Ateho  Elekma

Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"

  • 228 Vastauksia
  • 104210 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 740 b230ft hyvä kytkin ?
« Vastaus #60 : 24.02.2013, 14:35:01 »
Josse niin sitten menee ettei halvemmalla pääse niin yritetään mennä sopivalla hinnalla ja hyvällä laadulla.
eli mikä setti pitäis ostaa, tuosta Sachs sre -763 oon lukenu ja se ainakin toimii kunnolla mites itselevy sitten ?

Asioitten selkeyttämiseksi kannattaa kertoa ensin auton tiedot niin on helpompi vastata :)

Jos sulla on m46 laatikko niin se SRE -763 asetelma vakiolevyllä, menee bolt on ja pitää mainiosti pikkuvirityksillä. Jos sitä levyä on nyt luistatettu niin kannattaa tarkistaa sen ja vauhtipyörän kunto. Poljin muuttuu hiukan jäykemmäksi mitä vakioasetelmalla.
Jos m90 niin asetelmaksi SRE -712, tai sitten pottapyörä+763+diesel m90 levy.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b230ft hyvä kytkin ?
« Vastaus #61 : 24.02.2013, 15:18:38 »
Asioitten selkeyttämiseksi kannattaa kertoa ensin auton tiedot niin on helpompi vastata :)

Jos sulla on m46 laatikko niin se SRE -763 asetelma vakiolevyllä, menee bolt on ja pitää mainiosti pikkuvirityksillä. Jos sitä levyä on nyt luistatettu niin kannattaa tarkistaa sen ja vauhtipyörän kunto. Poljin muuttuu hiukan jäykemmäksi mitä vakioasetelmalla.
Jos m90 niin asetelmaksi SRE -712, tai sitten pottapyörä+763+diesel m90 levy.

SRE -763 pitää varmasti sen mitä M4x -sarjan laatikot kestää, eikös SRE 763:lle luvata 600Nm vääntöö, mutta käytännön kokemusten perusteella kuullu, että ainaki se 400Nm kestää jatkuvaa vääntää vakiolevylläkin. Eli kyllä se "vähän" isommillaki virityksillä kestää. Siitäkö menöö ylöspäin niin alkaa vakiolaatikotki antautua..riippuen tiesti käytöstä ja laatikon kunnosta. Ite en ainakaan alkanu kikkaileen deekun kans millää vakioasetelmilla tai sintterilevyillä, ku tiedän että kumminki jossain vaiheessa se alkaa luistaa. 763 ei oo kallis 300€ +pk Virtala Racing:ltä.

Eli niinku miikel sanoi, jos pottapyörä löytyy tai on halvalla löydettävissä niin SRE -763:sta vaan uuden vakiolevyn kera, ei kannata alkaa kikkaileen. :)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 740 b230ft hyvä kytkin ?
« Vastaus #62 : 24.02.2013, 16:47:35 »
SRE -763 pitää varmasti sen mitä M4x -sarjan laatikot kestää, eikös SRE 763:lle luvata 600Nm vääntöö, mutta käytännön kokemusten perusteella kuullu, että ainaki se 400Nm kestää jatkuvaa vääntää vakiolevylläkin. Eli kyllä se "vähän" isommillaki virityksillä kestää. Siitäkö menöö ylöspäin niin alkaa vakiolaatikotki antautua..riippuen tiesti käytöstä ja laatikon kunnosta. Ite en ainakaan alkanu kikkaileen deekun kans millää vakioasetelmilla tai sintterilevyillä, ku tiedän että kumminki jossain vaiheessa se alkaa luistaa. 763 ei oo kallis 300€ +pk Virtala Racing:ltä.

Eli niinku miikel sanoi, jos pottapyörä löytyy tai on halvalla löydettävissä niin SRE -763:sta vaan uuden vakiolevyn kera, ei kannata alkaa kikkaileen. :)

430nm vakiolevyllä luvataan  :juhau: Mutta kestää varmaan enemmänkin. Eli käytännössä sen mitä m46 kestää, eli vakiolevyn kanssa sopiva m46:lle. Sintterin kanssa 505nm.

Jos laatikkona on m90 ja vauhtipyöränä kaksoismassa niin silloin heittämällä menee paikalleen (ja siten halpoin ja halvin vaihtoehto) -712 jolle luvataan väännönkestoa 480nm vakiolevyllä ja 565nm sintterillä. Kaksoismassavauhtiksen kestosta sitten voikin joku muu kertoa.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b230ft hyvä kytkin ?
« Vastaus #63 : 24.02.2013, 18:18:06 »
430nm vakiolevyllä luvataan  :juhau: Mutta kestää varmaan enemmänkin. Eli käytännössä sen mitä m46 kestää, eli vakiolevyn kanssa sopiva m46:lle. Sintterin kanssa 505nm.

Jos laatikkona on m90 ja vauhtipyöränä kaksoismassa niin silloin heittämällä menee paikalleen (ja siten halpoin ja halvin vaihtoehto) -712 jolle luvataan väännönkestoa 480nm vakiolevyllä ja 565nm sintterillä. Kaksoismassavauhtiksen kestosta sitten voikin joku muu kertoa.

Kiitos tarkennuksesta. :)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa mmakkee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #64 : 06.03.2013, 14:21:30 »
Mikä ois paras paketti n.150hp vapari 240 volvolle? B200F ja M47 loota.
Riittääkö jos vaan ostaa uuden vakio kytkinpaketin vai ruppeeko luistamaan?

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #65 : 07.03.2013, 21:21:21 »
Riittää vakio. Turbon asetelma riittää jo hienosti...

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #66 : 07.03.2013, 21:31:31 »
Tuolla näkyy tarkemmin noita vakiopaketteja:
https://mediaservices.zf.com/Redirect.do?urlId=TdehQawYCrE%3D

Lataa se pdf, jos ei lataudu automaattisesti.
« Viimeksi muokattu: 07.03.2013, 21:35:46 kirjoittanut järviin »

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #67 : 19.03.2013, 17:46:03 »
Pitäisi tuohon b204ft:n perään saada littupyörään pitävä kytkin samalla kun laatikko vaihtuu m90:ksi. Nelilapainen jäykkä sintterilevy tuli laatikon mukana mutta vähän mietityttää että onkohan ihan sopiva ratkaisu autoon joka on kesät käyttöautona? Sre + massalevykin on käynyt mielessä, sekin varmaan riittäisi noille tehoille kun alle 300hp nyt jää joka tapauksessa. Lähinnä haluaisin samalla pitävän kytkimen kun käytän laatikon kuitenkin irti. Mitähän tuon kanssa nyt tekis?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #68 : 19.03.2013, 22:40:58 »
Pitäisi tuohon b204ft:n perään saada littupyörään pitävä kytkin samalla kun laatikko vaihtuu m90:ksi. Nelilapainen jäykkä sintterilevy tuli laatikon mukana mutta vähän mietityttää että onkohan ihan sopiva ratkaisu autoon joka on kesät käyttöautona? Sre + massalevykin on käynyt mielessä, sekin varmaan riittäisi noille tehoille kun alle 300hp nyt jää joka tapauksessa. Lähinnä haluaisin samalla pitävän kytkimen kun käytän laatikon kuitenkin irti. Mitähän tuon kanssa nyt tekis?

blingfactoryn vauhtis, -618 sre ja dieselin kykälevy. En oo varma mihinkä asti nm kestää...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #69 : 19.03.2013, 22:49:47 »
blingfactoryn vauhtis, -618 sre ja dieselin kykälevy. En oo varma mihinkä asti nm kestää...

Eikös tuon paketin pitäisi se 500nm kestää?
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #70 : 19.03.2013, 23:22:34 »
Eikös tuon paketin pitäisi se 500nm kestää?

Luulisin, sre asetelmalle luvattiin jotain n.450nm niin eiköhän vähän alimitotettu tuo sre ilmoitus. :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #71 : 20.03.2013, 00:00:35 »
Luulisin, sre asetelmalle luvattiin jotain n.450nm niin eiköhän vähän alimitotettu tuo sre ilmoitus. :)

Niin ne kuulema on aika reilusti alimitotettuja.

 Muistaakseni 450nm orgaanisella ja 530nm sintterilevyllä ilmoitettu.  :)
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #72 : 20.03.2013, 00:36:48 »
Niin ne kuulema on aika reilusti alimitotettuja.

 Muistaakseni 450nm orgaanisella ja 530nm sintterilevyllä ilmoitettu.  :)

Kiitoksia tästä tiedosta, pähkäilinkin sitä tänään tässä (kuumeessa) päivällä...

Muistan kun mulla oli Rs Turbo Escortti ja vakio kytkin piti jotain (en muista tarkkoja nm) mutta 220-250nm ja ap racingin jäykälle massalle luvattiin 230nm... Todellisuudessa 400nm kestävä!  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2281
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #73 : 20.03.2013, 07:29:29 »
blingfactoryn vauhtis, -618 sre ja dieselin kykälevy. En oo varma mihinkä asti nm kestää...

On vähän turhan arvokas paketti, meinasin pitää vakiovauhtipyörän. Vai tulisikohan tuolla blingin vauhtiksella ihan huomattavaa eroa kierrosherkkyyteen? Onhan se nyt melkein puolta kevyempi mitä pottapyörä. Siinä mielessä blingin vauhtis kyllä kiinnostaisi. On se vaikeata tämä harrastaminen kun ei oikein tiedä mitä osia sinne nyt kannattaisi laittaa ja budjettikin näyttelee yhtä osaa.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #74 : 20.03.2013, 11:04:06 »
Kyllä itsellä ainakin alkoi nappaamaan jenkaa blinginvauhtiksella vähän toisella tavalla verrattuna kaksoismassa pyörään. V:>


Mitä noihin budjektikytkimiin tulee, niin pitemmän päälle tulee vielä kalliimmaksi, kun ostaa kerralla hyvä?

-765 SRE niin ei tarvii vähään aikaan miettiä kytkimen kestoa, vaikka kävisikin se perinteinen nälkä kasvaa syödessä juttu.  :)
« Viimeksi muokattu: 20.03.2013, 11:08:11 kirjoittanut ässäarpa »
V70 D5
850 T5
145 T5

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron