KL-varaosat  Race.fi

ZF GS6-53DZ vinokoneeseen

  • 21 Vastauksia
  • 13864 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: ZF GS6-53DZ vinokoneeseen
« Vastaus #15 : 12.04.2018, 06:35:51 »
-Kampiakselin päähän jatkoholkki laakerille, syy on siinä että ZF laatikkoa ei pysty laittamaan niin lähelle moottoria kuin Volvo vaatii, kytkinasetelma voi ottaa kiinni laatikkoon jotenka laatikko hitsataan niin että kytkinakselin pää jää kauemmaksi koneesta. (holkkia löytyy minulta valmiina, 40€ laakerilla)

-Levyn vaihto (löytyy minulta 180-200€)

-Kardaanin lyhennys, muistaakseni 8cm, ei varma tieto(ZF askissa sama kolmiolaippa).

-Vaihdekepin pikku lyhennys ja laatikon puolen kannakkeen pikku muutos( keppitangon kuula on sama ZF laatikossa, eli käytä Volvon keppiä)

-Vaihdelaatikko palkkiin pystyy aivan pikku modauksella hyödyntämään ZF ja Volvo osia.

-Painelaakerin etäisyyden tarkistus kytkinasetelmaan, välys oltava min 3 mm ja max 5-6mm , tee kaikki muutokset käpälään, esim. jostain rauta holkista, laikkakoneella halki ja puoliskot hitsaa käpälään kiinni.   

Itse tein Automaatti 960 Volvosta ZF manuaalin yhdessä illassa, kun valmiina oli kardaaniakseli. Kaikki muut muutokset tein vasta asennusvaiheessa, eli kyseessä ei ole kovin vaikea homma.
« Viimeksi muokattu: 12.04.2018, 06:40:06 kirjoittanut boost »
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Twofortti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: ZF GS6-53DZ vinokoneeseen
« Vastaus #16 : 12.04.2018, 19:12:36 »
-Kampiakselin päähän jatkoholkki laakerille, syy on siinä että ZF laatikkoa ei pysty laittamaan niin lähelle moottoria kuin Volvo vaatii, kytkinasetelma voi ottaa kiinni laatikkoon jotenka laatikko hitsataan niin että kytkinakselin pää jää kauemmaksi koneesta. (holkkia löytyy minulta valmiina, 40€ laakerilla)

-Levyn vaihto (löytyy minulta 180-200€)

-Kardaanin lyhennys, muistaakseni 8cm, ei varma tieto(ZF askissa sama kolmiolaippa).

-Vaihdekepin pikku lyhennys ja laatikon puolen kannakkeen pikku muutos( keppitangon kuula on sama ZF laatikossa, eli käytä Volvon keppiä)

-Vaihdelaatikko palkkiin pystyy aivan pikku modauksella hyödyntämään ZF ja Volvo osia.

-Painelaakerin etäisyyden tarkistus kytkinasetelmaan, välys oltava min 3 mm ja max 5-6mm , tee kaikki muutokset käpälään, esim. jostain rauta holkista, laikkakoneella halki ja puoliskot hitsaa käpälään kiinni.   

Itse tein Automaatti 960 Volvosta ZF manuaalin yhdessä illassa, kun valmiina oli kardaaniakseli. Kaikki muut muutokset tein vasta asennusvaiheessa, eli kyseessä ei ole kovin vaikea homma.
No ei oo paha! Eikö tarvii ees vaihteistotunneliin koskea? Mahtuuko paikoilleen tosta vaan? Joudun tulla jo ihan lähiaikoina kaupoille ja boostille...;D
« Viimeksi muokattu: 12.04.2018, 19:42:00 kirjoittanut Twofortti »

Paikalla Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: ZF GS6-53DZ vinokoneeseen
« Vastaus #17 : 12.04.2018, 19:30:22 »
Ei suoraan koske tuota isoa 6v:tä mutta mites tuo kytkinakselin jatko, vaatiiko 5v S5D-320Z:n kanssa saman?
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: ZF GS6-53DZ vinokoneeseen
« Vastaus #18 : 13.04.2018, 06:13:44 »
Ei vaadi. Niissä on lähtöjään kytkinakseli 2cm lähempänä konetta, joten muutoksen voi tehdä niin että kytkinakseli osuu vakio laakeripaikkaan.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: ZF GS6-53DZ vinokoneeseen
« Vastaus #19 : 13.04.2018, 06:17:24 »
Gs6-37 aski menee 240,740,940 koppiin ilman laatikkotunneli muutoksia.

Gs6-53 aski vaatii 240 kopassa joko lekaa tai pikku rälläköinnin, lekaa ja hitsauksen.  740 ja 940 koppiin pitäisi mennä suoraan. Asia varmistunee kuukauden sisään kun asennan omaan käyttöautoon T6/gs6-53 yhdistelmän...
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: ZF GS6-53DZ vinokoneeseen
« Vastaus #20 : 15.04.2018, 14:33:03 »
Mitenkäs ton painelaakerin välyksen pystyy kattoo ku eihän sinne nää mitenkää ku on rojut kiinni, siis kyseessä on boostin tekemä
5v zf vinokkaas. Ymmärsinkö oikeen et kytkin akselia tarvi jatkaa näissä, vaan yltää suoraan vinokoneen laakeriin.
Pitääkös tossa kytkin sylinteris olla tappi ihan pohjas sisään työnnettynä ku kattoo sitä laakerin välystä vai onko siinä joku lepo asento puoles välis. (Ei oo viä sylinteri kiinni olleskaa niin en nää miten se käyttäytyy)
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: ZF GS6-53DZ vinokoneeseen
« Vastaus #21 : 16.04.2018, 07:02:12 »
5v laatikoissa akseli yltää vakio silmälaakerille.

Laita laatikon päässä työsylinteri, käpälä ja painelaakeri paikoilleen. 

Työnnä painelaakeri niin syvälle kuin se menee (työsylinteri pohjaa).

Laita jokin suht suora puol metrii pitkä rautatanko kytkinkopan päälle ja mittaa rautatangon kytkinkopan puoleisesta pinnasta etäisyys painelaakeriin.

Laita moottorin puolella kytkin romut kaikki paikoilleen (Käyttöön tuleva kytkinlevy oltava asennettuna ja asetelma kunnolla kiinni)

Laita se puol metrii pitkä rautatanko kytkinasetelman päälle, mittaa matka kytkinasetelman jousiin.

Mittaa matka lohkoon (pintaan mihin kytkinkoppa tulee), vähennä tästä mitasta kytkinasetelman jousiin otettu mitta.

Nyt pitäisi olla kaksi lopullista mittaa, niiden pitää olla niin että vaihteiston puolen mitta on vähintään 3mm pidempi ja max. noin 5-6mm pidempi. Jos mitta on esim. 10mm pidempi hitsaa painelaakerin taakse kytkinkäpälään jokin holkki, joka on halkaistu keskeltä 5mm paksuna. Muodon on oltava pyöreä jotta painelaakeri kulkee nätisti....
   
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron