Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => Nelivetotekniikka => Aiheen aloitti: tjkano - 01.02.2011, 13:53:44
-
Olisko kellään hajua missä vika kun xc90 täristää 1000 kierroksen yläpuolella. eli liikkeelle lähdettäessä
Onko vaihteisto menossa? >:(
-
Vaikea varmuudella sanoa. Ensimmäisenä pitäisi varmaan tutkia, että onko moottorin ja apurungon tuennat ok ja se, että missä kunnossa kardaanin ensimmäinen vakionopeusnivel on.
Neliveto toimii? Tuskin tässä kuitenkaan on kyse vaihteistoviasta.
-
Kait se neliveto toimii..ei tullut mieleenkään sitä tarkistaa. pitäis sit varmaan kokeilla.
-
Moottorin kumeissa oli jotain vikaa ja ne vaihdettiin. suurin tärinä jäi..
Ilmeisesti jossain suuttimessa/polttoaineen syötössä on myös häikkää kun nakuttaa kiihdyttäessä. Tiedä sitten johtuuko tärinä siitä.
-
Moottorin kumeissa oli jotain vikaa ja ne vaihdettiin. suurin tärinä jäi..
Mitkä kumit tarkaalleen ottaen vaihdettiin ja mitä kustansi? Tekikö työn Sininen vai joku muu?
-
Etu ja takakumit. ~330 eur + muutama satku työstä. P&T Autohuolto, Helsinki
Seuraavaksi suuttimet tarkasteluun kun tuntuu täristävän suurimmalla vaihteella pienimmillä kierroksilla (1800)
-
ei auttanut viitos suuttimen vaihto tärinään kuin hieman. Nakutus jatkuu..
Tuntuu, että vaihteistoöljyn vaihto ja uudelleen ohjelmointi vaan korosti tärinää.
Tärinää siis alakierroksilla ja kun painaa kaasun pohjaan nakuttaa. Mitatut arvot ennen suuttimen vaihtoa 7,6,4,0,35.
Tuo nakutus voi olla pitkäänkin vaivannut mutta tärinä tullut uutena. :(
-
ei auttanut viitos suuttimen vaihto tärinään kuin hieman. Nakutus jatkuu..
Tärinää siis alakierroksilla ja kun painaa kaasun pohjaan nakuttaa. Mitatut arvot ennen suuttimen vaihtoa 7,6,4,0,35.
Tuo nakutus voi olla pitkäänkin vaivannut mutta tärinä tullut uutena. :(
Onkohan nuo lukemat suuttimien ohivirtausmittauksesta? Eli mitataan suuttimien paluuletkuista polttoaineen ohivirtaus. Se aiheuttaa ennemminkin vaikeutta käynnistukseen kun kestää aikansa saavuttaa riittävä polttoaineenpaine. Joku muu noista suuttimista voi falskata ja päästää polttoainetta palotilaan koko ajan. Se tuottaa vastaavan nakutuksen kuin ajaisi vanhalla bensiinimoottorilla liian matalaoktaanisella bensiinillä.
Se sitten kannattaa korjata ajoissa ettei pala reikää mäntään.
-
ohi vuodot oli tasaiset (nuo ei siis olleet ne lukemat), puristukset yms kunnossa, ohjelmisto päivitetty.. millään ei vaikutusta. sinisellä eivät tienneet mikä vika vois olla.
Auto siis lähtee hienosti käymään mutta pintakaasulla esim. suurimmalla vaihteella tärisee. lisäksi jos pistää "ryömimään" niin auto vatkaa vimmatusti.
-
Ääni suutin vialle.
-
kaikki suuttimet vaihdettu ja ongelmat äkkiseltään ajeltuna poistuneet.