KL-varaosat  Race.fi

1st:n kotterot(*paalaukselta pelastettu V70 T5 '01* & Chevy '85 & V70 '01)

  • 188 Vastauksia
  • 59578 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89 & 460 '93 & V70 '01)
« Vastaus #165 : 23.10.2017, 23:32:34 »
Tuosta helmasta nuo 400-sarjalaiset yleensä ensin mätänevät puhki, sama vikahan se on myös seuraajassa eli X40 volvoissakin, että helmat monesti puhki. Takakontissa lahoaa myös lokasuojan ja takakontin lattian välistä usein. Tuo ohjaustehostin taitaa olla kaikissa ruiskukoneisissa aina vakiona.

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89 & 460 '93 & V70 '01)
« Vastaus #166 : 24.10.2017, 10:30:44 »
Tuosta helmasta nuo 400-sarjalaiset yleensä ensin mätänevät puhki, sama vikahan se on myös seuraajassa eli X40 volvoissakin, että helmat monesti puhki. Takakontissa lahoaa myös lokasuojan ja takakontin lattian välistä usein. Tuo ohjaustehostin taitaa olla kaikissa ruiskukoneisissa aina vakiona.
Joo samoista kohdista tuota 440 joutui myös pellittämään.
Ne helmamuovit oli molemmissa yksilöissä perinteikkäästi täynnä kuraa, pitäis varmaan aina pesun yhteydessä huuhdella letkulla sieltä altapäin ettei jää muhimaan

460:stä jäi mainitsematta että takakaaret ja kontin pohja kaipaa myös pientä hitsaamista, eli juurikin ne peruspaikat...

Tuo mun '89 440GLi on varmaan sitten harvinainen, siinä kun ei ole tehostinta  :D
« Viimeksi muokattu: 24.10.2017, 10:37:35 kirjoittanut 1st »
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89 & 460 '93 & V70 '01)
« Vastaus #167 : 24.10.2017, 17:42:08 »
Näyttää kyllä tuo helma siltä että olisi muutenkin aika ohuesta pellistä ja vielä tuo muovi siinä päällä keräämässä väliin kaikkea kuraa. Tosiaan takakaaret on kans kovia lahoamaan. Ainakin noissa kaikissa -90 luvun 400-sarjalaisissa on ollut ohjaustehostin.

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89 & 460 '93 & V70 '01)
« Vastaus #168 : 24.10.2017, 20:41:46 »
Näyttää kyllä tuo helma siltä että olisi muutenkin aika ohuesta pellistä ja vielä tuo muovi siinä päällä keräämässä väliin kaikkea kuraa. Tosiaan takakaaret on kans kovia lahoamaan. Ainakin noissa kaikissa -90 luvun 400-sarjalaisissa on ollut ohjaustehostin.
Oiskoon sitten näin että noissa alkupään, eli 80-luvun puolella tehdyissä se tehostin on ollut vain lisävarusteena  ::)
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89 & 460 '93 & V70 '01)
« Vastaus #169 : 24.10.2017, 23:36:42 »
Oiskoon sitten näin että noissa alkupään, eli 80-luvun puolella tehdyissä se tehostin on ollut vain lisävarusteena  ::)
Ei ole ollut kuin yksi -89 mallinen 440 ja sekin turbomalli, loput olleet -90 luvulla tehtyjä. Voihan se ollakkin että oli lisävaruste karvalakki-malleissa. Jostain -90 luvun munamallin karvalakki opel kadeteista puuttui kans tehostin, vaikka olikin ruiskukoneella

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89 & 460 '93 & V70 '01)
« Vastaus #170 : 10.12.2017, 22:05:52 »


Tänään pistin vanhuksen ajokauden nippuun tälle vuotta.
7000km tavoite ei ihan ehtinyt täyttyä kun illalla talliin ajettuani kilometrejä oli 6767km :)

Tuli reilu kuukausi sitten hankittua Dodge aspenin 14" peltivanteet vanhoilla nastarenkailla ja ehdin niillä hieman talviajoakin harrastaa.

Valjastin aman talvirenkain vara-autoksi jos käyttövehkeet päättää syystä tai toisesta sanoa sopimuksensa irti, kun tarvitaan kahta autoa jatkossa kokoajan :)

.....

Su-projekti on senverran edennyt että tilasin viimekuussa briteistä huoltosarjan joka sisältää tiivisteitä, suutinputket sekä neulaventtiilit. 

Lisäksi kävin tälläviikolla Etralta tiluuttamassa läppäakseleille 8x14 stefat, koska huoltosarjan mukana tulleet läppäakselien tiivisteet ei minusta näyttäneet käypäisiltä, ulkohalkaisija liian pieni ::)

Ensimmäisen kaasuttimen kasausprojekti siis jatkuu kunhan saan nuo stefat :)
« Viimeksi muokattu: 10.12.2017, 22:08:13 kirjoittanut 1st »
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89 & 460 '93 & V70 '01)
« Vastaus #171 : 28.01.2018, 08:42:28 »


Uusi moottorinohjaus asentui eilisiltana paikalleen :)

Bensaletkujen asennus vielä ennen ensistarttia. Senjälkeen pääseekin kaasuvivustoa rakentelemaan, sitä kun ei ole ollenkaan
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Käyttöautoilupäivitys vaihteeksi.

Tänään tuli haettua itselle käyttöajokiksi V70 '00 2.4i aut.



