Penkkien selkänojista on moottoreiden ja ratasmekanismien väliset vaijerit pois paikoiltaan.No ei se munkaan muisti ihan huono ollut :D Ei menny yv ihan hukkaan, en siis tässä kehdannut mutuilla jos vaikka olisin ollu väärässä :D
Siistin näköinen. Mikä tyyppikilvessä on värikoodi?
Penkkien selkänojista on moottoreiden ja ratasmekanismien väliset vaijerit pois paikoiltaan.
Siistin näköinen. Mikä tyyppikilvessä on värikoodi?
No ei se munkaan muisti ihan huono ollut :D Ei menny yv ihan hukkaan, en siis tässä kehdannut mutuilla jos vaikka olisin ollu väärässä :D
Okei, onkos tuo ihan mahdottoman paha homma laittaa kuntoon? Penkit taitaa joutua ottaa irti?Kyllä penkit kannattaa melkeen irrottaa niin pääsee paremmin touhaamaan. Omasta kun korjasin vaijeria paikalleen niin kuorin selkänojan verhoilua alareunasta sen verran että pääsi käsiksi, se on korkeussuunnassa muistaakseni selkänojan puolen välin tienoilla.
Voin katsoa tuon, en oo vielä tullut katsoneeksi.
Kyllä penkit kannattaa melkeen irrottaa niin pääsee paremmin touhaamaan. Omasta kun korjasin vaijeria paikalleen niin kuorin selkänojan verhoilua alareunasta sen verran että pääsi käsiksi, se on korkeussuunnassa muistaakseni selkänojan puolen välin tienoilla.
Vähän tosiaan ihmetyttää tuo väri, eikös tuo kuitenkin harmaa ole? Ajattelin että onko kyseessä joku yyberharvinaisuus vai kenties jälkikäteen maalattu :) R:ää on saanut grafiitinharmaana mutta samanväristä T-5R:ää ei ole koskaan tullut vastaan.
e: Niin Joonas, suattaahan se olla olemattakin tuo kyseinen vika mutta aika todennäköinen vaihtoehto se on :D
Mielenkiintoinen tapaus tuo väri.Viety Ruotsiin jostain ulkoa, ensirekisteröinti Ruotsissa 1998...
Tuonne kun syöttää ruotsin rekisteri numeron, saa jotain lisäinfoa:
https://fordonsfraga.transportstyrelsen.se/fragapaannatfordon.aspx
Viety Ruotsiin jostain ulkoa, ensirekisteröinti Ruotsissa 1998...
Verotuspäätöstä saat odotella muutaman kuukauden.
Eikä vaikuta mihinkään suuntään mitään, mitä autolle teet.
Ei sitä kukaan tule katselemaan, vaan mennään oman ilmoituksen mukaan ja nettiautosta katselevat vaan sinne päin samanlaista kärryä.
Komea on muuten pirssi kyllä ;)
Ja R kesämiittiin ehdottomasti mukaan 8)
Mielenkiintoinen tapaus tuo väri.
Tuonne kun syöttää ruotsin rekisteri numeron, saa jotain lisäinfoa:
https://fordonsfraga.transportstyrelsen.se/fragapaannatfordon.aspx
Tää on komia S*
2.8 Alastarolle? Ajattelin koittaa päästä tulemaan. :oake kyllä taitaa käyttää 175kw vaikka oikeastihan tuo on 166kw ja se yliahtaa voimakkaassa kiihdytyksessä tuon 175kw... suomeksi perus 225hv ja kun lämälattiassa menee 240hv
Tuosta Auton yksilöinti ilmoituksesta niin. Ajattelin ilmoittaa siinä viat ja vauriot. Eikös niillä ole merkitystä päätökseen?
Ja tuo teho oli Ruotsissa ilmoitettu väärin. Niin ilmoitanko tähän tuon oikean 176kw vai Ruotsin tapaan 166kw?
ake kyllä taitaa käyttää 175kw vaikka oikeastihan tuo on 166kw ja se yliahtaa voimakkaassa kiihdytyksessä tuon 175kw... suomeksi perus 225hv ja kun lämälattiassa menee 240hv
Onnea hienosta hankinnasta!
Harmaa T5R.. Aika jännä :o
Löysin googlen kautta sivun jossa on runkonumeron perustaa T-5R malleista.
http://www.volvo850t-5r.com/about-the-t-5r/volvo-850-t-5r-vehicle-identification/
Ja lisää ilmeisesti fakta tietoa. :)
http://www.volvotips.com/index.php/850-2/t-5r-and-850r/
Tämän väri ilmeisesti on R mallin värikartasta. Pitää vaan selvittää tuo onko muka alkuperäinen väri. :o
Mitä sanoo värikoodi konehuoneen lätkässä?
Ilmeisesti toi on aito vihreä "dark olive pearl", yksi 500:sta valmistetusta. Toivottavasti autosta pidetään huolta alkuperäisenä tai helposti alkuperäiseksi palautettavana. Normi ärriä riittää tuunattavaksi, mutta tolla tulee olemaan keräilyarvoa...ei tuo ole vihreä kun koodi on Dark Gray Metallic
ei tuo ole vihreä kun koodi on Dark Gray Metallic
tuo olivi on 421.
saisko autosta kuvia päivänvalossa...
Onko auto varmasti vuosimallia 1995? Ettei vain olisi 1996? Tällöin se olisi 850 R.
E: Kyllä se vain on 1995. :P Komea Volvo. :)
ei tuo ole vihreä kun koodi on Dark Gray Metallic
tuo olivi on 421.
saisko autosta kuvia päivänvalossa...
Kuvissa auto näytti enemmän vihreän harmaalta kuin harmaalta - niin se valaistus hämää..
Mutta, jos kärry on aito ärrä, eikä jäkikäteen sellaiseksi rakennettu ja väri vastaa tyyppikilpeä niin taisit ostaa oikean helmen. Ainakin erittäin harvinaisen kappaleen, vielä harvinaisemman kuin ne vihreät..
Sen mitä tiedän ni on Saudi Arabian myyntimalli. Täysin alkuperäis kunnossa ja 3v vanhana viety Ruotsiin ja siellä 15v dokumentoitu kaikki huollot/korjaukset ja jopa tankkaukset. Ymmärtääkseni samalla omiatajalla Ruotsissa kokoajan olisi ollut. Ainaki dokumentoinnin käsiala samaa jälkeä koko 15v. :)Kysäseppäs huviksesi volvota autostasi, tiedä vaikka sieltä saisi jotain tietoa. Tää on kyllä niin unikin olonen että pitäs olla jossain museossa tms eikä kovassa ajossa...
Uskoisin auton olevan ihan alkuperäis kuntoinen. Muutoksia ei ole tehty. Ja VIN Mukaan T-5R
Kai mä sit taisin jonkun sortin harvinaisuuden haalia käsiini. ???
Miksi piti ottaa siirtolaput ???
Itse kyllä ajelin viron kilvillä niinkauan kun sai Suomen laput.
Säästihän siinäkin jonkun kympin.
Mistäs tollasta mahdollisesti pystyisi selvittämään että kuinka harvinainen tää nyt sit on kerrassaan, olis kans kiva saada jostain selville kokonaisuudessaan varuste tiedot. ::)
Käytännössä mistään ei saa fakta tietoa. Suomen Volvo pyytää kääntymään ruotsin puoleen, ja sieltä tulee vastaus että vanhoista malleista ei ole tietoja.
Näin ainakin omalla kohdalla meni, kun kyselin tietoja valmistusmääristä jne.
Tietoahan ruotsin Volvolla on, mutta antaako ne sitä eteenpäin, onkin eri asia.
Sanoisin että melko harvinainen vehe värinsä puolesta.
Varusteethan on samat, kun kaikissa t-5r
Okei. Kaikissa T-5R on siis hanttarinpenkki sähköllä ja muistilla?
Entä nivomat? Onk sekin kaikissa T-5R:issä?
Audio puoli yllätti mut todella positiivisesti. On melkoisen premium hifit ollu 19v sitten kun vieläki pieksee monen auton vakio äänentoiston. :)
Jos ja kun tietoa autosta haet, niin esim. jagrullar.se / swedespeed.com - sivujen kautta voisi löytyä asiaa tuntevia ja sellaisia, jotka käyttävät kontaktejaan tietojen löytämiseksi.
Juuri näin. Alkaisikohan tietoa saamaan enemmän, jos kyselisi Volvo -viestin toimittajien kautta? Niitä voisi kiinnostaa tehdä juttu erittäin harvinaisesta Volvosta, jos ja kun kärry on sitä mitä oletetaan. Muutoinkin sopiva pohjustus autosta, kun kysyy, voi antaa sen pienen motiivin toiseenkin päähän. Tuskin normi karvalakki 850 jaksaa ketään kiinnostaa, mutta tollasen tullessa vastaan uteliaisuus voi kasvaa.
Palveluhalukkuus se on se sana mitä tässä haetaan, aivan varmasti kun löytyy oikea henkilö volvolta alkaa tietoa löytymään.
Totta, varsin tyhmää jos valmistajan tiedoista olisi pyyhitty vin mukaiset tiedot.
Mulle sanottu pariin kertaa et auto on niin vanha ettei saa varuste tietoja.
Vertauskuvana. Saan ite töistä ihan mihin vaan Bmw:hen varustetiedot yms. Kun syötän vin koodin.
En ymmärrä miks ei Volvosta saa. ???
Pitää siis kaivella lisää.
Aika monessa paikassa kovasti kerrotaan että Gunmetal Grey väri olisi tullut vasta 850R:ssäKuten sanottua niin topicin autohan on eri värinen kuin tummanharmaat R:t. Tämän koodi on 214 ja R:ssä on 427.
...
Kait tämä yksilö on vain välimallien välimalli jossa on vähän kumpaakin :P
Kait tämä yksilö on vain välimallien välimalli jossa on vähän kumpaakin :PKuten kiskokin tossa jo sanoi, niin ei tässä kyllä ole mitään 850R vastaavaa
Kuten sanottua niin topicin autohan on eri värinen kuin tummanharmaat R:t. Tämän koodi on 214 ja R:ssä on 427.
Sinisen mukaan TWR logo 850 eteen maksaa 43€ ja T-5R logo maksaa 46€
Sanoisinko hapokasta, harrastus on. :-[
Laitoin Skandix.de kysymystä. Ni heilt saa, tilaa TWR logon kun sitä ei ollut, ilmoittivat että ensiviikon lopulla mahdollisesti he saisivat. Sieltä taidan tilata.
Oli huokeamman hintaiset. :)
Eipä tuo ole vielä mitään jos vertaa 780:n osien hintoihin..
Esim. Tuulilasin alalista: 200e
Nahkaverhoilu penkkeihin: 1000e/kpl
Sivupeili: 400e/kpl
Kattoluukun tiiviste: 250e
Tuohon ei oikein alle satkulla mitään hankita :-\ Mutta sellaista harrastus on..
Kummiskin pirun komia ärrä sulla! Itse tyydyn haaveilemaan niistä vielä ::)
Tuli käytyä rekistereröinti katsastuksessa, hylätty tuli.
Puuttuu Vastaavuus todistukset : Melu, Päästöt.
Kotiin tullessa, Tullista lisäselvityspyyntö. Kun ei ollut Ruotsin rekisteriotetta, eikä ole vieläkään. :nohnoh
Pitää huomenna soittaa Ruotsiin liikkeeseen ja kysellä niiden perään. :-\
Myös Latviasta saapunut tänään HEKO:n ikkunalistat. 8)
On nämä kyllä mielenkiintoisia juttuja :o
Omaani kun maahantuonti katsastin, ei muita lappuja tarvittu kuin tuonti maan rek ote.
Onko sitten eroa, kun oli jo E "hyväksytty"auto kyseessä ???
Huomenna pääsee ruokatauolla käymään Tullissa ja päivän päätteeks Katsastuskonttorilla. :hello:No mites kävi? :P
Minkälaista summaa odottelet?
Oikean puoleisen kattolistan "pinta" halkeili ja irtoilee, nyt toistaseks teippiä päällä. Pitää koittaa kai liimata se pinta siihen takaisin.
Mistä mahtaa saada ehyen? Tai onko jotain menetelmää niiden korjaukseen? Itellä oli joskus aikanaan 440:sessä samaa ongelmaa.
Käytettynä lienee vaikeaa löytää paljon parempaa pitkäaikaista ratkaisua, koska noiden listojen kuoriutuminen on yleistä. Alkuperäisen pinnoitteen voi hioa pois ja maalata listat mustaksi.
On se vain hieno. Ainoa mitä tuohon vois tehdä, vaihtaisi takaspoileriksi 850R mallin spoilerin.
Todennäköisesti pysyttelen tuon T-5R:n vakiolla. Mutta tiedä sitä mitä tulee puuhattua. :PTuo on hyvä asenne että pitää auton orkkiksena. Todella harvassa on sedanit johon ei olis ärrän siipeä vaihdettu. Vähän räyhäkkäämmän näköinen olisi
Kieltämättä yks komeimmista Volvoista mitä oon nähäny 8)
Kestääkö kysyä, että miksi pinnotteen päälle pitää laittaa vaha?
Pinta ei ole vielä valmis, sillä pinnoitteen tulee antaa olla ilman pesemistä vähintään 10 päivää.
Tämän jälkeen vedetään pintaan kovavaha.
Kestääkö kysyä, että miksi pinnotteen päälle pitää laittaa vaha?
Siistinnäkönen peli :)
Salaisuuksien verho aukenee...
http://www.volvo850t-5r.com/production-numbers/ (http://www.volvo850t-5r.com/production-numbers/)
Tuon mukaan kaksi helmiäisvalkoista, kaksi munakoison väristä ja kolme harmaata autoa on tehty.
"Both aubergines, at least one grey and at least one white T-5R are still registered in Sweden."
Noh, ei ole enää :D
Hienoa, että auton "identiteetti" selvisi. Sulla on aikamoinen harvinaisuus hallussa.
Joo. Ei tähän vissiin taida viitsiä muutoksia sitten tehdäkään.Soitto Göteborgiin, että ostavat sen museoon. Otat vaihdossa uuden XC60:n.
Julkea piristää edes :o
Soitto Göteborgiin, että ostavat sen museoon. Otat vaihdossa uuden XC60:n.
Mutta onkohan ton auton arvo nyt kuitenkaan enempää kuin perus T-5R:n?
Siis onko tällä oikeasti jotain keräilyarvoa? Hienoa että "vahingossa" osui tämmönen jollekkin. :D
Kuka mitäkin arvostaa, mut jos autoa 3kpl tehty / maailmassa, niin kyllä sillä on tai tulee oleman hieman eri arvo kuin "kansanmalleilla"
Sääli on sairautta - autot on tehty ajettaviksi ja harvinaiset auton tuunattaviksi. Ei muuta kuin Holsetti pellin alle ja laikkamadallus. :juhau:
Tuli tuossa 3.8.2014 eli miitin jälkeinen Sunnuntai tehty kaveriporukalla Saariston Rengastie lenkki. (pitkä)On se vain hieno S*
Eli aamusta liikkeelle, herätys 5.40 ja illaksi kotiin :D 20.00 taisin kotona olla. Toki matkaan tuli vielä kissanpentu haettua ja Kustavissa grillattua. ;D
Otin muutaman kuvan autostakin, sunnuntai aamulla satoi vettä kaatamalla. :D
Lossin odotusta, (Parainen-Nauvo)
(http://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo%20854%20T-5R/Random/Saariston%20Rengastie%203.8.2014/Parainen-Nauvo%20lossinranta.JPG?img=small)
Stellan kyydissä, Korppoo-Houtskari
(http://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo%20854%20T-5R/Random/Saariston%20Rengastie%203.8.2014/Stella%20farjan.JPG?img=small)
(http://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo%20854%20T-5R/Random/Saariston%20Rengastie%203.8.2014/Korppoo_Houtskari.JPG?img=small)
Mutta onkohan ton auton arvo nyt kuitenkaan enempää kuin perus T-5R:n?Suomessa näillä ei todennäköisesti tule vielä olemaan arvoa moneen kymmeneen vuoteen. Täällä kun 90-luvun autot on vielä "uusia". Mutta uskon että jos maailman laajuisesti miettii niin alkuperäiskunnossa olevan esisarjan T-5R:n arvo ei ainakaan laske vuosien saatossa.
Siis onko tällä oikeasti jotain keräilyarvoa? Hienoa että "vahingossa" osui tämmönen jollekkin. :D
Ite arvostan sen verran että jätän suurinpiirtein kaikki piristys ajatukset ja muutokset pois. Pyrin pitämään edelleen alkuperäis kuntoisena ja muutoksia mitä tulee niin pystyy helposti palauttaa takaisin.
Jatkan myös Ruotsissa omistaneen tapaan dokumentointia siitä miten autoa huolletaan ja mitä siihen hankitaan.
Kuten aloitusviestissä mainitsin autosta on 15vuoden ajalta dokumentoinnit jotka sisältää myös tankkaukset.
Ja kuukauden päästä paaliin...? ::)
Tosiaan hieno homma että selvisi ja löytyi tietoa. On se sitten juuri niin harvinainen kuin voi olla :)
On se vain hieno S*
Yks mikä pisti silmään ja jos alkuperäisyyttä tavoitellaan. Noissa ollut alunperin neliön muotoinen pakoputken ulostulo :)
Propsit tästä. Siistihän tuo on ilman mitään erikoismuutoksiakaan. :) Harmi kun tuossa valmistusmäärälistassa ei ollut 854R tietoja :D
Todella hienon yksilön oot löytäny! S*
Mikä antenni tuossa keskellä konttia törröttää? ...vai oonko kattonu kuvaa jotenkin väärin? :D
Tää on siisti!
Ainut mitä tekisin, niin ruutumaskin vaihtaisin. Kun saat kilvet haettua, niin ota ihmeessä ilman fin-tunnusta. Pysyy värimaailma parempana, kun ei sinistä tule turhaan.
Veroissa voi kestää suht kauan sitten, itselläkin kesti 780:ssa 2kk tulla.
optiosta en tiedä. Mutta jo ekasta T5 mallista lähtien oli kuvan kaltainen ulostulo. Toisaalta tämä on muutenkin erilainen niin tiedä häntä :)
Kiitos, puleeraus tuotti tulosta tohon pintaan. :) Ja tuosta neliön muotoisesta, oliko se kenties joku lisä optio? Tuo vaikuttaa vakio kangelta kun tuolla on, putkenpää todella huonossa kunnossa tässä. :-\ Muodoltaan se on soikea ollu jo uudesta. (ainakin) tässä putkessa joka on paikallaan. :P
optiosta en tiedä. Mutta jo ekasta T5 mallista lähtien oli kuvan kaltainen ulostulo. Toisaalta tämä on muutenkin erilainen niin tiedä häntä :)
http://www.vpcuk.org/forums/attachment.php?attachmentid=25409&d=1401309403 (http://www.vpcuk.org/forums/attachment.php?attachmentid=25409&d=1401309403)
Paha tohon on sanoa tän kohdalla että mikä on ollu tehtaalta lähtiessä. :)Eiköhän se silloin ole orkkis :). Toisaalta näihin sai aikoinaan lisävarusteena putkistoa jossa ei ollut tuota kanttiulostuloa.
Toki voin kuitit selata uudelleen. 15v ajalta niitä on kansiollinen, muistaakseni ei ollu putkistosta kuittia. :)
Eiköhän se silloin ole orkkis :). Toisaalta näihin sai aikoinaan lisävarusteena putkistoa jossa ei ollut tuota kanttiulostuloa.
Voi olla että olet tänne jo kirjoittanut, mutta oletko Volvolla käynyt hakemassa listaa varusteista? Ainakin -97 S70 sai Volvolta listan mitä lisukkeita autoon laitettu.
Edit: ei liity niin tähän autoon, vaan T-5R malliin enemmänkin. Tuo kuva minkä linkitin on osa Volvon PR kuvasta. Itsellä koneella koko kuva. Siinä kuvassa autossa on alla 16" tummat Columbat eikä Titanit.
Juu, olen muutamaan kertaan kysellyt. Siniseltä sekä VolvoCars:ilta. Suomesta sekä Ruotsista. Niin ei löydy muuta tietoa lisävarusteista kuin : Nivomat ja Hanttarin airbagJännä ettei muuta tietoa löydy. Taitaa olla vain ettei enää tuon ikäisestä saa kaikkea tietoa. Oma S70 oli kysyttäessä alle 10v ikäinen. Toisaalta sinun autossa aika hyvät vakiovarusteet ja ehkä vaikuttaa tuo jos on esisarjan auto.
Jännä ettei muuta tietoa löydy. Taitaa olla vain ettei enää tuon ikäisestä saa kaikkea tietoa. Oma S70 oli kysyttäessä alle 10v ikäinen. Toisaalta sinun autossa aika hyvät vakiovarusteet ja ehkä vaikuttaa tuo jos on esisarjan auto.
Varustetietojen niukkuuteen vaikuttaa myös se, että T5R:ään ei erikoisempia lisävarusteita ollut enää saatavilla, yleisimmistä tulee mieleen vain vänkärin airbag, nivomaatit sedaniin, ja takapenkin lämmittimet.
Ardiccia, puhelinvarustusta jne, on ollut saatavilla, mutta niitä on aika harvaan autoon otettu.
Tulihan se veropäätös. :) 2vk aikaa maksaa pois. ELKPaljonko piti maksella veroja?
Rapiat 600€ Ei sinäänsä pahat. Mut kun katon niiden listaamia verotus verrokkeja on omanivmaksanu kuitenki niihin hintoihin nähden yli 500€ enemmän. Niin ihmettelen sitä miten ne on laskeneet tuon veron osuuden.Joo sen hinnan perusteella se vero määräytyy, mutta joku 500€ero siinä hinnassa ei paljoa vaikuta veron suuruuteen.
Eikös se mene niin että jos oma tuonti on edullisempi kun Suomessa myynissä olevat niin veroa kertyy enempi?
Joo sen hinnan perusteella se vero määräytyy, mutta joku 500€ero siinä hinnassa ei paljoa vaikuta veron suuruuteen.
Näin oletinkin. Eipä tuo ny ole päätä huimaava. :oJa eikä se Ruotsin hinta vaikuta siihen veroon, ainoastaan mitä vastaava suomessa maksaisi. Mutta joo enemmän hintaan vaikuttaa se paljonko autosta maksaa ruotsissa kuin se että onko verot 50€ enemmän kuin toisessa.
Mutta juurikin kun vertailu kohteita kattelin niin olihan niissä "suuri" ero. Noissa summissa ainakin prosenttuaalisesti suuri. :idiot2:
Ellei sitten ole KR muuntaminen € Ollu liian hankalaa :pomo:
Ja eikä se Ruotsin hinta vaikuta siihen veroon, ainoastaan mitä vastaava suomessa maksaisi. Mutta joo enemmän hintaan vaikuttaa se paljonko autosta maksaa ruotsissa kuin se että onko verot 50€ enemmän kuin toisessa.
No eipä tuo paljoa ole.No juu, tietty kilometrit ja ikähän vaikuttaa aikalailla.
Pari v sitten ärrästä hieman vajaa 2200€ veroja.
Tämä on kyllä hieno, ja vielä tuommonen "harvinaisuus" sattunu kohdalle.
Tänään tuli töiden jälkeen vaihdettua tuo moottorin yläpuoleinen tukikumi joka siis Suomessa olon aikana oli revennyt.
Helppo homma kun lukasin nuo ohjeet jotka oli tehty. Kiitokset niistä. :hello:
Otin ohessa kuvan "puslasta" kun olin sahannut sen halki.
Ohessa pieni video aamulta kun olin töihin matkalla. Noin. 7.30 Ohikulkutiellä kohti Raisiota. :)
Ei siis tarvitse pahemmin pyyhkiöitä käyttää moisessakaan "pikku sateessa" :2funny:
Klik (http://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+854+T-5R/Random/VID_20140818_072954.3gp)
Kai laitoit uretaanipuslan tilalle ?
Hyvältä näyttää O0 pitäisköhän hommata tuollainen lippa omaan autoonkin ::)
Ai että on komeen värinen S* Alko jopa hieman ärsyttämään oma vihreä :'(
Muutenkin vaikuttaa pirun siistiltä ja hyvä että historia tiedossa O0
Perjantaina hakemaan kilvet. :pomo:Eipä sieltä välistä saa vedellä...
Toivon vaan että saisin ees vähän valkata niistä kilvistä mitä siellä on S*
Tuskin saan :-[
Eipä sieltä välistä saa vedellä...
Tokihan pääset kilvet valkkaamaan, mutta ne maksaakin sitten sen 1000e :D
E: Ja sähän saat rekisteröidä tuon missä konttorilla vaan, ei ole pakko tehdä samassa paikassa jossa rekisteröintikatsastus on tehty.
Eli vothan sä soitella lähialueen konttorit läpi ja kysellä että mitä kilpisarjaa niillä on, menet sitte sinne missä on miellyttävintä.
Kyllä ainakin kaverin autoa kilvittäessä täti löi kaikki hyllyssä olleet tunnukset tiskille ja kysyi että mitkä halutaan. Näin ei siis saisi tehdä? ???
Muistaakseni se on niin, että sarjan alusta tai lopusta saa antaa, muttei välistä.
Ja ainoastaan se numero vaihtuu, yleensä konttorilla on samaa kirjainsarjaa kaikki saman luokan kilvet.
Mutta joo, on varmasti virkailijastakin kiinni, toiset voi joustaa enemmän.
Vaan eipä tässä sen numeron kanssa varmaan niin väliä ole, kun käyttöönottopäivä taitaa olla tiedossa kun Ruotsista? tämä oli tuotu.
Jos olisi esim. jenkkilästä, ei käyttöönottopäivää olisi ja katsastus määräytyisi kilven viimeisen numeron mukaan.
1000e maksan ku saan siihen jotain muuta valita kun kirjaimet-numerot. :D Suomessa kun tullaan kaikessa jäljessä ja rahastetaan turhan paljon. Niilleki olisi menekkii enemmän jos vaan olis edullisempaa. =)
ENNEN euroon liittymistä, olis ollu mahdollisuus. Rahastahan kaikki on nykyään kiinni. Verenimiä valtio kun on.
Ennen euroa? Ainahan 'erikoiskilvet' on maksanut.
Kyllä ainakin kaverin autoa kilvittäessä täti löi kaikki hyllyssä olleet tunnukset tiskille ja kysyi että mitkä halutaan. Näin ei siis saisi tehdä? ???
Itse sain myös näin tehdä ja viisi-merkkisennkilvenkin sain ottaa. Esim. ABC-12
Onkos tuosta paljonkin aikaa? 4 eripaikkaan soitin ja jokasesta oli mahdollisuus saada vaan ja ainostaan ekat vapaana olevat. :buck2:
Toukokuun 3. Päivä, A-Katsastus. :)
Itse sain myös näin tehdä ja viisi-merkkisennkilvenkin sain ottaa. Esim. ABC-12Viisimerkkisen kilven saa vain jos sille on perustelu, eli yleensä kilven paikka on liian lyhyt.
Onkos siinä mittää järkeä et kun tilaan ne normaali kilvet, ilman FIN tunnusta. Jos tilaiski vaan etukilven ilman sitä?Kilvet ei voi olla eriparia, eli molempien on oltava FINnillä tai ilman.
Taaksehan on tulossa kilventausta ja eikös autossa pidä nykyään olla maatunnus kun ajelee ulkomailla? Ilman FIN tunnusta se tietäisi tarran liimausta. ???
Kilvet ei voi olla eriparia, eli molempien on oltava FINnillä tai ilman.
Eli tää on "laiton" http://www.nettiauto.com/chevrolet/pickup/6644753Juu...
Juu...
Mikä vika siinä FINnissä on? ???
Ymmärtäisin natinan, jos puhuttaisi <80 -luvun autosta tai teinin naamasta. ::)
Viisimerkkisen kilven saa vain jos sille on perustelu, eli yleensä kilven paikka on liian lyhyt.
Noita ei varmasti pitäisi saada pyytämällä.
Meikäläisen mielipide on että FIN kilpi sopii sellaiseen autoon missä se on uutena ollut.
Lähetätkö nyt nuo hurri kilvet takaisin myyjäliikkeeseen?
Tuossa kuukausi sitten kun kävin rekisteröimässä tän katsastuskonttorilla kysyi Ruotsin kilvistä. Sanoin että ettei niitä ole enää.Hallin oveen kilpikiasma! :tykkään:
Vastasi mulle että ei sitten mitään, hän ilmoittaa eteenpäin.
Mimmonen käytäntö oli konttorilla? Saitko siis valkata hyllyssä olevista tunnarit vai antoiko vaan jotkut? :)En saanu valita, jonossa seuraavat. Kone oikeestaan määritti ne.
On kyllä komea Volvo. S*
Yhdytään joukkioon, hieno ja harvinainen auto! Kuvat ovat myös vähintään kohillaan :)
Kelpaa lähteä perjantaina sitten Ruotsiin. :hello:
Kelpaa lähteä perjantaina sitten Ruotsiin. :hello:Haet toisen samanlaisen? :D
Kauan se sitten ehtikin Suomessa olemaan. Saitkö hyvän hinnan :juhau: ?
Haet toisen samanlaisen? :D
Onnittelut leimasta! :)
Hienoja kuvia hienosta autosta! On se vaan sedanina namu, ei siitä mihinkään pääse. O0
Mitenkäs tuo service valo nollataan? :) FAQ katoin ni luki vaan et keskikohdan vasemmasta napista?? Tripistäkö?
Kyllä se on kaunis. S*
Tulisipa täälläkin lunta, eikä räntää ja vettä. :facepalm:
Mitä öljyä muuten käytät tässä?
Elä kovin kauan pidä nuitten bimmerien seurassa sitä oppii pian huonoile tavoille vielä ;)
Peli on menetetty..
Hyvä tietää että täällä on bemmimekaanikko niin voi sitten privalla kysellä tyhmiä ;) kun kaverin kärryä alkaa viemään. Hyvää Joulua!
Näkisin autossa viisi puolaista kyllä, mutten ehken ihan noin avonaisena? Noilla vaatii sitten niin isoa jarrua, että viittis niitä näytellä (omasta mielestä) ;)
Näkisin autossa viisi puolaista kyllä, mutten ehken ihan noin avonaisena? Noilla vaatii sitten niin isoa jarrua, että viittis niitä näytellä (omasta mielestä) ;)
Tarkalleen ottaen tuohan on suuntaa antava.. :) Vanteet jotka kuvassa on Vertini Stance 5:set.. Kokoa en ees tiiä.
Tulevat ovat näillä näkyminen tälläset:
(http://www.bmautosport.co.uk/showroom/images/id%203653%20(1).JPG)
Kokona 8.5" x 18" ET35
Eli alkuperäiseen Titaniin 1.5" leveemmät ja 1" halkaisiaa lisää. Ei järin pajoa. En ala tämän jarruille tekemään muutoksia. :) Ajaa ihan käyttiksen roolia tää Ärrä. :)
Projektiin menee jo jarrut uusiksi. :D
Mun mielestä tohon avonaisten vanteitten esittelyyn riittää ylipäätään vaan se että on jarrusatulat maalissa ja ehkä levyjen keskustat ja mahollisesti tolpat ja muut vanteen takaa näkyvät osat pesty puhtaaks ja ettei hirveemmin ruostetta tai paskaa pomppaa silmille, riittää antaan siistityn näkymän siltäkin osin. Ja sitte ko uudet levyt tulee aiheelliseks nii laittaa vaikka porattua/uritettua. S*
Saako noita calibreja tasan 9" leveenä? Tai meniskö tonne taakse 9.5"? Minkälaiset kumit ajattelit laittaa, venykumit vai ihan oikeen kokoset?
Hyvännäkönen vanne kyllä. Mistä nuo saa halviten? Kiinnostais 19" omaan.
20" vertiniä sai suomesta 1590€ :juhau:
Onko pakko olla säädettävä?
Konin FSD:t on kaverilla V70:ssä ja aika maukkaat ajaa verrattuna pilipali-alustoihin mitä itsellä on joskus ollut.
Okei, otit yläpäät oem alustasta??
BC olis varmaan asiallisen hintainen vaihtoehto. Saatavana vaihtojousia jne oman mieltymyksen mukaan .
Kyllä. Nivo vaan irti ja normi-iskari kiinni ja hyvin kävi nivon oem yläpäähän uus iskari. Siitä en tiiä soveltuuko muihin setteihin ne yläpäät.
Tuolta mun showroomista voi käydä ihmettelemässä miten R istuu H&R -35mm jousilla. Jos kiinteä madallus siis on minkäänlainen vaihtoehto. Ite jouset ei taida olla pahan hintaisetkaan, toki kun niihin hommaa jotkut konit tai bilsteinit kaveriks niin ollaan bc:n hinnoissa. ::)
Mut ite oon kyllä tykännyt noista!
Kuinkahan alas on tarkoitus päästä? Meinaan tolla ta-shaiballa jää perse aika korkeelle, keulan taas saa melkeen apurunko maahan kun ottaa pohjaanlyöntikumit ja apujouset pois :D Tietty rälläkkä on kaveri takana mut sit taas on iskarit liian pitkät :buck2:
Jotku sanoo mitkälie tekniksit :D :D
Pitäisikös tän keulaan hommata XC-maski merkillä ja R kirjaimella. :)
Onhan noissa käytetty 225/45 rengasta niin miks ei sopis . . .
Okei, kiitti. :)Mulla oli 225/45 kasipätkässä. Vanteen et 40, leveys 7.5". Ja näytti edessä tollaselta.
Pohtisin vaan mahtuvuutta. ::)
Pohtisin vaan mahtuvuutta. ::)Jos on yhtään matalampi, niin sisälokarit tekee kuoleman keulasta.
Tarkalleen ottaen tuohan on suuntaa antava.. :) Vanteet jotka kuvassa on Vertini Stance 5:set.. Kokoa en ees tiiä.Ava Miamit olis kans aikas siistit:
Tulevat ovat näillä näkyminen tälläset:
(http://www.bmautosport.co.uk/showroom/images/id%203653%20(1).JPG)
Kokona 8.5" x 18" ET35
Eli alkuperäiseen Titaniin 1.5" leveemmät ja 1" halkaisiaa lisää. Ei järin pajoa. En ala tämän jarruille tekemään muutoksia. :) Ajaa ihan käyttiksen roolia tää Ärrä. :)
Projektiin menee jo jarrut uusiksi. :D
Mites näissä saa takaa camberia säädettyä? :-\Prikoilla... ::)
Ava Miamit olis kans aikas siistit:
Vanteet (http://www.ebay.com/itm/4-x-18-AVA-Miami-Volvo-S60R-2000-to-2007-Alloy-Wheels-1391427211-643-/310865645332?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item4861094f14)
Prikoilla... ::)
Eli mitään säätöä sille ei siis ole, ainoa keino "säätää" sitä on laittaa prikat navan ja tukivarren väliin.
Tommoset ois tarkotus teettää itelle, ei vaan oo saanu viel aikaseks ::)
(http://i757.photobucket.com/albums/xx211/hallonmannen/DSC00523.jpg)
Ilmoita kun saat teetettyä, ni kerro toki mitä maksaa...
Ootko selvittänyy kuinka monta astetta tulee?
Komeet vanteet ! Itekkin muinoin etin Rotan 5-puolasia kullan värisiä vanteita, mutta oli siihen aikaan loppu kaikkialta maailmasta :buck2:
Heti kuvaa sitten alustalla + vanteilla ;)
Noi sunnyt on huonoimmat kumit mitä mulla on ollu. Sunnyn 3800 oli hyvöt mut noi ei.
Hyvin mahdollista. Rele on toinen ehdokas.
Kaverin T-5R:ään on vaihdettu bensapumppu hajoamisen takia ja siinä on ~20tkm vähemmän mittarissa.
Kuuntele vielä tankin korkin kautta, siitäkin kuulee kyllä pyöriikö pumppu. Itelläkin levis noin 300k kohdalla pumppu ja kuoli ihan yhtäkkiä (pari tuntia aikasemmin tuli kiskottua mittari pohjaan) ilman ennakkovaroitusta.
Sitten vaan kokeilemaan, että kävikö samat kun kaverin ärrälle Walbron jälkeen: sammuu kun ajotietokone näyttää 30-40km jäljellä. Ilmeisesti asennettu siihen snadisti liian ylös tai jotain. :D
Kannattaa suoraan näyttää hieman rälläkkää takapäälle, sit katsastuksessa jouset yläasentoon niin ei heilu :D
Maalaat koko kylen. Tuolla hintaahan sen saa jo helposti...vielä jos on tuttu maalari mikä pimeenä tekee, ni jää vähän itellekki.
Mä näinkin sun autos meinjän korjaamolla puhdistuksessa :) läheltä kun näki niin hieno auto ei voi muuta sanoo ;)
Tuossa kun olen jutellut tämän menosta ACS:ssään ni tänään sain viestin että peruuntuu mun osalta.Outo kerho. :idiot2: :D
Tullut kuulemma niin paljon sanakopua ja vääntämistä siitä että tää olisi kerhon osastollani päättivät ettei ärrä
olekaan rivissä tällä kertaa. Kuulemma Lancia oisi kelvannut.
Mahtaa jäädä ilman näyttelyä tämä kärry kokonaan :/
Outo kerho. :idiot2: :D
Kyllä niitä näyttelyitä tulevaisuudessakin pidetään. ;)
Suojalasit ! >:(
En malta oottaa kuvia uusilla vanteilla..
Täytyykin tulla hemaan pällistelemään lähempää :pomo:
Tuossa kun olen jutellut tämän menosta ACS:ssään ni tänään sain viestin että peruuntuu mun osalta.Minkäs kerhon osastolle olis tullut?
Tullut kuulemma niin paljon sanakopua ja vääntämistä siitä että tää olisi kerhon osastollani päättivät ettei ärrä
olekaan rivissä tällä kertaa. Kuulemma Lancia oisi kelvannut.
Mahtaa jäädä ilman näyttelyä tämä kärry kokonaan :/
Tänään otin työpäivän jälkeen tarrat pois. 8)*taavih-> O0 *taavih->
Siellä näytti joo olevan :)
Miksi ei putken ulostulo kiillä kuin katollisten pappien tolpat? :nohnoh
No kun loppus aika, kun tuli se sekaannus siinä välissä :(
No kun loppus aika, kun tuli se sekaannus siinä välissä :(Pikku juttu. Eipä ainakaan putki pistä silmään. :D Mutta hyvä kun asiat selvis ja auto on paikalla. :)
VOI jumankauta, nyt hei! :2funny:
Senhän kuuluu muutenkin aina kiiltää ja olla hinkattu.
Vehkeistä pidetään huolta vaikka rööripuoli onkin kyseessä. ;) S*
Pikku juttu. Eipä ainakaan putki pistä silmään. :D Mutta hyvä kun asiat selvis ja auto on paikalla. :)
Sopiskohan tähä muuten jenkkivilkut?
Vois sopiakin, hermo loppu noihin orkkis depo:ihin. Siin o nyt viikon vanhat etukulmat ja sivuvilkut ja TAAS kosteutta. Uusisin takuuna uudet, seuraavat pitänee tilata jostain... Vaatiiko ne johtomuutoksia?Empäs muista kuinka näissä on, mutta X70 ei vaadi mitään muutoksia. Eiköhän sellanen tieto löydy joltakin joka laittanut sellaset.
Empäs muista kuinka näissä on, mutta X70 ei vaadi mitään muutoksia. Eiköhän sellanen tieto löydy joltakin joka laittanut sellaset.
Jenkkivilkut vaadi muutoksia asennuksessa, mutta sähköpohja pitää vaihtaa. Sitä ei tule vilkkujen mukana.
Ei vaadi jenkkivilkut muutoksia. Liitinhän on valmiiksi 3-napainen alunperinkin ja itse umpio menee suoraan paikalleen.
Siis ei kyllä tuon seksikkäämpää vannetta voi saada S* Omaan makuun kyllä hienoin 850 mitä on nähty. O0
Konkarit jelppikää, missä näissä tuo oem vahvistin on? ja saako siitä otettua rca lähdön toiselle vahvistimelle? :)Siellähän se lämppärin kennon edessä sijaitsee, radion kun ottaa pois niin näkyy alumiininen jäähdytyssiili :)
tekis mieli pikku subwoofer laittaa kun sellanen on ylinmääräisenä. :)
Tää on kyllä hyvinkin siisti ja simppeli kokonaisuus, maski vaan vaihtoon niin aavottia ja voilaa O0
Linjamuuntimella saa varmaan helpoiten toisen vahvarin noihin alkuperäisiin hifeihin.
Siellähän se lämppärin kennon edessä sijaitsee, radion kun ottaa pois niin näkyy alumiininen jäähdytyssiili :)
Sille konepellille kannattaa tehdä jotain, ikäviä jälkiä siinä oli kun kävin sunnuntaina tarkastamassa ;)
Hiilikuitu kuulostaa aluks aika tuningille, mutta ole rohkea ja kokeile voi olla hienokin.
Eli esim. Takakaiuttimista kaapata signaali? ::) ???
Juurikin näin mä meinasin silloin omaan tehdä, mutta en sitten koskaan saanut hommaa ajatuksesta eteenpäin. :D
Eli tämä ei olekaan esisarjan auto. Sitä vähän ihmeteltiinkin, kun valmistuspäivä ei oikein täsmännyt sen kanssa.
Erikoinen auto kuitenkin, koska väri poikkeaa T-5R perusvärityksestä.
On tullut tuossa viestiä laitetua (Jan) http://www.volvo850t-5r.com/ sivun pitäjän kanssa.Mikäli Janin tiedot on oikeassa niin mun äRRä on vanhempi kuin yksikään kolmesta harmaasta :o Nimittäin siinä vaiheessa kun nuo on rullanneet linjalta niin mun auto on ollut jo 5 päivää suomen rekisterissä :o Nyt herääkin kysymys että milloinhan mun auto on rullannut tehtaalta ulos :D
Sain viimeisimpänä viestinä :
Last info:
The grey T-5Rs that i have info about is 3 sedans that where sold to Saudi Arabia all 3
1: VIN : YV1LS5806S2209545 factory complete 1994-11-30 retail delivery 1995-01-02
2: VIN : YV1LS5806S2209546 (Import to Sweden, now in Finland with reg. OTT-992 factory complete 1994-11-30 retail delivery 1995-01-02
3: VIN : YV1LS5806S2209547 Factory complete 1994-11-30 retail delivery 1995-01-02
All 3 have colurcode 214 grey met., int.code 3871, engine code 58 and marked code 43 (Arabia) and as you see the chassis number is after each other. I think this might been an special delivery for someone i Saudi Arabia but it is 3 genuine T-5Rs
Best Regards!
Jan
En tiedä mikä heppu tää on, mutta hyvät yhteydet sillä on Volvon tietokantaan. S*
(http://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo%20854%20T-5R/Random/teemu-volvodata.jpg?img=smaller)
Sensuroin tuon VIN:in kuvasta. 8)
Mikäli Janin tiedot on oikeassa niin mun äRRä on vanhempi kuin yksikään kolmesta harmaasta :o Nimittäin siinä vaiheessa kun nuo on rullanneet linjalta niin mun auto on ollut jo 5 päivää suomen rekisterissä :o Nyt herääkin kysymys että milloinhan mun auto on rullannut tehtaalta ulos :D
Edit: Nyt on kyselty, otetaan nyt sitten asiasta selvää :D
Viitsisitkö Teemu katsoa mitä sun auton kuljettajan/apukuskin turvavyön valmistuslapussa lukee? :) Siinähän on siis viikko ja vuosi milloin vyö on valmistettu :) Voisi olettaa että ne on aika järjestyksessä käytetty autojen kasaamisessa vanhimmasta uusimpaan ja päivämäärän luulisi siis täsmäävän myös auton valmistuskuukauden kanssa ???
Year 94Eli 16.11.1994 mikä on aika lähellä valmistumispäivämäärän kanssa :) Mun ärrän vöissä lukee year 94 week 35 day 3 eli 31.8.1994 :o Sori OT, palataan takaisin asiaan :D
Week 46
Day 3
Hyvän näkönen, varmaan yks näteimpiä etuvetosedaneita foorumilla. Ilman tarroja 100x parempi. Jos nyt väkisin pitää jotain inistävää keksiä, niin takaa ulommas ja koko hommaa vähän alemmas. Tomii kyllä hyvin noinkin :pomo:
Nuo vanteet eivät kuvissa anna oikeutta itselleen. Ovat livenä paljon hienommat (kaverin kulkineessa samanmoiset, livenä todella hienot vanteet).
Kuvissahan on kaksi harvinaista autoa. ;)
Bongattu Loimaalla lauantaina 8) Koitin liikennevaloissa viittoilla ysisatkusta, mutta et tainnu huomata.
Tämä on kyllä mielenkiintoinen yksilö. Tätä voinee hyvällä omalla tunnolla sanoa oikeesti yksilöksi ELK
Täytyy tulla todistamaan tätä idän ihmettä lähempää, jos satuttais samaan miittiin joskus. Ja hienoa että tämä on jonku sellaisen käsis, joka pitää tästä huolta ja rakentaa maulla eikä lompakolla ;)
Käväse ihmeessä Sporttiautolla ni saadaan vertailukelposta käyrää 8)
Vaikka tätä sun autoa suht useasti tulee livenä nähtyä, niin ei se mielipide vaan helposti muutu; Pirun nätti! S* S*
Täytyy joku kerta päästä kyytiin ;)
Kiitos, pitää joku ehtoo napata sut kyytiin.Ruhtinaallista korvausta vastaan tottakai.. :D
Ruhtinaallista korvausta vastaan tottakai.. :D
*Tonnin Seteli -ilme* ;D
Joko on jarrunesteet pesty pois? ;)
Ärrä ehti olla viikon myynissä ja kyselyitä tuli reilusti, kaikki olivat vaihtoehdotuksia. avomersuaKesää on vielä jäljellä ja avomeisseliä oli tarjolla? Sehän ois ollu jo jotain. ;)
Ajattelin asioita uudelleen ja vedin pois myynistä. Liian harvinainen amispojan pilattavaksi.
Titanit menee ensiviikolla maalaukseen ja tulevat takaisin käyttöön.
Kesää on vielä jäljellä ja avomeisseliä oli tarjolla? Sehän ois ollu jo jotain. ;)
Kiva nähdä ettei mennytkään myyntiin vaan pidät sen vielä.
Onko Titaneihin tulossa erikoisväri ja selviääkö se vasta myöhemmin? 8)
Eikö sieltä puutu ahtopaineita hieman? T-5r pitäis vakiona puhaltaa 0.8bar. Mulla oli vakio t-5r 3 tuuman downpipellä ja se puhalti n.0.9.
Hiljaista, mutta eipä oo ollu turistavaakaan. :D Talviautoa laitellut :)eikös jotkut ole laittanut vinokone+aw-komboon laatikolle ~15-rivistä jäähdytintä? Ei kai siitä liian isoa saa jos sillä on vaan joku termari ohjaamassa kiertoa eikä jatkuvasti linjat auki?
Tällekin mahdollisesti talvelle yrittäny jotain keksiä. :)
Oon miettiny tota vaihdelaatikon lisäcooleria. Onko kukaan laittanut moista? Että jos jotain vinkkiä saisi? Ja minkä kokoista jäähdytintä?
Jos talven aikana vaihtaisi dp:n, tekis putkiston, mahdollisesti päinvastainen ahtoputkisto ja paksumpi cooleri. Tarve vapaavirtaussuotimelle ja suoraseinämä imuputkelle? Jospa virtauksia saisi parenmaksi. Lastutus noiden jälkeen varmaankin tarpeen, ellei pakollinen? Vai onko? Bulkkilastua en halua eli pitää rullilla säädättää. Aattelin vakio putken jättää talliin talteen niin onko katille ehdotuksia? Lanciassa on FIA hyväksytty 3" racekissa mutta se saa olla siinä. :)
Kuuntelen mieluusti. :)
Ilmottele jos tilaat coolerin, oon messissä tilauksessa 8)Laitetaan KL:lle kimppaa tässä kuussa, niin siinä tulee teille jäähyt sopivasti.
Laitetaan KL:lle kimppaa tässä kuussa, niin siinä tulee teille jäähyt sopivasti.
Paljonkos tuolla kimppa tilauksella on säästön kannalta hyötyä?Rahdit tulee melkein ilmaseksi.
Rahdit tulee melkein ilmaseksi.
Nuo vanteet passaa kyllä hemmetin hyvin. Ja muutenkin hieno peli. Hyvä väri.
