Samppasport  Futurez

Keskustelua valoista ja niiden käytöstä (xenonit, ledit, päivävalot yms.)

  • 2267 Vastauksia
  • 585287 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Lazerin muistinkin jo olevan Jussinmäen vertailussa. Sitä zoomaillessani löysin tosin tuo X-vision R4:n, joka on periaatteiltaan varmaan paljon samanlainen ja myös samanhintainen.
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Uskon että Lazerin ST ja RS malleista tulee monilta tarjouksia kun uudet Triple-R mallit ovat aivan nurkan takana. Uusissa on tehokkaammat ledit ja optiikka on muuttunut. Triple-R Elite 1000 mallissa on n. 1300 metrin kantama olikohan 1 tai 0,5 luxin raja-arvolla.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Uskon että Lazerin ST ja RS malleista tulee monilta tarjouksia kun uudet Triple-R mallit ovat aivan nurkan takana. Uusissa on tehokkaammat ledit ja optiikka on muuttunut. Triple-R Elite 1000 mallissa on n. 1300 metrin kantama olikohan 1 tai 0,5 luxin raja-arvolla.

Osaatko sanoa onko niiden hinta kalliimpi, kuin nämä mykyiset sarjat jos on "sisäpiirin" tietoa? Toisaalta kyllä noilla st-4:llakin näkee ja st-8 on liian leveät säleikön taakse, kun niitäkin mietin.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Osaatko sanoa onko niiden hinta kalliimpi, kuin nämä mykyiset sarjat jos on "sisäpiirin" tietoa? Toisaalta kyllä noilla st-4:llakin näkee ja st-8 on liian leveät säleikön taakse, kun niitäkin mietin.
Taisi olla samanhintaisia kun vanhat mallit tullessaan myyntiin eli alkaen siitä n. 325-350 euron tuntumasta. Noissa uusissa taisi olla 8-lediset ilman tieliikennehyväksyntää ja 4-lediset lailliset. Voihan olla että tulee hyväksyntä 8-lediseen jossain vaiheessa. Ovat vielä niin uusia.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Uskon että Lazerin ST ja RS malleista tulee monilta tarjouksia kun uudet Triple-R mallit ovat aivan nurkan takana. Uusissa on tehokkaammat ledit ja optiikka on muuttunut. Triple-R Elite 1000 mallissa on n. 1300 metrin kantama olikohan 1 tai 0,5 luxin raja-arvolla.
Oli muistaakseni 0.25 luksia yli kilometrissä, mistä myös kyseisen valaisimen nimi? Mutta tuo on selvästi  markkinoinnin geelitukan tekstiä, jonka tavoitteena on saada vain mahdollisimman iso numero esitteeseen ymmärtämättä edes kuinka epäkäytännöllinen kilometrin kaukovalo on. Brittifirma, joten ei selvästikään käsitystä auton valoista. Kiinnostavampaa olisi minne saakka vaikka 1, 3 tai 5 luksin käyrä yltää ja kuinka leveänä ja mitä on 200 - 300 metriä nokan edessä? Mutta lisää tehoa vanhaan malliin on kohtuullista odottaa, se on selvä.

Oikeastaan vielä kiinnostavampi malli ihan valmistajan nimen perusteella olisi tämä X-vision, mutta odotellaas nyt, että joku saa nuo ensin mitatuksi ja valokuvatuksi?

http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/led-lis%C3%A4valo-x-vision-race-r4-ref20-ref20/3010120555/

Itse katson erityisesti näitä matalia malleja, koska ideana on korvata NBB Alpha 225 kannut säleikön taakse piilotettavilla valoilla. X-Visionista saa myös isompaa 8 LEDin panelia, mutta reffit menevät omalta kannalta överksi (37.5). X-Vision näyttää vielä valaisimessa EU hyväksynnän ohella referenssiluvun, joten pitäisi olla helppo katsastaakin.

Toinen vaihtoehto olisi tietenkin siivota säleikön kahden vaakariman väli kokonaan vapaaksi ja pultata muodostuvaan väliin tuollainen aiemmin linkitetty puoli metriä leveä ruotsintuliainen? Katsuri ei tietenkään tykkää parittomasta määrästä kaukovaloja, joten vaikka yksikin jo riittäisi, saattaa katsurin lepyttämiseksi joutua joko pimentämään keskimmäisen LEDin muodostaakseen yhdestä rimasta mukamas 2 valaisinta. Tai sitten asentamasta niitä kaksi päällekkäin. Mutta ne valokuviot pitää nähdä ennen tilaamista.
« Viimeksi muokattu: 23.08.2015, 14:08:14 kirjoittanut 740 GLE »
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Lazereiden pääkehittäjä oli aiemmin Nissanin valoinsinöörinä 8 vuotta ja Fordin valoinsinöörinä 5 vuotta. Eli eiköhän jotain tiedä auton valoista vaikkakaan ei niin hyvistä kuin Volvoissa on. Varmasti on parempia valojakin tai ainakin tehokkaampia. Tosin 3 vuoden takuuta ei kaikissa ole ja ikuista takuuta valon lasille. X-visionin vastaavan tyylinen voisi olla kiinnostava ja myös Hellan samantyyppinen kaukovalo.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Taisi olla samanhintaisia kun vanhat mallit tullessaan myyntiin eli alkaen siitä n. 325-350 euron tuntumasta. Noissa uusissa taisi olla 8-lediset ilman tieliikennehyväksyntää ja 4-lediset lailliset. Voihan olla että tulee hyväksyntä 8-lediseen jossain vaiheessa. Ovat vielä niin uusia.

Eli hintaa parille jää 150-200 euroa enemmän, kuin noilla ST-4:lle. En jaksa uskoa, että rahalle saa niin paljoa vastinetta. BTW: Netistä halvimmillaan löysin nuo ST-4:t 250 euroa/kpl joten erikoistekniikan tarjous on ihan ok.

EDIT:
http://www.lazerlamps.com/home/triple-r Tuollapa nuo specsit löytyy ja lux:t.
http://www.rst-steel.fi/valaisimet/tuotteet/lisavalot/led-lisavalot/5702/?selected_group=brand&sort=&brand_2=laze&prop_0=0&price_1=&price_2=&stock=change mallit Suomestakin.

Mitä noihin X-Visioneihin tulee, niin itse olin pettynyt Dominaattorin led:n tai oikeastaan niiden valokeilaan. Xenonissa oli paljon parempi valokeila. Itsellä muuten sama idea, kuin 740 GLE:llä eli haluan grillin taakse nuo valot piiloon. Syy tähän on, että esimerkiksi dominaattorit oli sen verran isot keulalle, että vei toisesta lähivalosta osan valokeilasta. Tämän vuoksi haluan pienemmät lisävalot, mutta tehokkaat.
« Viimeksi muokattu: 23.08.2015, 22:26:10 kirjoittanut -karppa- »
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Kun vertaa noita, niin toinen on pistevalo ja toisessa on myös enemmän hajavaloa sivulle:


http://www.lazerlamps.com/home/triple-r/triple-r-750
http://www.lazerlamps.com/home/st-range/st4
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Pääsin katsomaan tarpeeksi valoja. Nuo lazerit oli kyllä totaalinen pettymys, niin uudet kuin vanhat. Vanhassa ST-4 väri oli kellertävä. Uudessa 750 ja elitessä väri oli kohdallaan ja kuvio miellyttävä, mutta se laatu. Perusmallissa kuvion toinen laita oli himmeämpi, kuin toinen eikä valoissa ollut oikeaa ja vasempaa valoa  ;).

Sitten vertailin nuo X-Visionin LED-versiot, niin keila on aivan liian matala, jos pikkaisenkin ajat mäkisessä maastossa.

