymää vielä, niin kovat muut äänet että ei hihnan ulinaa kuule :D no kävin sen tallilla kirraamassa ja nyt lataa 12,9v tyhjäkäynnillä. Pitää hommaa käytetty laturi ja rempata se hyllyyn odottelemaan.
Toinen vika on jarrut, eilen alkoi urakalla tekemään sellasta että yks kaks poljin on kova eikä tehosta, sitten toisinaan menee lähes pohjaan. Oisko tehostaja sökö vai muka ilmaa jossain? Nestettä oli kyllä.
alipainepumppu/pääsylinteri
-
alipainepumppu/pääsylinteri
Käyn siniseltä kysymässä sitä tiivistettä joka tulee tehostajaa ja siihen venttiiliin. Se on jollain sialla liimattu näköjään niin pitää vaihtaa se alkuun.
-
Käyn siniseltä kysymässä sitä tiivistettä joka tulee tehostajaa ja siihen venttiiliin. Se on jollain sialla liimattu näköjään niin pitää vaihtaa se alkuun.
Tämä on tilauksessa venttiilin kanssa, reilu neljäkymppiä oli nuo.
Tuli aeromotorsilta jarruosia (hyvin toimi tilaus, 10/10)
(https://i.ibb.co/SyHggBL/DSC-1524.jpg) (https://ibb.co/SyHggBL)
- Meyle takaletkut.
- ATE takapalat
- TRW asennussarja
- Brembo takalevyt
Hain myös alkuviikosta eteen uudet Sava Eskimo nastarenkaat. 195/65r15 ja maalailin 15" pellit vähä siistimmiksi.
(https://i.ibb.co/CJs2JHL/DSC-1517.jpg) (https://ibb.co/CJs2JHL)
-
Tänään ja huomenna ois jarruja tarkoitus katsella. Koitin sen venttiilin vaihtaa kumeineen siihen tehostimeen. Tuli propleema, kun nestesäiliö liian lähellä.
Tämä on deekusta.
(https://i.ibb.co/WyByd96/DSC-0013.jpg) (https://ibb.co/WyByd96)
Tämä toisesta 240 joka tosin on 200f.llä.
(https://i.ibb.co/3YB8mCB/DSC-0012.jpg) (https://ibb.co/3YB8mCB)
Molemmissa on paksumpi tehostin, vain säiliö eripäin. Pitää viissiin säiliö irrottaa että saa sen vaihdettua. *kahvia->
-
Nykäsee pois ja kääntää vaan toisinpäin tuon säiliön :)
-
Nykäsee pois ja kääntää vaan toisinpäin tuon säiliön :)
Näinpä, onneksi ois ilmaus juttuja ollu anyway ku letkut vaihtaa taakse. Taidan kyllä satuloihin pistää kumit uudet samalla. :)
-
Vaihtelin deekuun taakse nuo levyt ja palat. Hain myös biltemasta uudet takasatulat niin kikkailee myöhemmin noi vanhat kuntoon.
(https://i.ibb.co/mNMqpw4/DSC-0016.jpg) (https://ibb.co/mNMqpw4)
-
Tälle ei juuri ole mitään tapahtunu, pessy ja tankannut, reikiä etsinyt ja jopa löytänytkin. :D
Leima siis lähenee ja ostin jo yhen 740 millä ajella kun tätä alkaa kohta enemmän parsimaan.
Tänään tuli paketti Aeromotorssilta:
- Etuiskarit ja niiden yläpäät.
- Öljy, ilma ja diesel suodattimet.
- Kuskin peilinlasi.
- Varalle pari hehkutulppaa.
Ainiin vaihdoinhan mä molemmat rekisterikilven valot ku ne vilkku ja välkky, nyt toimii. Koitin eka pelkillä polttimoilla mutta toinen ei oikein elpyny.
Kohta alkaa hitsailu. *kahvia->
-
Huomenna leimalle hakee vikalista. Tänään vaihdoin pari polttimoa, peilin lasin, dieselsuodattimen ja Ilmansuodattimen. Pesin myös moottorin, käänsin jarrunestesäiliön, vaihdoin sen jarrutehostimen ventiilin + tiivisteen sekä tietty jarrunesteet.
Syytä en tiiä miksi se kumi oli sialla saumattu meinaan oli ihan ehjä kumi ja pehmeä. :idiot2:
(https://i.ibb.co/JkwnvF7/DSC-0185.jpg) (https://ibb.co/JkwnvF7)
M-filterin ilmanputsari.
(https://i.ibb.co/7C4VX6H/DSC-0187.jpg) (https://ibb.co/7C4VX6H)
Wixin löpöfilsu.
(https://i.ibb.co/DVyNBj2/DSC-0188.jpg) (https://ibb.co/DVyNBj2)
Uusi Volvo-osa paikalleen ja vanha jemmaan varalle.
(https://i.ibb.co/6Rf2mf6/DSC-0186.jpg) (https://ibb.co/6Rf2mf6)
-
Ei oo jaksanu tätä ku pestä ja tankata. Oldsmobile vie kaiken ajan ja rahan. :-\
Tuli sellanen vika pohjanmaan reissun aikana, että pakkilukko hajos. Nostaa kepin salpaa niin ihan löysä eikä se nosta sitä valkosta muovia sen lukitus raudan yli. Hätä apuna poistin sen raudan ja varon runttaamasta pakille vauhdissa :D onneks deeku ryömii sitkeesti.
Vaihdanko koko kepin vai onko tuo korjattavissa järkevästi, en ole vielä enempää tutkinut?