Samppasport  Futurez

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15783 Vastauksia
  • 3287655 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13575 : 11.04.2019, 21:54:36 »
Voin tehostinasiasta spoilata sen verran, että tehostimen pumppu on vakiotuottopumppu noin alueella 1000-oliskohan 7000rpm.
Tälle (vakiotuottopumppu) oli jokin nimikin, muistaakseni jokin Boschin patentti alunperin. Volvo ollut kehityksessä mukana, mutta ensimmäisenä vissiin (?) johonkin toiseen automerkkiin asennettu.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1627
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13576 : 11.04.2019, 22:17:51 »
Noinhan sen tietysti pitääkin olla, muuten tehostus lisääntyisi vauhdin -> kierrosten noustessa, eli päinvastoin kuin olisi suotavaa. :-[ ::)
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Niko_S

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13577 : 11.04.2019, 22:57:05 »
Noinhan sen tietysti pitääkin olla, muuten tehostus lisääntyisi vauhdin -> kierrosten noustessa, eli päinvastoin kuin olisi suotavaa. :-[ ::)

Totta.

Tosin takaveto -Volvoa saa vakioalustalla kuljettaa joka tapauksessa aika silkkihansikkain, kun nopeus ylittää 140 km/h.





Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13578 : 12.04.2019, 06:42:19 »
Totta.

Tosin takaveto -Volvoa saa vakioalustalla kuljettaa joka tapauksessa aika silkkihansikkain, kun nopeus ylittää 140 km/h.
Kui? ???
Siellä 180-200 paremmalla puolen alkaa keula käymään kevyemmäksi.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13579 : 12.04.2019, 06:55:40 »
Kui? ???
Siellä 180-200 paremmalla puolen alkaa keula käymään kevyemmäksi.

Ja siinä 260-270 pyyhkijät on keskellä lasia ja käänynyt 90 astetta hakaten metallit lasiin.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13580 : 13.04.2019, 21:10:44 »
V70 D5 awd -06/07 harmaakoppainen tiputtaa jäähdytinnestettä runsaasti jostain koneen takaa 5 sylinterin kohdilla.

Mistään ei päässyt peililläkään näkemään vuotokohtaa. :-\

Mikä mahdollisesti siellä voisi vuotaa ja saako jotain purkamalla sinne tilaa?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Jonatha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13581 : 14.04.2019, 14:19:17 »
Tekniikkaan mahollisesti liittyvä kysymys, eli minkähänkokoset kajarit on tuossa allekirjotuksessa mainitussa 2005vm s60 takaovissa? Jatkokysymyksenä että kannattaako vaihtaa ko. Kajarit parempaan vai laittaa uudet kajarit taakse hattuhyllylle, hattuhyllyllyllä ei siis kajareita ennestään. Piuhat näyttää hattuhyllylle tulevan mutta siitäkään ei tietoa että onko niissä mitään eloa..  :idiot2:
Ps. Myös kiinnostaa että miten syvät elementit mahtuu etuoviin/takaoviin.
« Viimeksi muokattu: 14.04.2019, 14:44:05 kirjoittanut Jonatha »
*Volvo S60 2,5T AWD vm.2005*

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5112
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13582 : 14.04.2019, 14:45:40 »
Tekniikkaan mahollisesti liittyvä kysymys, eli minkähänkokoset kajarit on tuossa allekirjotuksessa mainitussa 2005vm s60 takaovissa? Jatkokysymyksenä että kannattaako vaihtaa ko. Kajarit parempaan vai laittaa uudet kajarit taakse hattuhyllylle, hattuhyllyllyllä ei siis kajareita ennestään. Piuhat näyttää hattuhyllylle tulevan mutta siitäkään ei tietoa että onko niissä mitään eloa..  :idiot2:
Ps. Myös kiinnostaa että miten syvät elementit mahtuu etuoviin/takaoviin.

Takaoviin 6,5" ja hattuhyllylle 8"..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1627
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13583 : 14.04.2019, 14:51:02 »
Jatkokysymyksenä että kannattaako vaihtaa ko. Kajarit parempaan vai laittaa uudet kajarit taakse hattuhyllylle, hattuhyllyllyllä ei siis kajareita ennestään.

Sitten on myös vaihtoehto kolme, että jättää ne takaämyrit kokonaan pois sotkemasta ja panostaa niidenkin osuuden hyvinsoivaan etupäähän, jos ei ole aivan välttämätöntä saada takapenkkiläisille omia kajareita.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Jonatha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13584 : 14.04.2019, 15:22:01 »
Sitten on myös vaihtoehto kolme, että jättää ne takaämyrit kokonaan pois sotkemasta ja panostaa niidenkin osuuden hyvinsoivaan etupäähän, jos ei ole aivan välttämätöntä saada takapenkkiläisille omia kajareita.
Takapenkkiläisillekkin tarkotus jäädä kajarit toimimaan eli varmaan takaoviin vaihtaa vaan uudet kolmitie koaksiaalit ja eristää ovet. Etupäähän tarkotus ruuvata joku erkkasarja (mallia ei vielä päätetty, ehdotuksia kuunnellaan) sekä oviin eristys.
*Volvo S60 2,5T AWD vm.2005*

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13585 : 14.04.2019, 20:23:27 »
850 jakopään osat, skandix.de meinasin tilata, mutta pitäis koota sieltä kun ei ollut valmista pakettia. Samalla tuli mieleen että onko muita paikkoja mistä kannattais oe tai hyvää tarvikekamaa tilata? Niin ja kannattaako se kiristin uusia jos ei ole edellisestä vaihdosta tietoa?
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5112
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13586 : 14.04.2019, 20:35:50 »
850 jakopään osat, skandix.de meinasin tilata, mutta pitäis koota sieltä kun ei ollut valmista pakettia. Samalla tuli mieleen että onko muita paikkoja mistä kannattais oe tai hyvää tarvikekamaa tilata? Niin ja kannattaako se kiristin uusia jos ei ole edellisestä vaihdosta tietoa?

Tuolta löytyy jotain:
https://aeromotors.fi/kataloog/volvo
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa Jasu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13587 : 15.04.2019, 13:23:12 »
Pitäisi uusi hälyn sireeni hommata 2007 S80 malliin. Kahta on tarjolla, kaltevuusanturilla ja ilman. Onko noissa käytetty kumpaakin?
Volvo S80 V8

Kankikari

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13588 : 16.04.2019, 20:08:00 »
940 jos laittaa eteen sähkösäätösen jakkaran myös apukuskille, löytyykö johtosarjasta valmis liitin vai jaanko vaan kuskin penkistä ja laitan erillisen sulakkeen?

Ja jos joku pohtii että mistä sähköpenkki apukuskille ni vastaus on oikeelta ohjattavasta 940 löytyis semmone. Verhoilut vaihdan nykysestä penkistä nahka alcantara päällisen kun semmoset löytyy jo ni ei haittaa erisävyset etupenkit.
« Viimeksi muokattu: 16.04.2019, 22:11:07 kirjoittanut Kankikari »

Poissa kerma

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 608
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #13589 : 18.04.2019, 05:04:03 »
Mites kannattaako venttiilejä alkaa hiomaan jos ne ei vuoda? Otin eilen vinokoneesta venat veks (kaikki 8 piti) ja kansi lähtee plaanaukseen. Koneella kuitenki ajettu yli 400tkm, mutta nyt jos lähen niitä hiomaan niin perinteisesti ne alkaa varmasti sitten vuotaa... Yleensä ehjää kun alkaa korjaamaan niin tulee hässäkkää, mutta kuitenki ajomäärän takia vaikea uskoa, että ne pitää vielä 200tkm.
240 B200F
240 D24
244 (B230F?)

 

KL-varaosat  Race.fi