Perhana tää on komia, tuli myös kuolattua nettiautossa kun oli taannoin sulla myynnissä :D Olisin heti hakenu jos olisi budjettia ollut. Aika unelma ois pihalle tän lisäksi alkuperäinen Aubergine-värinen T-5R ( 2 vai 3 tehty? ), valkoinen ( montako näitä on :o ) ja sit tietenkin rivi noita tusinavärisiä :D
Joskus tulevaisuudessa jos on kaupan ja budjetti on kunnossa niin erittäin mielelläni ostaisin :D Kesäautoksi menisi mullakin, orggiskuntoa mahdollisimman tarkkaan vaalien. Virittelyt ja tuunailut jättäsin ehottomasti tähän nykyseen tavismalliin. :D
Tuleeko jotkut jytäkemmät puslat? Ite laitoin powerflexin mustat.
Ei mullakaan noissa omissa alumiinivarsissa oo peltilätkiä kummempia rajottimia. Toki kun ne on peltiä, ni niitä on helppo modata mieleisekseen :)
Raapii aivan vitusti itellä ainaki noilla vakio peltilätkillä. Tarvis jotain viritellä lisärajottimeks :)
Tuleeko jotkut jytäkemmät puslat? Ite laitoin powerflexin mustat.
Ennen maalausta tarvitsee varmaan halkasta nuo takasatulat..? Kun vaihdan noi männät takasatuloihin. :)Ennenku halkaset niin ammu männät pihalle rasvaprässillä tai paineilmalla.
Onko syytä varoa jotain. Muuta kun ettei mene pultit poikki :D
Mistä tilasit puslat? Ebay? Vai ihan Suomesta? Vissinkin US-Parts on toimittaja PowerFlexilla :)
Ebay. Ainakin nuo oli sitä kautta halvemmat, pari kolme viikkoo joutu oottelee. Jotkut puslat kannatti ottaa suomesta.
Ennenku halkaset niin ammu männät pihalle rasvaprässillä tai paineilmalla.
Jos siis jumissa.
Ja varovasti sitte, ettei tule ylimääräsiä reikiä päähän taikka tallin kattoon ;D
Vettä rasvaprässiin ja liikkuva mäntä puristimella lukiten, lähtee. Niin kauan kun toinen mäntä pääsee liikkumaan vapaasti, se jumissa oleva ei inahdakaan paineilmalla. Ja miksikö vettä? No kun vaseliinia on ihan tolkuttoman tympeä puhdistaa jarrusatulasta.Vaseliinikin tulee kivasti yhtenä könttinä sylinteristä ulos, kun ei ensin vaan valuta kaikkia nesteitä satulasta ulos. Jarruneste toimii "liukasteena" vaseliinin ja sylinterin välissä, eikä tartun näin ollen kiinni ;)
Vaseliinikin tulee kivasti yhtenä könttinä sylinteristä ulos, kun ei ensin vaan valuta kaikkia nesteitä satulasta ulos. Jarruneste toimii "liukasteena" vaseliinin ja sylinterin välissä, eikä tartun näin ollen kiinni ;)Ja paineilmalla tulee kivasti kanavatkin tyhjäks
Tommosia on mukava kasailla.
Mitkäs vanteet tulee jos kerran spacereita tarvii?
Eikös tää nyt vietäkkään talvea tallissa?
En tiedä laitanko konkkaa. Todennäköisesti laitan,Älä turhaan osta jos ei ennestään jo löydy.
Älä turhaan osta jos ei ennestään jo löydy.
Jos riittää mattoa ni laita takaposkiin suosiolla kaks kerrosta ja niin pitkälle ku käsi vaan yltää.
Hattuhyllyn ku otat pois ni parhaiten estät sieltä tulevat räminät ku laitat tuon eristematon päälle lisäks ohutta kasaanpuristuvaa pehmytmattoa.
Nyt on hyvän näköistä tuutko mullekin tekemään saman homman!?
Jatkan myöhemmin sitten lätinää hifistelyistä. :)
Mutta olis tässä erittäin huonolaatuista kamerapuhelin kuvaa "uunituoreista" TITAN:eista S* S*
(http://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo%20854%20T-5R/Parts/2016/12695343_1271406049543314_840090855_o.jpg?img=img1280)
Ja vielä pahoittelut huonosta laadusta :-\
Onko noi sillä alkuperäisellä värisävyllä?
edit: hyvältä näyttää! O0
Pussihousujani väpättää, kirkaslakka pinnassa, siis aivan hirveä tyylivirhe :D Tosin, sama virhe myös mulla eli olet armahdettu :D
Minun ainoat cd levyt= koko rammsteinin tuotanto, tosin niistäkin on osa pikku levyjä.
Kyllä koko tuotanto, jokaista spesiaalia myöden. Paitsi tekokyrpä boxia ei ole, eikä tule :) Vinyylit on tietysti
Musiikki on muuten iPhonessa, joten bluetoothille on käyttöä.
Edessä olis hyvä näin. :D
(http://i750.photobucket.com/albums/xx147/pomo_62/850/IMGP0611.jpg)
Mutta korkeus?No sepäs se. :-[ (http://i750.photobucket.com/albums/xx147/pomo_62/850/IMGP0322_zps9440c23e.jpg)
No sepäs se. :-[ (http://i750.photobucket.com/albums/xx147/pomo_62/850/IMGP0322_zps9440c23e.jpg)
Mutta noi oli et 40, 7,5x17, 225 renkaalla. Takana otti toisella puolella kaareen pikkasen isommalla kuormalla, toisella sit vasta vielä vähän isommalla.
Niih, vakiohan olisi 205/45 mutta sillä ja 205/40 on n. 10mm halkaisia eroa.Kauheen pienet on. ;) mä oon aina omissa pyrkiny lähelle orginaali kokoo pitään renkaat. Mutta eipä ole kuin vaan -60mm madallus edessä suurin.
Halkaisia ero teoreettisesti
(http://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo%20854%20T-5R/Parts/2016/Titanien%20sovitus%20spacerien%20kera/profiili%20ero.JPG?img=img1280)
Offset ero edessä teoreettisesti
(http://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo%20854%20T-5R/Parts/2016/Titanien%20sovitus%20spacerien%20kera/etu%2020mm.JPG?img=img1280)
Offset ero takana teoreettisesti
(http://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo%20854%20T-5R/Parts/2016/Titanien%20sovitus%20spacerien%20kera/taka%2030mm.JPG?img=img1280)
Edit : Näemmä vesileimat blokkaa, mutta ekassa 205/45 ja 205/40 tokassa et43 ja et23 kolmannessa et 43 ja et 13
Kauheen pienet on. ;) mä oon aina omissa pyrkiny lähelle orginaali kokoo pitään renkaat. Mutta eipä ole kuin vaan -60mm madallus edessä suurin.
Kasipätkässä on erilainen kaari kuin X70:ssä, siihen menee ihan eri lailla ja niitä oon madallellukkin. 850 jäi madaltamatta kun meni vaihtoon. :P
205 on hyvä leveys 7" vanteelle.
Näyttää kyllä perkeleen hyvältä noi vanteet :o
Ja tähän rengas asiaan oma mielipide mukaan, eli 205/40. Aika varmasti paras vaihtoehto tähän :)
Kerros maxxxed muuten, kun sulla nyt ei renkaat vielä oo päällä, niin millanen toi vanne on "muodoltaan"? Eli siis onko se rengasuran pohjalta tasainen vai viettääkö se etureunaan? Vaikeesti selitetty mut toivottavasti tajusit :D
Sitäpä juurikin, vähän leveämmät titanit olleet mielessä jo vuodenpäivät ::)
Näyttää kyllä perkeleen hyvältä noi vanteet :o
Näyttää kyllä perkeleen hyvältä noi vanteet :o
Ja tähän rengas asiaan oma mielipide mukaan, eli 205/40. Aika varmasti paras vaihtoehto tähän :)
Kerros maxxxed muuten, kun sulla nyt ei renkaat vielä oo päällä, niin millanen toi vanne on "muodoltaan"? Eli siis onko se rengasuran pohjalta tasainen vai viettääkö se etureunaan? Vaikeesti selitetty mut toivottavasti tajusit :D
Kas tässä kuva:
(http://i1067.photobucket.com/albums/u421/JoonasHalinen/Mobile%20Uploads/WP_20150622_15_50_03_Selfie_zpsdzxs8ahf.jpg)
Ammattimiestä ei haittaa pieni kartoisuus vanteessa.
Tänään juuri vein kaksi alla kavennukseen ja niissä on 5...10mm kartioisuutta keskellä mistä 2" kavennetaan.
Asia selvä, täytyykin alkaa haalia titaneita jostain ennen kuin te ostatte kaikki :2funny:
(http://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo%20854%20T-5R/Hifistely%C3%A4/2016/Johdot%20ja%20kytkenn%C3%A4t/Tuohon%20tein%20rei%C3%A4n.jpg?img=img1280)
Taidanpa yrittää jos sais viiskymppisen piuhan kans tuota kautta vedettyä. Nytkun itellä menee apparin puolelta sisään ja takapenkin alla vaihtuu taas kuskin puolelle ni aika paljon hukkapiuhaa kulkee.
Hyvältä näyttää kyl vaimentelut :) Sama homma itellä kesken tälhetkel ku vähän vajaavaiseks aikanaan jääny ovien vaimennus.
Heh. >:( :2funny:
Mds:än 2x8" poistettu kontista. Toinen kuoli/ saattoi olla kuollut. Toinenkaan ei oikein selviydy tehtävästään. Ei riitä puhti ja säätöäkään ei saa suoritettua. Pitääpä velipojan kanssa käydä keskustelua. Vaihdoin oman 10" spl dynamics:in pois sen toivossa että saan tilalle "parempaa" kun en tykkää yhtään späläläälä vehkeistä... Hmm, tai sitten jostain 10" subia tillle.
Kontti tällä hetkellä ilman subia. :-[
Mulla olisi 2kpl Spl-Dynamicsin 10" XTR:iä 2x4ohm keloilla jouten... ;) Toimi omasta mielestä suljetussa kotelossa aika mukavan napakasti.
Etukäteisonnittelut :)
Asiallinen cooleri.
Mikset vaihda öljyjä itse kun kerran letkut käytät irti? Onko sulla joku hyvä diili sinne vai miks?
Kyllä sä osaat ;)
Yleensä ne vaihtaa vaan mitä propusta tulee jos ei muuta pyydä :D
Voi niillä olla ja varmaan onkin ihan käypänen letkukara siihen kuulerin letkuun niin voi valuttaa vanhoja pois. Sitä en tiedä onko niillä semmosta huuhtelulaitetta, epäilen että ei.
Aina jos ei tarvi ite rasvata käsiään kohtuu korvauksella on plussaa. Saa kunnon öljytkin sitten samalla kun tulee ihan Volvon purkista.
Ei kai se takapäänkään camber ongelma ole kun laittaa camber-lätyt navan ja deltalinkin väliin :D T.K:han taisi mustikkiinsa moiset laittaa ???
Per##le! Oisit ilmottanu niin oisin tullu kimppatilaukseen mukaan :2funny:
Saat anteeksi kunhan kerrot mistä tilasit ne S*
Ostin Sjos:ilta laatikkoon extra coolerin. :) tällä luulisi pysyvän lämmöt kurissa! :P
(http://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo+854+T-5R/Parts/2016/Vaihteiston+lis%C3%A4j%C3%A4%C3%A4hdytin.jpg/_img1280.jpg)
Tietoni mukaan alunperin. S60R/V70R bolt-on lisäcooleri.
Eiköhän sen saa tähänkin sopimaan. Alustavasti jo ennen ostoa katselin että syylärin päähän ja laatikkoon menevät liitokset ovat samanlaiset. :) jos vaan putkien/letkujen pituudet riittää jotta saa kennon kivasti asennettua keulalle. Ei pitäisi olla hankala työmaa. ::)
Kun saan asennettua niin menee sen jälkeen Keskusautohalliin laatikkoöljyjen vaihtoon. 8)
Nakkasin Yv:tä vaikkei mikkää salaisuus olekaan. :PJulkisesti veikkaan puljun olevan MPRE.se? Sieltä noita ainakin sai vuonna nakki ja jeesus.
Julkisesti veikkaan puljun olevan MPRE.se? Sieltä noita ainakin sai vuonna nakki ja jeesus.
Jos kuluneisuus häiritsee ja pussihousut ei lepata niin miten ois tuommoset?
http://www.doc-power.fi/product/5529/volvo-850-c70-s70-v70-vm-1994---2000---bsr-kangaslattiamatot#.VuEqYdyLTUI
Yhteen turboseiskaan joskus tuollaiset tilasin ja tykkäsin kyllä. Meinasin ostaa omaan ärräänkin silloin kun se mulla vielä oli mutta jäi sitten hommaamatta.
Ruotsin kaupassa(hova.com) on harmaa mattosarja 97€, siis originelli Volvon.
...brembot myös vielä sellaiset jotka olisi ok. En oo saatavuutta Suomesta seurannut. :) ...
Joitakin Brembon kamoja löytyy jopa motonetistä, ja omilla kokemuksilla ovat ihan hyvälaatuisiakin vielä ;)
Mutta... Heti kun mennään esim. V70 Mk3:seen, niiltä loppuu osaaminen :2funny:
Motonetistä löytyis kaikki muut, paitsi etupalat, AD:ltä ei saa kun levyjä :idiot2:
Spareto.fi tai joku muu vastaava verkkoputka taitaa tulla edullisimmaksi jos Bremboa metsästää...
Camberpalojen pikkureikien kierteistä voisi olla semmoinen mutu että tulisko esim jarrukilpi noista kiinni ???
(http://s24.postimg.org/5x4s1y7ep/Jarrut.jpg) (http://postimg.org/image/5x4s1y7ep/)
Tuo vahaus homma on sitte mukavaa hermojen lepuutusta, varsinkin kun maalipinta on hyvässä kondiksessa :)
Jätkä on nopee, mie en kerkee tuohon aikaan ees pintoja puhdistaa.
Vähän hopulla tein joo. :-\
Tuntuu ettei aika riitä mihinkään välillä. :-[
Se on semmosta välillä tuo perheellisen elämä :)
Oliko samaa collinitea talven yli pinnassa?
No nyt on asiallista! 8)
Kaverilla on joskus tapana sanoa että äkkiäkös siinä kauan menee :D
Komiaa jälkeä ja livenä vielä parempi! :3/4 jättää sen:
Erittäin hyvännäköistä! S*
Uuuuu S*
Ei lisättävää.
Erittäin hyvältä näyttää.
On sitten pirun makia! Plussat vielä originaalilookista, älä vaan mee vaihtamaan mitään tuunikiruutumaskia ton papan tilalle.
Auto kimaltelee kuin uusi, Hieno!
Tää on alueella, ei tarvi enää muuta O0
Onhan tämä nyt silkkaa pornoa. S*
Xc tyylinen maski olisi kyllä hieno mutta toisaalta niinkuin aiemmin mainittu että ehkä liikaa samanlaisia liikenteessä. :)
Toisen orkkis maskin hommaat ja sävytät sen lampun tummennus spraylla tumma kromiseksi.
Kiitokset koeajosta. Nätistihän tämä kulkee ja alustapäivitykset ovat oikein onnistuneet.
Persdynokin sanoo, että kaikki heposet on tallessa.
Helkkarim hyvin Titanit istuu, alko itteäkin poltteleen. Et oo harkinnu lättyjä väliin, jotta sais vähä paremmin kaarelle ?
Tää nyt ei ollu kiva lukee aamulla ekana. Hakeutusit hoitoon. :D
Terve.Eikö ruotsissa ole näitä vai miksi näin? ???
Mieli aika sekava tässä kohtaa. Aamun vaihtuessa päiväksi olen tästä kauppaa tekemässä, noin 30min sitten ostaja rantautui Suomeen ja puoliltapäivin auton pitäisi vaihtaa omistajaa.
Pyynti hinnasta vähän tuli "takkiin" mutta sovitusti autosta vähän riisuin osia pois.
Add-on-lapp, Heko lasien tuuliohjaimet, camberlevyt takaa, 4x spacerit. Ja lisätyt hifi vermeet. :)
Iltapäivällä päivitän miten kävi.
99.9% varmuudella tää vaihtaa omistajaa ja tämän päivän jälkeen ei Suomessa ainakaan varmanpäälle voi tavata. Ostaja on Ruotsista ja on eilen lähtenyt ennen 12 ajamaan kohti Tukholmaa. :)
Ainakin on hyvä "koti" autolle. :)
Tää on esituotantoversio. Tehty 3kpl Dark Grey Metallic värillä. Tiedettävästi maailmam ainut olemassa oleva Aito harmaa T-5R.
Edit: Itse hain tämän 7/14 Ruotsista. :)