Mittarissa 345tkm, koriltaan yllättävän siisti ja tekniikka tuntui ainakin koeajolla sekä 40km kotimatkalla pelaavan hyvin :)
Jakohihna vaihdettu, kaasuläppäkotelo korjuutettu ym. isompia juttuja tehty viimeisen 1.5v sisään.
Voisi siis olettaa suht huolettomia kilsoja ::)
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Käyttöautoilupäivitys vaihteeksi.

Tänään tuli haettua itselle käyttöajokiksi V70 '00 2.4i aut.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Mittarissa 345tkm, koriltaan yllättävän siisti ja tekniikka tuntui ainakin koeajolla sekä 40km kotimatkalla pelaavan hyvin :)
Jakohihna vaihdettu, kaasuläppäkotelo korjuutettu ym. isompia juttuja tehty viimeisen 1.5v sisään.
Voisi siis olettaa suht huolettomia kilsoja ::)

Onko alkuperäinen maali, näyttää ainakin kuvassa todella siistiltä yksilöltä. Onneksi olkoon! :)

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Onko alkuperäinen maali, näyttää ainakin kuvassa todella siistiltä yksilöltä. Onneksi olkoon! :)

Ei osannut myyjä sanoa. Etupuskurin hän oli vaihtanut ehjän ja maalannut, kun oli hänelle tullut rikkinäisellä puskurilla(hankeen tms. ajettuna).
Muistona tästä töksäyksestä ilmastoinnin lauhdutinkenno on taipunut ja on melkein jäähdyttimessä kiinni.
Vuotojälkiä ei kuitenkaan ole ja kuulemma ilmastointi pelasi normaalisti :)

Kyljet ovat käytännössä lommottomat, etulokareissa muutama pieni painauma eikä konepellissäkään tainnut olla kiveniskemiä. Maskin merkki on jossain vaiheessa vaihtunut vanhempaan malliin(eikö tämänikäisessä kuuluisi olla sininen volvon logo?)

Vaihteistoöljyt on huoltokirjan mukaan ekan kerran vaihdettu 200tkm tienoilla ja seuraava vaihto 258tkm. Eli nyt alkaisi olla vaihdon vioissa kun öljyillä on ajettu n.90tkm ::)

Ohjaustehostimessa on melkoista kahvinväristä litkua, sinne voisi myös öljyt vaihtaa. Pitääkö sinne laittaa jotain volvon omaa luokitusta vai käykö perus atf?
Oikealle ääriasentoon kääntäessä kuuluu ikävä narahdus, myyjä sanoi sen nyt pakkasien aikaan alkaneen. Pitää tutkia onko siellä joku nivel kuiva, joustoliikkeen kanssa ääni kuuluu myös eli tuskin itse hammastanko ainakaan ääntää ::)
« Viimeksi muokattu: 24.02.2018, 08:05:49 kirjoittanut 1st »
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619




Ama ollut vajaa pari viikkoa ajossa, onhan siinä SU:iden myötä hienoinen ero vedossa strömppään verrattuna 8)

Lämpöongelmia tuli vaan taas. Ajamaan kun lähtee, nostaa lämmöt tappiin ja ehtii jo purskauttaa paisarista uloskin ennenkuin termari aukeaa.
Aukeamisen jälestä laskee normiin ja pysyy siellä ajossa. Sitten kun seisoo taas senaikaa että ehtii jäähtyä kunnolla, tulee yleensä sama ilmiö... :idiot2:

Eli termostaattia jumittaa, mietin että kun lämppärin kenno jäi päädyn tinaamisen jälkeenkin hieman vuotamaan ja sen takia laitoin nesteiden sekaan pussillisen Thurmo-paikkajauhetta, että kertyykö sitä nyt termostaattiin ja siksi jumii..

Aukaisin jo kerran termostaatin ja putsailin, hieman siellä oli jotain jauhetta ympärillä. Muutaman päivän se sitten toimikin kunnes taas alkoi sama oire ::)


Aattelin nyt ensteksi ottaa termarin pois välistä, vaihtaa laimeat nesteet sisään, ajoa ja sit taas vaihtaa nesteet. Muutama huuhtelukerta siis ennen uuden termostaatin laittoa :)
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa nostokurki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • Volvo 240. Probably the best car in the world.
    • Kuvasivustoni
Onko termostaatissa juorureikä?

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Onkohan lämpöongelmat joku aman tyyppivika  ??? tuntus melkein kaikilla keittävän. Toivottavasti itsellä loppuu nyt uudella syylärillä.

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Onko termostaatissa juorureikä?
On siinä joo ja "helmi" siinä reijässä

Onkohan lämpöongelmat joku aman tyyppivika  ??? tuntus melkein kaikilla keittävän. Toivottavasti itsellä loppuu nyt uudella syylärillä.
Aika monilla tuntuu olevan joo ongelmia. Eiköhän suurin osa johtune just noista miljoona vuotta vanhoista tukkeutuneista osista :D

Viimekesänä ei ihme kyllä ollut minkäänmoisia lämpöongelmia, nyt lie kostautuu?
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Pakko huudella lämpöongelmiin liittyen :D Itsellä neljäs moottori menossa keittämisten takia ;D Nyt tosin korjaantunut lopultakin kokonaan.

Asiaakin sen verran että oletko koekeittänyt termaria, että missä lämmöissä se alkaa aukeamaan ?
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy