ok,kuulostellaan jos jollain on samanlaisia ongelmia kys. laatikon kanssa.soitan ens viikolla oulun wetterille ja alustavasti kyselen että onko ollut samantyyppistä vikaa näissä uudemmissa askeissa,eiköhän sieltä jotain infoa kerrota.
Itselläni alla 2016 vuosimallin V60 D4 jossa mittarissa nyt 70tkm, auton ostin keväällä 60tkm ollessa mittarissa, automaattina siis geartronicin 8.
Alusta asti itseäni on häirinnyt satunnaiset nykäykset. Aiemmin on ollut alla eri merkkien automaatteja (multitronic, dsg, cvt), joten nykiminen on uusi juttu. Oulun Wetterillä on alkukesästä vaihdettu vaiht.öljyt sekä tehty sopeutus, mutta nykiminen ei tällä ole poistunut, oireista ei ole myöskään jäänyt mitään vikakoodia, eikä mistään muustakaan. Päällisin puolin kaikki siis fine. Lisäksi Wetterillä on asiaa käyty läpi toisen käynnin yhteydessä loppukesäsästä, muttei silloinkaan mitään varteenotettavaa vikaa mitä korjata löytynyt.
Itse nykimisoireet esiintyy periaatteessa aina ajon ekan 15min aikana, kun kone on kylmänpuoleinen. Lämpimänä ei oireita ole. Kaupungissa ajo on siis suht. ikävää; perstuntumassa koko ajan odottaa milloin nykäisee. Yleisesti nykäisyt tapahtuu 1300-1500 rpm kohdalla kesken tasaisen ajon ja myös kun aski arpoo vaihteen vaihtoa. Joskus vaihtaa isommalle mutta pudottaakin takaisin ja tästä nykäisee reippaammin.
Toinen havainto on, kun välillä saa pistää lusikkaa reippaammin pohjaan, kun aski ei tahdo pudottaa pienemmälle, vaan sitkeästi pitää isoa silmässä kiihdyttäessä.
Kulunut viikko on taas nyitty menemään aiempaa runsaammalla tiheydellä ja tänään nykäisi 60kmh vauhdissa jo reippaammin ja selvästi laatikon suunnasta kuului muutakin.
Ensi perjantaina käyn Wetterillä päivittämässä volvo-on-callin, joten pitää samalla jälleen mainita asiasta.
Ps. Itsekään en ketjua näistä uudemmista askeista löytänyt, kenties voisi perustaa jo oman jos tapauksia ilmenee lisää.