Noissa pyöreissä led-valoissa missä on paljon ledejä on paras valokeila. Päädyin sitten noihin:
http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/led-lis%C3%A4valo-70w-luminalights-power-x-ref17-5-9-32v/3010130030/

Tuo oli ihan villi versio:
http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/led-lis%C3%A4valo-luminalights-spider/3010130470/

Jotenkin tuntuu ettei tuo X-visionin litteätkään ole sen kummempia. Kunhan vain pukataan markkinoille, kun muut pukkaa.
http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/led-lis%C3%A4valo-x-vision-race-r4-ref20-ref20/3010120555/

Itse kun kaipaisin sivulle hajavaloa valkoisella keilalla ja kumminkin kantavuutta saisi olla se 150-180 metriä. Tuo pitäisi olla vielä suorakaiteen mutoinen ja ei mahdottoman kokoinen  ;). Tällä hetkellä hankala yhdistelmä.
« Viimeksi muokattu: 29.08.2015, 16:24:20 kirjoittanut -karppa- »
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Lazereiden pääkehittäjä oli aiemmin Nissanin valoinsinöörinä 8 vuotta ja Fordin valoinsinöörinä 5 vuotta. Eli eiköhän jotain tiedä auton valoista vaikkakaan ei niin hyvistä kuin Volvoissa on.
Tarkoitinkin mainosmateriaalia, joka keskittyy epäolennaiseen.
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Itse kun kaipaisin sivulle hajavaloa valkoisella keilalla ja kumminkin kantavuutta saisi olla se 150-180 metriä. Tuo pitäisi olla vielä suorakaiteen mutoinen ja ei mahdottoman kokoinen  ;). Tällä hetkellä hankala yhdistelmä.
Jos pyöreä valaisin kelpaa, on ratkaisu kerrankin hyvä ja halpa, Bosch Touring 190 halogeenivalo.

Mutta linkissäsi on x-visionin pienin R2. Eikö R4 pitäisi olla tuplasti parempi?
« Viimeksi muokattu: 29.08.2015, 00:41:35 kirjoittanut 740 GLE »
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Mites Boschin Light Starit ja 75-100 wattiset xenon muutossarjat niihin. Johan niillä näkisi ja ovat silti kohtuuhintaiset :) Sitte jos esim kesäaikaan katsastaa niin ottaa kesäajaksi valot pois keulalta tai sitten vaan laittaa halogeenipolttimot väliaikaisesti paikoilleen.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Mikähän olisi xenon-valon kaltainen värilämpömpolttimoon, joka menee Audi A6 4F -mallin päiväajovaloksi?

En tiedä polttimon kantaa: ohjekirja ei kertonut enkä ole vielä netistä löytänyt.

Siinä on siis joku lankapolttimo päiväajovalona sisimmässä heijastimessa:


Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Jos pyöreä valaisin kelpaa, on ratkaisu kerrankin hyvä ja halpa, Bosch Touring 190 halogeenivalo.

Mutta linkissäsi on x-visionin pienin R2. Eikö R4 pitäisi olla tuplasti parempi?

Jep R4 tarkoitin. Bosch touringit (190) on käyty jo 10 vuotta sitten läpi eikä ole led:n jälkeen paluuta kellertäviin halogeeneihin. Sen verran mukavampi silmälle on tuo valkoinen valo.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Tarkoitinkin mainosmateriaalia, joka keskittyy epäolennaiseen.

Kova oli kuulemma myyntimies mynttinen kehumaan lazeria (edustaja) ja ei kuulemma RAHASTA tee noita lazerin valoja, vaan että ihmisillä olisi hyvät valot. Jotenkin vain minusta lazerissa ei hinta kohtaa ominaisuuksien suhteen eikä se ole "enään", niin ylivoimainen.

Jos keulalla olisi tilaa eikä ulkonäkö olisi milläänlailla kriteeri laittaisin x-visionin dominaattorit boostattuna. Jos siis ajelisin vain suljetulla alueella.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo